Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw tijdschrift: Hondenleven
Moderator: moderatorteam
-
Judith Lissenberg
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Nieuw tijdschrift: Hondenleven
Hallo allemaal,
Misschien leuk om als hondenliefhebber te weten: afgelopen week is een nieuw tijdschrift over honden verschenen: Hondenleven, voor iedereen met hart voor honden. Meer via http://www.hondenleven.eu. Ik ben eindredacteur van het blad en sta zeker open voor jullie op- of aanmerkingen, tips, suggesties, etc!
Groetjes,
Judith
Misschien leuk om als hondenliefhebber te weten: afgelopen week is een nieuw tijdschrift over honden verschenen: Hondenleven, voor iedereen met hart voor honden. Meer via http://www.hondenleven.eu. Ik ben eindredacteur van het blad en sta zeker open voor jullie op- of aanmerkingen, tips, suggesties, etc!
Groetjes,
Judith
Ontmoet Scooter, Beetle & Lappi op Scooter & Friends!
http://scooterandfriends.homestead.com
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Judith Lissenberg
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ja hoor, gewoon bij de tijdschriftenwinkel of supermarkt, zoals de AH.brenjomi schreef:ik had het al gehoord hier op forum (van geer)
maar kan ik het hier in de buurt ook kopen (zeeuws vlaanderen??) in een bruna of supermarkt??
ben wel benieuwd naar het blad.
Groetjes
Judith
Ontmoet Scooter, Beetle & Lappi op Scooter & Friends!
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik ben dus wel een enorme fan van hondentijdschriften. Ik heb het blad dan ook al in huis en al bijna uit. Tot nu toe een zeer leesbaar blad, het leest makkelijk weg. Ik vind de rubriek met een wandelroute erg leuk, dat mag van mij elke maand terugkomen. Ik houd het blad zeker in de gaten, al vraag ik me wel af of het niet te weinig diepgang bevat waardoor het misschien gaat vervelen?
Heel veel succes ermee in elk geval!
Heel veel succes ermee in elk geval!

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Simone
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn god. Dus mensen bestuderen mijn hoofd uitgebreid tijdens het kakken.Katrien schreef:@ Geer
AAAAAAAAH, pagina 39.... Ik heb wat langer naar die foto zitten staren (ja zitten, want het is wc-voer) en ik vond dat zo'n heerlijke foto! Is het nog een bekende nederlander ook!![]()
Geeft toch een hele nieuwe dimensie aan het leven; zo'n column
-
Simone
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Niet alleen dat, je hebt ook gezorgd voor een probleemloze lekkere floeper.Geer schreef:Mijn god. Dus mensen bestuderen mijn hoofd uitgebreid tijdens het kakken.Katrien schreef:@ Geer
AAAAAAAAH, pagina 39.... Ik heb wat langer naar die foto zitten staren (ja zitten, want het is wc-voer) en ik vond dat zo'n heerlijke foto! Is het nog een bekende nederlander ook!![]()
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, daar doe ik het voor!Katrien schreef:Niet alleen dat, je hebt ook gezorgd voor een probleemloze lekkere floeper.Geer schreef:Mijn god. Dus mensen bestuderen mijn hoofd uitgebreid tijdens het kakken.Katrien schreef:@ Geer
-
Marion.
Ze wilde meer tijd besteden aan haar zoontje.Inge O schreef:ben ik ook wel benieuwd naarInge schreef:Ook een blad van Sacha Gaus, zie ik, net als de Hondenmanieren.
Wat is het verschil tussen beide bladen?. schreef ze onlangs nog maar dat ze zich uit (de redactie van) hondenmanieren terugtrekt wegens tijdsgebrek (of iets in die zin) en nu start ze een nieuw blad
?
Jaja
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
O gut zeg...krijgen we dat. Lees het, vind het leuk of niet leuk, maar ga niet zitten roddelsjoernelestieken over hoe-het-vast-wel-allemaal-zal-zitten. Denk jij dat Linda de Mol de hele Linda. eigenhandig volpent? Wat ik weet is dat er, naast Sacha, een berg mensen -zoals Judith die het topic opende -keihard werken aan het blad en dat de plannen voor een nieuw blad er al heel lang lagen. Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnenMarion. schreef:Ze wilde meer tijd besteden aan haar zoontje.Inge O schreef:ben ik ook wel benieuwd naarInge schreef:Ook een blad van Sacha Gaus, zie ik, net als de Hondenmanieren.
Wat is het verschil tussen beide bladen?. schreef ze onlangs nog maar dat ze zich uit (de redactie van) hondenmanieren terugtrekt wegens tijdsgebrek (of iets in die zin) en nu start ze een nieuw blad
?
Jaja
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dAt is niet raar, daar doelde ik ook niet opInge O schreef:maar is het dan zo raar, dat als dat 'nieuwe' wordt voorgesteld, mensen nieuwsgierig zijn naar waarin dat 'from scratch' dan verschilt van het vorige?Geer schreef: Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnen
als ik 20 nummers koop kom ik er vast ook wel achter hoor, maar dat ben ik niet van plan, ik hoor graag vooraf waarom ik het boven hondenmanieren zou prefereren (of het de moeite zou vinden om het ernaast te kopen). ik vind dat een doodnormale vraag, eerlijk gezegd.
-
Marion.
Of Linda de Linda volpent zal me zorg zijn. Ik wist overigens niet dat dat het blaadje was waar jij je column in had, want die ga ik wel kopen.Geer schreef:O gut zeg...krijgen we dat. Lees het, vind het leuk of niet leuk, maar ga niet zitten roddelsjoernelestieken over hoe-het-vast-wel-allemaal-zal-zitten. Denk jij dat Linda de Mol de hele Linda. eigenhandig volpent? Wat ik weet is dat er, naast Sacha, een berg mensen -zoals Judith die het topic opende -keihard werken aan het blad en dat de plannen voor een nieuw blad er al heel lang lagen. Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnen
Het dramatische "afscheid" van de Hondenmanieren vind ik wel in schril contrast met dit nieuwe blaadje, opgezet door Sacha.
Maar ja. Van Hondenmanieren kom ik ook al niet meer af, na 2 jaar een opzegbrief gestuurd te hebben die blijkbaar niet aankomt. Dus een abbo op deze doe ik maar niet.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
Addy
Schrijf jij er ook stukkies in Geer, dan ga ik het toch eens kopen hoor.Geer schreef:O gut zeg...krijgen we dat. Lees het, vind het leuk of niet leuk, maar ga niet zitten roddelsjoernelestieken over hoe-het-vast-wel-allemaal-zal-zitten. Denk jij dat Linda de Mol de hele Linda. eigenhandig volpent? Wat ik weet is dat er, naast Sacha, een berg mensen -zoals Judith die het topic opende -keihard werken aan het blad en dat de plannen voor een nieuw blad er al heel lang lagen. Soms besluit je iets bestaands aan te passen, en soms besluit je het bestaande af te stoten om met een nieuw team en een nieuwe insteek iets helemaal 'from scratch' te beginnenMarion. schreef:Ze wilde meer tijd besteden aan haar zoontje.Inge O schreef:ben ik ook wel benieuwd naarInge schreef:Ook een blad van Sacha Gaus, zie ik, net als de Hondenmanieren.
?
Jaja
Had het ook al via de Gaus cursus gehoord.
Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen
-
Marion.
Nee hoor, met mij hoeft ze niet te delen. Heeft ze zelf uitgepoept.Addy schreef:Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen![]()
![]()
Maar in het ene blad kwelen dat ze er spijtig genoeg moet stoppen omdat haar zoontje meer tijd verdient, en een ander blad opzetten... Tja, ach. Dat roept vraagtekens op.
-
Addy
waarom, ze is toch niet verplicht aan wie dan ook te vertellen waarom ze wat dan ook doetMarion. schreef:Nee hoor, met mij hoeft ze niet te delen. Heeft ze zelf uitgepoept.Addy schreef:Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen![]()
![]()
Maar in het ene blad kwelen dat ze er spijtig genoeg moet stoppen omdat haar zoontje meer tijd verdient, en een ander blad opzetten... Tja, ach. Dat roept vraagtekens op.
En misschien is het wel minder werk, weet jij veel
-
Marion.
Heb je haar afscheidsrede in de Hondenmanieren gelezen?Addy schreef:waarom, ze is toch niet verplicht aan wie dan ook te vertellen waarom ze wat dan ook doetMarion. schreef:Nee hoor, met mij hoeft ze niet te delen. Heeft ze zelf uitgepoept.Addy schreef:Trouwens wat maakt het uit wat Sasha allemaal wel of niet doet, hoop alleen zodra ze gouden muntjes gaat poepen dat ze met me wil delen![]()
![]()
Maar in het ene blad kwelen dat ze er spijtig genoeg moet stoppen omdat haar zoontje meer tijd verdient, en een ander blad opzetten... Tja, ach. Dat roept vraagtekens op.![]()
En misschien is het wel minder werk, weet jij veel
Zal me zorg zijn wat ze verder doet hoor, en ik hoop dat ze maar heel rijk mag worden met haar blaadjes
-
Addy
-
Marion.
Toen ze haar afscheidsrede schreef (volledig op de man, "tja moederssss.... kindjes... genieten van hun kindertijd") was ze al lang en breed van plan om dit nieuwe tijdschrift uit te brengen.Addy schreef:Nee heb ik niet gelezen maar iedereen heeft toch het recht om van mening te veranderenMarion. schreef:Heb je haar afscheidsrede in de Hondenmanieren gelezen?
Zal me zorg zijn wat ze verder doet hoor, en ik hoop dat ze maar heel rijk mag worden met haar blaadjes
Mag van mij hoor. Maar maakt wel dat ik als mens iets minder vertrouwen in haar heb, zeg maar.
Ik vind het trouwens knap goedkoop dat ze niet eens haar onderschrift overnieuw geschreven heeft.
-
Marco#
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Om echt te genieten van de kindertijd heb je euro's nodigMarion. schreef: Toen ze haar afscheidsrede schreef (volledig op de man, "tja moederssss.... kindjes... genieten van hun kindertijd") was ze al lang en breed van plan om dit nieuwe tijdschrift uit te brengen.
-
Marco#
Oh vals kreng!EstherK schreef:Om echt te genieten van de kindertijd heb je euro's nodigMarion. schreef: Toen ze haar afscheidsrede schreef (volledig op de man, "tja moederssss.... kindjes... genieten van hun kindertijd") was ze al lang en breed van plan om dit nieuwe tijdschrift uit te brengen.Het arme kind kan toch niet in merkloze kleding naar school
![]()
Maar wat denk je van die SUVs waarmee je die koters op school dropt? Zo'n v8 zuipt 1 op 3
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik ontving 'm omdat mijn naam/adres ergens op een lijst voorkwam via een cursus die ik ooit deed op een MG-school en ik vind 't wel een aardig blad, alleen vraag ik me een beetje af wat het toevoegt temidden van de andere honden-tijdschriften die er al zijn.
't Is toch allemaal een beetje van het zelfde: er wordt een ras belicht, er is een veterinair onderwerp, een artikel over gedrag/opvoeding, een columpje. Vind 't allemaal een heel klein beetje ehm... braafjes.
Ook qua stijl/vormgeving.
Wat ik wel lezenswaardig/leuk vind: reportage over wandelen met de hond en de honden-gedragsfoto met tekst.
O ja, en uit het artikel wat ik op zich interessant vond qua onderwerp, namelijk die over de hondenfotograaf, blijkt dat deze fotograaf medewerker van 't blad is en dat het (eigenlijk
) ook een beetje een verkapte advertentie is; inclusief vermelding van z'n website.
Maar goed, 't is het eerste nummer. Wellicht worden er in volgende nummers dieren-kunstenaars (fotografen, schilders, beeldhouwers, schrijvers) belicht die niets met het blad van doen hebben. (Zou ik wel leuk vinden...).
Verder is 't ook best moeilijk beoordelen aan de hand van zo'n eerste nummer, een tijdschrift kan (moet?) immers ook groeien.
Maar van mij mag het dus allemaal wel wat steviger, opvallender. Qua stijl/vormgeving dus maar ook wat betreft inhoud. Als je hier op het forum leest zie je bijv. hele interessante discussies over het trainen van jachthonden, of over wel of niet castreren. Over voeding (brok versus barf) over zin of onzin van het toepassen van roedelregels. Een beetje controversie, dat lijkt mij wel aardig en een beetje 'anders' dan andere bladen zijn, dat zou ik ook waarderen.
't Is toch allemaal een beetje van het zelfde: er wordt een ras belicht, er is een veterinair onderwerp, een artikel over gedrag/opvoeding, een columpje. Vind 't allemaal een heel klein beetje ehm... braafjes.
Ook qua stijl/vormgeving.
Wat ik wel lezenswaardig/leuk vind: reportage over wandelen met de hond en de honden-gedragsfoto met tekst.
O ja, en uit het artikel wat ik op zich interessant vond qua onderwerp, namelijk die over de hondenfotograaf, blijkt dat deze fotograaf medewerker van 't blad is en dat het (eigenlijk
Maar goed, 't is het eerste nummer. Wellicht worden er in volgende nummers dieren-kunstenaars (fotografen, schilders, beeldhouwers, schrijvers) belicht die niets met het blad van doen hebben. (Zou ik wel leuk vinden...).
Verder is 't ook best moeilijk beoordelen aan de hand van zo'n eerste nummer, een tijdschrift kan (moet?) immers ook groeien.
Maar van mij mag het dus allemaal wel wat steviger, opvallender. Qua stijl/vormgeving dus maar ook wat betreft inhoud. Als je hier op het forum leest zie je bijv. hele interessante discussies over het trainen van jachthonden, of over wel of niet castreren. Over voeding (brok versus barf) over zin of onzin van het toepassen van roedelregels. Een beetje controversie, dat lijkt mij wel aardig en een beetje 'anders' dan andere bladen zijn, dat zou ik ook waarderen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik lees Hondenmanieren al jaren niet meer (het begon zichzelf enorm te herhalen in mijn ogen en dat boeide me niet meer), wist dus ook niet dat Sacha Gaus dat blijkbaar niet meer doet.
Het was van mij uit dus oprecht een vraag in hoeverre dit blad verschilde van de Hondenmanieren, omdat ik in de veronderstelling was dat het blad van dezelfde maker kwam.
Wat ik graag zou zien in een hondenblad is een bredere en kritischere visie, ook op het gebied van training bv. Niet alleen maar kwelen hoe goed positieve training wel niet is, maar ook kanttekeningen plaatsen bij een manier van trainen. Want ik ben ervan overtuigd dat verschillende types honden verschillende manieren van trainen nodig hebben.
Ik zou ook graag veel meer willen lezen over de verschillende hondensporten. Dus zowel africhting, jachthondensport, agility, gehoorzaamheid, frisbee, doggydance etc.
Showuitslagen vind ik veel minder belangrijk, maar bv. een item á la "een dag uit het leven van" zou ik leuk vinden, en dan een kijkje in de keuken bij de verschillende beroepen die met honden te maken hebben. Trimmer, trainer, gedragstherapeut, politie met hond, leger met hond, kennelhouder/verzorger, dierenfysiotherapeut, dierenarts etc etc.
Het was van mij uit dus oprecht een vraag in hoeverre dit blad verschilde van de Hondenmanieren, omdat ik in de veronderstelling was dat het blad van dezelfde maker kwam.
Wat ik graag zou zien in een hondenblad is een bredere en kritischere visie, ook op het gebied van training bv. Niet alleen maar kwelen hoe goed positieve training wel niet is, maar ook kanttekeningen plaatsen bij een manier van trainen. Want ik ben ervan overtuigd dat verschillende types honden verschillende manieren van trainen nodig hebben.
Ik zou ook graag veel meer willen lezen over de verschillende hondensporten. Dus zowel africhting, jachthondensport, agility, gehoorzaamheid, frisbee, doggydance etc.
Showuitslagen vind ik veel minder belangrijk, maar bv. een item á la "een dag uit het leven van" zou ik leuk vinden, en dan een kijkje in de keuken bij de verschillende beroepen die met honden te maken hebben. Trimmer, trainer, gedragstherapeut, politie met hond, leger met hond, kennelhouder/verzorger, dierenfysiotherapeut, dierenarts etc etc.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017