Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer vind je iemand een foute fokker?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
Kenai schreef:Vaak zijn dit mensen die veel prijzen wegslepen op shows en daarom ook
veel mensen aantrekken voor hun pups.....
Moet een RV daar niet iets aan doen?
En hoe is het mogelijk dat deze mensen welkom zijn in het bestuur van een rasvereniging?
oh, maar dit soort mensen zijn jùist welkom !

omdàt ze veel punten halen en op shows "uitmuntend" halen ...
het ras móet toch mooi blijven?

ik heb dan ook het idee, dat het bij shows inderdaad meer gaat om het krijgen van veel klanten, dan dat ze voor hun hobby daar zitten.

Hoe meer "uitmuntend" je hond krijgt, hoe meer waardering bij de aanstande kopers, is het toch? :denken:
ligt aan de kopers :wink:

het type hond wat ik mooi vind zit helemaal in de rasstandaard maar het gaat nog lang duren voordat dat type uitmuntent krijgt op show bij mijn ras :mrgreen:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:
Kenai schreef:Vaak zijn dit mensen die veel prijzen wegslepen op shows en daarom ook
En hoe is het mogelijk dat deze mensen welkom zijn in het bestuur van een rasvereniging?

ik heb dan ook het idee, dat het bij shows inderdaad meer gaat om het krijgen van veel klanten, dan dat ze voor hun hobby daar zitten.

Hoe meer "uitmuntend" je hond krijgt, hoe meer waardering bij de aanstande kopers, is het toch? :denken:

het type hond wat ik mooi vind zit helemaal in de rasstandaard maar het gaat nog lang duren voordat dat type uitmuntent krijgt op show bij mijn ras :mrgreen:
toch zet ik mijn vraagtekens bij het beroordelen van de keuringen.

wat is nou uitmuntend en wat is nou zeer goed?

het is maar een heel klein verschil en op de shows is het maar nèt wie de keurings-leider is,
en hóe zijn of haar pet staat op die dag :roll:

ik heb het idee, dat bij de stabij's een enorme concurrentie -strijd is , op de onderlinge of landelijk shows
( om die punten binnen te halen voor een betere fok-programma)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:

en misschien kan dan zelfs de prijs omhoog, want je teef of je reu heeft een "uitmuntend" gekregen, ipv een gewone "goed" :roll:
Het kan ook alleen maar zwart of wit zijn bij jou hè, nuancering is iets wat echt niet in je woordenboek staat.
Jij reflecteert je blijkbaar eigen slechte ervaringen en frustratie dan maar op het hele showgebeuren. :denken:
Ik ben met showen begonnen lang voordat ik er ook maar over dacht om ooit te gaan fokken, en vind het gewoon erg leuk om mijn onbekende ras aan het grote publiek te laten zien. Als je op een show met me zou praten zou je erachter komen dat ik eerder mensen afraadt om aan mijn ras te beginnen dan dat ik zieltjes win voor eventueel toekomstige pups.
En ik weet dat er over het algemeen meer hobbyisten zoals ik rondlopen dan de fokkers en mensen uit het bestuur van rasverenigingen waar jij op duidt. :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:

ik moet zeggen dat ik scum een typisch showhondje vind hoor
dat Lola wat slanker is uitgevallen is een mazzeltje denk ik, maar dr voorouders zijn ook weer zwaarder
denk dat jou pups niet worden uitgelachen in de showring
M@scha
Zeer actief

scum is ook een typische showhond en precies uitgekozen op zijn lijn en uiterlijk. ik zeg ook niet dat mijn pups uitgelachen worden in de ring ik zeg wel dat als mijn theorie uitkomt hoe ik dit nest dus bedoeld heb dat mijn pups erg standaard worden maar niet fors genoeg om echt punten te scoren.

tot nu toe (je kan er geen reet van zeggen want ze zijn net 11 weken) komt dit uit en zijn het geen forse pups.

uitlagen, een ZG halen en kampioen worden zijn 3 heel verschillende dingen :wink:

wel zie ik op onze shows steeds meer atletische standaard hondjes dus het gaat al beter.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

massam schreef: uitlagen, een ZG halen en kampioen worden zijn 3 heel verschillende dingen :wink:
daar heb je gelijk in
M@scha
Zeer actief

oh kijk nou wat ik typ... uitlaCHen natuurlijk he :N:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ik vind dit een moeilijke kwestie, misschien heb ik het gewoon wel hartstikke mis denk ik dan.
En zijn die honden volmaakt gelukkig?
Kan dat ook?
Kun je 10+ honden hebben en die een goed en verantwoord hondenleven bieden?En hoe ziet zo'n leven er dan uit?
omdat die mensen de vereniging hebben opgezet of zich er zo in hebben gewerkt dat ze macht hebben op niet alleen de rasvereniging maar op de hele kynologie, ze zorgen er hoe dan ook voor dat zij de scepter kunnen zwaaien en niet in het belang van het ras, zoals ze beweren en zoals het hoort te zijn maar puur en alleen uit belang voor zichzelf :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maan »

Of zou het kunnen zijn dat deze mensen een enorme passie hebben voor hun ras, daar ook alles voor laten en doen en ongelofelijk veel kennis bezitten. Ze daardoor prachtige pups fokken en dus ook veel prijzen winnen op tentoonstellingen en hun kennis delen door in een bestuur van een RV te gaan zitten.

Dit in tegenstelling tot andere mensen die 1 of 2 hondjes hebben en naast hun honden nog tal van andere hobby's hebben. Zo nu en dan een nestje fokken maar de shows niet plat lopen en ook niet vaak op informatiebijeenkomsten te zien zijn.

Bij beide categorieen heb je excessen en overal zal het weleens zwaar kut zijn maar dat generaliseren wordt een mens ook wel eens moe van. Het gras bij de buren is altijd groener dan bij jezelf, zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.

Een fokker met passie voor het ras, en dat is iets anders dan hart hebben voor (passie gaat een stukje verder), hebben nu eenmaal meer honden omdat je met 2 hondjes nu eenmaal niet veel kunt wanneer je een toekomstvisie hebt. Het duurt dan te lang voordat je je doel bereikt hebt.

En of die honden dan wel of niet gelukkig zijn in de ogen van anderen zal altijd een twistpunt blijven. Iedereen doet het op zijn eigen manier maar dat betekent niet dat er maar 1 juiste wijze is.
Pak-de-bal

Podenji schreef:
Ik vind dit een moeilijke kwestie, misschien heb ik het gewoon wel hartstikke mis denk ik dan.
En zijn die honden volmaakt gelukkig?
Kan dat ook?
Kun je 10+ honden hebben en die een goed en verantwoord hondenleven bieden?En hoe ziet zo'n leven er dan uit?
omdat die mensen de vereniging hebben opgezet of zich er zo in hebben gewerkt dat ze macht hebben op niet alleen de rasvereniging maar op de hele kynologie, ze zorgen er hoe dan ook voor dat zij de scepter kunnen zwaaien en niet in het belang van het ras, zoals ze beweren en zoals het hoort te zijn maar puur en alleen uit belang voor zichzelf :19:
daar ben ik het wel ook mee eens, puur uit eigen belang denken ze dat ze hèt ras op de goede manier fokken, en niemand anders :pffff:
ze hebben dan niet de verenging opgezet, maar hebben wèl het hoogste woord, zo is het meer.
Pak-de-bal

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:ik heb het idee, dat bij de stabij's een enorme concurrentie -strijd is , op de onderlinge of landelijk shows
( om die punten binnen te halen voor een betere fok-programma)
Herhaal: hoe vaak heb jij shows bezocht? Volgens mij nog nooit namelijk.
:blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
ach, ik hoef het stabij-blaadje maar door te lezen, of de goede, en uitstekende punten slaan je om de oren :pffff:
Want....Daar gaat het toch om?

Ik heb de club-match al diverse keren in Barneveld (?) bezocht en dat was al genoeg om "hèt" sfeertje te proeven :roll:
Er waren gezellige mensen , maar ook waren ook bij:
strevers, die er voor gingen :roll:
dat vind ik dan geen leuk dagje uit meer .

En ik heb de shows in Leiden bezocht
ben je nu weer tevreden om steeds mijn privé leven te willen weten? :roll:
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Toch ben ik blij dat ik dit topic heb gestart.
Ik heb nu wat antwoorden van de mensen die veel honden hebben, en toch daar goed voor kunnen zorgen.
Voor mij betekent dit dat het aantal honden dat iemand heeft dus niet bepalend hoeft te zijn als criterium of iemand een goede fokker is.
Maar wel de manier hoe iemand met die honden omgaat.
En dan is het heel moeilijk om daar van de buitenkant iets over te zeggen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Pak-de-bal schreef: daar ben ik het wel ook mee eens, puur uit eigen belang denken ze dat ze hèt ras op de goede manier fokken, en niemand anders :pffff:
ze hebben dan niet de verenging opgezet, maar hebben wèl het hoogste woord, zo is het meer.
máár dat geldt natuurlijk niet voor iedereen gelukkig! voor de rest kan het ook zo zoals Maan mooi weet te verwoorden:
Maan schreef:Of zou het kunnen zijn dat deze mensen een enorme passie hebben voor hun ras, daar ook alles voor laten en doen en ongelofelijk veel kennis bezitten. Ze daardoor prachtige pups fokken en dus ook veel prijzen winnen op tentoonstellingen en hun kennis delen door in een bestuur van een RV te gaan zitten.

Dit in tegenstelling tot andere mensen die 1 of 2 hondjes hebben en naast hun honden nog tal van andere hobby's hebben. Zo nu en dan een nestje fokken maar de shows niet plat lopen en ook niet vaak op informatiebijeenkomsten te zien zijn.

Bij beide categorieen heb je excessen en overal zal het weleens zwaar kut zijn maar dat generaliseren wordt een mens ook wel eens moe van. Het gras bij de buren is altijd groener dan bij jezelf, zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.

Een fokker met passie voor het ras, en dat is iets anders dan hart hebben voor (passie gaat een stukje verder), hebben nu eenmaal meer honden omdat je met 2 hondjes nu eenmaal niet veel kunt wanneer je een toekomstvisie hebt. Het duurt dan te lang voordat je je doel bereikt hebt.

En of die honden dan wel of niet gelukkig zijn in de ogen van anderen zal altijd een twistpunt blijven. Iedereen doet het op zijn eigen manier maar dat betekent niet dat er maar 1 juiste wijze is.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Kenai schreef:Daar lijkt me ook niets mis mee.....
Maar de hond die in de kennel leeft, waarom is dat en is dat niet sneu?
Met geweld bedoel ik: afranselen met de riem om de snuit.
Als de hond dan de lip optrekt en snauwt, een paar trappen tegen de ribben geven.
Dit heb ik zien gebeuren.
Ik vond dit schokkend, maar er is mij toen verteld dat het in een roedel soms nodig is om zo op te treden.
Om ze de baas te blijven.
Denk je nou echt omdat we een roedel hebben dat we ze afranselen om ze in het gareel te houden :19:
Mijn honden leven allemaal binnen, liggen lekker op de banken en worden doodgeknuffeld, komen 2x per dag in het bos en aan hun verzorging mankeert er niets. Verder barfen ze allemaal.
Kenai

Addy,
Ik heb een beetje moeite met jouw slechte lezen hoor....
Dat staat er toch niet?
Ik heb dit zien gebeuren en toen is me dat zo uitgelegd.
Ik was totaal verbijsterd.
Zowel van de actie van de fokker als van de reactie van de hond, en de reactie van de fokker daar weer op.
Vandaar mijn vraag: is dat zo?
Kun je met een roedel zulke situaties meemaken dat je je positie alleen overeind kunt houden door het gebruik van fors geweld?
Hoe komt het dat jij zo ?..... vijandig bijna op mij reageert?
Ik vind dat niet prettig.
Addy

Kenai schreef:Addy,
Ik heb een beetje moeite met jouw slechte lezen hoor....
Dat staat er toch niet?
Ik heb dit zien gebeuren en toen is me dat zo uitgelegd.
Ik was totaal verbijsterd.
Zowel van de actie van de fokker als van de reactie van de hond, en de reactie van de fokker daar weer op.
Vandaar mijn vraag: is dat zo?
Kun je met een roedel zulke situaties meemaken dat je je positie alleen overeind kunt houden door het gebruik van fors geweld?
Hoe komt het dat jij zo ?..... vijandig bijna op mij reageert?
Ik vind dat niet prettig.
Misschien komt dat wel omdat ik jouw vragenlijstje nogal vreemd vond, net alsof mensen met meerdere honden hun honden minder aandacht geven of kunnen geven :19:
Kenai

Ja dat vroeg ik mij ook serieus af....
Dat kan toch?
Ik heb twee herplaatsers die uit een roedel komen en ontdekte dat dit heel andere honden waren dan een doorsnee gezinshond.
De één was zeer angstig en onrustig, de ander was zeer stormachtig.
Ze kenden geen basiscommando's, 1 was onzindelijk, sloopt en hapt nog steeds in handen als een puppy.De ander schrok al als je een krant oppakte .....
Ze wisten niet waar een riem voor diende.
Buiten waren ze bang voor van alles en nog wat.
Dus ja, ik vroeg me af die fokkers misschien niet, met alle goede bedoelingen vandien, hun hobby een beetje uit de hand hadden laten lopen.
Met als gevolg dat de honden niet voldoende aandacht kregen.
En ook niet voldoende beweging.
Dus heb ik hier mijn vraag gesteld en antwoorden gekregen waaruit blijkt
dat dat in sommige gevallen niet zo hoeft te zijn.
En dat een fokker met veel honden niet persé een foute fokker is.
Begrijp je het vragenlijstje nu dan wel?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mickie schreef:@PdB: Jomanda is niets vergeleken met jou, niets! :smile:
Dat je uit showuitslagen kunt opmaken dat er een hevige concurrentiestrijd woedt... amazing!

Heb al best een stel shows gelopen en van onderlinge concurrentie merk ik niet veel. Integendeel, het is doorgaans erg gezellig, met cake, slagroom, koffie, bonbons... :mrgreen:

Lees Maan haar bijdrage eens goed door, daar herken ik persoonlijk veel meer in:
Maan schreef:Of zou het kunnen zijn dat deze mensen een enorme passie hebben voor hun ras, daar ook alles voor laten en doen en ongelofelijk veel kennis bezitten. Ze daardoor prachtige pups fokken en dus ook veel prijzen winnen op tentoonstellingen en hun kennis delen door in een bestuur van een RV te gaan zitten.

Edit, foutje
Neem me niet kwalijk Mickie,maar als het om concurrentie gaat heeft PdB een punt.
Sommige fokkers gunnen en elkaar en elkaars honden het licht in de ogen niet.Dat dat bij de Stabij (en ook wel bij de Drent) minder of anders is is alleen maar erg fijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Addy

Kenai schreef:Ja dat vroeg ik mij ook serieus af....
Dat kan toch?
Ik heb twee herplaatsers die uit een roedel komen en ontdekte dat dit heel andere honden waren dan een doorsnee gezinshond.
De één was zeer angstig en onrustig, de ander was zeer stormachtig.
Ze kenden geen basiscommando's, 1 was onzindelijk, sloopt en hapt nog steeds in handen als een puppy.De ander schrok al als je een krant oppakte .....
Ze wisten niet waar een riem voor diende.
Buiten waren ze bang voor van alles en nog wat.
Dus ja, ik vroeg me af die fokkers misschien niet, met alle goede bedoelingen vandien, hun hobby een beetje uit de hand hadden laten lopen.
Met als gevolg dat de honden niet voldoende aandacht kregen.
En ook niet voldoende beweging.
Dus heb ik hier mijn vraag gesteld en antwoorden gekregen waaruit blijkt
dat dat in sommige gevallen niet zo hoeft te zijn.
En dat een fokker met veel honden niet persé een foute fokker is.
Begrijp je het vragenlijstje nu dan wel?
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen fokker maar heb allemaal buitenlandse herplaatsertjes :wink:
En nee, je vragenlijst wordt er voor mij niet duidelijker op, overal heb je uitschieters
Maan
Vaste gebruiker

marian schreef:Neem me niet kwalijk Mickie,maar als het om concurrentie gaat heeft PdB een punt.
Sommige fokkers gunnen en elkaar en elkaars honden het licht in de ogen niet.Dat dat bij de Stabij (en ook wel bij de Drent) minder of anders is is alleen maar erg fijn.
Maar jij zegt het gelijk goed --> sommige.
Weet je, het hondenwereldje is soms net de gewone mensen wereld. Er zijn mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, en er zijn mensen die bereid zijn elkaar te helpen.

Dat wil echter niet zeggen dat wanneer je een keer een slechte ervaring hebt meegemaakt de rest ook allemaal 1 pot ellende is. Je zult in ieder ras nu eenmaal voorstanders en tegenstanders voor een bepaald type, of beleid van een RV hebben. Sommige mensen hangen hun eigen ego op aan de prestaties van hun hond en hebben wat meer moeite met een andere prijswinnaar. Voor anderen is een tentoonstelling meer dan een rondje lopen met de hond in de vorm van een sociaal gebeuren. Een dagje uit met mensen die dezelfde hobby hebben zoals een ander de hele dag op het voetbalveld rondhangt. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Kenai schreef:

Ja, dat kan ik me voorstellen!
Ik laat mijn honden ook niet vier keer per dag uit, we hebben behoorlijk wat eigen grond, maar er wordt wel ten minste 1 keer per dag een lange wandeling gemaakt en meestal een wat kortere tweede.

Hier ook behoorlijk wat eigen grond. Ik ga ook niet dagelijks wandelen, maar wel een paar keer per week, met wisselende stellen aan de wandel of aan de fiets en soms gaan we naar het bos.

Dit omdat ze uit zichzelf niet zoveel ondernemen.

Wat dat betreft zijn ze hier dan vrij ondernemend. Als ik geen tijd heb om te gaan wandelen dan vermaken ze zich hier prima met elkaar. Zijn ze buiten dan is het veel achter elkaar aan rennen en stoeien, zijn ze binnen dan doen ze eigenlijk iets wat een beetje op apekooien lijkt.

Bovendien hebben ze beweging nodig om hun spieren en gewrichten sterk te houden.

Daar zorgen ze zelf en wij wel prima voor. Want om dan even op het showelement terug te komen dan is slappe bespiering een minpunt en de hond kan ook nooit zijn beste gangwerk tonen.

Wat doen jullie om de honden voldoende beweging en prikkels te geven?

Wandelen, fietsen enz.

En passen ze allemaal in de woonkamer?

De woonkamer is ruim zat, maar omdat ze toch altijd boven op elkaar willen liggen zouden er nog wel 3 x 9 stuks bij kunnen. Onze bank is niet groot genoeg, meestal zitten wij op het randje

En zitten ze er ook allemaal bij als er bezoek komt?

De meeste wel, een paar liggen apart omdat door de hectiek van de visite (die dan ook nog vaak een hond meebrengt) het nog wel eens op knokken uit wil lopen.

Wat vinden jullie buren ervan?

Mijn buurman heeft 300 varkens, die vind niet zoveel. Ja, dat koeien loeien, varkens krijsen, kippen kakelen en honden blaffen. De andere kant hoort ze natuurlijk wel, maar heeft min of meer dezelfde instelling als mijn agrarische buurman, dus last hebben ze er niet van.

Is er niet veel geluidsoverlast door geblaf?

Neu, ze zijn niet zo blafferig.

Wordt er veel gevochten onder honden onderling?

Nee, hooguit wat gebekvecht tijdens loopsheden, maar meer ook niet.

Moet je als baas van een roedel strenger optreden om de rangorde te bewaken?

Nee, je moet altijd de baas zijn, of je nu 1 hond hebt of tien.

Moet je daarvoor ook weleens geweld gebruiken?

Nee nooit, enig stemverhef is indrukwekkend genoeg hier.

Dat zijn dingen die ik me afvraag als ik hoor dat mensen een roedel hebben.

Dit is dus zoals het hier gaat, uiteraard kan ik er niet voor spreken hoe het bij anderen gaat. Maar hopenlijk heb je een wat ander beeld gekregen van het houden van een roedel honden.
[/b]
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Pak-de-bal schreef: ik heb het idee, dat bij de stabij's een enorme concurrentie -strijd is
Dus daarom is het er altijd zo gezellig, met appeltaart voor iedereen en champagne voor de winnaars?! Je weet echt niet waar je het over hebt.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

en misschien kan dan zelfs de prijs omhoog, want je teef of je reu heeft een "uitmuntend" gekregen, ipv een gewone "goed" :roll:
Gezien het gemak waarmee er U en ZG ontvangen wordt zou je een hond die uitsluitend de kwalificatie G heeft gekregen, met wellicht 1 hoogtepunt een keer een Zg niet eens voor de fokkerij in moeten zetten. Dat houd namelijk in dat deze hond ernstige fouten heeft. Dus in dit context kun je inderdaad wel stellen dat de pups van Uitmuntende ouders een hogere waarde hebben dan uit G-ouders.

Verder hoef je de pupprijzen niet te overdrijven, want de gemiddelde pupkoper is helemaal niet zo onder de indruk van tig titeltjes. In ieder geval niet zo dat ze vet meer voor een pup zouden willen betalen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Maan schreef:Er zijn mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, en er zijn mensen die bereid zijn elkaar te helpen.
Ik heb het idee dat de eerste groep bij een aantal rassen de grootste is hoor :wink:
Voor anderen is een tentoonstelling meer dan een rondje lopen met de hond in de vorm van een sociaal gebeuren. Een dagje uit met mensen die dezelfde hobby hebben zoals een ander de hele dag op het voetbalveld rondhangt. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Daarentegen zijn er ook heel veel mensen die een show niet meer als een dagje uit ervaren,maar die "moeten weer" om dat laatste kwart punt te halen of zo.
Als je elke week een show loopt en er ook vaak voor naar het buitenland reist wil je daarvoor beloond worden in de zin van een voor jou goede uitslag neem ik aan.Dan is er op den duur toch niks "dagje uit" meer aan?
Afbeelding
Maan
Vaste gebruiker

marian* schreef:
Maan schreef:Er zijn mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, en er zijn mensen die bereid zijn elkaar te helpen.
Ik heb het idee dat de eerste groep bij een aantal rassen de grootste is hoor :wink:
Voor anderen is een tentoonstelling meer dan een rondje lopen met de hond in de vorm van een sociaal gebeuren. Een dagje uit met mensen die dezelfde hobby hebben zoals een ander de hele dag op het voetbalveld rondhangt. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Daarentegen zijn er ook heel veel mensen die een show niet meer als een dagje uit ervaren,maar die "moeten weer" om dat laatste kwart punt te halen of zo.
Als je elke week een show loopt en er ook vaak voor naar het buitenland reist wil je daarvoor beloond worden in de zin van een voor jou goede uitslag neem ik aan.Dan is er op den duur toch niks "dagje uit" meer aan?
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik vind het nog steeds een leuk dagje uit. Ik heb ook wel periodes dat ik het niet leuk vindt maar dan ga ik ook niet. Natuurlijk vind ik een goede uitslag maar ik kan ook leven met een mindere uitslag als daar reden voor is. Mijn honden kunnen ook wel eens een offday hebben....dat mogen ze ook.
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Ik blijf het een moeilijk iets vinden,
1,5 jaar geleden heb ik me op een wachtlijst laten zetten bij een fokker
De lijn van het teefje en van de reu spreekt me aan, pups leven in een schoon huis en de eerste 12 weken maken ze een goede start
De fokker was heel normaal, totaal geen arrogantie o.i.d.
Tot het tweede nestje geboren werd en ze bestuurslid werd van de rasvereniging
Ze is (voor mijn gevoel) ineens totaal verandert en laatst zei ze zelfs "ik wil uiteindelijk zoveel teefjes dat ik minstens 1 nest heb liggen en niet meer hoef te werken", ook heeft ze 3 nesten tegelijk gehad waarvan haar eigen dekreu de vader is
Van deze fokker hoef ik geen pup meer, maar er zijn genoeg mensen die haar helemaal geweldig vinden
Voor mij is dit een foute fokker geworden helaas :( :(
Wanneer is het een goede fokker en wanneer een "foute" fokker...
Het is dat het nestje uit de combinatie die ik graag zie nog niet geboren is
Een fokker kan dus ook ineens compleet omslaan van een voor mij goede fokker naar een foute fokker
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Rabecca schreef:Ik blijf het een moeilijk iets vinden,
1,5 jaar geleden heb ik me op een wachtlijst laten zetten bij een fokker
De lijn van het teefje en van de reu spreekt me aan, pups leven in een schoon huis en de eerste 12 weken maken ze een goede start
De fokker was heel normaal, totaal geen arrogantie o.i.d.
Tot het tweede nestje geboren werd en ze bestuurslid werd van de rasvereniging
Ze is (voor mijn gevoel) ineens totaal verandert en laatst zei ze zelfs "ik wil uiteindelijk zoveel teefjes dat ik minstens 1 nest heb liggen en niet meer hoef te werken", ook heeft ze 3 nesten tegelijk gehad waarvan haar eigen dekreu de vader is
Van deze fokker hoef ik geen pup meer, maar er zijn genoeg mensen die haar helemaal geweldig vinden
Voor mij is dit een foute fokker geworden helaas :( :(
Wanneer is het een goede fokker en wanneer een "foute" fokker...
Het is dat het nestje uit de combinatie die ik graag zie nog niet geboren is
Een fokker kan dus ook ineens compleet omslaan van een voor mij goede fokker naar een foute fokker
Tja, niets veranderlijker als een mens :80: Een collegafokker van mij zei ooit....als iedere fokker vasthield aan de principes die ze hadden toen ze begonnen met de fokkerij, dan zag het er een stuk beter uit binnen de kynologie.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Ja, maar dat wordt dan een beetje leuren en daar is dan heel vlot de lol vanaf.

Voor mij is het nog steeds een dagje uit. Uiteraard ga ik ook voor het hoogst haalbare, maar ik ben nog steeds gezellig in de auto op de terugweg als ik niet heb gekregen waar ik voor kwam. It's al in the game...volgende keer beter :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maan schreef:
marian* schreef:
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik vind het nog steeds een leuk dagje uit. Ik heb ook wel periodes dat ik het niet leuk vindt maar dan ga ik ook niet. Natuurlijk vind ik een goede uitslag maar ik kan ook leven met een mindere uitslag als daar reden voor is. Mijn honden kunnen ook wel eens een offday hebben....dat mogen ze ook.
Ik niet, ik vind het een vreselijke wereld... tenminste bij de dobers dan... ik ga meestal 1 x per jaar naar de Winner en dat is dan de enige show die ik bezoek... Heb zelf shows met onze dober gelopen... ik heb nergens maar dan ook nergens zoveel gehuichel en achterbaks gelul meegemaakt als in die showdoberwereld... brrrrrrrr ... zelfs in de africhting is er meer collegialiteit dan daar... maar ook niet bij de doberwereld hoor... dat is echt een wereld apart die zich niet wil aanpassen bij de andere rassen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:ik heb nergens maar dan ook nergens zoveel gehuichel en achterbaks gelul meegemaakt als in die showdoberwereld...
Vervang "Dober" door bijna willekeurig welk ander ras ook en je hebt de showwereld in een notendop.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”