Ik zou graag willen weten of mensen er met hun pup hebben getraind of dat ze mensen kennen die nu een zwaar gelukkige jonge hond hebben.
Ik hoop dat er wat mensen met ervaring bij deze school zijn.
Moderator: moderatorteam
Oh dat maakt me niet uit maar ik was gewoon even benieuwd, moet een beetje op de hoogte blijven tenslottereem schreef:Si maar geen wedstrijden he![]()
Er zijn ook goede trainers bij de KNJVRosita Compagner schreef:Ze zijn door Jeroen Oomen van de Gausschool 'opgevoed'Daarom rij ik ook vanuit Rhenen daar heen, ja. Ooit heb ik wat KNJV-training gedaan en recent nog een halve cursus met mijn Spanieltje gedaan. Ik ben weer afgehaakt door de negatieve opstelling t.o. de honden. Ik ga er niet vanuit dat mijn hond mij dwars zit, de KNJV wel.
Bij deze school krijg ik in ieder geval de kans om dat op mijn manier aan te pakken alhoewel ik hen ook wel eens 'betrap' op het beschuldigen van de hond.
Geen dwangapport, wel over water trekken. Wild is tijdens mijn woensdagmorgenlessen minimaal, meestal mijn eigen eenden omdat ik dat graag wil.
Je moet ze gewoon eens bellen en een les meelopen dan zie en 'proef' je het zelf. Ik train trouwens meestal in Baarn met hen.
Ja, 'één van de meerderen', dat weet jij ook wel. Oh ja, braaf proberen hoor en duidelijk te horen dat ze een cursusje gevolgd hadden maar; 'als het hun hond was.........' Je ziet een hele groep verharden naar hun hond toe gedurende die lessen. Dat is jammer en niet nodig.ranetje schreef:
Er zijn ook goede trainers bij de KNJV![]()
Maar jij hebt kennelijk een van de hardere trainers getroffen.
Dat is inderdaad lastig, daar heb je gelijk inRosita Compagner schreef:Ja, 'één van de meerderen', dat weet jij ook wel. Oh ja, braaf proberen hoor en duidelijk te horen dat ze een cursusje gevolgd hadden maar; 'als het hun hond was.........' Je ziet een hele groep verharden naar hun hond toe gedurende die lessen. Dat is jammer en niet nodig.ranetje schreef:
Er zijn ook goede trainers bij de KNJV![]()
Maar jij hebt kennelijk een van de hardere trainers getroffen.
Voor de KNJV positief traint zullen we een hele lichting nieuwe trainers af moeten wachten en hoe hou je die onder de invloed van de zogenaamde oude rotten vandaan?
Daar ben ik ook benieuwd naarranetje schreef: @Reem
Mag ik vragen wat de reden is dat je juist een Aussie aanschaft voor jachttraining?
Ik ben er zeker van dat jouw Aussie het net zo goed kan als een jachthondreem schreef:Dames....dat heet liefdeHet is dat ik te lui ben om te leren foto s te plaatsen.Mijn huidige Aussie doet het hartstikke leuk.Tevens heb ik een partner die ook verliefd is op het haar en karakter van een Aussie.Een flatcoat zou ik er nog wel in krijgen hier maar dan houdt het op met de jachtrassen.Alhoewel de Golden[Mega van Anke]ook zou mogen.Helaas zijn de meeste Goldens niet zo en daarom een Aussie.
We hebben wel een aantal herplaatsers overwogen[Ierse Setter,Aussie}maar deze mensen trokken het gelukkig in.Of kregen nachtmerries van ons met hun maatje.
Ik durf hier te beweren dat de Aussie die ik nu heb het niet minder doet dan de retrievers.Het is jammer van de wedstrijden maar aan de andere kant ben ik lekker ontspannen aan het genieten met de wedstrijden.Misschien wordt deze regel nog weleens uit het rode boekje geschrapt......![]()
Ja hoor dat geloof ik ook van de DH.Border -liners kunnen er ook wat van.Denk dat de zg ogen-honden er ie geval veel plezier uit jachttraining halen.ranetje schreef:Ik ben er zeker van dat jouw Aussie het net zo goed kan als een jachthondreem schreef:Dames....dat heet liefdeHet is dat ik te lui ben om te leren foto s te plaatsen.Mijn huidige Aussie doet het hartstikke leuk.Tevens heb ik een partner die ook verliefd is op het haar en karakter van een Aussie.Een flatcoat zou ik er nog wel in krijgen hier maar dan houdt het op met de jachtrassen.Alhoewel de Golden[Mega van Anke]ook zou mogen.Helaas zijn de meeste Goldens niet zo en daarom een Aussie.
We hebben wel een aantal herplaatsers overwogen[Ierse Setter,Aussie}maar deze mensen trokken het gelukkig in.Of kregen nachtmerries van ons met hun maatje.
Ik durf hier te beweren dat de Aussie die ik nu heb het niet minder doet dan de retrievers.Het is jammer van de wedstrijden maar aan de andere kant ben ik lekker ontspannen aan het genieten met de wedstrijden.Misschien wordt deze regel nog weleens uit het rode boekje geschrapt......![]()
![]()
Mijn jachttrainer in Haarlem zei dat hij er zeker van was dat hij een DH kon opleiden voor de KNJV proeven![]()
Dus met een Aussie moet het ook haast wel lukken![]()
Maar ik denk dat het nog wel even duurt voor de regels in het rode boekje worden veranderd![]()
En dan zijn eerst de "op een jachthond gelijkende rassen" aan de beurt.
Die mogen nu wel mee trainen en misschien zelfs een B proef afleggen (ben ik niet zeker van)
Maar zeker geen A
Dat geldt trouwens ook voor gecastreerde reuen van raszuivere jachthonden (of cryptorchide of monorchyde reuen).
Die mogen ook niet verder dan de B.
Hahaha, die liefde daar begrijp ik alles van hoorreem schreef:Dames....dat heet liefdeHet is dat ik te lui ben om te leren foto s te plaatsen.Mijn huidige Aussie doet het hartstikke leuk.Tevens heb ik een partner die ook verliefd is op het haar en karakter van een Aussie.Een flatcoat zou ik er nog wel in krijgen hier maar dan houdt het op met de jachtrassen.Alhoewel de Golden[Mega van Anke]ook zou mogen.Helaas zijn de meeste Goldens niet zo en daarom een Aussie.