Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw tijdschrift: Hondenleven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith Lissenberg
geregistreerd lid
Contacteer:

Nieuw tijdschrift: Hondenleven

Ongelezen bericht door Judith Lissenberg »

Hallo allemaal,

Misschien leuk om als hondenliefhebber te weten: afgelopen week is een nieuw tijdschrift over honden verschenen: Hondenleven, voor iedereen met hart voor honden. Meer via http://www.hondenleven.eu. Ik ben eindredacteur van het blad en sta zeker open voor jullie op- of aanmerkingen, tips, suggesties, etc!

Groetjes,
Judith
Ontmoet Scooter, Beetle & Lappi op Scooter & Friends!
http://scooterandfriends.homestead.com
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik had het al gehoord hier op forum (van geer)
maar kan ik het hier in de buurt ook kopen (zeeuws vlaanderen??) in een bruna of supermarkt??
ben wel benieuwd naar het blad.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik , heb hem gehad, omdat ik met Baco een cursus heb gedaan, bij een martin gaus honden school.
ziet er op zich leuk uit :wink:
maar ik persoonlijk geef weinig of geen geld uit aan tijdschriften, en info haal ik wel van het internet :ok:
Judith Lissenberg
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Judith Lissenberg »

brenjomi schreef:ik had het al gehoord hier op forum (van geer)
maar kan ik het hier in de buurt ook kopen (zeeuws vlaanderen??) in een bruna of supermarkt??
ben wel benieuwd naar het blad.
Ja hoor, gewoon bij de tijdschriftenwinkel of supermarkt, zoals de AH.

Groetjes
Judith
Ontmoet Scooter, Beetle & Lappi op Scooter & Friends!
http://scooterandfriends.homestead.com
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

leuk hoor zal morgen eens kijken in de winkel of het wwat voor mij is
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik ben dus wel een enorme fan van hondentijdschriften. Ik heb het blad dan ook al in huis en al bijna uit. Tot nu toe een zeer leesbaar blad, het leest makkelijk weg. Ik vind de rubriek met een wandelroute erg leuk, dat mag van mij elke maand terugkomen. Ik houd het blad zeker in de gaten, al vraag ik me wel af of het niet te weinig diepgang bevat waardoor het misschien gaat vervelen?
Heel veel succes ermee in elk geval! :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ook een blad van Sacha Gaus, zie ik, net als de Hondenmanieren.
Wat is het verschil tussen beide bladen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, ik heb hem gelezen hoor. Alleen die foto op pagina 39, die kan ECHT niet :pffff:

:smile:

en ook als ik zelf er niet in zou schrijven zou ik het een leuk blad vinden :wink:
Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone »

@ Geer
AAAAAAAAH, pagina 39.... Ik heb wat langer naar die foto zitten staren (ja zitten, want het is wc-voer) en ik vond dat zo'n heerlijke foto! Is het nog een bekende nederlander ook! :mrgreen:

edit:
heb hem snel uit de wc geplukt, tussen de donald duckjes vandaan. Gelezen ook... Maf mens! :smile:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Katrien schreef:@ Geer
AAAAAAAAH, pagina 39.... Ik heb wat langer naar die foto zitten staren (ja zitten, want het is wc-voer) en ik vond dat zo'n heerlijke foto! Is het nog een bekende nederlander ook! :mrgreen:
Mijn god. Dus mensen bestuderen mijn hoofd uitgebreid tijdens het kakken.

Geeft toch een hele nieuwe dimensie aan het leven; zo'n column :smile:
Simone
Zeer actief

Geer schreef:

Niet alleen dat, je hebt ook gezorgd voor een probleemloze lekkere floeper. :pffff:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Katrien schreef:
Geer schreef:

Niet alleen dat, je hebt ook gezorgd voor een probleemloze lekkere floeper. :pffff:
Kijk, daar doe ik het voor! :ok:

:mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Inge schreef:Ook een blad van Sacha Gaus, zie ik, net als de Hondenmanieren.
ben ik ook wel benieuwd naar :wink: . schreef ze onlangs nog maar dat ze zich uit (de redactie van) hondenmanieren terugtrekt wegens tijdsgebrek (of iets in die zin) en nu start ze een nieuw blad :denken: ?
Ze wilde meer tijd besteden aan haar zoontje.

Jaja :roll:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Inge O schreef:
ben ik ook wel benieuwd naar :wink: . schreef ze onlangs nog maar dat ze zich uit (de redactie van) hondenmanieren terugtrekt wegens tijdsgebrek (of iets in die zin) en nu start ze een nieuw blad :denken: ?

O gut zeg...krijgen we dat. Lees het, vind het leuk of niet leuk, maar ga niet zitten roddelsjoernelestieken over hoe-het-vast-wel-allemaal-zal-zitten. Denk jij dat Linda de Mol de hele Linda. eigenhandig volpent? Wat ik weet is dat er, naast Sacha, een berg mensen -zoals Judith die het topic opende -keihard werken aan het blad en dat de plannen voor een nieuw blad er al heel lang lagen. Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnen :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Geer schreef: Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnen :wink:
maar is het dan zo raar, dat als dat 'nieuwe' wordt voorgesteld, mensen nieuwsgierig zijn naar waarin dat 'from scratch' dan verschilt van het vorige?
als ik 20 nummers koop kom ik er vast ook wel achter hoor, maar dat ben ik niet van plan, ik hoor graag vooraf waarom ik het boven hondenmanieren zou prefereren (of het de moeite zou vinden om het ernaast te kopen). ik vind dat een doodnormale vraag, eerlijk gezegd.
Nee, dAt is niet raar, daar doelde ik ook niet op :wink: Even een korte uitleg vanuit mijn eigen optiek bezien... Wraf is een mooi blad, maar komt niet vrij verder dan 'glossy', mist diepgang maar bladert wel lekker weg. Veel andere hondenbladen (bijvoorbeeld ook de Hondenmanieren), zijn juist weer vrij droog. Daar gaat het puur om het be- of voorschrijven van opvoedings, trainings show, of medische dingen. Eigenlijk krijg ik daar na een tijdje ook snel genoeg van; ik doe niet aan hondensport, ik show niet, ik fok niet...en hondenbezit is meer dan alleen de voedings-, trainings- en medische 'voorschriften'. Afijn. Hondenleven vind ik een goede mix van beide. Wat 'sneller' dan de normale bladen, maar niet te glossy, met diepgang zonder een lesje op te zeggen en, vind ik, richt zich ook (of gaat zich richten) op de baas, ipv alleen op de hond als hond.
Marion.

Geer schreef:O gut zeg...krijgen we dat. Lees het, vind het leuk of niet leuk, maar ga niet zitten roddelsjoernelestieken over hoe-het-vast-wel-allemaal-zal-zitten. Denk jij dat Linda de Mol de hele Linda. eigenhandig volpent? Wat ik weet is dat er, naast Sacha, een berg mensen -zoals Judith die het topic opende -keihard werken aan het blad en dat de plannen voor een nieuw blad er al heel lang lagen. Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnen :wink:
Of Linda de Linda volpent zal me zorg zijn. Ik wist overigens niet dat dat het blaadje was waar jij je column in had, want die ga ik wel kopen.
Het dramatische "afscheid" van de Hondenmanieren vind ik wel in schril contrast met dit nieuwe blaadje, opgezet door Sacha.

Maar ja. Van Hondenmanieren kom ik ook al niet meer af, na 2 jaar een opzegbrief gestuurd te hebben die blijkbaar niet aankomt. Dus een abbo op deze doe ik maar niet.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Als ik bij de AH ben, zal ik het blad eens meenemen :ok:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Geer schreef:
Marion. schreef:
Inge O schreef:

O gut zeg...krijgen we dat. Lees het, vind het leuk of niet leuk, maar ga niet zitten roddelsjoernelestieken over hoe-het-vast-wel-allemaal-zal-zitten. Denk jij dat Linda de Mol de hele Linda. eigenhandig volpent? Wat ik weet is dat er, naast Sacha, een berg mensen -zoals Judith die het topic opende -keihard werken aan het blad en dat de plannen voor een nieuw blad er al heel lang lagen. Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnen :wink:
Schrijf jij er ook stukkies in Geer, dan ga ik het toch eens kopen hoor.
Had het ook al via de Gaus cursus gehoord.
Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen :smile: :smile: :smile:
Marion.

Addy schreef:Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen :smile: :smile: :smile:
Nee hoor, met mij hoeft ze niet te delen. Heeft ze zelf uitgepoept.
Maar in het ene blad kwelen dat ze er spijtig genoeg moet stoppen omdat haar zoontje meer tijd verdient, en een ander blad opzetten... Tja, ach. Dat roept vraagtekens op.
Addy

Marion. schreef:
Addy schreef:Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen :smile: :smile: :smile:
Maar in het ene blad kwelen dat ze er spijtig genoeg moet stoppen omdat haar zoontje meer tijd verdient, en een ander blad opzetten... Tja, ach. Dat roept vraagtekens op.
waarom, ze is toch niet verplicht aan wie dan ook te vertellen waarom ze wat dan ook doet :19:
En misschien is het wel minder werk, weet jij veel :19:
Marion.

Addy schreef:
Marion. schreef:
waarom, ze is toch niet verplicht aan wie dan ook te vertellen waarom ze wat dan ook doet :19:
En misschien is het wel minder werk, weet jij veel :19:
Heb je haar afscheidsrede in de Hondenmanieren gelezen?

Zal me zorg zijn wat ze verder doet hoor, en ik hoop dat ze maar heel rijk mag worden met haar blaadjes :19:
Addy

Marion. schreef:Heb je haar afscheidsrede in de Hondenmanieren gelezen?

Zal me zorg zijn wat ze verder doet hoor, en ik hoop dat ze maar heel rijk mag worden met haar blaadjes :19:
Nee heb ik niet gelezen maar iedereen heeft toch het recht om van mening te veranderen :19:
Marion.

Addy schreef:
Marion. schreef:Heb je haar afscheidsrede in de Hondenmanieren gelezen?

Nee heb ik niet gelezen maar iedereen heeft toch het recht om van mening te veranderen :19:
Toen ze haar afscheidsrede schreef (volledig op de man, "tja moederssss.... kindjes... genieten van hun kindertijd") was ze al lang en breed van plan om dit nieuwe tijdschrift uit te brengen.
Mag van mij hoor. Maar maakt wel dat ik als mens iets minder vertrouwen in haar heb, zeg maar.

Ik vind het trouwens knap goedkoop dat ze niet eens haar onderschrift overnieuw geschreven heeft.
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Een tijdschrift? Dat is zo 1999. :pffff: Trouwens waarom mag die Judith hier ongegeneerd haar blaadje lopen pluggen? MODJES....MOOODJEEEEES. :mrgreen:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Marion. schreef: Toen ze haar afscheidsrede schreef (volledig op de man, "tja moederssss.... kindjes... genieten van hun kindertijd") was ze al lang en breed van plan om dit nieuwe tijdschrift uit te brengen.
Om echt te genieten van de kindertijd heb je euro's nodig :pffff: Het arme kind kan toch niet in merkloze kleding naar school :pffff: :mrgreen:
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

EstherK schreef:
Marion. schreef: Toen ze haar afscheidsrede schreef (volledig op de man, "tja moederssss.... kindjes... genieten van hun kindertijd") was ze al lang en breed van plan om dit nieuwe tijdschrift uit te brengen.
Om echt te genieten van de kindertijd heb je euro's nodig :pffff: Het arme kind kan toch niet in merkloze kleding naar school :pffff: :mrgreen:
Oh vals kreng! :mrgreen:
Maar wat denk je van die SUVs waarmee je die koters op school dropt? Zo'n v8 zuipt 1 op 3 :pffff:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ontving 'm omdat mijn naam/adres ergens op een lijst voorkwam via een cursus die ik ooit deed op een MG-school en ik vind 't wel een aardig blad, alleen vraag ik me een beetje af wat het toevoegt temidden van de andere honden-tijdschriften die er al zijn.
't Is toch allemaal een beetje van het zelfde: er wordt een ras belicht, er is een veterinair onderwerp, een artikel over gedrag/opvoeding, een columpje. Vind 't allemaal een heel klein beetje ehm... braafjes. :wink:
Ook qua stijl/vormgeving.

Wat ik wel lezenswaardig/leuk vind: reportage over wandelen met de hond en de honden-gedragsfoto met tekst.
O ja, en uit het artikel wat ik op zich interessant vond qua onderwerp, namelijk die over de hondenfotograaf, blijkt dat deze fotograaf medewerker van 't blad is en dat het (eigenlijk :mrgreen: ) ook een beetje een verkapte advertentie is; inclusief vermelding van z'n website.
Maar goed, 't is het eerste nummer. Wellicht worden er in volgende nummers dieren-kunstenaars (fotografen, schilders, beeldhouwers, schrijvers) belicht die niets met het blad van doen hebben. (Zou ik wel leuk vinden...).

Verder is 't ook best moeilijk beoordelen aan de hand van zo'n eerste nummer, een tijdschrift kan (moet?) immers ook groeien.
Maar van mij mag het dus allemaal wel wat steviger, opvallender. Qua stijl/vormgeving dus maar ook wat betreft inhoud. Als je hier op het forum leest zie je bijv. hele interessante discussies over het trainen van jachthonden, of over wel of niet castreren. Over voeding (brok versus barf) over zin of onzin van het toepassen van roedelregels. Een beetje controversie, dat lijkt mij wel aardig en een beetje 'anders' dan andere bladen zijn, dat zou ik ook waarderen.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

leuk, ga ik kopen :ok:
Ik heb gehoord dat er een leuke column instaat :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik lees Hondenmanieren al jaren niet meer (het begon zichzelf enorm te herhalen in mijn ogen en dat boeide me niet meer), wist dus ook niet dat Sacha Gaus dat blijkbaar niet meer doet.
Het was van mij uit dus oprecht een vraag in hoeverre dit blad verschilde van de Hondenmanieren, omdat ik in de veronderstelling was dat het blad van dezelfde maker kwam. :roll:
Wat ik graag zou zien in een hondenblad is een bredere en kritischere visie, ook op het gebied van training bv. Niet alleen maar kwelen hoe goed positieve training wel niet is, maar ook kanttekeningen plaatsen bij een manier van trainen. Want ik ben ervan overtuigd dat verschillende types honden verschillende manieren van trainen nodig hebben. :wink:
Ik zou ook graag veel meer willen lezen over de verschillende hondensporten. Dus zowel africhting, jachthondensport, agility, gehoorzaamheid, frisbee, doggydance etc.
Showuitslagen vind ik veel minder belangrijk, maar bv. een item á la "een dag uit het leven van" zou ik leuk vinden, en dan een kijkje in de keuken bij de verschillende beroepen die met honden te maken hebben. Trimmer, trainer, gedragstherapeut, politie met hond, leger met hond, kennelhouder/verzorger, dierenfysiotherapeut, dierenarts etc etc.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Simone
Zeer actief

Daan schreef:leuk, ga ik kopen :ok:
Ik heb gehoord dat er een leuke column instaat :mrgreen:
Nou, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zulks waar is. Daarnaast zorgt juist díe collum voor een geweldige stoelgang! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”