Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prins laurentstichting belgie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
prins laurentstichting belgie
Hallo,
Naar aanleiding van eerdere reacties,in een ander topic, wil ik deze stichting ook eens hier op de korrel nemen.
In Belgie is er de prins laurent stichting,deze staat voor de dierengeneeskunde algemeen.
Mensen die een minder inkomen hebben,even door omstandigheden het financieel moeilijk hebben enz...kunnen toch hun dier van kanarie tot hond indien nodig medisch laten behandelen aan een voordelige prijs.
Er is wel sociaal controle of de dierenvrienden het wel echt nodig hebben om financieel gesteund te worden om misbruik te voorkomen.
Zelf vind ik het een tof idee omdat ik vind dat iedereen recht heeft om van dieren te kunnen genieten(arm of rijk).Degene die er natuurlijk goed voor zijn!!!!!!!
Wat vinden jullie van zo'n stichting?
Vinden jullie dat mensen geen dier moeten nemen als ze financieel het moeilijk hebben?
Naar aanleiding van eerdere reacties,in een ander topic, wil ik deze stichting ook eens hier op de korrel nemen.
In Belgie is er de prins laurent stichting,deze staat voor de dierengeneeskunde algemeen.
Mensen die een minder inkomen hebben,even door omstandigheden het financieel moeilijk hebben enz...kunnen toch hun dier van kanarie tot hond indien nodig medisch laten behandelen aan een voordelige prijs.
Er is wel sociaal controle of de dierenvrienden het wel echt nodig hebben om financieel gesteund te worden om misbruik te voorkomen.
Zelf vind ik het een tof idee omdat ik vind dat iedereen recht heeft om van dieren te kunnen genieten(arm of rijk).Degene die er natuurlijk goed voor zijn!!!!!!!
Wat vinden jullie van zo'n stichting?
Vinden jullie dat mensen geen dier moeten nemen als ze financieel het moeilijk hebben?
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Dan reageer ik hier net zo als in het andere topic
Ik vind het erg nobel dat zo'n stichting bestaat maar ik vind wel dat je de financiele middelen moet hebben om je dieren de medische zorg te geven die het nodig heeft en heb je die middelen niet moet je geen dieren nemen.Je kunt in mijn ogen geen dier aanschaffen met het voornemen om een stichting in te schakelen bij ziekte omdat je bij voorbaat weet dat je event. medische kosten niet kunt opbrengen.Geen lening kunnen krijgen door een uitkering oid vind ik ook gelul...dan leen je maar iets bij ouders, familie of vrienden.In nederland heb je overigens ook een ziektekostenverzekering voor dieren en daar kun je ook een verzekering afsluiten voor event. medische kosten.

Ik vind het erg nobel dat zo'n stichting bestaat maar ik vind wel dat je de financiele middelen moet hebben om je dieren de medische zorg te geven die het nodig heeft en heb je die middelen niet moet je geen dieren nemen.Je kunt in mijn ogen geen dier aanschaffen met het voornemen om een stichting in te schakelen bij ziekte omdat je bij voorbaat weet dat je event. medische kosten niet kunt opbrengen.Geen lening kunnen krijgen door een uitkering oid vind ik ook gelul...dan leen je maar iets bij ouders, familie of vrienden.In nederland heb je overigens ook een ziektekostenverzekering voor dieren en daar kun je ook een verzekering afsluiten voor event. medische kosten.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Een stichting die de dieranartskosten betaald, een stichting die de reparatie van je auto betaald, een stichting die je hockyspullen betaald, een stichting die je kroegbezoek betaald.
Als je financieel er slecht voor staat moet je nu eenmaal inleveren en kun je niet alles doen wat je zou willen.
Als je financieel er slecht voor staat moet je nu eenmaal inleveren en kun je niet alles doen wat je zou willen.
Groetjes, Marianne.

-
- Zeer actief
In principe natuurlijk niet, nee.Vinden jullie dat mensen geen dier moeten nemen als ze financieel het moeilijk hebben?
Maar wat als je ze al hebt en tijdelijk door scheiding of ziekte o.i.d. heel weining geld te besteden hebt?
Dan zou het best een mooie oplossing zijn.
.Geen lening kunnen krijgen door een uitkering oid vind ik ook gelul...dan leen je maar iets bij ouders, familie of vrienden.In nederland heb je overigens ook een ziektekostenverzekering voor dieren en daar kun je ook een verzekering afsluiten voor event. medische kosten
Ik zou persoonlijk nooit bij familie, vrienden of kennissen aankloppen voor geld en ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen zo denken.
Of wat als je niemand hebt waar je bij aan kunt kloppen?
Verzekering is ook zoiets, niet iedereen kiest daarvoor.
Ik heb 5 huisdieren dus dat geld wat ik aan premie kwijt zou zijn kan ik beter opzij zetten voor tijden dat er medische hulp nodig is.
Kortom, ik zie het niet zo zwart/wit.
Tuurlijk als je gelijk al geen middelen hebt om goed voor dieren te kunnen zorgen moet je er niet aan beginnen.
Maar iedereen kan in bepaalde omstandigheden terecht komen en als je dan al dieren hebt denk ik dat je blij bent dat er zo'n stichting is waar je terecht kan.
Een dier is een levend wezen, geen auto of hockeystickEen stichting die de dieranartskosten betaald, een stichting die de reparatie van je auto betaald, een stichting die je hockyspullen betaald, een stichting die je kroegbezoek betaald.

Elk levend wezen heeft naar mijn mening recht op medische hulp wanneer noodzakelijk.
Dus wat dat betreft vind ik het wel een goede zaak zo'n stichting.
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
oh nee? En hoe noem je dit dan?gotcha schreef:prins laurent staat zelf niet ter discussie,
Bron: http://wonen.blog.nlVilla van Prins Laurent van België opgeknapt met geld van de marine
09 Januari 2007 16:19: Anna de Vries
De Belgische prins Laurent is vaker in opspraak geweest, maar deze keer is het erger dan anders. Hij moet voor de rechtbank verschijnen om te getuigen voor een van de twaalf verdachten in een fraudezaak waar de marine bij betrokken is.
Volgens de aanklager hebben de twaalf 2 miljoen euro achterovergedrukt. Een paar honderdduizend euro werd besteed aan het opknappen en inrichten van de villa van de prins. Die is zich uiteraard van geen kwaad bewust. Hij had van zijn adviseur begrepen dat dat mocht... Tuurlijk. Honderdduizenden euro's van de marine om je woning op te knappen? Prins Laurent is óf intens dom óf hij liegt dat het gedrukt staat.
- gizmo
- Zeer actief
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
hoiu,carmen,dat was ook de bedoeling hè snap je
maar de andere topic was daarvoor niet geschikt vond ik.
Ik had hem ook beter in de discussieforum gegooid,maar ja al doende leert men.
Ik wou ook eens weten hoe de andere erover dachten.
De mensen die het moeilijk hebben ,kloppen niet altijd bij eender wie aan.(lening).
Soms hebben ze gewoon een beperkt inkomen.

Ik had hem ook beter in de discussieforum gegooid,maar ja al doende leert men.
Ik wou ook eens weten hoe de andere erover dachten.

De mensen die het moeilijk hebben ,kloppen niet altijd bij eender wie aan.(lening).
Soms hebben ze gewoon een beperkt inkomen.
-
- Actief
Ben ik helemaal voor.Of het nou voor kinderen is waar de ouders geen geld er voor hebben of een ouder persoon met smalle beurs.Mensen blijven dan minder lang doorlopen wanneer er iets met hun maatje is.
Het gaat niet ten koste van je portemonnee maar anderen worden ermee geholpen.Prima.
Het gaat niet ten koste van je portemonnee maar anderen worden ermee geholpen.Prima.
nooit meer zonder een Aussie
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als je het financieel niet trekt, vind ik niet dat je een huisdier moet nemen. Ik zie dit namelijk even iets te vaak fout gaan.
Ik heb het dan over mensen die naast dat ze het financieel moeilijk hebben, ook hun prioriteiten verkeerd stellen. Dus wel als er een keer 400 euro "over" is, een computer gaan kopen, maar vergeten dat als de hond de maand erop iets mankeert, ze dat geld eigenlijk hiervoor nodig hadden. Nee, maar dat lenen ze dan wel even bij iemand anders. 

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: prins laurentstichting belgie
Precies.Martijn schreef:Basisrecht op dieren hebben vind ik de grootst mogelijke nonsens die er is.gotcha schreef: Zelf vind ik het een tof idee omdat ik vind dat iedereen recht heeft om van dieren te kunnen genieten(arm of rijk).
Waarom zou je daar in vredesnaam recht op hebben?
Dat stomme gedoe met die rechten altijd. Het komt er op neer dat je recht hebt op hetzelfde leven als iemand die wel hard werkt ook al doe je het zelf niet. Totaal verwende kolder.
Huisdieren hebben is een luxe en je hebt geen basisrecht op luxe.

Daarom ook mijn voorbeelden van uitgaan, sporten, auto rijden.
Groetjes, Marianne.

dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )Suuz schreef:In principe natuurlijk niet, nee.Vinden jullie dat mensen geen dier moeten nemen als ze financieel het moeilijk hebben?
Maar wat als je ze al hebt en tijdelijk door scheiding of ziekte o.i.d. heel weining geld te besteden hebt?
Dan zou het best een mooie oplossing zijn.
.Geen lening kunnen krijgen door een uitkering oid vind ik ook gelul...dan leen je maar iets bij ouders, familie of vrienden.In nederland heb je overigens ook een ziektekostenverzekering voor dieren en daar kun je ook een verzekering afsluiten voor event. medische kosten
Ik zou persoonlijk nooit bij familie, vrienden of kennissen aankloppen voor geld en ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen zo denken.
Of wat als je niemand hebt waar je bij aan kunt kloppen?
Verzekering is ook zoiets, niet iedereen kiest daarvoor.
Ik heb 5 huisdieren dus dat geld wat ik aan premie kwijt zou zijn kan ik beter opzij zetten voor tijden dat er medische hulp nodig is.
Kortom, ik zie het niet zo zwart/wit.
Tuurlijk als je gelijk al geen middelen hebt om goed voor dieren te kunnen zorgen moet je er niet aan beginnen.
Maar iedereen kan in bepaalde omstandigheden terecht komen en als je dan al dieren hebt denk ik dat je blij bent dat er zo'n stichting is waar je terecht kan.
Een dier is een levend wezen, geen auto of hockeystickEen stichting die de dieranartskosten betaald, een stichting die de reparatie van je auto betaald, een stichting die je hockyspullen betaald, een stichting die je kroegbezoek betaald.![]()
Elk levend wezen heeft naar mijn mening recht op medische hulp wanneer noodzakelijk.
Dus wat dat betreft vind ik het wel een goede zaak zo'n stichting.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Dubbel... Ik vind dat als je weet dat je geen dier kunt onderhouden (en voordat je een dier neemt behoor je dat te berekenen) je er simpelweg geen moet nemen. Maar als je door omstandigheden het ineens met (veel) minder geld moet doen, is het fijn dat daar zo'n stichting voor is.
Persoonlijk zou ik inderdaad naar familie/vrienden gaan,want het zou me niet lekker zitten als ik het geld niet terugbetaal...

Persoonlijk zou ik inderdaad naar familie/vrienden gaan,want het zou me niet lekker zitten als ik het geld niet terugbetaal...
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik sluit mij hier volledig bij aan!C@rmen schreef:Dan reageer ik hier net zo als in het andere topic![]()
Overigens kent Nederland ook al een dierenarts voor minima:
http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/it ... GHMJJD.php

-
- Zeer actief
dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )
Ik dop gewoon mijn eigen boontjes, hoe dan ook

Mijn huisdieren zijn ook mijn verantwoording.
Ik ga er nooit van uit dat een ander mij wil of kan helpen.
Je moet het toch echt zelf zien te rooien.
Zou ik in een extreme onvoorziene situatie komen dat ik geen medische kosten kan betalen, zou ik een betalingsregeling treffen met mijn DA en zou dat niet kunnen (wat ik me niet kan voorstellen) dan ik zou er uiteindelijk zelfs minder om eten of om roken - m.a.w. zelf op inleveren om toch die noodzakelijk kosten te kunnen betalen.
Maar medische hulp zouden ze krijgen.
Maar een da vragen om een betalingsregeling is toch ook de hulp van een ander inroepen?Wij kunnen de medische kosten hier voor alle dieren wel betalen maar mocht er ooit een kink in de kabel komen hier zou ik ten alle tijde een regeling met mijn da kunnen treffen al zou ik liever voor een lening bij mijn ouders of mijn broer gaan.De DA werkt hard voor zijn centen en ik zou ook niet blij zijn als ik mijn loon in termijnen krijg omdat het met mn baas even iets minder gaat financieel
Nou heb ik wel een onwijs goede band met ouders en broer en kunnen zij financieel heel wat missen dus dan vraagt het misschien ook makkelijker.

- Biko
- Zeer actief
In principe ben ik het helemaal met je eens.Suuz schreef:dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )
Ik dop gewoon mijn eigen boontjes, hoe dan ook![]()
Zou ik in een extreme onvoorziene situatie komen dat ik geen medische kosten kan betalen, zou ik een betalingsregeling treffen met mijn DA en zou dat niet kunnen (wat ik me niet kan voorstellen) dan ik zou er uiteindelijk zelfs minder om eten of om roken - m.a.w. zelf op inleveren om toch die noodzakelijk kosten te kunnen betalen.
Maar nu ondervind ik zelf iets. Biko blijkt een hernia te hebben, op drie plaatsen.
Paar weken geleden was ik voor 1 onderzoek al meer dan vijfhonderd euro kwijt. Nu moet ik vanmiddag weer, want het gaat helemaal niet goed. Dat is waarschijnlijk weer zo'n bedrag, omdat er foto's gemaakt moeten worden (nu contrastfoto's) en narcose e.d. Kan zijn dat ze op dei foto's niet genoeg kunnen zien. Dan moet er een MRI scan gemaakt worden, dat kost tussen de 500 en 700 euro. Als hij geopereerd moet worden, gaan ze met titanium plaatjes werken (waarschijnlijk) dat gaat me dat tussen de 3000 en de 4000 euro kosten... en dan nog revalideren.
Ik heb een normaal, modaal inkomen, ik kan prima een hond onderhouden, hem goed voer geven en met hem naar de DA als het nodig is. Maar zo'n 5000 euro heb ik niet achter de hand staan ergens.
Gelukkig heb ik een oma die me met alle liefde kan en wil helpen. En anders had ik een lening afgesloten.
Maar het is niet altijd zo zwart/wit. Soms gebeuren er dingen in je leven die onvoorzien zijn. Je gaat scheiden, of je krijgt een ongeluk en kunt minder werken. Of er gebeurt iets ergs met je hond.
Ik vind dat je ten alle tijden zelf verantwoordelijk bent. Maar het is gewoon heel fijn, dat als je onverhoopt toch hulp nodig zou hebben, dat er ook is.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Actief
Biko schreef:In principe ben ik het helemaal met je eens.Suuz schreef:dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )
Maar nu ondervind ik zelf iets. Biko blijkt een hernia te hebben, op drie plaatsen.
Paar weken geleden was ik voor 1 onderzoek al meer dan vijfhonderd euro kwijt. Nu moet ik vanmiddag weer, want het gaat helemaal niet goed. Dat is waarschijnlijk weer zo'n bedrag, omdat er foto's gemaakt moeten worden (nu contrastfoto's) en narcose e.d. Kan zijn dat ze op dei foto's niet genoeg kunnen zien. Dan moet er een MRI scan gemaakt worden, dat kost tussen de 500 en 700 euro. Als hij geopereerd moet worden, gaan ze met titanium plaatjes werken (waarschijnlijk) dat gaat me dat tussen de 3000 en de 4000 euro kosten... en dan nog revalideren.
Ik heb een normaal, modaal inkomen, ik kan prima een hond onderhouden, hem goed voer geven en met hem naar de DA als het nodig is. Maar zo'n 5000 euro heb ik niet achter de hand staan ergens.
Gelukkig heb ik een oma die me met alle liefde kan en wil helpen. En anders had ik een lening afgesloten.
Maar het is niet altijd zo zwart/wit. Soms gebeuren er dingen in je leven die onvoorzien zijn. Je gaat scheiden, of je krijgt een ongeluk en kunt minder werken. Of er gebeurt iets ergs met je hond.
Ik vind dat je ten alle tijden zelf verantwoordelijk bent. Maar het is gewoon heel fijn, dat als je onverhoopt toch hulp nodig zou hebben, dat er ook is.
Jeetje,buiten deze topic succes voor jullie en dat het maar goed mag komen.
- Biko
- Zeer actief
Dank je..om drie uur heb ik een afspraak in Zeist. Bij Mico Dijkshoorn. Schijnt er heel goed mee te zijn.reem schreef: Jeetje,buiten deze topic succes voor jullie en dat het maar goed mag komen.
Open later wel even een topic voor. Nu maak ik me ontzettend zorgen. :N:
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Actief
Graag zie ik deze zelfredzaamheid terugkomen wanneer er een behoorlijke kostenpost aanzit te komen vanwege het roken.Suuz schreef:dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )

-
- Actief
Kan me goed voorstellen.Eerst maar even afwachten wat ie te vertellen heeft.Niet leuk.Biko schreef:Dank je..om drie uur heb ik een afspraak in Zeist. Bij Mico Dijkshoorn. Schijnt er heel goed mee te zijn.reem schreef: Jeetje,buiten deze topic succes voor jullie en dat het maar goed mag komen.
Open later wel even een topic voor. Nu maak ik me ontzettend zorgen. :N:
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies en zou ik aan kunnen zien komen dat ik er op achteruit ga, vanwege een scheiding o.i.d., dan is het uiterste redmiddel de hond herplaatsen.Suuz schreef:dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )
Ik geloof niet dat door mijn egoïsme dieren moeten lijden of iemand anders voor mij zal moeten betalen.
Want ik zie het toch als een vorm van egoïsme. Dieren houden koste wat het kost. En dan bij derden voor de medische zorg moeten aankloppen.

-
- Zeer actief
Ik veroordeel lenen bij familie of weet ik veel wie niet, hoor, ik zeg alleen dat ik het zelf niet zou doenGelukkig heb ik een oma die me met alle liefde kan en wil helpen. En anders had ik een lening afgesloten.
Ik vind dat je ten alle tijden zelf verantwoordelijk bent. Maar het is gewoon heel fijn, dat als je onverhoopt toch hulp nodig zou hebben, dat er ook is

En tuurlijk is het fijn dat je hulp kunt krijgen als het hard nodig is en daarom zei ik ook dat ik die stichting op zich niet zo'n slecht idee vind.
Maar veel belangrijker sterkte met Biko hoor, dat is niet niks

En wat fijn dat je zo'n lieve oma hebt!
Dat soort opmerkingen kun je beter voor je houden als je iemand niet kent.Graag zie ik deze zelfredzaamheid terugkomen wanneer er een behoorlijke kostenpost aanzit te komen vanwege het roken.
- Biko
- Zeer actief
Oke, dat kan ik wel begrijpen. Maar: niet bij andere voor de kosten aankloppen kan ook heel egoistisch zijn naar de hond toe. Omdat je te trots bent, of daar niet aan wil, laat je de hond niet helpen of moet hij weg bij zijn vertrouwde gezin.Mir@n schreef:Precies en zou ik aan kunnen zien komen dat ik er op achteruit ga, vanwege een scheiding o.i.d., dan is het uiterste redmiddel de hond herplaatsen.Suuz schreef:dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )
Ik geloof niet dat door mijn egoïsme dieren moeten lijden of iemand anders voor mij zal moeten betalen.
Want ik zie het toch als een vorm van egoïsme. Dieren houden koste wat het kost. En dan bij derden voor de medische zorg moeten aankloppen.
En vind maar eens iemand die hem wil hebben terwijl er veel medische kosten aan zitten te komen...
Het heeft best veel kanten vind ik..
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Biko
- Zeer actief
Dank je wel.Suuz schreef:Ik veroordeel lenen bij familie of weet ik veel wie niet, hoor, ik zeg alleen dat ik het zelf niet zou doen![]()
En tuurlijk is het fijn dat je hulp kunt krijgen als het hard nodig is en daarom zei ik ook dat ik die stichting op zich niet zo'n slecht idee vind.
Maar veel belangrijker sterkte met Biko hoor, dat is niet niks
En wat fijn dat je zo'n lieve oma hebt
Ik heb gevraagd aan mijn oma of ik het mocht lenen, maar ik mag het niet lenen... ik mag het alleen krijgen

Ja mijn Oma is echt heel lief!! Ze heeft zelf ook altijd honden gehad en weet ook hoe je je er aan kan hechten enzo.
Het ziet er trouwens volgens de dierenarts waar ik vanmiddag ben geweest wat positiever uit. Met spierversterkers en ontstekingsremmers en nog andere medicijnen moet het een stuk beter worden.
Maar daar zal ik nog even een ander topic voor openen.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft het ook, veel kanten, maar ik bedoelde het herplaatsen op het moment dat je weet, dat je dure operaties niet meer zelf zou kunnen betalen. Niet op het moment dat ze er al zijnBiko schreef:Oke, dat kan ik wel begrijpen. Maar: niet bij andere voor de kosten aankloppen kan ook heel egoistisch zijn naar de hond toe. Omdat je te trots bent, of daar niet aan wil, laat je de hond niet helpen of moet hij weg bij zijn vertrouwde gezin.Mir@n schreef:Precies en zou ik aan kunnen zien komen dat ik er op achteruit ga, vanwege een scheiding o.i.d., dan is het uiterste redmiddel de hond herplaatsen.Suuz schreef:dus als jij niet in aanmerking komt voor een lening bij een instantie dan klopt je niet bij vrienden of familie oid aan?Hoe wou je dan de kosten gaan betalen?(als er niet zo'n stichting is )
En vind maar eens iemand die hem wil hebben terwijl er veel medische kosten aan zitten te komen...

Tuurlijk heeft het veel kanten, maar kies dan op het moment dat je weet dat je het financieel een stuk minder gaat krijgen, voor het dier en niet voor jezelf.
- Biko
- Zeer actief
Dat zou inderdaad wel een hele knappe keus zijn en echt voor het dier dan..Mir@n schreef:Heeft het ook, veel kanten, maar ik bedoelde het herplaatsen op het moment dat je weet, dat je dure operaties niet meer zelf zou kunnen betalen. Niet op het moment dat ze er al zijnBiko schreef:Oke, dat kan ik wel begrijpen. Maar: niet bij andere voor de kosten aankloppen kan ook heel egoistisch zijn naar de hond toe. Omdat je te trots bent, of daar niet aan wil, laat je de hond niet helpen of moet hij weg bij zijn vertrouwde gezin.Mir@n schreef:Precies en zou ik aan kunnen zien komen dat ik er op achteruit ga, vanwege een scheiding o.i.d., dan is het uiterste redmiddel de hond herplaatsen.Suuz schreef:
Tuurlijk heeft het veel kanten, maar kies dan op het moment dat je weet dat je het financieel een stuk minder gaat krijgen, voor het dier en niet voor jezelf.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!