Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dwang bij agility

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het lijkt mij geen goed idee om dingen zoals dit aan te leren door een hond over de toestellen heen te sleuren :denken: De hond weet nog helemaal niet wat van hem verwacht wordt en i.p.v. hem vertrouwen te laten krijgen, wordt er "geweld" gebruikt. Ik zou geen zin hebben daar te trainen, voor wat dan ook, als er direct naar zo'n middel gegrepen wordt. Het lijkt me ook niet echt effectief, eerlijk gezged.

Ik ben niet in principe tegen dwang, maar wel op zo'n moment. Elk commando is een vorm van dwang, het zou mooi zijn als een hond alleen maar hoefde te doen waar hij op dat moment zin in heeft. Met sporten vond ik wel dat een hond er schik in moet hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze dan op elk moment zich ook inzetten, dus in dat geval kun je wel een zekere dwang moeten uitoefenen. Maar over een hindernis heensleuren, dat lijkt me dan nog steeds geen goed idee.
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

[quote="Jaap*"]Je hond ergens ferm positief in bijstaan en steunen vind ik geen dwang, maar de hond moet het na het eerste drukje wel zelf doen. Aan een riem over een toestel sleuren is geen helpen :wink:

Misschien een heel groot hart deze instructeur en moet nog zijn grenzen zoeken waar helpen stopt en dwang begint.
Ik zou wel graag jullie uitdrukking op film hebben toen ie dat deed.40 kilo over een muurtje helpen is toch geen flitsmomentje.
:smile:
nooit meer zonder een Aussie
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”