Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kunnen wij gaan doen?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Wat kunnen wij gaan doen?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik wil graag weer iets aan cursus oid doen met Janus.We doen nu wel veel speuren en aporteren maar gewoon saampjes in het bos of in de tuin oid. en dus niet onder (goede) begeleiding.Nou heb ik rondgekeken op het net en voor de cursussen speuren ed. moet je hond bij veel hondenscholen de gehoorzaamheid hebben gehaald.We hebben wel gehoorzaamheid gedaan maar janus vind er gewoon geen hol aan en we zijn na een paar lessen gestopt.Zo vind hij het vreselijk om op afstand te blijven en als ik dan een stukkie achteruit loopt word hij helemaal gek, en moet en zal naar me toe komen.Dit is iets wat ik met los lopen dus wel erg fijn vind want als hij eens de bananen in de oren heeft en ik loop met mijn rug naar hem toe van hem af staat hij binnen een paar tellen bij me .Hij had nog een paar oefeningen die hij niet leuk vind en waar ik het nut niet van in zie.Maargoed nu willen we dus iets gaan doen waar janus veel plezier aan beleefd (en ik ook) maar waar hij niet de kunstjes moet doen die hij gewoon echt niet leuk vind.(dan is het plezier er nl. snel af voor hem) Behendigheid hebben we geprobeerd maar moest hij vrij lang wachten voordat hij aan de beurt was en dat was geen succes.

Iemand ideen?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Wat kunnen wij gaan doen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

C@rmen schreef:Ik wil graag weer iets aan cursus oid doen met Janus.Maargoed nu willen we dus iets gaan doen waar janus veel plezier aan beleefd (en ik ook) maar waar hij niet de kunstjes moet doen die hij gewoon echt niet leuk vind.(dan is het plezier er nl. snel af voor hem) Behendigheid hebben we geprobeerd maar moest hij vrij lang wachten voordat hij aan de beurt was en dat was geen succes.

Iemand ideen?
Hoihoi,
Je zou kunnen proberen om een hondenschool te vinden met kleinere klasjes, zodat je minder lang hoeft te wachten tussendoor? Ik heb mij nu opgegeven voor een cursus clickeren ;-) waarna wij het traject ingaan van Rally-O (www.rally-o.nl)
Flyball? Is dat wat?

Je zult altijd wel wat te maken krijgen met 'wachttijden' tenzij je prive-les vraagt en bereid bent daarvoor te betalen ;-) of je probeert een paar mensen te vinden om met 2 of 3 koppels 'priveles' te krijgen?

Maar, zoek vooral een hondenschool waar de manier van doen je aantstaat! Niet elke honden school gaat op een prettige manier met mens en dier om!

Succes (en hou ons op de hoogte?)

Suzanne
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Voor speuren hoef je toch geen gehoorzaamheid gedaan te hebben?
Is flyball anders nix?
Of doggydance.. :mrgreen:
Jachttraining?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom ga je niet bij wat scholen kijken naar verschillende sporten? Kun je zelf inschatten wat het leukste is voor jou en Janus.

Bij lang niet elke school moet je eerst gehoorzaamheid doen voordat je bijv. flyball of agility kunt doen. Van tevoren gewoon even vragen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zou dan inderdaad misschien aan jacht denken.
Is zowel apporteren als een stuk speuren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt eens op andere hondenscholen kijken wat er mogelijk is.
Bovendien verschilt het trainen voor gehoorzaamheid ook per school.
Dat heb ik zelf ook ervaren :wink:
Sommige scholen(trainers) weten het zo te regelen, dat de hond echt lol kan hebben in die training.
En zelfs zonder stress kan blijven zitten terwijl je weg loopt :wink:

Je kunt natuurlijk ook jachttraining gaan doen, of speuren (of het onderdeel zweet lopen).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

ranetje schreef:Je kunt eens op andere hondenscholen kijken wat er mogelijk is.
Sommige scholen(trainers) weten het zo te regelen, dat de hond echt lol kan hebben in die training.

Je kunt natuurlijk ook jachttraining gaan doen, of speuren (of het onderdeel zweet lopen).
Op de vorige hondenschool werd Janus dus gewoon vastgehouden omdat hij niet bleef zitten en werd gecorrigeerd door de trainer als hij naar me toe wou lopen.Hij kreeg echt een fikse ruk aan de lijn en een behoorlijke brul.Hij bleef dan uiteindelijk wel zitten, met staart tussen zijn poten en koppie laag met een klagend piepje erbij.Nou dan sprongen me echt de tranen in mijn ogen..ik ben zelf ook niet heel erg soft maar dit vond ik echt niet leuk trainen meer.

Ondertussen heb ik informatie opgevraagd bij een hondentrainingcentrum in de buurt over jachttraining, als het me dan aanspreekt ga ik binnenkort even kijken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

C@rmen schreef:

Op de vorige hondenschool werd Janus dus gewoon vastgehouden omdat hij niet bleef zitten en werd gecorrigeerd door de trainer als hij naar me toe wou lopen.Hij kreeg echt een fikse ruk aan de lijn en een behoorlijke brul.Hij bleef dan uiteindelijk wel zitten, met staart tussen zijn poten en koppie laag met een klagend piepje erbij.Nou dan sprongen me echt de tranen in mijn ogen..ik ben zelf ook niet heel erg soft maar dit vond ik echt niet leuk trainen meer.

Ondertussen heb ik informatie opgevraagd bij een hondentrainingcentrum in de buurt over jachttraining, als het me dan aanspreekt ga ik binnenkort even kijken.
Die manier van trainen lijkt me echt niet zo best :N:
Nou ja, dat blijkt ook wel uit de reactie van Janus. :(:

Goed idee om eerst even te kijken bij die jachttraining :ok:
Er zit nogal wat verschil tussen de ene en de andere trainingsgroep en trainer. Net als bij de gehoorzaamheidstraining :wink:
Ik raad je aan om Janus niet mee te nemen als je gaat kijken, ook niet als ze dat voorstellen.
Eerst zelf goed kijken of het systeem je aan staat voor je hem er aan bloot stelt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

C@rmen schreef:

Dat hoefden ze echt niet bij een van mijn honden te flikken. Poppel vind het geweldig om naar cursus te gaan, die ziet het als een echt uitje en het wordt ook leuk gemaakt voor de honden :ok:
Ik heb van te voren wel heel goed gezocht en heel duidelijk gemaakt wat ik wel en niet met mijn hondje wil, ik wil geen gestresste hond door het achterlijke gedrag van iemand die er dus klaarblijkelijk geen verstand van heeft :neenee:
Mijn honden moeten er echt plezier in hebben en anders zoek ik net zo lang door totdat ik wel een school vind die hetzelfde nastreven :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”