Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weten wat ie mist of niet?
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
weten wat ie mist of niet?
ben erg benieuwd naar jullie meningen
mijn moeder heeft een hondje, shihtzu, maar ze is al erg lang gehandicapt, niet in staat om een wandeling te maken, heeeeeeel soms mag mayco mee rennen naast de scoot mobiel, maar dat is dus alleen maar als het warm is, en dan nog niet altijd
geloof zelfs dat ze afgelopen zomer helemaal niet met hem weg is geweest.
mayco is dus een hondje wat niet verder komt dan de tuin
leeft helemaal op als ik met casper langs kom, samen rennen, samen spelen, elkaar uitdagen.
nu heb ik mayco de laatste tijd wat vaker mee genomen, naar het bos, naar het strand, afgelopen weekend de dogtrail
en dat is voor mayco natuurlijk heerlijk!
maar nu is het de laatste tijd steeds lastiger als ik hem terug breng
hij kijkt me aan met een blik van waarom?? waarom kan ik niet mee...
en probeerd ook de deur uit te glippen als ik weg ga, en weigert dan terug te komen
ook begroette hij na het afgelopen weekend mijn moeder zelfs niet... en nee hij was niet te moe daarvoor...
hij wilde niet bij haar liggen, en bleef gewoon simpelweg in een hoekje van de bank zitten/liggen
nu is mijn moeder vannacht weer opgenomen in het ziekenhuis, dus mayco is weer even hier
maar ik twijfel enorm of dit wel goed is voor mayco
hij is hier al de hele dag lekker druk, met momentjes van rust, ze hebben allebei een lekkere kluif gekregen, lopen te dollen, nu is casper even bij mijn etage genootje, en mayco is hier lekker druk met snuffelen, spelen met een knuffel...
niks meer te merken van het depressieve hondje bij m'n moeder
gewoon een gezellig 5 jarig mormeltje
maar goed, is dit wel okee? als hij hier is geweest en weer terug gaat, weet hij wat hij mist.....
wordt hij op die manier niet verschrikkelijk ongelukkig?
is het niet beter om hem niet meer mee te nemen, en in dit soort situaties hem naar opa te brengen, waar weinig lol te beleven is en hij het met 3x een rondje plassen van 5 minuten moet doen?
wat is fair??
en nee, mijn situatie is ook niet ideaal, zit ook te kwakkelen met m'n gezondheid, kan ook niet ver meer lopen, maar ik ben wel druk in de weer met koekjes verstoppen, knuffels en ballen gooien, flinke knuffels uitdelen
en ja, tuurlijk is het beter als mayco helemaal bij m'n moeder weggaat, dat weet ik ook, maar daar gaat het nu even niet om
maar goed, wat is fair t.o.v. Mayco
mijn moeder heeft een hondje, shihtzu, maar ze is al erg lang gehandicapt, niet in staat om een wandeling te maken, heeeeeeel soms mag mayco mee rennen naast de scoot mobiel, maar dat is dus alleen maar als het warm is, en dan nog niet altijd
geloof zelfs dat ze afgelopen zomer helemaal niet met hem weg is geweest.
mayco is dus een hondje wat niet verder komt dan de tuin
leeft helemaal op als ik met casper langs kom, samen rennen, samen spelen, elkaar uitdagen.
nu heb ik mayco de laatste tijd wat vaker mee genomen, naar het bos, naar het strand, afgelopen weekend de dogtrail
en dat is voor mayco natuurlijk heerlijk!
maar nu is het de laatste tijd steeds lastiger als ik hem terug breng
hij kijkt me aan met een blik van waarom?? waarom kan ik niet mee...
en probeerd ook de deur uit te glippen als ik weg ga, en weigert dan terug te komen
ook begroette hij na het afgelopen weekend mijn moeder zelfs niet... en nee hij was niet te moe daarvoor...
hij wilde niet bij haar liggen, en bleef gewoon simpelweg in een hoekje van de bank zitten/liggen
nu is mijn moeder vannacht weer opgenomen in het ziekenhuis, dus mayco is weer even hier
maar ik twijfel enorm of dit wel goed is voor mayco
hij is hier al de hele dag lekker druk, met momentjes van rust, ze hebben allebei een lekkere kluif gekregen, lopen te dollen, nu is casper even bij mijn etage genootje, en mayco is hier lekker druk met snuffelen, spelen met een knuffel...
niks meer te merken van het depressieve hondje bij m'n moeder
gewoon een gezellig 5 jarig mormeltje
maar goed, is dit wel okee? als hij hier is geweest en weer terug gaat, weet hij wat hij mist.....
wordt hij op die manier niet verschrikkelijk ongelukkig?
is het niet beter om hem niet meer mee te nemen, en in dit soort situaties hem naar opa te brengen, waar weinig lol te beleven is en hij het met 3x een rondje plassen van 5 minuten moet doen?
wat is fair??
en nee, mijn situatie is ook niet ideaal, zit ook te kwakkelen met m'n gezondheid, kan ook niet ver meer lopen, maar ik ben wel druk in de weer met koekjes verstoppen, knuffels en ballen gooien, flinke knuffels uitdelen
en ja, tuurlijk is het beter als mayco helemaal bij m'n moeder weggaat, dat weet ik ook, maar daar gaat het nu even niet om
maar goed, wat is fair t.o.v. Mayco
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
moeilijk Suuz, afgelopen zondag heb ik Mayco vreselijk zien genieten, lekker in het zonnetje soezen, bij jou liggen en ook lekker bij Cas
hij kan het perfect met Cas zoals ik het zag en ik denk zeker wel dat Mayco liever bij zn maat en jou is, het is voor Mayco ook chaotisch zoals hij nu leeft bij je moeder, daar kun jij niks aan doen en je mams is nog steeds de baas
ik hoop dat je moeder in gaat zien dat het voor Mayco niet fair is, maar of dat snel gaat gebeuren.......
hij kan het perfect met Cas zoals ik het zag en ik denk zeker wel dat Mayco liever bij zn maat en jou is, het is voor Mayco ook chaotisch zoals hij nu leeft bij je moeder, daar kun jij niks aan doen en je mams is nog steeds de baas
ik hoop dat je moeder in gaat zien dat het voor Mayco niet fair is, maar of dat snel gaat gebeuren.......
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
mayco heeft ook ontzettend genoten, en kan idd perfect met caskitty2 schreef:moeilijk Suuz, afgelopen zondag heb ik Mayco vreselijk zien genieten, lekker in het zonnetje soezen, bij jou liggen en ook lekker bij Cas
ondanks dat cas zo gefixeerd is op eten, hebben ze vandaag gewoon allebei een kluif gehad, en alleen een enkele grom als mayco te dichtbij kam, en die nam ook netjes afstand
heb het er ook over gehad met m'n ma, gisteren nog toen ze vertelde dat mayco niks meer van haar wil weten, dat ze er boos om werd....
ben het ook beslist niet eens met haar manier van omgaan met mayco, ze kan wel zeggen dat hij zo makkelijk is en genoegen ermee neemt, maar het verschil is gewoon zo ontzettend groot....
hoe vrolijk hij is als hij hier met cas is, zelfs als ik daar op bezoek kom zonder cas, en hoe sneu hij is als ik hem weer "aflever"
maar het dringt niet tot haar door.... dat ze mayco tekort doet...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, voorlopig gaat ze er nog niet mee akkoord helaas....
niet dat ik er echt om sta te springen hoor, zoals ik al zei kwakkel ik zelf ook een beetje, ik woon op kamers en omdat ik de huisbaas erg goed ken is hij er akkoord mee gegaan dat casper hier woont.... weet niet hoe hij over een tweede hond denkt, daarbij heeft mayco nogal vaak medische problemen, ogen zijn niet goed, ingroeiende haartjes, verder problemen met z'n gebit maar goed dat laatste brengt geen kosten met zich mee...
maar dit gun ik mayco niet, en als ze eindelijk door heeft dat dit niet meer zo kan, en mayco dus herplaatst moet worden, komt hij echt wel bij mij haha
wil erg graag een tweede hond, juist omdat ik ook zie hoe leuk casper het vind.
maar de omstandigheden zijn er nu gewoon niet naar
maar als het zo uitkomt, tja so be it haha
ik weet dat het bij mijn opa ook niet echt leuk is, die geeft hem alleen de hele dag door stukkies worst waardoor hij z'n brokken al helemaal niet meer aanraakt
maar goed, daarom heb ik dus ook deze titel gekozen
is het niet fijner voor mayco om wat stabieler te leven....
bij m'n ma de tuin.... bij opa korte wandelingetjes....
en niet dat het bij mij lang leve de lol is, een en al vakantie, een heleboel liefde en aandacht, en dan weer terug naar een depri sfeer in huize ma
niet dat ik er echt om sta te springen hoor, zoals ik al zei kwakkel ik zelf ook een beetje, ik woon op kamers en omdat ik de huisbaas erg goed ken is hij er akkoord mee gegaan dat casper hier woont.... weet niet hoe hij over een tweede hond denkt, daarbij heeft mayco nogal vaak medische problemen, ogen zijn niet goed, ingroeiende haartjes, verder problemen met z'n gebit maar goed dat laatste brengt geen kosten met zich mee...
maar dit gun ik mayco niet, en als ze eindelijk door heeft dat dit niet meer zo kan, en mayco dus herplaatst moet worden, komt hij echt wel bij mij haha
wil erg graag een tweede hond, juist omdat ik ook zie hoe leuk casper het vind.
maar de omstandigheden zijn er nu gewoon niet naar
maar als het zo uitkomt, tja so be it haha
ik weet dat het bij mijn opa ook niet echt leuk is, die geeft hem alleen de hele dag door stukkies worst waardoor hij z'n brokken al helemaal niet meer aanraakt
maar goed, daarom heb ik dus ook deze titel gekozen
is het niet fijner voor mayco om wat stabieler te leven....
bij m'n ma de tuin.... bij opa korte wandelingetjes....
en niet dat het bij mij lang leve de lol is, een en al vakantie, een heleboel liefde en aandacht, en dan weer terug naar een depri sfeer in huize ma
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat de hond zelf wel aangeeft dat die het dus niet leuk vind om bij je moeder tezijn..hoe rot dat ook is voor je moeder.
Ik denk inderdaad dat een hond depressief kan worden daardoor en als ik heel eerlijk ben vind ik het ook geen leven voor een hond.
Het hondje van mijn oma kwam ook in die situatie toen mijn opa overleed..oma liet haar niet uit, ging niet wandelen niets... ik heb gelukkig oma weten overtehalen om het hondje aan mijn tante tegeven waar het beestje wel lekker met de andere hondjes kan spelen en buiten komt.
Het si van een sjago mutsehond een heerlijk lekker blij en vrolijk ding geworden
Jacqueline
Ik denk inderdaad dat een hond depressief kan worden daardoor en als ik heel eerlijk ben vind ik het ook geen leven voor een hond.
Het hondje van mijn oma kwam ook in die situatie toen mijn opa overleed..oma liet haar niet uit, ging niet wandelen niets... ik heb gelukkig oma weten overtehalen om het hondje aan mijn tante tegeven waar het beestje wel lekker met de andere hondjes kan spelen en buiten komt.
Het si van een sjago mutsehond een heerlijk lekker blij en vrolijk ding geworden

Jacqueline
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn moeder is tot op heden niet over te halen...jacq1970 schreef:Ik denk dat de hond zelf wel aangeeft dat die het dus niet leuk vind om bij je moeder tezijn..hoe rot dat ook is voor je moeder.
Het si van een sjago mutsehond een heerlijk lekker blij en vrolijk ding geworden![]()
Jacqueline
maar goed, denk dat iedereen het er ook wel over eens is dat het het beste zou zijn als mayco uit die situatie word gehaald, maar dat zit er nu nog niet in
dus kom ik op hetvolgende terug, is het fair om mayco te laten proeven van hoe het leven ook kan zijn.....
-
- Zeer actief
Ik ga niet oordelen over eerlijk zijn tegenover de hond of niet..xSuzannex schreef:mijn moeder is tot op heden niet over te halen...jacq1970 schreef:Ik denk dat de hond zelf wel aangeeft dat die het dus niet leuk vind om bij je moeder tezijn..hoe rot dat ook is voor je moeder.
Het si van een sjago mutsehond een heerlijk lekker blij en vrolijk ding geworden![]()
Jacqueline
maar goed, denk dat iedereen het er ook wel over eens is dat het het beste zou zijn als mayco uit die situatie word gehaald, maar dat zit er nu nog niet in
dus kom ik op hetvolgende terug, is het fair om mayco te laten proeven van hoe het leven ook kan zijn.....
Hij heeft er van geproeft, en als hij jou en je hond ziet associeert ie dat al met leuke dingen doen en weet ie hoe anders t kan gaan, denk dus niet dat dit hondje nog plezier heeft bij je moeder
Ik bedoel dit niet bot maar een hond moet toch verder dan de tuin, lekker snuffen andere ervaringen opdoen en spelen en interactie!
De hond geniet van de momenten bij jou, ik zou hem dat niet afnemen om hem aan het saaie leven te laten wennen..
-
- Zeer actief
Ik zou hem dat ook niet afnemen.De hond geniet van de momenten bij jou, ik zou hem dat niet afnemen om hem aan het saaie leven te laten wennen..
Hoe sneu het ook is dat hij het thuis niet heeft, nu kan hij in ieder geval nog met regelmaat genieten van alle leuke dingen met jullie.
Toen ik trouwens de Dogtrail foto's zag van hem dacht ik meteen dat ik met Bantam ook wel mee had kunnen doen (ook een Shih Tzu

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
okee dat is duidelijk 
tis ook gewoon heerlijk voor mij en cas hoor om hem hier dus erbij te hebben
hoewel ik nu nog een beetje tegen z'n waaksheid aanloop, is niet echt handig als je op kamers woont haha
maar goed, jullie vinden dus dat ik toch mayco moet laten genieten op momenten dat het kan
ben benieuwd of er nog andere meningen zijn

hoewel ik nu nog een beetje tegen z'n waaksheid aanloop, is niet echt handig als je op kamers woont haha
maar goed, jullie vinden dus dat ik toch mayco moet laten genieten op momenten dat het kan
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
ik denk dat je gewoon door moet blijven gaan zoals je nu al doet, als je mam in het ziekenhuis ligt of te ziek is Mayco meenemen, en met de dogtrail net zo, geef hem die momenten als het kan 
*edit* nog even een toevoeging, mocht het moment komen dat ie toch helemaal bij jou en Cas komt wonen is het voor hem alleen maar fijn en bekend...

*edit* nog even een toevoeging, mocht het moment komen dat ie toch helemaal bij jou en Cas komt wonen is het voor hem alleen maar fijn en bekend...
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ik zou hem zo vaak als mogelijk ophalen, dan heeft het beestje toch nog iets aan zijn leventjexSuzannex schreef:okee dat is duidelijk
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat het heel belangrijk voor Mayco is dat er leuke dingen gedaan worden ... dus ja haal Mayco zoveel mogelijk op en doe leuke dingen.xSuzannex schreef:mijn moeder is tot op heden niet over te halen...jacq1970 schreef:Ik denk dat de hond zelf wel aangeeft dat die het dus niet leuk vind om bij je moeder tezijn..hoe rot dat ook is voor je moeder.
Jacqueline
Jacqueline
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
nou, dat is dan duidelijk
misschien zit er ook wel een "voordeel" aan, dat mayco steeds minder van m'n moeder wil weten, en dat ze dan misschien eindelijk in zal zien dat dit wel beter is voor hem
nu ligt hij hier ook heerlijk te slapen hoor
op de bank, moet hem dat nog af zien te leren haha is niet echt eerlijk t.o.v. casper die dat niet mag, helemaal uitgeput van deze drukke dag
maar het verschil is, dat als ik mayco roep, hij weer vrolijk aan komt huppelen

misschien zit er ook wel een "voordeel" aan, dat mayco steeds minder van m'n moeder wil weten, en dat ze dan misschien eindelijk in zal zien dat dit wel beter is voor hem
nu ligt hij hier ook heerlijk te slapen hoor
op de bank, moet hem dat nog af zien te leren haha is niet echt eerlijk t.o.v. casper die dat niet mag, helemaal uitgeput van deze drukke dag
maar het verschil is, dat als ik mayco roep, hij weer vrolijk aan komt huppelen