Luna er bij weg gehouden en heldhaftig wat foto`s gemaakt, door de zenuwen niet echt scherp helaas. Blazen dat de slang deed, toen mijn echtegenoothem met de riem zachtjes terugstuurde het gras in, grrrr, nee het zijn niet echt mijn favo-dieren.

Moderator: moderatorteam
In Hooghalen, tussen Assen en Beilen......Drenthe dus.yamie schreef:ow gruwel![]()
waar was dit?
ook grote honden kunnen er ziek of ook wel dood aan gaanApartje schreef:Wauw wat een ontzettend mooi dier!! ik begin hier helemaal te kwijlen, het ziet er heel gezond uit en heeft een fantastische kleur!
Je mag jezelf heel gelukkig prijzen dat je het dier tegen gekomen bent en er ook nog mooie foto's van gemaakt hebt! ben jaloers![]()
Hoewel ik ook wel heeeeel voorzichtig geweest zou zijn als de hondjes ook mee waren,mensen kunnen wel tegen het gif, maar kleine hondjes iets minder...
of ze vaker doodgaan door verkeersongelukken? dat praat ik ook niet tegen, geloof ook niet dat dat een issue was. ik vermeld alleen dat het wel kan, ook bij grote honden, niks meer en niet minder.Apartje schreef:valt allemaal best mee, ik denk dat er meer honden dood gaan aan verkeer dan aan adderbeten.
ik prijs mezelf wel gelukkig, doe de honden aan de lijn, geniet van de natuur en loop door,stukje verder mogen ze weer los.
ze bijten echt niet zomaar hoor, en je komt ze op de paden bijna nooit tegen en als/dan, ze warmen zich daar op en je ziet ze ruim van tevoren, of zij jou en zijn dan al weg.
Daar zie ik ze wel vaker, veel addergebroed in Drenthe wat dat betreft...Marianne-Margret schreef:In Hooghalen, tussen Assen en Beilen......Drenthe dus.yamie schreef:ow gruwel![]()
waar was dit?
Het beest bleef gewoon lekker zonnebaden hoor maar ik heb het er niet zo op eigenlijk, maar het intrigeert dan toch ook wel weer, juist omdat je ze weinig ziet. Dappere echtgenoot heeft haar (w.s. een vrouwtje gezien de kleur) teruggevoerd met de riem de hei weer in, we zagen een aantal marathonwagens aankomen en om haar nu plat te laten rijden is ook al zowat.