Kaya sowieso niet. Die hou ik helemaal bij onbekende honden weg.
Bij Puchu ga ik er hier in de buurt, ook een losloopparkje met praktisch allemaal bekende, vanuit dat wanneer honden los lopen, ze met andere honden kunnen. Wel probeer ik hem zoveel mogelijk bij me te houden en mag hij niet uit het zicht (maar het eerste is nog een puntje van 'werk aan de winkel'

bekende honden betekent namelijk gedag zeggen voor Puch

)
Op 'vreemd' gebied (bos e.d.) probeer ik hem zoveel mogelijk bij me te houden, maar kan het soms niet voorkomen dat hij toch naar een loslopende andere hond loopt. Nooit over grote afstand trouwens en Puchu is ook niet zo'n 'dendergeval' bij vreemde honden, hij peilt de boel wel eventjes.
Ik kijk op zich naar de hond, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet geheel ongevoelig ben voor wat voor ras het is. Maar loopt een hond los hier in de buurt (sowieso ken ik die dan 9 van de 10 keer, maar goed) dan ga ik er wel vanuit dat het wel goed zit.
Wij hebben echter geen omheind veld, het is een klein losloopgebiedje hier in de buurt. Als er bij een omheind veld een hond zou zijn, dan zou ik het wel even vragen of het kan, ongeacht het ras