Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppashond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Oppashond

Ongelezen bericht door Pepie »

Die gewend is op de bank te leggen terwijl die van jouw dit niet mogen,mag de hond dan wel op de bank,of gaat hij mee op in jouw regels.......Bi mij mag (zij)ook niet op de bank en ze heeft het zo door :wink: Doe ik iets niet goed :denken:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Waarom zou je iets niet goed doen? Een hond kent echt het verschil in huis, mensen en regels wel.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Met Rosita eens. Gewoon de regels aanhouden die jij wilt. Het zal even duren maar een hond kan heus wel verschil maken tussen de ene persoon en de andere en het ene huis....
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik heb nog nooit een oppas hond in huis gehad maar in december krijgen we er maar liefst 2 tegelijk :mrgreen: In mijn huis gelden mijn regels en die gelden ook voor de logee honden.Net als dat mensenlogee's zich hier in huis aan bepaalde regels hebben t
e houden overigens :wink:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Als het op een normale manier gaat lijkt mij dat prima. Dapper en Cleo krijgen echter niet op hun lazer omdat ze iets doen wat ze gewend zijn. Op hun logeeradres mogen ze dus wel op de bank maar dan alleen als er een doek over ligt en maar op 1 van de twee banken. Ook dat gaat prima :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

In mijn huis gelden mijn regels en oppashonden mogen hier dus gewoon op de bank (mits de meiden dat accepteren) ook als ze dat thuis niet mogen. Danco genoot er altijd van, het eerste wat hij deed was op de bank kruipen en met een verzaligde zucht gaan liggen :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

bij mijn honden is het anderom. hier mogen ze niet op de bank, op vakantie en bij sommige anderen wel. Totaal geen problemen mee :ok: Nanni wacht tot je zegt toe maar, einde van de week gaat ze wel uit zichzelf. Tuana ligt liefst op de grond, maar stapt niet zomaar op de bank. thuis probeert ze het wel heel soms. ze staat altijd met der voorpoten op de bank en soms zie je 1 voet erbij en dan huppa ligt ze naast je :smile:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ja maar ze is het gewend zeggen ze hier. :roll: Ze doet het goed hoor :cheer: Een paar keer nee gezegd en naar haar eigen mandje gestuurd :ok:
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Ik heb precies hetzelfde gehad!! :mrgreen:
Van de zomer een beagle die thuis op de bank mag (die thuis alles mag :roll: ) en ik wil het niet hebben. Ik heb alleen een tweepersoons bank en de katten liggen daar ook al op! En Biko mag het ook niet.

Dat heeft echt een hele week geduurt voordat hij er niet meer op ging. Eerst sprong hij erop en als ik hem eraf wilde halen ging hij grommen!! Vervolgens kon ik hem er wel afsturen, maar sprong hij er dezelfde seconde aan de andere kant weer op.. :devil:
Ik heb volgehouden.. maar ik zat op het randje van opgeven! (en ik ben behoooooorlijk koppig :wink: )
Nu komt hij nooit meer op de bank. Ook niet als ze op bezoek komen met de hond.

Het is net wat je zelf wil. Ik hou me aan mijn eigen regels, maar goed dat kan je dus ook aardig wat stress geven ;)
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bij mij andersom. Logéhonden vliegen gelijk de bank op. Dat mag ook. Mijn honden mogen dat ook, dus logé ook.

Ik vraag me altijd af of de baasjes daar naderhand geen hinder van ondervinden. Dat is niet zo. Honden weten precies waar ze iets wel of niet mogen, blijkbaar :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt gewoon je eigen regels aanhouden denk ik.
Zeker in het geval dat ze bij jou niet op de bank mogen en thuis wel :wink:

Ik hoop dat het omgekeerde ook geldt :mrgreen:
Rana mag van mij niet op de bank. Als ze dat op een logeeradres wel mag hoop ik dat dat thuis niet voor veranderingen zorgt.

Pepie schreef:Ja maar ze is het gewend zeggen ze hier. :roll: Ze doet het goed hoor :cheer: Een paar keer nee gezegd en naar haar eigen mandje gestuurd :ok:
Ze mogen de hond ook ergens anders laten logeren natuurlijk :mrgreen:
Jouw regels gelden bij jou en ze begrijpt het ook al :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cissy »

Bij mij is het andersom ik werk 2 keer in de week als Mien Dobbelsteen in een gezin en Shirley gaat dan altijd mee(Jerry straks ook) daar hebben ze ook een hond en die mag niet op de bank van hun. Shirley wel want die mag thuis bij mij ook op de bank en ze vinden het geen probleem als ze het daar ook doet. Maar wat ik altijd zo lachen vindt is dat hun hond ook op de bank gaat liggen als ik er ben hij weet dat hij het van mij mag en die stinkerd weet het precies want als z.n vrouwtje thuiskomt is hij er meteen vanaf haha. En hij doet het niet als ik er niet ben dus ze weten dondersgoed bij wie wel en bij wie niet :mrgreen: Ookal is het in hun eigen huis.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als de hond van m'n schoonouders er is mag die wel op de bank.
Hij is het gewend thuis. Ik leg een dekentje neer en daar mag hij op, geen probleem.
De onze mogen het niet, maar ook dat vinden ze totaal geen probleem, die gaan gewoon lekker in hun mandje.

Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.
Andere dingen is hij weer wel gewend en dat mag bij ons weer niet, en ook dat snapt hij snel genoeg.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pepie schreef:Ja maar ze is het gewend zeggen ze hier. :roll: Ze doet het goed hoor :cheer: Een paar keer nee gezegd en naar haar eigen mandje gestuurd :ok:
Ja hoor, dat zeggen sommige mensen ook over hun kinderen die thuis blijkbaar alle kastjes open mogen trekken en overhoop mogen halen :wink: Of op de muur mogen schrijven. Elk huis heeft z'n eigen regels en zowel honden als kinderen hebben dat dondersgoed in de gaten! Gewoon volhouden, de hond heeft er blijkbaar geen enkele moeite mee, dus het is puur een probleem tussen de oren van die mensen!
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

hier vaak oppashonden , verschillenden, dus ook verschillend opgevoed :wink: , maar inderdaad, hier gelden mijn regels, honden blijven op de grond of in hun mand.Misschien 2x nee zeggen en tis beurt.... :19:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer mocht hier nooit op de bank, maar bij de bovenburen wel. Gevolg was dat hij daar helemaal verlekkerd gelijk op de bank sprong om tegen je aan te gaan zitten, maar hier thuis niet.
Tegenwoordig mag hij op de helft van de bank hier thuis, als er een kleed op ligt. En hij weet het precies, want hij gaat nooit op de andere helft. Tenzij ik niet thuis ben, dan ligt hij alleen maar aan de verkeerde kant... :N: :smile: (aangezien er daar dan alle vuil ligt van de ochtendwandeling...)
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

Ik heb drie dagen een oppashondje gehad. Die ook gewend was om thuis op de bank te liggen. Nou ze had binnen een paar min. door dat ik daar niet van gedient ben.

Sara niet zij ook niet.
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Hier andersom: Nando mag thuis bij mij op de bank, maar ik wil niet dat hij bij anderen op de bank gaat.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan mag hier thuis op de bank, bij andere mag hij dat meestal niet van de bewoners. Als de bewoners hem er van af sturen dan snapt hij dat maar als ik hem ergens anders van de bank stuur kijkt hij me van he thuis van het wel. Als ik er niet bij ben ligt hij bij de oppas nooit op de bank. Dus hij weet het heel goed. Logeer honden hebben zich hier in huis aan mijn regels te houden, vrees alleen dat ik niet heel veel regels heb.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

De honden mogen hier gewoon op de bank maar als we bij mijn ouders zijn of bij frank zn moeder mogen ze dat niet. Dat weten ze ook prima.
Chucky&Kyra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chucky&Kyra »

Ik heb ook een oppashond gehad (inmiddels woont ze hier) maar ze had echt snel in de gaten wat hier wel/niet mocht en bij haar thuis wel,ze mogen niet op de bank ,maar wel op schoot en daar houden ze zich allebei prima aan,niet traplopen ,mits we ze naar boven dragen en er mag niet worden gebedeld

Het enige wat we niet goed af kunnen leren is dat ze ons gazon lekker kaal plast(want ze had een luik waardoor ze altijd naar buiten kon daar)ook al laten we onze honden op tijd en goed uit ,ze gaat gewoon zitten als ze moet :mrgreen: en onze reu die dit nooit deed voor ze kwam plast er nog een lekker overheen,maar ach waren het gras toch al beu dus bestraten het dit jaar maar
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”