Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe ver mogen jullie kinderen gaan bij de honden?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
Hoe ver mogen jullie kinderen gaan bij de honden?
euhm...vraag lijkt me duidelijk. Ik vraag me af wat jullie kinderen wel en niet mogen bij de honden, en wanneer ze gecorrigeerd worden.
Ik ben zelf behoorlijk vrij erin, en soms misschien té. Ik blijf er altijd bij, maar laat de correctie ook wel enigszins afhangen van wat de honden aangeven. Als de honden liggen te slapen of te eten mag mijn dochter er bijv. niet naartoe, maar als ze bij haar komen om te spelen (vooral de kleine doet dat vaak) laat ik het ze eigenlijk uitzoeken, en geef haar een correctie zodra Flo aangeeft iets niet leuk te vinden.
In het begin zat ze ook wel eens op Richard, maar dat laat ik nu absoluut niet meer toe (overigens na een opmerking die ik hierover kreeg van iemand).
Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Ik ben zelf behoorlijk vrij erin, en soms misschien té. Ik blijf er altijd bij, maar laat de correctie ook wel enigszins afhangen van wat de honden aangeven. Als de honden liggen te slapen of te eten mag mijn dochter er bijv. niet naartoe, maar als ze bij haar komen om te spelen (vooral de kleine doet dat vaak) laat ik het ze eigenlijk uitzoeken, en geef haar een correctie zodra Flo aangeeft iets niet leuk te vinden.
In het begin zat ze ook wel eens op Richard, maar dat laat ik nu absoluut niet meer toe (overigens na een opmerking die ik hierover kreeg van iemand).
Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
- Biko
- Zeer actief
Mijn vorige hond viel uit naar kinderen.. hij had een naar verleden en ik denk dat het daardoor komt. Uiteindelijk heb ik hem ook in moeten laten slapen.
Maar daardoor ben ik heel voorzichtig geworden met honden en kinderen samen.
Biko is opgegroeit met kinderen, maar heeft wel de neiging om als het hem te druk wordt zelf even een te 'zeggen' van 'hey kappen nou!'
En dat wil ik dus absoluut niet..
Kinderen mogen hem aaien, maar niet met hem spelen, ik vind hem te lomp daarvoor. En ze mogen niet op hem af duiken zeg maar. Eerst laten ruiken en dan aaien.
Dat zijn wel vreemde kinderen.
Zelf heb ik geen kinderen, maar mijn neefjes en nichtjes mogen van mij ook weinig.. ik vind het zelf eng.. en ben ook bang dat ik dat overbreng op Biko..
Maar daardoor ben ik heel voorzichtig geworden met honden en kinderen samen.
Biko is opgegroeit met kinderen, maar heeft wel de neiging om als het hem te druk wordt zelf even een te 'zeggen' van 'hey kappen nou!'
En dat wil ik dus absoluut niet..
Kinderen mogen hem aaien, maar niet met hem spelen, ik vind hem te lomp daarvoor. En ze mogen niet op hem af duiken zeg maar. Eerst laten ruiken en dan aaien.
Dat zijn wel vreemde kinderen.
Zelf heb ik geen kinderen, maar mijn neefjes en nichtjes mogen van mij ook weinig.. ik vind het zelf eng.. en ben ook bang dat ik dat overbreng op Biko..
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Gizmo houd niet van kinderen dus zal er ook nooit mee spelen of iets dergelijks, het enige wat ze doet is mijn neefje van 3 begroeten als hij binnen komt en ze blijft wel bij hem in de buurt maar ze speelt niet met hem, en me neefje kijkt niet naar haar om, ja af en toe een aai...

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- bikkel
- Actief
-
- Zeer actief
Baco houdt niet van kleine kinderen, dan vlucht hij, dus die hou ik bij hem weg
verder mogen ze aaien, maar niet corrigeren, dat doe ik
Honden die slapen worden met rust gelaten, als ik er niet ben worden ze met rust gelaten.
en ze worden zowiezo niet gepest, niet laten schrikken, en geen ballen tegen aan gooie, schoppen o.i.d.
En de plek van de hond, is van de hond, daar hebben ze rust, daar wordt niet overheen gespronge, ofzo
ik leer mijn kinderen bewust om om de honden te denken

verder mogen ze aaien, maar niet corrigeren, dat doe ik

Honden die slapen worden met rust gelaten, als ik er niet ben worden ze met rust gelaten.
en ze worden zowiezo niet gepest, niet laten schrikken, en geen ballen tegen aan gooie, schoppen o.i.d.
En de plek van de hond, is van de hond, daar hebben ze rust, daar wordt niet overheen gespronge, ofzo

ik leer mijn kinderen bewust om om de honden te denken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier strikte regels voor kind en hond
Als de honden eten, drinken of slapen moeten de honden met rust gelaten worden... als de honden een speeltje hebben mag het niet afgepakt worden maar een balletje gooien mag wel als ik het balletje van de honden heb gekregen...
De honden mogen ook de kinderen niet lastig vallen.. dus er constant achteraan lopen etc.
Dit geld vooral voor Tyson de jack russel die nog wel eens zijn tanden wil laten zien en happen als het meneer niet aanstaat...en omdat sem nog teklein is om het allemaal tebgrijpen wie wel en wie niet geldt de regels voor alle 3 de honden.
Jacqueline

Als de honden eten, drinken of slapen moeten de honden met rust gelaten worden... als de honden een speeltje hebben mag het niet afgepakt worden maar een balletje gooien mag wel als ik het balletje van de honden heb gekregen...
De honden mogen ook de kinderen niet lastig vallen.. dus er constant achteraan lopen etc.
Dit geld vooral voor Tyson de jack russel die nog wel eens zijn tanden wil laten zien en happen als het meneer niet aanstaat...en omdat sem nog teklein is om het allemaal tebgrijpen wie wel en wie niet geldt de regels voor alle 3 de honden.
Jacqueline
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Kinderen kunnen hier alles met de honden doen. We hebben zelf geen kinderen, maar visite-kinderen zijn hier erg geliefd bij de honden.
Ze springen ze alleen wel omver, dus kleintjes zet ik op de keukentafel tot het meeste enthousiasme weg is.
Ik heb wel een paar regels : geen snoep geven, en niet zonder toezicht van ons of de ouders de tuin in lopen met de honden.
Voor de rest hoeven ze niet voorzichtig te zijn met de honden, want die vinden alles wat kind is geweldig.
Ze springen ze alleen wel omver, dus kleintjes zet ik op de keukentafel tot het meeste enthousiasme weg is.
Ik heb wel een paar regels : geen snoep geven, en niet zonder toezicht van ons of de ouders de tuin in lopen met de honden.
Voor de rest hoeven ze niet voorzichtig te zijn met de honden, want die vinden alles wat kind is geweldig.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb zelf geen kinderen maar wel neefjes en nichtjes.
Die zijn van kleins af aan ingeprent Snoepie met rust te laten. Snoepie loopt weg als kinderen op haar af lopen en als ze ingesloten zou worden zou ze kunnen happen. Nooit gebeurd maar het risico wordt ook niet genomen.
Als Snoepie zelf contact zoekt mogen ze aaien en ze mogen haar ook mee uitlaten.
Nika is erg favoriet bij de tweeling van mijn zusje omdat die balletjes terugbrengt. Samen met mij mogen ze dus balletjes gooien voor Nika en ook het "los"-commando geven.
Nika laat dan heel braaf los, die vindt het geweldig. Verder heb ik hun uitgelegd dat hoe drukker zij zijn, hoe drukker Nika ook wordt dus ze proberen altijd rustig te zijn rondom Nika (anders wordt ze in haar enthousiasme iets te lomp en dat vindt met name Sam een beetje eng). Nika is wel gewend aan kinderen, ze ging als jonge hond regelmatig mee naar mijn werk.
De herders moeten ze met rust laten.

Die zijn van kleins af aan ingeprent Snoepie met rust te laten. Snoepie loopt weg als kinderen op haar af lopen en als ze ingesloten zou worden zou ze kunnen happen. Nooit gebeurd maar het risico wordt ook niet genomen.
Als Snoepie zelf contact zoekt mogen ze aaien en ze mogen haar ook mee uitlaten.
Nika is erg favoriet bij de tweeling van mijn zusje omdat die balletjes terugbrengt. Samen met mij mogen ze dus balletjes gooien voor Nika en ook het "los"-commando geven.

De herders moeten ze met rust laten.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
mijn meiden hebben zich ook aan strikte regels te houden, zo wie zo bij eten, slapen en spelen blijven ze bij de honden weg, bepaalde spelletjes mogen ze ook niet doen, zoals trekspelletjes en apport, Ozzy voornamelijk laat duidelijk blijken dat hij zn bal echt niet loslaat voor een kind, dus die spelletjes mogen de kids niet doen, het is vooral door Ozzy dat hier de regels nog strikter zijn geworden, hij s groot en sterk en heeft baknijd, dit is wel al veel minder geworden, mijn vriend en ik kunnen rustig zn eten afpakken mocht dit nodig zijn maar van de kinderen pikt ie dit absoluut niet. de kinderen mogen hem bijvoorbeeld ook niet van de bank sturen, dat doe ik, ze roepen me ook altijd netjes als Oz in de weg ligt...mijn jongste dochter krijgt veel voor elkaar bij de honden en ziet de regels ook, voelt ze aan en kan ze al heel goed "lezen" mijn oudste heeft dat totaal niet en vind alles koddig en schattig of lastig en vervelend, ik moet haar ook het meest corrigeren wbt afblijven en met rust laten...
op deze manier gaat het hardstikke goed en loop je veeeeel minder risico op eventuele ongeluk(jes)
op deze manier gaat het hardstikke goed en loop je veeeeel minder risico op eventuele ongeluk(jes)
Mijn kinderen zijn opgegroeid met molosers dus lekkere lompe lobbessen.
De eerste kwam na de geboorte van mijn zoon en die was natuurlijk nog veel te klein om er iets mee te doen.
Later toen mijn dochter geboren werd lag de hond ,een mastino
,wel bij haar op het kleed maar daar waren wij uiteraard wel bij.
Toen ze groter waren was er wel meer contact tussen hun maar echt wild spelen was er nooit bij daar lette ik wel op.
Wel maakte me fijne wandelingen met de doggies samen en dan mocht er wel bijv. met een bal worden gegooid en ook zwom mijn zoon vaak samen met onze latere bordeauxdog
Er zijn weleens per ongeluk botsingen geweest zo riep ik onze mastinoreu een keer ,een bonk van een hond van zo'n 80 kilo ,en tegelijkertijd kwam mijn zoon hard aanlopen die vol op de hond klapte en er overheen sloeg.
Hond liep zonder om te kijken door en Danny had alleen een gekneust ego dus dat viel ook wel mee
Slapen en eten waren verboden te verstoren en later toen ze groot waren namen ze ook vaak de honden mee naar hun kamer wat wel zo gezellig was,en kregen ze ook meer verantwoordelijkheden toegeschoven qua verzorging van de doggies
De eerste kwam na de geboorte van mijn zoon en die was natuurlijk nog veel te klein om er iets mee te doen.
Later toen mijn dochter geboren werd lag de hond ,een mastino

Toen ze groter waren was er wel meer contact tussen hun maar echt wild spelen was er nooit bij daar lette ik wel op.
Wel maakte me fijne wandelingen met de doggies samen en dan mocht er wel bijv. met een bal worden gegooid en ook zwom mijn zoon vaak samen met onze latere bordeauxdog

Er zijn weleens per ongeluk botsingen geweest zo riep ik onze mastinoreu een keer ,een bonk van een hond van zo'n 80 kilo ,en tegelijkertijd kwam mijn zoon hard aanlopen die vol op de hond klapte en er overheen sloeg.
Hond liep zonder om te kijken door en Danny had alleen een gekneust ego dus dat viel ook wel mee

Slapen en eten waren verboden te verstoren en later toen ze groot waren namen ze ook vaak de honden mee naar hun kamer wat wel zo gezellig was,en kregen ze ook meer verantwoordelijkheden toegeschoven qua verzorging van de doggies
Martijn mag niet bij de honden als ze eten of als ze samen stoeien. Ook mag hij niet in de mand komen. Als de honden hoog op de bank zitten stuur ik ze omlaag, maar dat mag Martijn dus niet zelf doen. (vond hij van wel
)
Verder moet hij heel zachtjes doen met Tommie, die mag hij alleen voorzichtig aaien en kusjes geven als ik het zeg. Miah zoekt Martijn nog wel eens op en is wel eens per ongeluk geplet
maar vind dat gelukkig de normaalste zaak van de wereld. Tommie staat wat dat betreft wat meer op zijn strepen.
Uiteraard hou ik de boel goed in de gaten en besef ik me erg goed dat Miah uiteindelijk ook minder kan gaan accepteren van de jongens. Daar sta ik dus altijd wel met mijn neus bovenop.

Verder moet hij heel zachtjes doen met Tommie, die mag hij alleen voorzichtig aaien en kusjes geven als ik het zeg. Miah zoekt Martijn nog wel eens op en is wel eens per ongeluk geplet

Uiteraard hou ik de boel goed in de gaten en besef ik me erg goed dat Miah uiteindelijk ook minder kan gaan accepteren van de jongens. Daar sta ik dus altijd wel met mijn neus bovenop.
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
ik heb zelf geen kinderen. Maar wel af en toe een oppas kindje.
Ze mag best veel met sara. Behalve als sara in haar mandje of op haar kleedje ligt dat moet ze sara met rust laten. En als sara aan het eten is.
Sara zoekt haar meestal op en niet anders om. Ik blijf er altijd bij en laat ze ook nooit alleen.
Ze mag best veel met sara. Behalve als sara in haar mandje of op haar kleedje ligt dat moet ze sara met rust laten. En als sara aan het eten is.
Sara zoekt haar meestal op en niet anders om. Ik blijf er altijd bij en laat ze ook nooit alleen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
kinderen onder de 10 in huis betekent dat sam apart gaat.
lola mogen ze aaien en tegenaan hangen op de bank. als lola kluift of slaapt of eet moeten ze haar met rust laten (als ze naast hun op de bank in slaapt valt mogen ze wel achter de oortjes kroelen)
vasthouden met wandelen mag nooit, meewandelen wel
lola mogen ze aaien en tegenaan hangen op de bank. als lola kluift of slaapt of eet moeten ze haar met rust laten (als ze naast hun op de bank in slaapt valt mogen ze wel achter de oortjes kroelen)
vasthouden met wandelen mag nooit, meewandelen wel

- Djazz
- Actief
Hier strikte regels.
-Sem mag niet naar beneden s'ochtends wanneer niet 1 van ons (pa of moe) beneden is. Sem is niet alleen met de honden
-Sem mag niet aan de honden komen wanneer deze liggen te slapen en eten,
-Sem mag niet spelen met de honden zonder toezicht. Wanneer er gespeeld wordt met bijvoorbeeld een touw, bepaal ik het einde van het spel nadat Sem in ieder geval als laatste heeft "gewonnen".
-Sem mag niet de honden pesten en er wordt neit bovenop honden gezeten.
-Tijdens spel mag er door de honden niet gegromd worden, dan stopt ook spel.
-Honden mogen niet continu achter Sem aanlopen of steeds in Sems (persoonlijke) ruimte zitten.
-wanneer er vriendjes spelen mag er niet tussen Sem en vriendje gestoeid worden waar honden bij zijn, honden gaan dan eerst in eigen kamer.
-Sem mag niet alleen 1 van de honden uitlaten.
-Sem mag wel, onder toezicht, de honden eten geven
-Sem mag de honden aaien (ook andere kinderen wel) en knuffelen
-Sem mag snoepjes geven, na commando "zit of lig"
Nou, een heleboel regeltjes hier dus, die wel veel duidelijkheid geven tussen honden en kind en die prima werken. De honden en Sem zijn erg gek met elkaar, maar zolang Sem nog steeds een kind is blijven deze regels gelden ivm veiligheid.
-Sem mag niet naar beneden s'ochtends wanneer niet 1 van ons (pa of moe) beneden is. Sem is niet alleen met de honden
-Sem mag niet aan de honden komen wanneer deze liggen te slapen en eten,
-Sem mag niet spelen met de honden zonder toezicht. Wanneer er gespeeld wordt met bijvoorbeeld een touw, bepaal ik het einde van het spel nadat Sem in ieder geval als laatste heeft "gewonnen".
-Sem mag niet de honden pesten en er wordt neit bovenop honden gezeten.
-Tijdens spel mag er door de honden niet gegromd worden, dan stopt ook spel.
-Honden mogen niet continu achter Sem aanlopen of steeds in Sems (persoonlijke) ruimte zitten.
-wanneer er vriendjes spelen mag er niet tussen Sem en vriendje gestoeid worden waar honden bij zijn, honden gaan dan eerst in eigen kamer.
-Sem mag niet alleen 1 van de honden uitlaten.
-Sem mag wel, onder toezicht, de honden eten geven
-Sem mag de honden aaien (ook andere kinderen wel) en knuffelen
-Sem mag snoepjes geven, na commando "zit of lig"
Nou, een heleboel regeltjes hier dus, die wel veel duidelijkheid geven tussen honden en kind en die prima werken. De honden en Sem zijn erg gek met elkaar, maar zolang Sem nog steeds een kind is blijven deze regels gelden ivm veiligheid.
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier mag Des (14 jaar) eigenlijk best veel, omdat hij wisselende schooltijden heeft komt het wel eens voor dat hij alleen met de honden is. Hij laat ze uit als het nodig is en bonjourt de boel ook wel eens van de bank of zijn bed als hij wat ruimte wilt. Alleen als er vriendjes komen wil ik niet dat ze aan Beau zitten vanwege zijn happerig gedrag naar vreemde kinderen en die blijft dan in de kamer. Ik vind zelf dat hij het goed doet met de honden en hij begrijpt wel degelijk de hondentaal.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier eigenlijk hetzelfde als wat k al vaak zag voorbij komen; eten drinken slapen= de hond met rust laten.
Roy de oudste heeft in het begin een aantal keer geprobeerd 'paardje te rijden' maar dat was gauw afgelopen, doen we dus ook niet
en verder altijd toezicht, maar de kids mogen alles bij sam en sam bij de kids.
Edit; die laatste zin staat er een beetje raar misschien; k bedoel hier mee dat ze heel, heel veel van elkaar tolereren/accepteren, NIET dat ik alles goed vind zoals je er boven kon lezen
Roy de oudste heeft in het begin een aantal keer geprobeerd 'paardje te rijden' maar dat was gauw afgelopen, doen we dus ook niet

Edit; die laatste zin staat er een beetje raar misschien; k bedoel hier mee dat ze heel, heel veel van elkaar tolereren/accepteren, NIET dat ik alles goed vind zoals je er boven kon lezen

-
- Zeer actief
Ik heb zelf geen kinderen en ook sporadisch kinderen over de vloer maar dan gelden er wel regels en dat is dat Vegas met rust wordt gelaten tenzij hij zelf aangeeft dat hij iets wil. Rustig knuffelen mag, spelen niet want daar is Vegas veel te sterk en te lomp voor. Vegas vind kinderen erg leuk en is heel tolerant maar ik hoef niet te ondervinden waar de grens van zijn tolerantie ligt en ga die ook zeker niet opzoeken. Wat ik meestal doe is een doggy-dance-showtje, dat vinden kinderen helemaal geweldig en Vegas heeft dan ook veel plezier 

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

tegenwoordig vrij veel. En naarmate ze meer mogen, willen ze minder.
Diesel is hier de sjachrijn naar kinderen toe, niet altijd, maar soms wel, dus daar mogen kinderen van buiten dit gezin niks mee.
Mijn kinderen weten precies wat ze wel en niet aan hem hebben, die knuffelen alleen met hem als hij ze zelf opzoekt, wat hij gelukkig sinds een jaar of zo ook echt doet.
En verder gaat het er hier inmiddels met niet meer heel jonge kinderen vrij relaxed aan toe.
Diesel is hier de sjachrijn naar kinderen toe, niet altijd, maar soms wel, dus daar mogen kinderen van buiten dit gezin niks mee.
Mijn kinderen weten precies wat ze wel en niet aan hem hebben, die knuffelen alleen met hem als hij ze zelf opzoekt, wat hij gelukkig sinds een jaar of zo ook echt doet.
En verder gaat het er hier inmiddels met niet meer heel jonge kinderen vrij relaxed aan toe.
-
- Actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Bij Tuana mogen ze veel meer als Nanni. Nanni zoekt soms echt de rest op, tuana daarintegen vind het geklier met de kinderen heerlijk
Mijn 2 nichtjes van 12 en 14 jaar zijn hier regelmatig. tuana is met die van 12 echt zulke dikke maatjes, tis echt der beste vriendin. Zij mogen van mij alles samen doen, die zijn zo op elkaar ingespeeld.
Vreemde kinderen vinden Tuana soms eng, omdat ze het heerlijk vind om lomp te spelen. Maar met begeleiding hebben de kinders het snel door en dan blijkt Tuana toch wel een hele lieve hond te zijn

Mijn 2 nichtjes van 12 en 14 jaar zijn hier regelmatig. tuana is met die van 12 echt zulke dikke maatjes, tis echt der beste vriendin. Zij mogen van mij alles samen doen, die zijn zo op elkaar ingespeeld.
Vreemde kinderen vinden Tuana soms eng, omdat ze het heerlijk vind om lomp te spelen. Maar met begeleiding hebben de kinders het snel door en dan blijkt Tuana toch wel een hele lieve hond te zijn

-
- Zeer actief
Zelf heb ik geen kinderen, maar mijn zusje heeft een dochtertje, en die mag eigenlijk vrijwel alles bij de honden.
Maar dat komt omdat ze alles goed vinden.
Ze mag aan hun eten komen, ze mag aan hun kluif komen, ze mag hun staart vastpakken (uiteraard niet trekken!) ze mag kusjes geven op hun neus, ze mag om hun nek vastpakken etc. Ze mag zelfs in hun bench zitten/liggen.
Eigenlijk kan ze alles bij ze doen, uiteraard blijf ik er wel bij.
Ze geeft ze ook wel eens koekjes, en Julia wil dan alle koekjes hebben, maar Celine (zo heet mijn nichtje) houdt stug dat koekje vast, en zegt dan: nee, voor Romeo!
En hoe Julia ook haar best doet met haar tanden tussen die vingertjes, ze laat dat koekje niet los, want het is voor Romeo.
En Romeo pakt het best wel hard aan, ook dat vindt Celine niet eng, ze weet dat hij niet echt bijt.
Ze is trouwens nu twee en half jaar, en ze kent de honden natuurlijk al van babie af aan.
Toen ze nog echt een babie was, legden we haar op het bed, en dan aan beide kanten één hond. Als de honden dan voorzichtig aan haar handjes likten, dan begon ze te krijsen van het lachen.
Hoe gekker de honden doen, hoe leuker ze het vindt.
Als ze met elkaar spelen, dan moet ze van mij wel uit de buurt blijven, want anders gooien ze haar op de grond, maar het liefst zou ze er nog tussen in gaan staan, zo leuk vindt ze het.
Hoe harder de honden blaffen en grommen, hoe harder Celine gaat lachen. Dit deed ze al toen ze nog een babie was.
Dit heb ik altijd bijzonder gevonden, want tot nu toe alle kinderen werden bang als de honden herrie maakten.
Hier wat foto's van haar en de honden.

Hier vroeg ze aan me: 'wat is dat?'

neus tegen neus

kusje

in de bench met Romeo
Maar dat komt omdat ze alles goed vinden.
Ze mag aan hun eten komen, ze mag aan hun kluif komen, ze mag hun staart vastpakken (uiteraard niet trekken!) ze mag kusjes geven op hun neus, ze mag om hun nek vastpakken etc. Ze mag zelfs in hun bench zitten/liggen.
Eigenlijk kan ze alles bij ze doen, uiteraard blijf ik er wel bij.
Ze geeft ze ook wel eens koekjes, en Julia wil dan alle koekjes hebben, maar Celine (zo heet mijn nichtje) houdt stug dat koekje vast, en zegt dan: nee, voor Romeo!
En hoe Julia ook haar best doet met haar tanden tussen die vingertjes, ze laat dat koekje niet los, want het is voor Romeo.

En Romeo pakt het best wel hard aan, ook dat vindt Celine niet eng, ze weet dat hij niet echt bijt.
Ze is trouwens nu twee en half jaar, en ze kent de honden natuurlijk al van babie af aan.
Toen ze nog echt een babie was, legden we haar op het bed, en dan aan beide kanten één hond. Als de honden dan voorzichtig aan haar handjes likten, dan begon ze te krijsen van het lachen.
Hoe gekker de honden doen, hoe leuker ze het vindt.
Als ze met elkaar spelen, dan moet ze van mij wel uit de buurt blijven, want anders gooien ze haar op de grond, maar het liefst zou ze er nog tussen in gaan staan, zo leuk vindt ze het.
Hoe harder de honden blaffen en grommen, hoe harder Celine gaat lachen. Dit deed ze al toen ze nog een babie was.
Dit heb ik altijd bijzonder gevonden, want tot nu toe alle kinderen werden bang als de honden herrie maakten.
Hier wat foto's van haar en de honden.

Hier vroeg ze aan me: 'wat is dat?'

neus tegen neus

kusje

in de bench met Romeo

- Sweet-BorderTerrier
- geregistreerd lid
Tot hoe oud reken je ze tot kinderen.
Want ik ben zelf 15 en train, speel, wandel, borstel ect. Ik doe echt alles met mijn hond.
Alle kinderen mogen hem gewoon aaien. Ik ga er dan wel op me hurken naast zitten met me hand kort aan ze riem. Omdat hij nog wel een opeens op wil kijken, en dan zit hij met z'n neus in hun gezicht.
En oudere kinderen ook, maar ik zou m'n hond niet zomaar mee geven met een paar kinderen. En ik zeg ook wat ze bijvoorbeeld beter kunnen doen. Omdat ik een hond (in iederegeval mijn hond) wel een soort van spiegel vind van wat je doet.
Maar als ik een hond zou hebben die redelijk dominant/druk zou zijn denk ik dat ik het anders zou doen!
Want ik ben zelf 15 en train, speel, wandel, borstel ect. Ik doe echt alles met mijn hond.
Alle kinderen mogen hem gewoon aaien. Ik ga er dan wel op me hurken naast zitten met me hand kort aan ze riem. Omdat hij nog wel een opeens op wil kijken, en dan zit hij met z'n neus in hun gezicht.
En oudere kinderen ook, maar ik zou m'n hond niet zomaar mee geven met een paar kinderen. En ik zeg ook wat ze bijvoorbeeld beter kunnen doen. Omdat ik een hond (in iederegeval mijn hond) wel een soort van spiegel vind van wat je doet.
Maar als ik een hond zou hebben die redelijk dominant/druk zou zijn denk ik dat ik het anders zou doen!
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Die 2 van ons moetten de hond met rust laten als ie slaapt,eet, er niet op hangen,en niet in de bench maar ze mogen wel met hem spelen. Bovendien vind ik het erg belangrijk dat je kids leert om goed met dieren om te gaan, ze betrekken bij de verzorging ervan, want dan gaan ze het leuk vinden. Ze mogen hem bijvoorbeeld ook iets lekkers geven. Maar die 2 van ons zijn zo lief tegen alle dieren hier, zelfs tegen de papegaai, die niets van ze moet hebben
(de kids zijn 2 en 3,5)

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Zelf geen kinderen, maar Jamey mag eigenlijk altijd wel geaaid en geknuft worden door kinderen. Ik houd het in de gaten, houd Jamey altijd eerst even kort, zie ik dat het een kind is die goed ermee omgaat en niet bang is, laat ik het zn beloop, is het kind angstig houd ik Jamey bij haar halsband vast, omdat ze uit enthousiasme vaak de neiging heeft om op te springen en te likken... En dat vinden veel kinderen eng
Is hier 1 meisje in de buurt die helemaal gek is van Jamey, dat laat ik tegenwoordig gelijk gaan, ze stormen op elkaar af en dan is het een vrolijke spring, lik, knuffel en jubelsessie
Datzelfde heeft ze ook met 2 meisjes bij mn ouders in de buurt

Datzelfde heeft ze ook met 2 meisjes bij mn ouders in de buurt

You'll be in my heart... Always...
- *Linda*
- Zeer actief
Ligt aan de hond
Mijn vriend heeft 2 kinderen die 3 dagen per week bij ons zijn. Sun houdt van ze alsof ze van hemzelf zijn
Vreemde honden worden geblokt, mogen niet bij ze. Hij speelt en slaapt met ze. Hij is superlief en bezorgt. Dat heeft als consequentie dat ze de kinderen heel veel bij hem mogen, tegen hem aan hangen, flostouwtje sjorren enz. Waar de kindjes zijn, is Sun. Erg ontroerend om te zien overigens
Juul is dus heel anders
Die mag alleen worden geaaid als ze zelf naar ze toekomt, mag niet worden aangeraakt als ze slaapt, mag niet wordeen opgetild enz...Ze bijt niet, maar waarschuwt wel errrug luidkeels dus de instructies worden haarfijn opgevolgd 

Juul is dus heel anders