Jaap* schreef:Caro. schreef:Ik vind het smoesjes.... als je zulke goede honden hebt, dan komen ze echt wel door de gedragstest heen.
Je gaat van jezelf uit, niet iedereen is zo netjes als jij
Ik vindt toezicht een goede zaak,...maar dan moet het wel ergens op slaan en vooral iets toevoegen. Deze test vind ik persoonlijk geldverslindende ballast.
Ik zou wel graag de geselecteerde tester willen zijn met een goede politieke lobby, de marktleider, de bepaler, de man met alle kennis, de ontwerper, de man die je moet hebben als het over honden gaat, als je begrijpt wat ik bedoel.
Zie je echt niet hoeveel geld hier mee gemoeid gaat worden en zie je daar geen motief in om dit goed in de markt te zetten
Ik ben geen complotdenker, maar ik heb het niet zo op de motieven rond deze materie. Vooral omdat ik er, nogmaals, geen toegevoegde waarde inzie die zulke investeringen zouden rechtvaardigen.
Maar misschien zie ik alleen het slechte

De mag-test vind ik ook niet briljant hoor :N:

Dat zei ik al; ik zie echt heel veel wat voor verbetering vatbaar is.
De ontwerper? het geld? Och, ik weet dat eigenlijk niet zo... heb daar niet zoveel van meegemaakt bij de rassen die nu verplicht een gedragtest moeten ondergaan

(maar goed, dat kan ik dan weer gemist hebben hoor).
Ik denk zeker dat het heel goed onderzocht moet worden, wat voor testen zinvol zijn, hoe dit allemaal in het vat gegooid moet worden. Klakkeloos 'een gedragstest' invoeren is onzin.
Maar naast al die bezwaren, zie ik dus wel het nut ervan in, míts uiteraard een goede test en organisatie
Bekijk de andere kant eens, de leken op hondengebied. Waar gaan zij op af, als er een heel klein beetje kennis aanwezig is? Op de stamboom. Bij nog ietsjes meer kennis: op de showuitslagen, op de hd-uitslagen. Dan mis ik dus nog één ding om dit overzichtelijker te maken en dat is het gedrag.
En natuurlijk heb je gelijk dat het allemaal niet zaligmakend is, maar het is wél een klein uitgangspunt.