Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben zo trots op Boomer!!

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ben zo trots op Boomer!!

Ongelezen bericht door M@rleen »

Vanavond de 4e les behendigheid gehad. Vorige les moesten we o.a. de wip en de schutting doen. Met de kooikerforumdag weigerde hij de schutting ineens. Die deed hij vorige week ook echt niet, terwijl hij m altijd leuk vond. Hij is er door de leiding opgezet, ik klom er aan de andere kant op om m te lokken. Vanavond was hij blijkabar vergeten dat hij m nix vond, want hij liep er weer net zo soepel en blij overheen als altijd..
Daarna de wip.. Hier was hij echt panisch voor, kwam niet binnen een meter van het begin en we hebben hem met zn 3-en erop gezet en erover geloodst. Dit tot 3x toe, iedere keer ging het een heel klein beetje beter, maar ging hij nog steeds stijf en stram eroverheen, terwijl we m met zn 2en vasthielden. Vanavond had ik een piepeend en rookworst bij me en ik had zoiets van; hij gaat gewoon over die wip! Ik was het eigenlijk niet eens met de manier van vorige week, maar op het moment dat het gebeurt volg ik altijd degene die les geeft en later ga ik nadenken.. :N: Had nu besloten dat ik het vandaag heel anders wilde.
En ik weet niet of het mijn houding of de rookworst was, maar hij ging er doodnormaal rustig overheen, sprong er alleen net iets te vroeg af. Ik was perplex, maar dacht; gewoon doorlopen, nix aan de hand! En we hebben het parkoers afgemaakt. 2e keer hetzelfde, doodnormaal liep hij over die wip, wachtte netjes op het kantelpunt, omdat ik dat aangaf en maakte m rustig af…
De paaltjes ook voor het eerst gedaan, met commando door en terug, deed hij ook netjes! Had dan wel worst voor zn neus, maar toch.. :mrgreen:
Ik ben trots op m!

Kreeg van de trainer ook een compliment, die gaf aan dat het gewoon helemaal goed ging komen, 'want die hond heeft gewoon 200% vertrouwen in je.' Vond ik leuk..:) Maar dat Boomer het zo ontzettend goed deed was nog veel leuker.. :mrgreen: :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is zeker iets om trots op te zijn :wink:

Jouw methode met piepspeeltje en worst werkt kennelijk beter dan dwingen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

ranetje schreef:Dat is zeker iets om trots op te zijn :wink:

Jouw methode met piepspeeltje en worst werkt kennelijk beter dan dwingen :ok:
Had dat hele piepspeeltje niet eens nodig.. :mrgreen:

Heb voor komende les ook alvast worst gekocht... :mrgreen: :wink:
Maar ik vond die totale omslag zoooo vreemd.. Stond helemaal perplex.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Goed hoor :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”