Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opvoed verschillen kleine en grote honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

opvoed verschillen kleine en grote honden

Ongelezen bericht door kawa2 »

kunnen er opvoed verschillen zijn
tussen kleine en grote honden

als swiebertje tegen visite op springt vindt ik niet erg
maar als een dog dat doet wordt dat meestal niet geaprisjeerd (moeilijk woord :mrgreen: )

zijn er zo nog meer verschillen ???
of vinden jullie dat een teckel ook niet tegen mensen aan morgen springen ????
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind per definitie dat er geen verschil zou mogen zijn in het wel of niet tegen mensen opspringen tussen een grote of een kleine hond. :19:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat ik van een grote hond niet accepteer accepteer ik ook niet van een kleine hond :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Het maakt voor mij niet veel verschil...
Zowel grote als kleine honden hoeven niet tegen mij op te springen...
Ook blaffen vind ik van zowel grote als kleine honden niet nodig... ze horen allebeide goede manieren te hebben ;)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb twee groten en een kleintje, dat kleintje was mn eerste kleine hond, heb altijd groterds gehad en ik heb met haar de fout gemaakt dat ze meer mag/mocht, zo ook opspringen en krijg dat er dan maar eens uit, meestal ben ik het nu voor en krijgt ze de kans niet, maar ik wil het gewoon niet hebben
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat elke hond, welke grootte ook, moet worden opgevoed. En een hond die tegen visite opspringt is sowieso niet handig. Een hond kan natuurlijk geen verschil zien tussen een oude spijkerbroek of feestkleding of onderscheid maken tussen schone en vieze modderpoten.
En een hond blijft een hond, hoe groot of hoe klein hij ook is.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ze springen bij ons allebei op(bij bekenden zeker weten) ik ben niet consequent genoeg,in andere dingen ook niet altijd zo en laat ik nu net 2rassen hebben die dan vreselijk aan de haal gaan met je.......
Maar ik eis eigenlijk alleen maar dat ze op hier en volg en zit reageren,meer niet,ze kunnen wel meer maar moeten niks meer,ik ben dus wel erg makkelijk denk ik,denk ook dat als de hond groter geweest was ik me noodgedwongen een strengere opvoeding had aangemeten,omdat ik met 50kilo zwaar geen ruzie wil hebben met een hond van bijv 40kilo,zo'n klein keffertje gooi je net effe makkelijker van je schoot af......

groetjes eefje
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik zie niet in waarom ik van een kleintje meer zou moeten pikken dan van een grote, regels zijn regels ongeacht het formaat van de hond.
max
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door max »

chrico schreef:Wat ik van een grote hond niet accepteer accepteer ik ook niet van een kleine hond :denken:
Hier net zo :)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mijn ervaring is met echt kleine honden dat dat opspringen er zo verdomd lastig uit te krijgen is omdat zelfs als ze eenmaal volwassen zijn niemand meewerkt. Ik kom misschien 2 keer per jaar iemand tegen die het vervelend vindt als ze opspringen. Voorderest heb ik bij Moos 2 jaar lang tegen mensen staan roepen "negeer hem!" als hij opsprong. Waarop diezelfde mensen zeiden "oh, vind ik niet erg hoor zo'n kleintje!" en hoppakee, ook nog even een koekje erin.
Dus ja, Moos en Saar springen op, en ik doe er ook geen moer meer aan. Zonder enige meewerking krijg ik het er niet uit :19:
Overigens doen ze het, eenmaal volwassen, alleen bij mensen die ze zelf bij zich roepen, en dan eigenlijk voornamelijk bij bekenden. Als mensen hen negeren lopen ze ook rustig langs, dan halen ze het niet in hun hoofd om op te springen.

Ik denk dat er hoe dan ook bepaalde dingen zijn waar je bij kleine hondjes minder last van hebt, en dus minder strikt in bent, en andersom ook misschien wel.
Ook gewoon door praktische bezwaren; een Berner zou hier niet op de bank mogen, gewoon omdat ik maar 1 (vrij kleine) bank heb, en ik daar toch graag zelf op zit :mrgreen: Moos en Saar mogen het wel omdat ik daar geen 'last' van heb.

En als Moos en Saar aan de riem ergens willen snuffelen en ik geen tijd heb loop ik gewoon door en dan moeten ze vanzelf wel meekomen. Bij een echt grote hond, en zeker 2, zou dat niet zo makkelijk werken en zou ik tijd gestoken hebben in op commando meelopen.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Mijn ervaring is met echt kleine honden dat dat opspringen er zo verdomd lastig uit te krijgen is omdat zelfs als ze eenmaal volwassen zijn niemand meewerkt. Ik kom misschien 2 keer per jaar iemand tegen die het vervelend vindt als ze opspringen. Voorderest heb ik bij Moos 2 jaar lang tegen mensen staan roepen "negeer hem!" als hij opsprong. Waarop diezelfde mensen zeiden "oh, vind ik niet erg hoor zo'n kleintje!" en hoppakee, ook nog even een koekje erin.
Dus ja, Moos en Saar springen op, en ik doe er ook geen moer meer aan. Zonder enige meewerking krijg ik het er niet uit :19:
Overigens doen ze het, eenmaal volwassen, alleen bij mensen die ze zelf bij zich roepen, en dan eigenlijk voornamelijk bij bekenden. Als mensen hen negeren lopen ze ook rustig langs, dan halen ze het niet in hun hoofd om op te springen.

Ik denk dat er hoe dan ook bepaalde dingen zijn waar je bij kleine hondjes minder last van hebt, en dus minder strikt in bent, en andersom ook misschien wel.
Ook gewoon door praktische bezwaren; een Berner zou hier niet op de bank mogen, gewoon omdat ik maar 1 (vrij kleine) bank heb, en ik daar toch graag zelf op zit :mrgreen: Moos en Saar mogen het wel omdat ik daar geen 'last' van heb.
Ik kan me voorstellen dat je geen moeite meer doet omdat mensen niet meewerken. Ik kan bijvoorbeeld het bedelen niet afleren. Ja, bij mij bedelen ze niet omdat ze weten dat het geen nut heeft. Maar bij anderen doen ze het wel (ook bij man en kind :mrgreen: ) omdat ze regelmatig beloond worden voor dat gedrag :evil: . Dus dat heb ik ook opgegeven.
Wat bank/bed betreft: ik deel mijn bank met man/kind/katten en mijn bed met man/katten. Meer dan genoeg, daar kunnen ook nog niet eens 3 grote honden bij.
En een beetje privacy heeft iedereen toch recht op? (Ze gaan ook al mee als ik naar de wc ga :N: ).
Afbeelding
kawa2
Zeer actief

bij ons mogen de honden op de bank liggen en ook op schoot als wij dat aangeven
maar dat doe je volgens mij niet zo snel als je 2 enge hedders hebt
die hebben dan de hele bank en dan kun jij je eigen er nog tussen proppen
Afbeelding
Moos
Zeer actief

lieke schreef:
Moos schreef:Mijn ervaring is met echt kleine honden dat dat opspringen er zo verdomd lastig uit te krijgen is omdat zelfs als ze eenmaal volwassen zijn niemand meewerkt. Ik kom misschien 2 keer per jaar iemand tegen die het vervelend vindt als ze opspringen. Voorderest heb ik bij Moos 2 jaar lang tegen mensen staan roepen "negeer hem!" als hij opsprong. Waarop diezelfde mensen zeiden "oh, vind ik niet erg hoor zo'n kleintje!" en hoppakee, ook nog even een koekje erin.

Ik kan me voorstellen dat je geen moeite meer doet omdat mensen niet meewerken. Ik kan bijvoorbeeld het bedelen niet afleren. Ja, bij mij bedelen ze niet omdat ze weten dat het geen nut heeft. Maar bij anderen doen ze het wel (ook bij man en kind :mrgreen: ) omdat ze regelmatig beloond worden voor dat gedrag :evil: . Dus dat heb ik ook opgegeven.
Wat bank/bed betreft: ik deel mijn bank met man/kind/katten en mijn bed met man/katten. Meer dan genoeg, daar kunnen ook nog niet eens 3 grote honden bij.
En een beetje privacy heeft iedereen toch recht op? (Ze gaan ook al mee als ik naar de wc ga :N: ).
Oh ja, bedelen doen ze hier ook. Inderdaad om dezelfde reden :mrgreen:
Ik kan dan ook niet relaxed op het strand lopen als er mensen zitten te picknicken. Er is iets te vaak toch een stukje appel/brood/koek bij ze in de bek gestopt :19:
Ik lijn ze dan aan of laat ze volgens trouwens hoor; ik wil niet dat ze mensen lastig vallen.

Dat opspringen snap ik ook wel trouwens hoor. Moos en Saar zijn zo klein, als ze blijven staan dan komen ze niet eens bij je handen in de buurt. Dus als ze iemand willen begroeten, en niet alleen naar de schenen willen staren, zullen ze toch op moeten springen. Of de andere persoon moet op zijn hurken gaan zitten (als mensen dat doen springen ze ook niet).
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

O ja, dat herken ik: mensen die al heel gauw vooral bij Kyra en Lyndie iets in de bek duwen 'want ze zijn zó schattig' :evil: (Cody vinden ze vaak iets 'enger'). En als honden dat eenmaal doorhebben, dan krijg je het er nooit meer uit.
Ik trek alleen nog de grens bij varkensvlees en 1x dat iemand ze zoute haring wilden geven :devil: !
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Niet eens uit louter practische overwegingen, maar meer pikken van een kleine hond dan van een grote hond leidt tot een verstoorde (rangorde) verhouding.
Het gaat er niet om dat een kleine hond minder ruimte op de bank inneemt, het gaat om de signalen die je afgeeft naar de hond, welk formaat die hond dan ook maar mag hebben.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

in theorie vind ik dat het geen verschil zou moeten maken. in de praktijk merk ik dat ik met sommige dingen makkelijker ben naar mijn kleine hond, dan naar de grote. Springen mogen ze geen van beide, ook i.v.m. mijn dochter, die wordt ook omver gelopen als de kleine tegen haar opspringt, dus gewoon beide niet.

Maar bijv. met zitten. Mijn grote moet gewoon echt zitten als ik zit zeg, met de kleine ben ik daar dan weer gemakkelijker in, eerlijk gezegd ook gewoon omdat ik het er niet in krijg, het is echt een stuiterbal, en de grote kende het commando vrij snel, maar het enige wat de kleine doet is op een neer stuiteren. En hij weet dondersgoed wat hier betekent, en luistert dan ook perfect, naast lopen ben ik nu ook mee bezig en gaat steeds beter, maar ja...toch ietsje gemakzucht denk ik :19:
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef:Niet eens uit louter practische overwegingen, maar meer pikken van een kleine hond dan van een grote hond leidt tot een verstoorde (rangorde) verhouding.
Het gaat er niet om dat een kleine hond minder ruimte op de bank inneemt, het gaat om de signalen die je afgeeft naar de hond, welk formaat die hond dan ook maar mag hebben.
Jaaaa :mrgreen: :wink:
Maar ik heb het over een hond die dus qua karakter prima op de bank zou kunnen bij mij. Als de hond zodanig groot is dat ik er zelf nog maar net, of helemaal niet meer, bij pas dan mag het toch niet.
Laatst gewijzigd door Moos op 10 okt 2007 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

En als Moos en Saar aan de riem ergens willen snuffelen en ik geen tijd heb loop ik gewoon door en dan moeten ze vanzelf wel meekomen. Bij een echt grote hond, en zeker 2, zou dat niet zo makkelijk werken en zou ik tijd gestoken hebben in op commando meelopen.
Ik krijg het hier ook niet afgeleerd bij visite :19: De twee springen hier totdat je er gek van wordt (Puchu doet natuurlijk gewoon 'gezellig' mee met Kaya :roll: ).
Visite werkt ook niet mee, met name mijn schoonmoeder van 83 jaar komt hier gewoon via de achterdeur binnenwandelen en geeft nog steeds koekjes in de lucht. Ik ben doodsbang dat ze een keer valt en een heup breekt.

Ik vermoed dat ik bij een kleinere hond ook iets makkelijker zou zijn.
Bij Kaya, groot en met kracht, ben je toch snel geneigd veel strenger te zijn (lijkt mij zo). Als een Maltezer aan de lijn trekt, dan maakt dat veel minder indruk, al zou dat één van de dingen zijn die ik dan weer niet zou accepteren, maar al met al vermoed ik dat ik met een kleinere hond minder precies/streng zou zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kawa2
Zeer actief

Jaap* schreef:Niet eens uit louter practische overwegingen, maar meer pikken van een kleine hond dan van een grote hond leidt tot een verstoorde (rangorde) verhouding.

ok als je 1 kleine en 1 grote hond hebt
dan kan dat wel eens fout gaan ja
maar ik heb het over een klein hondje bij 1 baasje
en een groot hondje bij een ander baasje

want je ziet veel mensen met kleine hondjes die trekken
en die vinden dat niet erg (die van ons gelukkig een stuk minder)
maar als een grote hond gaat trekken
dat is dan wel klote
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:

Ik krijg het hier ook niet afgeleerd bij visite :19: De twee springen hier totdat je er gek van wordt (Puchu doet natuurlijk gewoon 'gezellig' mee met Kaya :roll: ).
Visite werkt ook niet mee, met name mijn schoonmoeder van 83 jaar komt hier gewoon via de achterdeur binnenwandelen en geeft nog steeds koekjes in de lucht. Ik ben doodsbang dat ze een keer valt en een heup breekt.

Ik vermoed dat ik bij een kleinere hond ook iets makkelijker zou zijn.
Bij Kaya, groot en met kracht, ben je toch snel geneigd veel strenger te zijn (lijkt mij zo). Als een Maltezer aan de lijn trekt, dan maakt dat veel minder indruk, al zou dat één van de dingen zijn die ik dan weer niet zou accepteren, maar al met al vermoed ik dat ik met een kleinere hond minder precies/streng zou zijn.
Ik accepteer trekken ook niet hoor. Ze mogen best voor me lopen, maar als ze hijgend in de riem zouden hangen zou ik dat ab-so-luut niet willen hebben. Als ik ergens een hekel aan heb, groot of klein :wink:
Maar ze trekken hier dus niet :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moos schreef:
Maar ik heb het over een hond die dus qua karakter prima op de bank zou kunnen bij mij. Als de hond zodanig groot is dat ik er zelf nog maar net, of helemaal niet meer, bij pas dan mag het toch niet.
:jank:
Felix drapeert zich over ons heen, lekker knuffen :wink:
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef:
Moos schreef:
Gezellig :mrgreen:
Neh, dat zou ook wel mogen hier hoor (vind ik zelf ook veel te leuk). Maar Moos en Saar liggen bijna de hele dag op de bank. Mijn bank is niet zo groot, en een grote hond die over mij heen gedrappeerd zou moeten liggen zou ik toch niet de hele dag op mijn schoot willen hebben :wink:
Moos wil wel de hele dag op schoot, mag ook niet, word ik na een tijdje te kriegel van :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

kawa2 schreef:
ok als je 1 kleine en 1 grote hond hebt
dan kan dat wel eens fout gaan ja
maar ik heb het over een klein hondje bij 1 baasje
en een groot hondje bij een ander baasje
Nee, ik bedoel dat je niet de fout moet maken meer te pikken van je hond vanwege het formaat. Ik ben geen rangordepik, maar een kleine hond is net zo goed bezig met rangorde als een grote :19:
Hoeveel honden je in huis hebt maakt voor jou vraag niet uit.
De hond mag iets wel of niet, daar heeft het formaat helemaal niets mee te maken.
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

Moos schreef:
Jaap* schreef:
Moos schreef:
Gezellig :mrgreen:
Neh, dat zou ook wel mogen hier hoor (vind ik zelf ook veel te leuk). Maar Moos en Saar liggen bijna de hele dag op de bank. Mijn bank is niet zo groot, en een grote hond die over mij heen gedrappeerd zou moeten liggen zou ik toch niet de hele dag op mijn schoot willen hebben :wink:
Moos wil wel de hele dag op schoot, mag ook niet, word ik na een tijdje te kriegel van :mrgreen:
dat vind ik dan juist weer zo gezellig :mrgreen: Ik zit 's avonds altijd met 1 hond en een stel katten op schoot.
Overigens mag alles bij mij op de banken, maar als ik er wil zitten moeten ze opzouten
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik moet even een kleine kanttekening plaatsen want ik zet mezelf nu heel erg neer alsof ik mijn hondjes totaal niet opgevoed heb :neenee:
als ik heel boos word en er aldoor op zou hameren weten ze nl heel goed dat ik dingen niet wil hebben,trekken aan de riem,springen of op andere honden afstormen bijv.
Word ik een beetje kwaad en laat dat horen kunnen ze ineens supergoed volgen enz.Maar ik heb gewoon geen zin om steeds op ze te vitten,ze zijn gewoon erg blij als we thuis zijn/komen of gaan wandelen :cheer:
zo hoop dat ik het rechtgezet heb :pffff: :mrgreen:

groetjes eefje
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik wil ook niet dat Belle springt tegen mensen. Het commando laag beheerst ze, mwah, redelijk. Binnen althans, moet het wel een aantal keer zeggen en dan kan ze zich net aan behersen. Als mevrouw toch besluit tegen iemand op te staan/springen pluk ik d'r er eigenhandig weer vanaf.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier worden de honden ook met dezelfde regels opgevoed.
Alle mogen op de bank op het bed tenzij ik er wil zitten of er visite is.'
'snachts slaapt er altijd ,als Jan er niet is tenminste :mrgreen: ,1 fila bij mij op bed ene dag Orsie andere dag Rio en Micron propt zich er altijd ook nog wel even bij.
Wel staat de kamerdeur dan open zodat de ander niet echt buitensgesloten wordt en mag die in de ochtend als we weer wakker zijn er ook even gezellig bij.
Ondanks dat ze met dezelfde regels worden opgevoed betrap ik mij erop dat ik bij Micron sneller iets door de vingers zie dan bij de fila's.
Ik moet daar ook altijd op blijven letten en vermaan mijzelf zo af en toe hierover.
Om een voorbeeld te noemen micron schrok laatst van een visser en blafte die toen best behoorlijk aan.
Ik waarschuwde wel waarop hij niet a la minut reageerde en ik weet zeker dat ik dat van de fila's of Beau en in het verleden ook Tash niet gepikt zou hebben.
Toch denk ik dan iets makkelijker over omdat Micron minder bedreigend overkomt als een fila of boxer gillend voor je.(Beau zou zoiets overigens nooit doen hoor :wink: )Ik moet daar dus steeds op blijven letten voor mijzelf omdat dat een zwak punt in mijn opvoeding is waar ik me wel van bewust ben.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik ben me er niet van bewust dat ik kleine hondjes heb als ik opvoed.

Laatst merkte een man met Rottweiler op dat hij het zo fantastisch vindt dat ik mijn honden als hond beschouw, ondanks hun grootte/imago. Best genant... :roll:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

kawa2 schreef:bij ons mogen de honden op de bank liggen en ook op schoot als wij dat aangeven
maar dat doe je volgens mij niet zo snel als je 2 enge hedders hebt
die hebben dan de hele bank en dan kun jij je eigen er nog tussen proppen
Gaat best hoor :pffff:
Marouck en Biène liggen beide graag op schoot en als ze op de bank liggen pas ik er nog best bij (ik duw ze gewoon aan de kant anders). :wink:

Als ik voor mezelf spreek vind ik dat een kleine hond hetzelfde behandeld moet worden als een grote, dus ook gewoon opgevoed moet worden en dezelfde regels.
Mijn ouders maakten wel onderscheid. Snoepie mag op de bank, Danco mocht dat niet. Zodra Danco bij mij in huis kwam was het eerste verzaligd op de bank gaan liggen want hier mocht het legaal :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb Teckels gehad.
En die werden net zo opgevoed als Rana nu.

Ik was erg verbaasd toen iemand tegen mij zei, dat ze mijn Teckels zo goed opgevoed vond. Met een gezicht van "dat kan helemaal niet toch?" :mrgreen:
En ik heb er een hoop werk aan gehad voor andere mensen in het bos of op bezoek bij ons, begrepen dat ik niet wilde hebben dat ze geaaid werden als ze tegen iemand opsprongen.
Uiteindelijk is me dat gelukt. Al moest ik daarvoor wel krengeriger reageren dan ik van nature ben. :boos:
Annelies schreef:Ik ben me er niet van bewust dat ik kleine hondjes heb als ik opvoed.

Laatst merkte een man met Rottweiler op dat hij het zo fantastisch vindt dat ik mijn honden als hond beschouw, ondanks hun grootte/imago. Best genant... :roll:
Voor jou was het toch als compliment bedoeld? :ok:

Of vond je het genant dat zo veel mensen met die kleintjes ze meer als knuffelpop behandelen en op de arm mee nemen? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”