Daarna de wip.. Hier was hij echt panisch voor, kwam niet binnen een meter van het begin en we hebben hem met zn 3-en erop gezet en erover geloodst. Dit tot 3x toe, iedere keer ging het een heel klein beetje beter, maar ging hij nog steeds stijf en stram eroverheen, terwijl we m met zn 2en vasthielden. Vanavond had ik een piepeend en rookworst bij me en ik had zoiets van; hij gaat gewoon over die wip! Ik was het eigenlijk niet eens met de manier van vorige week, maar op het moment dat het gebeurt volg ik altijd degene die les geeft en later ga ik nadenken.. :N: Had nu besloten dat ik het vandaag heel anders wilde.
En ik weet niet of het mijn houding of de rookworst was, maar hij ging er doodnormaal rustig overheen, sprong er alleen net iets te vroeg af. Ik was perplex, maar dacht; gewoon doorlopen, nix aan de hand! En we hebben het parkoers afgemaakt. 2e keer hetzelfde, doodnormaal liep hij over die wip, wachtte netjes op het kantelpunt, omdat ik dat aangaf en maakte m rustig af…
De paaltjes ook voor het eerst gedaan, met commando door en terug, deed hij ook netjes! Had dan wel worst voor zn neus, maar toch..

Ik ben trots op m!
Kreeg van de trainer ook een compliment, die gaf aan dat het gewoon helemaal goed ging komen, 'want die hond heeft gewoon 200% vertrouwen in je.' Vond ik leuk..