Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 ongecastreerde reuen in huis
Moderator: moderatorteam
Aangezien je nog wat de tijd hebt zou je eerst kunnen proef draaien zogezegd.Laat de honden eerst lekker spelen zodat ze moe zijn en neem dan de honden na het wandelen/spelen mee naar binnen.Je zou dan bijv. een weekend ofzo kunnen proef draaien al geeft dat geen garantie voor de langere termijn natuurlijk
maar wel een indicatie.Ook is het handig om een back up te hebben voor als het echt niet blijkt te gaan in die maand zodat je daar op kunt terug vallen.

Laatst gewijzigd door tineke op 06 okt 2007 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Het gaat om 1 weektineke schreef:Aangezien je nog wat de tijd hebt zou je eerst kunnen proef draaien zogezegd.Laat de honden eerst lekker spelen zodat ze moe zijn en neem dan de hond na het wandelen/spelen mee naar binnen.Je zou dan bijv. een weekend ofzo kunnen proef draaien al geeft dat geen garantie voor de langere termijn natuurlijkmaar wel een indicatie.Ook is het handig om een back up te hebben voor als het echt niet blijkt te gaan in die maand zodat je daar op kunt terug vallen.

Maar zoals je zegt, zou ik het ook zo doen

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hier tot voor kort 4 reuen in huis nu nog drie en af en toe weer vier ls spok er is.Ook hebben mijn eigen reuen weleens contact met hun maatje beau die bij mijn ex woont.Eigen reuen heben nooit problemen met elkaar gehad of zelfs met een tijdelijke opvanger van het mannelijke geslacht niet.Micron en Spok hebben weleens een kleine schermutseling vanwege botsende ego's
de fila's maken zich daar niet zo druk om dus dat verloopt prima.

Oeps sorrie ik dacht een maand maar dan nog zou ik voor deze benadering kiezenchrico schreef:Het gaat om 1 weektineke schreef:Aangezien je nog wat de tijd hebt zou je eerst kunnen proef draaien zogezegd.Laat de honden eerst lekker spelen zodat ze moe zijn en neem dan de hond na het wandelen/spelen mee naar binnen.Je zou dan bijv. een weekend ofzo kunnen proef draaien al geeft dat geen garantie voor de langere termijn natuurlijkmaar wel een indicatie.Ook is het handig om een back up te hebben voor als het echt niet blijkt te gaan in die maand zodat je daar op kunt terug vallen.
![]()
Maar zoals je zegt, zou ik het ook zo doen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Buiten laten spelen en daarna samen mee naar binnen nemen.Dobervrouw schreef:Misschien kunnen jullie me dan helpen met advies, want toevallig vroeg gisteren een kennis aan mij, of ik op zijn Dobermann wil passen 1 week.
Maar jullie voelen het al aankomen: het is een ongecastreerde reu.
Hij is jonger dan Nando en kan goed overweg met andere honden (erg speels nog).
Wat Nando betreft: buiten geen probleem, maar binnen geen ervaring.
Zeggen jullie bij voorbaat al niet doen, of zou tijdens kennismaking(en)kunnen blijken of het al dan niet kan?
Ik zou dan sowieso eerst kennis willen maken op neutraal terrein en uiteraard ook eerst zien of het in huis mogelijk is.
Net zoals ik bij al mijn oppashonden doe, maar nu nog extra.
Zij gaan pas over een maand op vakantie.
Graag adviezen met argumenten, geen zinloze afzeikpraatjes![]()
![]()
Laamaarhore!
Ik zou dit als proef al doen voor de eventuele logeerpartij

Dus niet met de hond binnen laten komen terwijl Nando daar al/nog is.
- Biko
- Zeer actief
Ik zou het precies doen zoals jij zegt, op neutraal terrein kennis maken, gaat dat goed, dan meenemen in de tuin en dan naar binnen.Dobervrouw schreef:Misschien kunnen jullie me dan helpen met advies, want toevallig vroeg gisteren een kennis aan mij, of ik op zijn Dobermann wil passen 1 week.
Maar jullie voelen het al aankomen: het is een ongecastreerde reu.
Hij is jonger dan Nando en kan goed overweg met andere honden (erg speels nog).
Wat Nando betreft: buiten geen probleem, maar binnen geen ervaring.
Zeggen jullie bij voorbaat al niet doen, of zou tijdens kennismaking(en)kunnen blijken of het al dan niet kan?
Ik zou dan sowieso eerst kennis willen maken op neutraal terrein en uiteraard ook eerst zien of het in huis mogelijk is.
Net zoals ik bij al mijn oppashonden doe, maar nu nog extra.
Zij gaan pas over een maand op vakantie.
Graag adviezen met argumenten, geen zinloze afzeikpraatjes![]()
![]()
Laamaarhore!
Ik zou wel alle speeltjes en botjes e.d. van de grond halen, zodat daar geen ruzie over kan ontstaan. En opletten met eten geven enzo.
Nou vind ik een ruzie (tje) op zich ook niet zo erg, ik ben het ook niet altijd met iemand eens

Maar het moeten geen bloederige zaken worden natuurlijk.. maar ik denk dat het dan al niet goed zou gaan buiten.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
dus.chrico schreef:Ik ga even antwoord geven voor haar, ja zij heeft 2 reuen en een teef.blondie schreef:jij hebt twee reuen en 1 teef?Joy C schreef:precies!Addy schreef: en dan niet vergeten er nog een paar teven bij te zetten

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- *joy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
- Aantal honden: 1
Binnen de familiekring hebben wij slechte ervaringen opgedaan met twee ongecastreerde reuen, die maar een maand of 5 in leeftijd van elkaar scheelden. Niet uit hetzelfde nest (ook niet van hetzelfde ras), maar allebei dominant....
Vréselijke rangordegevechten toen ze allebei volwassen aan het worden waren, en daarna. Ze bléven maar knokken. Uit elkaar halen was echt de enige optie. Dus ik heb een hele tijd mijn hond niet meer mee kunnen nemen naar mijn broer.
(Inmiddels weer wel, maar dat komt omdat die hond van mijn broer niet meer leeft
)
Vréselijke rangordegevechten toen ze allebei volwassen aan het worden waren, en daarna. Ze bléven maar knokken. Uit elkaar halen was echt de enige optie. Dus ik heb een hele tijd mijn hond niet meer mee kunnen nemen naar mijn broer.
(Inmiddels weer wel, maar dat komt omdat die hond van mijn broer niet meer leeft

Geen beter leven dan een hondenleven!

Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.
( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/

Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.
( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
Ergens in het topic las ik, dat hoe meer de honden op elkaar lijken, des te meer risico er is op gevechten...Inge O schreef:gezien de leeftijd van het tweetal (en als je de hogervernoemde voorzorgen treft) zie ik relatief weinig kans op serieuze problemen.
Nu zijn het beide Dobers, beide reu en ze zijn beide jong...Martijn schreef: Hoe dichter twee honden op elkaars lip zitten qua eigenschappen (waarvan geslacht er een hele grote is) hoe groter de kans dat het niet gaat. .
Extra groot risico dus?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Afhankelijk van hun leeftijd is dat wel een extra groot risico ja. Het hoeft niet, niks moet, maar het kan wel problemen geven. Waar het om gaat is dat de honden ergens uit moeten komen. Ze moeten bepalen wie de baas is als ze lang op elkaars lip moeten zitten. Hoe minder verschil tussen de honden hoe minder snel en makkelijk ze dus op basis van een verschil (bv. kracht, karakter, snelheid, wil om door te drukken, leeftijd etc) kunnen bepalen wie van de twee de betere is.Dobervrouw schreef:Nu zijn het beide Dobers, beide reu en ze zijn beide jong...
Extra groot risico dus?
Soms is verschil in ras al voldoende omdat het ene ras veel meegaander en minder dominant is dan het andere ras. Soms is een gevecht tot het gaatje nodig omdat de verschillen zo minimaal zijn dat het uitgevochten moet worden wat soms op minimale verschillen uitkomt.
Daarom geven broers en zusjes in 1 huishouden ook zo vaak problemen. Er zijn nauwelijks verschillen dus ze komen er niet makkelijk uit. Leeftijdsverschil is binnen een ras meestal doorslaggevend omdat ze verder zo ongeveer gelijk zullen zijn.
Het kan dus prima gaan en het kan dus ook een probleem worden.

Dank je voor je uitgebreide uitleg

Stel: het klikt tussen Nando en Iko, dus ik pas die week op Iko. Dan kan het dus nog zo zijn, dat ze na een halve week, ineens helemaal omslaan?MARC_S schreef:
Mijn vorige hond had 2 vriendinnen, rottweilers die eigenlijk even oud, even groot en even heftig waren. Dat ging lang goed tot ze ineens ruzie kregen. Kwam daarna ook nooit meer goed ondanks dat we het meerdere keren hebben laten uitvechten.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat kan, dat hoeft echter helemaal niet. Je kan er echt heel weinig van zeggen. Het kunnen de beste kameraden zijn die hele week waardoor het gewoon zonde is ze weer uit elkaar te halen. Maar het kan ook zo zijn dat ze de eerste 3 dagen vreselijk leuk spelen wat echter niet tot duidelijkheid komt tussen de twee honden waarna de sfeer ineens om kan slaan en alles serieus en grimmig wordt.Dobervrouw schreef:Dank je voor je uitgebreide uitleg![]()
Stel: het klikt tussen Nando en Iko, dus ik pas die week op Iko. Dan kan het dus nog zo zijn, dat ze na een halve week, ineens helemaal omslaan?MARC_S schreef:
Mijn vorige hond had 2 vriendinnen, rottweilers die eigenlijk even oud, even groot en even heftig waren. Dat ging lang goed tot ze ineens ruzie kregen. Kwam daarna ook nooit meer goed ondanks dat we het meerdere keren hebben laten uitvechten.
Als jij denkt dat het goed gaat moet je het gewoon proberen.

Gewoon even bekvechten is natuurlijk ook geen probleem, dat zal zeker wel een paar keer gebeuren denk ik.

Hier drie intacte reuen... 1 van 5 (onze eerste) 1 van 10, (kwam er 3 jaar later bij en is de vader van de eerste) en 1 van 9 (asielhond, is nu 5 maanden bij ons.) Geen problemen. Als we een keer weg zijn, gaat alle speelgoed enz. van de vloer. En de "nieuwe" eet apart, omdat hij kan grommen naar de andere 2 als er tegelijk gegeten wordt. dat is het enige en daar moeten wij op letten. Maar er is nooit gevochten of gebeten of wat dan ook.
Tegenwoordig liggen de heren af en toe alledrie op een kluitje tegen elkaar aan.
Tegenwoordig liggen de heren af en toe alledrie op een kluitje tegen elkaar aan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als er gaatjes komen is het hier overDobervrouw schreef:Nando is inmiddels 19 maanden en Iko geloof ik 12 maanden
Hoe kun je het verschil tussen bekvechten/doorvechten het beste merken en hoe/wanneer grijp je het beste in?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer: