Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe herplaats je een hond?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Een hoop rasverenigingen bemiddelen hierin en anders zijn er ook nog wel wat stichtingen die het doen.
Vaak blijft de hond dan bij de eigenaar ,indien mogelijk uiteraard
,tot zich een nieuw adres aandiend.
Je kunt het ook zelf doen en als je de mensen van te voren goed screent ze van de juiste info voorziet kan dat ook heel goed uitpakken.
Vaak blijft de hond dan bij de eigenaar ,indien mogelijk uiteraard

Je kunt het ook zelf doen en als je de mensen van te voren goed screent ze van de juiste info voorziet kan dat ook heel goed uitpakken.
Laatst gewijzigd door tineke op 09 okt 2007 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
maar als je bv net als ik, niet meer op het stabij-forum mag komen, en dàt zou je heel graag willen?:19:Jacksel schreef:Ik zou denk ik eerst hier via het forum proberen
Ik weet namelijk, dat ze daar inderdaad ook een "herplaasters" rubriekje hebben.
Op dit forum, wil ik dat niet ( niet persoonlijk bedoeld) , maar omdat er heel weing echte stabij-liefhebbers hier zijn.
En zo ook bij andere forums.
Hoe herplaats je dan een stabij?
Tja, als er hier herplaatst moet worden dan gaan ze naar het asiel. Heb hier namelijk allemaal honden die in het beheer zijn van een asiel.
Alleen boris zou ik eventueel wel zelf mogen herplaatsen en dat zou toch nooit kunnen/lukken maar als het zou moeten dan via het boxerforum, de rasvereniging of bekenden.
Alleen boris zou ik eventueel wel zelf mogen herplaatsen en dat zou toch nooit kunnen/lukken maar als het zou moeten dan via het boxerforum, de rasvereniging of bekenden.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je plannen? Als de nood hoog is, is er vast wel iemand die voor jou een berichtje wil plaatsen op het Stabijforum denk ik.Pak-de-bal schreef:maar als je bv net als ik, niet meer op het stabij-forum mag komen, en dàt zou je heel graag willen?:19:Jacksel schreef:Ik zou denk ik eerst hier via het forum proberen
Ik weet namelijk, dat ze daar inderdaad ook een "herplaasters" rubriekje hebben.
Op dit forum, wil ik dat niet ( niet persoonlijk bedoeld) , maar omdat er heel weing echte stabij-liefhebbers hier zijn.
En zo ook bij andere forums.
Hoe herplaats je dan een stabij?

- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Ik zou eerst de fokker inlichten over het feit dat ik mijn hond zou willen herplaatsen. Misschien weet hij/zij wel iemand die op zoek is naar een herplaatser. Of de rasvereniging inschakelen.
Bij een kruising zal ik het in eerste instantie in mijn directe omgeving proberen. Via het forum zal ik het ook aandurven. Anders het asiel inlichten en de hond net zolang bij mij houden totdat er een geschikt baasje gevonden is.
Bij een kruising zal ik het in eerste instantie in mijn directe omgeving proberen. Via het forum zal ik het ook aandurven. Anders het asiel inlichten en de hond net zolang bij mij houden totdat er een geschikt baasje gevonden is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Biko
- Zeer actief
Ook in zou, als ik echt in vreselijke nood zou zitten, contact opnemen met de fokker.Sita schreef:Ik zou eerst de fokker inlichten over het feit dat ik mijn hond zou willen herplaatsen. Misschien weet hij/zij wel iemand die op zoek is naar een herplaatser. Of de rasvereniging inschakelen.
Ik heb zelf liever een herplaatser dan een pup en ik kijk bij rasverenigingen van mij keus. Ook heb ik voor ik Biko kreeg op een wachtlijst gestaan van fokkers die bijvoorbeeld een hond om een bepaalde reden terug moeten nemen.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
Re: Hoe herplaats je een hond?
Direct contact opnemen met de fokker. En ik ben ervan overtuigd dat we dan samen snel tot een juiste herplaatsplek komen.Mickie schreef:Naar aanleiding van een ander topic: hoe herplaats je op een goede manier een volwassen hond? Welke instanties moet je daarvoor benaderen, waar moet je op letten, enz.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik denk dat ik voor Jamey ook terug naar de fokker zou kunnen... Alleen heeft die naar mijn idee zich minder verdiept in honden dan ik en daarom denk ik dat ik beter in staat ben een goed baasje te vinden dan zij...Marion. schreef:Direct contact opnemen met de fokker. En ik ben ervan overtuigd dat we dan samen snel tot een juiste herplaatsplek komen.Mickie schreef:Naar aanleiding van een ander topic: hoe herplaats je op een goede manier een volwassen hond? Welke instanties moet je daarvoor benaderen, waar moet je op letten, enz.

You'll be in my heart... Always...
Dat is bij mij niet het geval. Ik denk zefs dat als Pieter en ik omkomen bij een ongeluk, zij direct actie zal ondernemen, als wij niets voor de honden geregeld hebben.Jacksel schreef:Ik denk dat ik voor Jamey ook terug naar de fokker zou kunnen... Alleen heeft die naar mijn idee zich minder verdiept in honden dan ik en daarom denk ik dat ik beter in staat ben een goed baasje te vinden dan zij...
En ook dan denk ik dat ze goed terecht komen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Via marktplaats.
Er zijn genoeg ontzettend leuke mensen die gewoon een leuke hond zoeken en daarvoor op marktplaats kijken. Als ik alleen al zie hoevaak er hier geklaagd wordt over marktplaats en bepaalde advertenties weet ik in ieder geval dat half hondenminnend Nederland daar door de advertenties bladert.
Ik zou er zelf ook best een kruising-pupje of herplaatser vanaf halen als ik die wilde hebben. Die zitten tenminste nog bij hun eigenaar want via een asiel vind ik altijd een beetje eng. Trauma van het asiel erbij naast het feit dat de eigenaar niet eens zelf de moeite kon nemen de hond te herplaatsen dus het zal wel met spoed zijn geweest en de hond was niet heel erg geliefd als iemand hem kan afleveren bij een kennel in het asiel :N:
Dus als ik nu besloten had dat hier een herder/bouvier pup moest komen bleef ik gewoon elke dag marktplaats afspeuren en als ik op zoek was naar een leuke baas voor een van onze honden zou ik in ieder geval een advertentie zetten en goed screenen uit de reacties. Misschien lukt het misschien lukt het niet
Ik heb al mijn vogels/duiven van marktplaats zo ongeveer.
Zelfs vissen wel eens van marktplaats gehaald.

Er zijn genoeg ontzettend leuke mensen die gewoon een leuke hond zoeken en daarvoor op marktplaats kijken. Als ik alleen al zie hoevaak er hier geklaagd wordt over marktplaats en bepaalde advertenties weet ik in ieder geval dat half hondenminnend Nederland daar door de advertenties bladert.

Ik zou er zelf ook best een kruising-pupje of herplaatser vanaf halen als ik die wilde hebben. Die zitten tenminste nog bij hun eigenaar want via een asiel vind ik altijd een beetje eng. Trauma van het asiel erbij naast het feit dat de eigenaar niet eens zelf de moeite kon nemen de hond te herplaatsen dus het zal wel met spoed zijn geweest en de hond was niet heel erg geliefd als iemand hem kan afleveren bij een kennel in het asiel :N:
Dus als ik nu besloten had dat hier een herder/bouvier pup moest komen bleef ik gewoon elke dag marktplaats afspeuren en als ik op zoek was naar een leuke baas voor een van onze honden zou ik in ieder geval een advertentie zetten en goed screenen uit de reacties. Misschien lukt het misschien lukt het niet

sypke schreef:Als je Bauke wilt herplaatsen, zetten we hem zo in de herplaatsersrubriek. Ten slotte is niet de hond geband wegens wangedrag maar zijn eigenaarFemia schreef: Heb je plannen? Als de nood hoog is, is er vast wel iemand die voor jou een berichtje wil plaatsen op het Stabijforum denk ik.
oh, wat ontzettend flauw en laag, dit zo openbaar neer te zetten, Sypke !!
Je weet ook drommels goed, dat Mickie een topic over mij was gestart
en daar die hitze is uit ontstaan !!!!

Kon mij moeilijk verdedigen , want het vonnis was al gefeild.
( en daarom werd ik kwaad, ja, mag dat ????)

Je komt hier nooit op dit forum, maar ik denk dat je een pb hebt gekregen omdat ik ,
...en zoveel anderen,...
de Stabij RV een elite-clubje vinden ...
en ja, de waarheid dóet pijn !!!

even een test : de letters zijn zo groot, niet mijn bedoeling geweest.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 10 okt 2007 10:00, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ik denk ook dat er voor sommige honden geen andere plaats is om ze aan te bieden. Stel ik heb een nestje herder/bouviers en ik ben een tuinder waarvan de erfhonden dus een nest gekregen hebben. Waar moet ik heen met die pups om ze aan een baas te helpen? Waar moet ik zo'n pup zoeken als ik nu juist dat hondje hebben wil? Dan kom je makkelijker tot mekaar als je op marktplaats kijkt en zelf nadenkt dus het kaf van het koren weet te scheiden.boxersien schreef:marktplaats en zeelandnet zou ik ook gerust aandurven, want door de eigenaar waar ik boris van heb (overgenomen via het pension) ben ik ook bed*nderd en dus kan het daar niet slechter uit komen. Beter wel! Je kan altijd kijken wat de schrijfstijl is van de mensen die de hond aanbieden en hun eisen.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Herplaatsen zou ik via de fokker doen..
Dat wil ze zelf ook zo, staat zelfs in het contract dat als je de hond niet meer wil, of niet meer in staat bent goed voor het dier te zorgen, de hond dan terug gaat naar haar.
Zo ben ik ook aan Jakko gekomen, is via de fokker op 8.5 maanden teruggekomen en daarna bij ons geplaatst, prima oplossing.
Daarbij vind ik het ook getuigen van een grote betrokkenheid m.b.t. de door haar gefokte honden.
Dat wil ze zelf ook zo, staat zelfs in het contract dat als je de hond niet meer wil, of niet meer in staat bent goed voor het dier te zorgen, de hond dan terug gaat naar haar.
Zo ben ik ook aan Jakko gekomen, is via de fokker op 8.5 maanden teruggekomen en daarna bij ons geplaatst, prima oplossing.
Daarbij vind ik het ook getuigen van een grote betrokkenheid m.b.t. de door haar gefokte honden.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Stel dat ik Boomer zou moeten herplaatsen; via de fokker gaat niet, is broodfokker. Via asiel wil ik niet, dat gaat m niet worden voor Boomer. Ik zou eerst op het kooikerforum kijken, maar heb een kruising.. Zou het dan via hier proberen en daarna via Marktplaats.
En anders zou ik het echt niet weten..
En anders zou ik het echt niet weten..
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig, dan zou ik dat ook nog proberen als optie.sypke schreef:er zijn ook stichtingen die zich met herplaatsen bezighouden. zij werken vaak met gastgezinnen. er is veel meer mogelijk dan marktplaats.M@rleen schreef: En anders zou ik het echt niet weten..
Ik denk totaal niet aan herplaatsen, maar je weet maar nooit wat er gebeurd.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer: