Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn eerste poging tot macro's

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

MoniqueDM
Zeer actief

Mijn eerste poging tot macro's

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Nah, dat valt nog niet mee zeg, maar ik heb een poging gedaan :mrgreen: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

heel mooi :ok:

die spin ook mooi met zijn draadjes
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

mooie foto's! ga vooral door met oefenen en plaatsen :ok:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
T-General
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door T-General »

Hoi, als dit je eerste keer was, dan heb je een helluva job gedaan :ok:

als amateurfotograaf wil ik wel nog eventjes wat tips meegeven:

Foto 1:

mooie kleuren, mooite uitvoering. Maar als je goed kijkt is niet de gehele bloem scherp, maar enkel het midden. Dit kan je oplossen door dezelfde foto te trekken met een kleiner diafragma (DOF , depth of field.. ofwel scherptediepte gaat hierbij ruimer worden).

Foto 2:

heel mooi, onderwerp is haarscherp, mooie kleuren, deze is echt goed behalve de kadrering (zie opmerking onderaan voor alle foto's)

Foto 3:

heel goed concept, allemaal goed, behalve ook hier weer de DOF (scherptediepte) en de kadrering.

Voor alle foto's: de compositie is goed, maar de kadrering niet. Wat bedoel ik met kadrering? De plaats van het onderwerp op de foto. De eerste twee zitten allebei bijna pal in het midden. De laatste is beter!

Er bestaat een regel nl ' de regel van de gulden snede ' deze moet je eens even opzoeken. Ofwel kan je je foto's croppen naar die regel, ofwel meteen in beeld brengen met de camera. Dat kan je zelf kiezen.

Algemeen gezien. Puik werk hoor voor een eerste Macro !
de feeling is er zeker ! :D
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mooiiiiiii!! :ok: :ok:

Heb je een nieuw toestel Monique?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MoniqueDM
Zeer actief

T-General schreef:Hoi, als dit je eerste keer was, dan heb je een helluva job gedaan :ok:

als amateurfotograaf wil ik wel nog eventjes wat tips meegeven:

Foto 1:

mooie kleuren, mooite uitvoering. Maar als je goed kijkt is niet de gehele bloem scherp, maar enkel het midden. Dit kan je oplossen door dezelfde foto te trekken met een kleiner diafragma (DOF , depth of field.. ofwel scherptediepte gaat hierbij ruimer worden).

Foto 2:

heel mooi, onderwerp is haarscherp, mooie kleuren, deze is echt goed behalve de kadrering (zie opmerking onderaan voor alle foto's)

Foto 3:

heel goed concept, allemaal goed, behalve ook hier weer de DOF (scherptediepte) en de kadrering.

Voor alle foto's: de compositie is goed, maar de kadrering niet. Wat bedoel ik met kadrering? De plaats van het onderwerp op de foto. De eerste twee zitten allebei bijna pal in het midden. De laatste is beter!

Er bestaat een regel nl ' de regel van de gulden snede ' deze moet je eens even opzoeken. Ofwel kan je je foto's croppen naar die regel, ofwel meteen in beeld brengen met de camera. Dat kan je zelf kiezen.

Algemeen gezien. Puik werk hoor voor een eerste Macro !
de feeling is er zeker ! :D
Ja, dit was echt de eerste keer dat ik macro heb geschoten. Normaal hou ik me meer bezig met het tele-gebeuren, maar ik kon een nieuwe Minolta 100 2,8 macro kopen van een Duitser van Ebay en dat heb ik dus maar gedaan :mrgreen: .

Wat betreft de eerste foto en de onscherpte die je ziet, dat kan wel kloppen, want ik heb voor deze foto een diafragma van 2,8 gebruikt. Dat kan inderdaad wat geknepen worden wat de scherpte weer ten goede komt.

Je overige tips ga ik zeker uitvoeren bij mijn volgende foto's.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor je mooie complimenten en je goede tips :ok: .
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 10 okt 2007 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Caro. schreef:Mooiiiiiii!! :ok: :ok:

Nee Caroline, ik heb nog steeds m'n vertrouwde Konica Minolta Dynax 7D en die doe ik echt niet weg.
Ik had alleen een nieuwe lens gekocht, een macro-lens :mrgreen: .
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Hartstikke mooi zeg :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MoniqueDM schreef:
Caro. schreef:Mooiiiiiii!! :ok: :ok:

Nee Caroline, ik heb nog steeds m'n vertrouwde Konica Minolta Dynax 7D en die doe ik echt niet weg.
Ik had alleen een nieuwe lens gekocht, een macro-lens :mrgreen: .
Ahhhh op die manier :wink: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
T-General
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door T-General »

MoniqueDM schreef: Wat betreft de eerste foto en de onscherpte die je ziet, dat kan wel kloppen, want ik heb voor deze foto een diafragma van 2,8 gebruikt. Dat kan inderdaad wat geknepen worden wat de scherpte weer ten goede komt.
Heb je helemaal goed ! Als je dezelfde foto op 4.5 of 5.6 neemt, zal je al meteen resultaat zien :D
Je overige tips ga ik zeker uitvoeren bij mijn volgende foto's.
Ik heb een tijd geleden diezelfde tips gekregen en ben ze gaan toepassen. Het resultaat was opmerkelijke verschillend en dus geef ik ze graag daar als ze bruikbaar zijn. :mrgreen:
In ieder geval heel hartelijk bedankt voor je mooie complimenten en je goede tips :ok: .
Geen enkel probleem , als fotografen onder elkaar wat tips uitwissen is helemaal ni verkeerd :ok:

Veel plezier nog met je nieuwe lens en ik ben benieuwd naar meer werk van je :ok:
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Oh ik zie dat je de nieuwe lens hebt :ok:
Hele mooie foto`s Monique......ga zo door :ok:
MoniqueDM
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal!!!
Ik ga lekker door en zodra ik nieuwe foto's heb zal ik ze plaatsen :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”