Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsfanaat!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Fietsfanaat!

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is helemaal gek van fietsen. Helaas doen we het niet zo vaak en krijg ik vanwege tijdgebrek het opbouwschema niet uitgewerkt waardoor we iedere keer dat we gaan, maximaal 10 minuutjes fietsen (met lopen tussendoor).

Vegas vind het prachtig en denkt maar aan 1 ding zodra hij de fiets ziet: Gaan :cheer: met die banaan :mrgreen: Zijn kop gaat naar voren, hij gaat in 'draf' stand en gaat pas weer normaal lopen als de fiets is opgeborgen. Het mooiste vind hij het trekken, hij wil zo hard dat ik alleen maar rem :mrgreen:

Zondagmiddag ben ik voor het eerst het verkeer ingegaan. Het was lekker rustig in het dorp dus een mooie oefening :ok: Ik moet even opletten als er ergens een kat of hond loopt maar tot nu toe heb ik een heel goed appèl op de fiets en kan ik hem makkelijk bij me houden met een verbale waarschuwing.

Zondag mocht hij even lekker hard gaan, tot grote hilariteit van omstanders. Ik was hem aan het aanmoedigen en werkelijk waar; hij leek wel een sledehond :smile: Volgens mij zou hij dat ook prachtig vinden!

Zijn er hier meer fietsfanaten?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ja hoor, met Noeska ga ik een paar keer per week een lekker stuk fietsen, en met temperaturen zoals nu, gaat ze als een speer. Precies zoals je zegt, koppie wat lager en naar voren en in een prachtige draf. Hard wil ze, hard, ik fiets me een ongeluk :mrgreen: Nu het weer vroeger donker wordt, doe ik haar een reflecterend dekje om voor de veiligheid.
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

1 Hond vind fietsen ook geweldig, de andere niet zo (maarja die heeft pech, die moet gewoon) zij vind het wel een stuk leuker als mijn vriend ook mee gaat.

Maar je zegt dat je max 10 minuutjes gaat, als Vegas normaal met gemak een dik uur wandelen volhoud (en dat doen hij volgens mij) zie ik geen bezwaar om wat langer te gaan. Ik kijk zelf niet zo naar de tijd maar meer naar de afstand.
En ik kijk ook hoe snel de honden zich herstellen als ik thuis ben.
Als Vegas gewoon een goede conditie heeft en snel hersteld van de rondjes die je nu doet, zie ik geen bezwaar om per keer iets langer te gaan (opbouwen met een paar honderd meter of enkele minuten).
Maar ik snap natuurlijk dat je voorzichtig bent :ok:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Taro vindt het helemaal geweldig naast de fiets. Sita vindt het ook wel leuk, maar die gaat liever haar eigen gang in het bos.

Hebben afgelopen zondag een step gekocht speciaal gemaakt voor het steppen met de hond. Denk dat dat ook iets voor jou is. Neem hem wel een keertje mee als we hem binnen hebben. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Sita schreef:Taro vindt het helemaal geweldig naast de fiets. Sita vindt het ook wel leuk, maar die gaat liever haar eigen gang in het bos.

Hebben afgelopen zondag een step gekocht speciaal gemaakt voor het steppen met de hond. Denk dat dat ook iets voor jou is. Neem hem wel een keertje mee als we hem binnen hebben. :ok:
Wat leuk, heb er ook een.
Kunnen we misschien een keertje samen met de honden gaan steppen?
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja vind het wel leuk, maar is niet van het hard trekken.
Met als uitzondering als ze weet dat we richting water gaan, dan gaat ze in de vijfde versnelling :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Jaaa, hier 2 fietsfanaten :roll: Rock gaat netjes in draf en kan het lang volhouden. Bij Reina moet ik het tempo aangeven want zij heeft de neiging zich als een katapult af te schieten en 2 kilometer full speed te gaan. Ze vinden het geweldig, als de fiets tevoorschijn wordt gehaald, beginnen ze te joelen :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey kan ook naast de fiets, maar afhankelijk van haar bui en de bestemming loopt ze door of gaan we in een slakkengangetje waarbij ze zelfs tijdens het wandelen nog harder loopt :N: Maar heb toch altijd het mandje achterop de fiets, dus als ze in zo'n situatie toch een klein stukje doorloopt, mag ze daarna in het mandje
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Reini
Zeer actief

Ik heb eens gekeken naar zo'n step, klopt het dat die dingen iets van 300 euro kosten? Ik kan maar 1 fabrikant vinden :denken: Het ziet er wel heel erg leuk uit :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

marye schreef:
Wat leuk, heb er ook een.
Kunnen we misschien een keertje samen met de honden gaan steppen?
Lijkt mij leuk. Als ik hem heb, laat ik het je weten.

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Jaa Fangio.. en nog steeds he :wink: Als hij de fiets zag dan stond hij al te springen, hij kon/kan wel los mee naast de fiets want hij verliest em niet uit het oog hoor... het gaat nu natuurlijk niet meer zo hard, ik fiets langzamer en langzamer maar hij geniet er nog zo van de schat..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sita
Zeer actief

Reini schreef:Ik heb eens gekeken naar zo'n step, klopt het dat die dingen iets van 300 euro kosten? Ik kan maar 1 fabrikant vinden :denken: Het ziet er wel heel erg leuk uit :ok:
Ze zijn idd erg prijzig. Wij hebben 400 euro betaald voor de step. Is wel een luxe versie en een hogere versie. Zodat Jeroen en ik beide de step kunnen gebruiken.

Afbeelding
Reini
Zeer actief

cloris schreef:Jaa Fangio.. en nog steeds he :wink: Als hij de fiets zag dan stond hij al te springen, hij kon/kan wel los mee naast de fiets want hij verliest em niet uit het oog hoor... het gaat nu natuurlijk niet meer zo hard, ik fiets langzamer en langzamer maar hij geniet er nog zo van de schat..
Grappig hè, dat ze dat zo leuk vinden. Ik stond vanaf het begin echt verbaasd hoe leuk hij het wel niet vond terwijl het eigenlijk maar heel saai is :denken: :mrgreen: Leuk dat Fangio er nog steeds van geniet :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Reini schreef:
cloris schreef:Jaa Fangio.. en nog steeds he :wink: Als hij de fiets zag dan stond hij al te springen, hij kon/kan wel los mee naast de fiets want hij verliest em niet uit het oog hoor... het gaat nu natuurlijk niet meer zo hard, ik fiets langzamer en langzamer maar hij geniet er nog zo van de schat..
Grappig hè, dat ze dat zo leuk vinden. Ik stond vanaf het begin echt verbaasd hoe leuk hij het wel niet vond terwijl het eigenlijk maar heel saai is :denken: :mrgreen: Leuk dat Fangio er nog steeds van geniet :ok:
Hij vond het direct al leuk als pup al, helemaal gek werd hij altijd en aan een riem niet meer te houden, daarom ben ik hem toen los mee gaan nemen en vanuit daar kon ik hem aan een lijn gaan leren, echt springen en dan constant even mij aanraken met de neus, dat doet hij nu nog haha oude reus
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik lees nu pas dat je het max 10 minuten doet elke keer. Ik heb geen verstand van het fietsen opbouwen, maar het lijkt mij dat je rustig 20 minuten/half uur kunt gaan fietsen. Toch?

Ik was ook van plan om regelmatig met Bram te gaan fietsen, maar ik vind er zelf niks aan. Bram vindt het wel lollig, maar ik verveel me rot. Het lijkt me wel leuk als hij gewoon los zou kunnen, ga ik denk ik op Vlieland proberen dit weekend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik lees nu pas dat je het max 10 minuten doet elke keer. Ik heb geen verstand van het fietsen opbouwen, maar het lijkt mij dat je rustig 20 minuten/half uur kunt gaan fietsen. Toch?

Ik was ook van plan om regelmatig met Bram te gaan fietsen, maar ik vind er zelf niks aan. Bram vindt het wel lollig, maar ik verveel me rot. Het lijkt me wel leuk als hij gewoon los zou kunnen, ga ik denk ik op Vlieland proberen dit weekend.
Zomaar ineens zo lang fietsen zou ik niet doen omdat het compleet anders is dan een wandeling van 20/30 minuten waarbij de hond regelmatig stilstaat om te snuffen/plassen etc. Ineens achter elkaar 20/30 minuten in hoog tempo lopen lijkt me niet goed. Ik kan zelf wel 20 minuten lopen maar joggen wordt weer een heel ander verhaal :mrgreen: :wink:

Ik weet dat jij er inderdaad niet zoveel aan vond. Vegas is zo overenthousiast dat ik het wel leuk moét vinden :mrgreen: Misschien dat los naast de fiets straks wel bevalt :ok:
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij hebben dit voorjaar met onze Tsjechen Tuff en Tuscani het UV examen (20 km) afgelegt. We hebben vooral moeten trainen op het niet te snel gaan. Ze worden ook helemaal maf als ze de fiets zien.

We zijn nu alvast aan het trainen met onze Pumi Enya, want we willen voorjaar 2008 met haar het examen afleggen. Ook zij vind het helemaal geweldig om te fietsen.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”