Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

amerikaanse maatstaven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Pak-de-bal schreef:
eefje+huig schreef:zo'n hond had best op de boerderij kunnen leven
een boerderij in de stad zeker? :denken:

Zeg eens eerlijk: zou dat hier wel zo het geval kunnen zijn?
Laten de mensen hier in Nederalnd zo'n agressieve hond toe op het platteland?
met kinderen, de postbode enz enz ?? :denken:

Ik dacht het ook niet, hè?
Sinds wanneer is een hond die zijn poot wegtrekt en de snuitgreep niet al te leuk vind een agresieve hond? :denken: Als je die hond gewoon op het erf laat lopen en geen botten af pakt oid dan is er toch geen probleem? ook niet op een boerderij in nederland
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Zoie schreef:
Abby schreef:Agressie-> meteen inslapen dan
Agressie-> we proberen er een sterke, consequente, ervaren en geduldige baas voor te vinden, al duurt het jaren...

Dan liever de amerikaanse methode.
je vergeet even te vermelden dat met de nederlandse methode - hoewel er zeker zeer moeilijk plaatsbare honden zijn die misschien wel beter af zouden zijn met een spuitje - heel veel honden binnen het jaar met succes geplaatst worden die in amerika geen kans zouden krijgen.

Het ergelijke aan het selectieprincipe is precies wat jij nu ook doet, namelijk de zaken zo voorstellen alsof een hond die agressie vertoont per definitie een mindere hond, of een minder goed plaatsbare hond, of een riskantere hond zou zijn. En eigenlijk nog erger, per definitie een gestoorde hond is, alsof agressie niet bij het wezen hond hoort.
Zo bedoelde ik het niet precies. Ik zeg niet dat iedere hond met ook maar een greintje agrassie meteen zou moeten worden afgemaakt. Maar als je kijkt hoeveel honden er in de nederlandse asiels zitten die alleen in hele speciale gevallen toch nog geplaatst worden na een jaar (of meer). :N:
Wat is dan beter voor zo'n "moeilijk plaatsbare" hond? Jaren slijten in een asiel lijkt mij dan niet de optie.
Bovendien, zoals ik al zei, als er zich al iemand aandient die aangeeft het wel te willen proberen met zo'n "moeilijke hond", dan gewoon doen! Als het beestje zo nog jaren gelukkig verderleeft, helemaal top :ok:
Alleen zijn er niet veel mensen die veel ervaring hebben in het heropvoeden van moeilijke honden en daar ook tijd, geld en ruimte voor hebben. Zulke gevallen zijn vrij zeldzaam. Dus om een hond dan maar jaren te laten wachten... Vind ik persoonlijk ook dieronwaardig... :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:

ligt eraan wat voor hond het is, wat voor ras. Als jij eens wist hoeveel asociale honden hier in NL redelijk sociaal gemaakt worden en verkocht worden als diensthond/hond voor het leger naar Amerika :19: Ze willen gewoon de moeite niet doen, maar wat ze hier vandaan halen is ook niet altijd sociaal binnengekomen maar daar wordt aan gewerkt. :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

marian* schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik heb zomaar het idee dat Amerikaanse boerderijen over het algemeen groter zijn dan de onze dus dat zo'n hond daar misschien best geplaatst kan worden :wink:
nou dat denk ik dus ook,we hebben het wel over phoenix,ik mag er toch wel van uitgaan dat ze daar best wel ruimte hebben voor boerderijen enz, moeten die mensen ook nog maar zo'n hond willen dus ik weet dat het niet makkelijk is en dat er daar zo ontzettend veel dieren zijn dat het niet te bolwerken is maar om dan bij voorbaat en bij de handelingen die ik zag een hond maar af te schrijven vind ik een beetje ver gaan,hij had dus idd met bepaalde instructies best wel ergens geplaatst kunnen worden,als iedere hond in nl een spuit moest krijgen waarbij je niet aan de bek mag zitten of niet eens naar de voerbak hoeft te wijzen dan houden we er ook niet veel over denk ik........
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oh en trouwens,ook in nl worden zulke honden nog wel eens geplaatst hoor,bij liefhebbers die er alles aan willen doen om het beestje dus nog een paar leuke jaren te geven,dus pdb ja dat dacht ik wel :pffff:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Soms zit ik echt tenenkrommend te kijken, zeker als ze baknijd gaan uitproberen. De meeste honden hebben wekenlang geen eten gehad, natuurlijk verdedigen ze hun bak. Doet Yla ook, dus zij zou in USA afgemaakt worden. Een plastic hand is ook nep, als ik mijn hand in de bak van Yla leg, gaat ze meteen zitten.
Verder is het beleid in USA wel goed, wij hebben hier geen dierennpolitie, en daar gaan ze minstens een jaar de cel in, én krijgen flinke boete....
Afbeelding
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Het is inderdaad heel hard....
Zelfs mijn twee zouden niet door die test komen.
Beide voormalig roedelhond, dus de één heeft baknijd en is wat handschuw.
De ander heeft de eerste keer hier met een mooie kluif naar mij gegromd.
Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig wordt bij het zien van zo'n programma.
Ik vond het in Nederland al heel moeilijk om in een asiel te werken, maar daar zou ik het echt niet aankunnen.
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Sommige mensen die gedragstherapeut genoemd worden moeten ze echt ophangen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

wat mij altijd erg aangrijpt zijn de vrolijk kwispelende pitbulls die ongelovelijk mensvriendelijk zijn en door een hell zijn gegaan ingeslapen moeten worden
misschien omdat ik zelf gek ben van het type hond, maar ik moet dan altijd even extra slikken
al snap ik het op een manier wel, op een andere manier begrijp ik het gewoon niet
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Valerie schreef:wat mij altijd erg aangrijpt zijn de vrolijk kwispelende pitbulls die ongelovelijk mensvriendelijk zijn en door een hell zijn gegaan ingeslapen moeten worden
misschien omdat ik zelf gek ben van het type hond, maar ik moet dan altijd even extra slikken
al snap ik het op een manier wel, op een andere manier begrijp ik het gewoon niet
Ik vind het daar altijd zo jammer als herplaatsbare pitjes alsnog afgemaakt worden omdat ze in die county niet toegestaan zijn. Breng ze dan naar een andere county. :19:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat ze daar ook niet anders kunnen, bijna al die stichtingen leven alleen van donaties, op hulp van de overheid kunnen ze al helemaal niet rekenen, als je dan ook nog eens veel moeilijk plaatsbare honden binnenkrijgt, en er dus gewoon geen plaats is in het asiel, denk ik inderdaad dat ze moeten selecteren. Hoe triest ook ( ik pink ook wel eens een traantje weg, als er weer een hond ingeslapen word zonder echt een duidelijke reden )
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”