Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik hier mee? UPDATE

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Wat moet ik hier mee? UPDATE

Ongelezen bericht door Tarz »

Hallo,

Hier in de buurt is een paar weken geleden een Golden Retriever aangevallen door een Stafford kruising. Ik liep voorbij met Chaya toen het net gebeurd was.
Ik kwam net op straat de eigenaresse van de Golden tegen met haar hond. Ze was nog steeds erg aangedaan van wat er gebeurd was en haar hond was nog steeds herstellende van de verwondingen.
Tijdens het voorval deed de eigenaresse van de Staffkruising helemaal niks :denken: .
Het is de eigenaresse van de Golden uiteindelijk gelukt het gevecht te stoppen door beiden honden de sloot in te duwen.
Ik sprak net dus die mevrouw en ze vertelde me dat deze hond dit al bij meerdere honden gedaan heeft en de hele buurt er bang voor is.
Intussen heeft deze mevrouw al voor honderden euro's aan dierenartsrekeningen en de eigenaren van de Staffmix laten niks van zich horen. Echt zo sneu.. het is echt zo'n lief vrouwtje weetjewel? En die hond was ook al zo'n goedzak.
Die Staff wordt niet gekorfd en blijft nog steeds bij dezelfde eigenaren. Er is geen aangifte gedaan bij de politie.

Het zit me niet helemaal lekker.. dikke kans dat het nog een keer gebeurd. Ik weet dat het maar één telefoontje is en dat die hond dan in beslag genomen wordt.
Aan de ene kant vind ik dat sneu voor die hond, maar aan de andere kant is het zo gewoon gevaarlijk.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en óf ik er wel iets mee moet.
Voor hetzelfde geld is het volgende keer Chaya die te grazen genomen wordt..
Hoe denken jullie hier over?
Laatst gewijzigd door Tarz op 23 apr 2008 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Rob
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

die vrouw aanraden om aangifte te gaan doen,meer kun je niet doen denk ik.

groetjes eefje
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik snap je tweestrijd.
ik kan niet zeggen wat ik zou doen..
weet dat niet eerder als dat ik he zo van dichtbij mee zou maken.

Maar 1 ding weet ik zeker.
Ik zou altijd voor mijn eigen hond kiezen, die mag geen "gevaar" lopen :wink:

is het niet mogelijk om toch met die andere vrouw te gaan praten?
uit te leggen dat als eht zo doorgaat dat er vroeg of laat iemand is die een klacht in gaat dienen en ze haar hond sowieso kwijt is ivm rad wetgeving..
ik weet...... ze moeten het ook wel aannemen... maar mischien....
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik snap ook de tweestrijd, maar honden dienen door de eigenaren in bedwang te worden gehouden, verboden kruising, kruising of ras hond
Is je hond niet te vertrouwen bij anderen of heb je geen grip op de reactie van de hond, hou m dan aan de lijn
Daar mag je iemand waarvan de hond al verschillenden gegrepen heeft best op aanspreken
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Dit is gewoon zwaar kl*t*!

Ik zou starten met het schrijven van een brief en de eigenaresse van de Stafford uitnodigen voor een gesprek, met daarbij de mededeling dat als ze daar niet op in gaat binnen een bepaalde tijd dat ik zowieso aangifte zou gaan doen. Een bijlage over de RAD erbij zodat ze weet wat de consequenties zijn.

Het is allereerst gewoon belachelijk dat ze de DA-rekeningen niet wil betalen, dit soort dingen valt (meestal) gewoon onder de WA-verzekering. Ten tweede is het idioot dat ze geen maatregelen wil nemen, dit mag gewoon NOOIT meer gebeuren.

Vorige week vrijdag is Joy gepakt door 2 honden. Een heel lullig voorval, waarbij 3 honden in een vechtpartij geraakten terwijl ze alle drie goed met andere honden kunnen én alle 3 aangelijnd waren. De 1e hond schoot met kop uit de riem en in de consternatie om de vechtpartij te stoppen geraakte hond 2 ook los. :N: Veel bloed bij Joy en ik ben meteen naar de DA gereden waar het allemaal erg mee bleek te vallen.

Dezelfde middag nog heb ik 2x gesproken met de eigenaresse van de andere 2 honden. Zij gaat de DA-kosten terugvragen via haar WA-verzekering en aktie ondernemen zodat haar honden niet meer los kunnen komen uit de halsbanden. Zondag is ze weer langsgeweest om te vragen hoe het met Joy ging en te laten zien dat ze inderdaad al aktie had ondernomen voor haar honden. :ok: Zo kan het dus ook! En eigenlijk hoort het ook zo.

Gisteren waren we even in het bos en we kwamen iemand tegen met 2 loslopende honden, nou echt waar het zweet brak me uit! Wist niet dat ik zo bang was geworden door het hele voorval... Ik kan me dus heel goed voorstellen dat de eigenaresse van de Golden helemaal met het zweet in de handen de straat op gaat! Lijkt me echt vreselijk.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Toch aangifte gaan doen...straks bijt die hond een andere hond dood en dan is het leed geleden.... hoewel de eigenaresse van de staf verantwoordelijk is, ik vind dat iedereen die een hond heeft die door die hond is aangevallen en geen aangifte doet mede verantwoordelijk is voor het leed wat de volgende hond aangedaan wordt.

Jacqueline
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zal nooit bello zonder stamboom aangeven... als er niks aan de hand is.

maar als een hond echt serieus problemen geeft vind ik de problemen die zo'n hond geeft boven mijn principes staan en zou ik aanmoedigen om aangifte te doen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou als ik jou was niks doen zolang je er niet bij bent of het jouw hond niet is. Kijk, nu zijn het andermans honden en die mensen doen zelf geen aagifte. :19: Als er nu iemand aangifte moet doen zijn het de mensen van de gebeten honden.

Als je erbij staat en het loopt zwaar uit de hand of het is je eigen hond zou ik wel aangifte doen. Ik heb toen in Amsterdam een foxje werd doodgebeten wel aangifte gedaan in de zin dat ik de politie heb gebeld. De eigenaar van de rottweiler liep nl weg en ik wilde hoe dan ook dat vrouwtje helpen dat daar zo machteloos met een bijna dood hondje achter haar rollator stond. Ik kon al zien dat de eigenaar van de rottweiler anders gewoon ging ontkennen of zou verdwijnen.

De hond is in beslag genomen voor een MAG test en ik sta daar nog steeds achter omdat ik zeker weet dat er meer honden zouden volgen gezien zijn agressie en de duur waarmee hij die fox rond bleef schudden en bijten. Die kleine hond lag al 2 minuten voor dood maar nog steeds beet die rottweiler maar door en door. Foxje was 8, zat aan de riem en vocht nooit, zelfs Dapper werd niet agressief op dat hondje. Die mevrouw zei ook dat de rottweiler gewoon aan kwam rennen en de eigenaar tegen haar begon te roepen dat ze haar hondje moest weghalen. Het hondje werd gepakt en direct gebeten en gebeten tot hij dood was :devil:

De volgende keer zou het onze hond zijn geweest. Ik heb daarna zeer regelmatig een rottweiler met muilkorf gezien dus ik denk dat hij er goed vanaf is gekomen. :ok: Had ik de politie niet gebeld dan was die man weggelopen en had de hond het gewoon nog een keer gedaan denk ik :boos:

Dus in jouw geval hetzelfde. De eigenaar van de gebeten hond doet gewoon aangifte of jij staat erbij en belt de politie omdat een hond weerloos gemold wordt en niemand het kan stoppen. Tenminste, zo zou ik het doen :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik herken dit:

precies zo gebeurd met mijn buurmans stafford en de Golden van de overbuurvrouw

Maar mijn buurman heeft ( nadat hij daarna weer een hond had aangevallen) wèl de noodzakelijke maatregelen genomen om zijn hond NOOIT meer los te laten lopen. :ok:
Het was een goede beslissing, maar dat moet uit de eiegnaar zèlf komen.

Helaas, komt dat niet altijd zo voor, en dàn móet je wel de politie inschakelen, want dat soort mensen hebben die hersenen niet,
om goed na te denken :evil: :roll:

Ik zou zelf naar de politie gaan om als getuige het hele verhaal te vertellen.
beter iemand naar de politie dan helemaal niemand, toch??

En het is niet waar , hoor, dat die "arme , zielige hond" , gelijk wordt ingenomen :roll: :roll:
Daar moeten nog 3 andere honden voor worden gebeten.
en de volgende is.....????

Trouwens .... een kruising???

Dat kan ook een RAD hond zijn, toch?
Nou, dat is helemaal mooi voor de politie !! :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 okt 2007 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
En het is niet waar , hoor, dat die "arme , zielige hond" , gelijk wordt ingenomen :roll: :roll:
Verdiep jij je eens in de RAD, een mix staffie wordt onmiddelijk in beslag genomen
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

MARC_S schreef:Dus in jouw geval hetzelfde. De eigenaar van de gebeten hond doet gewoon aangifte of jij staat erbij en belt de politie omdat een hond weerloos gemold wordt en niemand het kan stoppen. Tenminste, zo zou ik het doen :wink:
dit is niet waar :eek:
je onderschat de oudere , lieve dametjes, Marc !

Ik heb hier al diverse keren meegemaakt, dat ze huilend door het park liepen, omdat hun hondje gebeten was door een herder, stafford !!, maar geen van allen durfden aangifte te doen..

.... uit angst voor de eigenaar van "dat beest" :eek:
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Pak-de-bal schreef: Trouwens .... een kruising???

Vind jij zeker wel leuk he?? Wat denk je, weer 1 minder? Ze zouden jou in beslag moeten nemen met die achterlijke uitspraken van je!!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:ik herken dit:

precies zo gebeurd met mijn buurmans stafford en de Golden van de overbuurvrouw

Maar mijn buurman heeft ( nadat hij daarna weer een hond had aangevallen) wèl de noodzakelijke maatregelen genomen om zijn hond NOOIT meer los te laten lopen. :ok:
Het was een goede beslissing, maar dat moet uit de eiegnaar zèlf komen.

Helaas, komt dat niet altijd zo voor, en dàn móet je wel de politie inschakelen, want dat soort mensen hebben die hersenen niet,
om goed na te denken :evil: :roll:

Ik zou zelf naar de politie gaan om als getuige het hele verhaal te vertellen.
beter iemand naar de politie dan helemaal niemand, toch??

Trouwens .... een kruising???

en alweer heb je echt geen enkele hinder van kennis als je deze onzin neerzet :19:
Afbeelding
Naad
Zeer actief

Ben niet kapot van dit soort dingen maar als er niet geluisterd wordt ja dan zou ik er zeker over nadenken om het wel te doen!! Maar is er al met het baasje van de staff gepraat hierover???
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Naad schreef:
Pak-de-bal schreef: Trouwens .... een kruising???

Vind jij zeker wel leuk he?? Wat denk je, weer 1 minder? Ze zouden jou in beslag moeten nemen met die achterlijke uitspraken van je!!
helemaal mee eens :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pak-de-bal schreef:
MARC_S schreef:Dus in jouw geval hetzelfde. De eigenaar van de gebeten hond doet gewoon aangifte of jij staat erbij en belt de politie omdat een hond weerloos gemold wordt en niemand het kan stoppen. Tenminste, zo zou ik het doen :wink:
dit is niet waar :eek:
je onderschat de oudere , lieve dametjes, Marc !

Ik heb hier al diverse keren meegemaakt, dat ze huilend door het park liepen, omdat hun hondje gebeten was door een herder, stafford !!, maar geen van allen durfden aangifte te doen..

.... uit angst voor de eigenaar van "dat beest" :eek:
Deze mevrouw zou wel aangifte gedaan hebben hoor en ze was nergens bang voor :19: Maar je kan geen aangifte doen als de eigenaar van de andere hond je gewoon achter laat met je dode hondje. Weet niet wie het is en waar hij woont. Vandaar dat ik dus de politie heb gebeld toen de man wegliep met zijn hond.

Die man heeft overigens ontkent dat het zijn hond was en de hond was ineens van helemaal niemand meer. Ben bij de mevrouw van de kleine hond geweest om erover te praten. Ik weet dus ook niet of de gemuilkorfde hond dezelfde was. :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als mijn hond aangevallen en verwond was geweest had ik zeer zeker aangifte gedaan;wat je als buitenstaander zou kunnen doen is contact opnemen met de gebiedsagent zodat die eens kan gaan praten met de eigenaar van deze hond.
Dat niet alle agenten een RAD-hond meteen in beslag nemen is hier in de omgeving gebleken dus ik zou het zo proberen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

ik zou de eigenaren van de gebeten honden aanraden te gaan praten met deze eigenaresse. Desnoods door haar voor te leggen dat ze een verboden hond heeft, en haar zelf laten kiezen wat ze wil. Gemaakte dierenartskosten vergoeden en maatregelen treffen zodat het niet weer kan gebeuren, of het risico nemen van inbeslagname, omdat er aangifte gedaan gaat worden.
Ik vind het overigens wel enigszins apart dat deze hond dus blijkbaar al meerdere honden heeft gegrepen, en dat niemand blijkbaar op het idee komt om aangifte te doen of eens met de eigenaresse te gaan praten (misschien is dat wel gebeurd, hoor, maar dat lees ik niet terug in je verhaal).

Hoe rot ook voor de hond, maar als een hond mijn hond grijpt, en ik weet dat hij dat al vaker heeft gedaan, en het dondert de eigenaresse ook nog niks, dan doe ik dus echt aangifte. Mijn hond hoeft niet doodgebeten of verwond te raken doordat een incompetente eigenaar een verboden hond aanschaft. Dit geld voor elke hond die mijn hond grijpt..juist omdat dit waarschijnlijk een rad hond betreft zou ik er eerst onderling uit proberen te komen. En ik zou zeker de gemaakte kosten vergoed willen zien.

En in jouw geval zou ik dus niet zelf het probleem op proberen te lossen. Je kwam voorbij toen het net gebeurd was, en hebt het dus niet zelf gezien. De andere keren zijn ook van horen zeggen, dus je weet niet zeker wat er gebeurd is.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou zeggen dat het aan de eigenaren van de Lab is wat er gedaan moet worden, dat is niet jouw "zaak" hun moeten beslissen wat ze er mee moeten doen, dat hoef jij niet voor ze te doen lijkt mij :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat als het mijn hond zou zijn, die serieus toegetakeld was (heb ik het niet over een klein bijtwondje, maar echte verwondingen) én het is al vaker gebeurd én de eigenaren nemen geen enkele verantwoording hiervoor in de vorm van hond aanlijnen cq muilkorven en de kosten betalen, dat ik dan wel aangifte zou doen.
Is het mijn hond niet, zou ik me er niet mee bemoeien, wellicht hooguit met de eigenaren van de toegetakelde hond praten dat dit tot de mogelijkheden behoort.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tarz
Zeer actief

Ik heb die mevrouw het advies gegeven aangifte te doen, en dat ik haar hier best wil bij wil helpen, als ze dit moeilijk vindt. Maar hier reageerde ze niet echt op, ik denk niet dat ze aangifte gaat doen.
De buurt is er wel mee bezig dat de hond gekorfd over straat moet. Ik heb gehoord dat er geld in werd gezameld om een muilkorf voor de hond aan te schaffen :denken: belachelijk toch..

Ik blijf me ergens wel verantwoordelijk voelen, beetje een tik van mij denk ik. Weet alleen wel dat als het om Chaya ging, die hond niet meer had geleefd.
Groetjes Rob
Tarz
Zeer actief

cloris schreef:Ik zou zeggen dat het aan de eigenaren van de Lab is wat er gedaan moet worden, dat is niet jouw "zaak" hun moeten beslissen wat ze er mee moeten doen, dat hoef jij niet voor ze te doen lijkt mij :19:
Daar ben ik het mee eens.. maar toch, ik zelf zou er dus echt wel wat aan doen, dus vind het een beetje moeilijk dat zo iemand er niks aan doet. Ik begrijp dat niet zo goed.
Als je hond zwaar toegetakeld wordt wil je toch niet dat zich dit nog een keer voordoet?
Groetjes Rob
Naad
Zeer actief

Tarz schreef:
cloris schreef:Ik zou zeggen dat het aan de eigenaren van de Lab is wat er gedaan moet worden, dat is niet jouw "zaak" hun moeten beslissen wat ze er mee moeten doen, dat hoef jij niet voor ze te doen lijkt mij :19:
Daar ben ik het mee eens.. maar toch, ik zelf zou er dus echt wel wat aan doen, dus vind het een beetje moeilijk dat zo iemand er niks aan doet. Ik begrijp dat niet zo goed.
Als je hond zwaar toegetakeld wordt wil je toch niet dat zich dit nog een keer voordoet?

Is er al gepraat met de staff eigenaar hierover?
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tarz schreef:
Nee natuurlijk wil je dat niet maar in dit geval doet de eigenaar van de gegrepen hond geen aangifte... misschien met een reden? misschien omdat ze niet wil dat die hond afgemaakt wordt? daarom blijf ik erbij dat het niet aan jou is om actie te ondernemen voor haar. Als ik zou besluiten geen aangifte te doen omdat ik niet wil dat de hond afgemaakt wordt, zou ik het niet waarderen als mijn buren o.i.d. de actie dan maar voor mij gaan nemen :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tarz
Zeer actief

cloris schreef: Nee natuurlijk wil je dat niet maar in dit geval doet de eigenaar van de gegrepen hond geen aangifte... misschien met een reden? misschien omdat ze niet wil dat die hond afgemaakt wordt? daarom blijf ik erbij dat het niet aan jou is om actie te ondernemen voor haar. Als ik zou besluiten geen aangifte te doen omdat ik niet wil dat de hond afgemaakt wordt, zou ik het niet waarderen als mijn buren o.i.d. de actie dan maar voor mij gaan nemen :19:
Ik doe ook geen aangifte hoor :wink: dat mag ze zelf doen, en als ze wil dat ik mee ga ofzo dan wil ik dat best doen.
Groetjes Rob
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Ik ben het deze keer eens met Marc_S...
Zelf zou ik geen aangifte doen.. maar de mevrouw vragen of zij dat wil doen.
Totdat je er zelf bij betrokken raakt.
Ik snap dat je wat wil doen aan het gevaar, maar dit soort dingen kunnen zich omdraaien en ineens jouw probleem zijn.
De eigenaar van de mix boos en de vrouw van de Golden weet ineens niet meer waarover het gaat. En dan heb jij het gedaan en zou je aardig in de problemen kunnen komen! Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zou horen.
Als deze mevrouw geestelijk en lichamelijk in staat is om aangifte te doen, dat is het haar verantwoordelijkheid of ze dat wel of niet doet.
Je kan haar wijzen op wat ze kan doen, maar ik zou het haar zelf laten doen, het betreft haar hond.

Maar ik begrijp je tweestrijd heel goed.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Maar wat als de hond inderdaad een daadwerkelijk gevaar vormt voor de honden in de nabije omgeving? Dit keer was het die Golden maar welke hond is het de volgende keer?

Wat dus te doen als je wil voorkomen dat het de volgende keer jouw hond is?? Je kan en wil niet binnen blijven zitten omdat er een hond in de buurt loopt die andere honden schijnbaar heel naar toetakeld doordat de eigenaresse haar verantwoordelijkheden niet neemt.

Zou het dan geen idee zijn om met meerdere mensen melding (is iets anders dan aangifte doen) te maken op het politiebureau? Gewoon onder eigen naam en ervaringen. Uiteraard moet je dan wel bedenken dat de mogelijkheid bestaat dat de hond in beslag genomen wordt.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als het mijn hond is, ja dan zou ik het wel doen, ondanks de risico's in dit geval... zeker omdat het niet de 1e keer is.. maar voor een ander, sorry, nee dan kan ik het wel voor de hele wereld gaan doen. Dat moeten die mensen zelf doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:Trouwens .... een kruising???

zou jij heel fijn vinden of niet, misselijke opmerking Marjolein... bah :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Femmel schreef:Maar wat als de hond inderdaad een daadwerkelijk gevaar vormt voor de honden in de nabije omgeving? Dit keer was het die Golden maar welke hond is het de volgende keer?

Wat dus te doen als je wil voorkomen dat het de volgende keer jouw hond is?? Je kan en wil niet binnen blijven zitten omdat er een hond in de buurt loopt die andere honden schijnbaar heel naar toetakeld doordat de eigenaresse haar verantwoordelijkheden niet neemt.

Zou het dan geen idee zijn om met meerdere mensen melding (is iets anders dan aangifte doen) te maken op het politiebureau? Gewoon onder eigen naam en ervaringen. Uiteraard moet je dan wel bedenken dat de mogelijkheid bestaat dat de hond in beslag genomen wordt.
Ja als ik een reeele dreiging voor mijn hond zou zien, dan zou ik eerst met die mensen gaan praten waarvan die hond is.
Heeft dat geen zin, dan moet ik wel een stap verder zetten..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”