Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogatti hondenstep
Moderator: moderatorteam
-
Addy
Dogatti hondenstep
Ik heb de dogatti hondenstep besteld zodat ik met Poppel en Watje, mijn blinde hondje kan gaan steppen

- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
Sita
- Zeer actief
-
Addy
Klopt, ik ben ook heel erg benieuwd hoe die in praktijk werkt en het voordeel vind ik ook dat je niet al te snel kanSita schreef:Ik heb hem ook besteld. Als het goed is krijg ik hem deze week.
Bij Dierzdag in Lelystad kon je hem uitproberen. Ik vond het echt heel leuk. Je hebt veel meer contact met je hond dan tijdens het fietsen.
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik heb er ook naar zitten kijken dat word nog eventjes sparen ding kost toch 400 euroAddy schreef:Klopt, ik ben ook heel erg benieuwd hoe die in praktijk werkt en het voordeel vind ik ook dat je niet al te snel kanSita schreef:Ik heb hem ook besteld. Als het goed is krijg ik hem deze week.
Bij Dierzdag in Lelystad kon je hem uitproberen. Ik vond het echt heel leuk. Je hebt veel meer contact met je hond dan tijdens het fietsen.
-
Addy
Ja hij is inderdaad 400 euroGordonsetter23 schreef:ik heb er ook naar zitten kijken dat word nog eventjes sparen ding kost toch 400 euroAddy schreef:Klopt, ik ben ook heel erg benieuwd hoe die in praktijk werkt en het voordeel vind ik ook dat je niet al te snel kanSita schreef:Ik heb hem ook besteld. Als het goed is krijg ik hem deze week.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
Bianca6
- Vaste gebruiker
-
Sita
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Addy
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je hond je niet makkelijk omver trekken als hij bv een konijn of zoiets ziet en er achteraan wil?
Het lijkt ook op de plaatjes of de hond weinig bewegings ruimte heeft, klopt dat?
En zit er veel verschil tussen de modellen (voor de mensen die ze in het echt hebben gezien)? Welk model hebben jullie besteld?
Lijkt me wel heel gaaf en idd goed voor mijn eigen conditie
Het lijkt ook op de plaatjes of de hond weinig bewegings ruimte heeft, klopt dat?
En zit er veel verschil tussen de modellen (voor de mensen die ze in het echt hebben gezien)? Welk model hebben jullie besteld?
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
Sita
- Zeer actief
Ik vind juist dat je minder snel omver getrokken kan worden dan bijv op de fiets. Je hebt je voeten heel snel aan de grond. En de hond zit vast aan een doggy walk. Die kan je ook op de fiets gebruiken. Zit een veer in waardoor jij en je hond niet zulke schokken krijgen.Sylvi@ schreef:Kan je hond je niet makkelijk omver trekken als hij bv een konijn of zoiets ziet en er achteraan wil?
Ik heb de subzero maxi besteld. Mijn vriend en ik willen hem samen gebruiken en ik vond het wat prettiger om wat minder voorover te staan. De subzero is wat mooier afgewerkt dan die andere (weet de naam niet). En heeft een inklapbaar stuur, kan hij iets makkelijker mee in de auto.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaaf ding zeg!
Hebben jullie trouwens step-ervaring? Daar zit namelijk nog een hele hoop techniek achter.
Je moet van been wisselen om de zoveel stappen en ook op een bepaalde manier erop staan, zodat het minder belastend is, bijvoorbeeld.
Lijkt me wel erg leuk om met de hond te doen.
Hebben jullie trouwens step-ervaring? Daar zit namelijk nog een hele hoop techniek achter.
Je moet van been wisselen om de zoveel stappen en ook op een bepaalde manier erop staan, zodat het minder belastend is, bijvoorbeeld.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Doe gewoon wat ik prettig vind en kijk daarbij niet naar de theorie hoor.Assie schreef:Gaaf ding zeg!

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft iemand hier hem al wel eens gebruikt ? Ik vraag me af of hij wel fijn stept.
Ik ging ook regelmatig met de honden steppen maar dan liepen ze los.
Als je stept wissel je van been omdat je standbeen anders erg verzuurt (en je een stevige en mindere stevige bil krijgt anders
Die stang lijkt me vreselijk in de weg zitten aan de ene kant ? Je zwaait je afzetbeen nml best ver naar voren.

Als je stept wissel je van been omdat je standbeen anders erg verzuurt (en je een stevige en mindere stevige bil krijgt anders
Die stang lijkt me vreselijk in de weg zitten aan de ene kant ? Je zwaait je afzetbeen nml best ver naar voren.

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond twee filmpjes van steps om met de hond te steppen met zo'n stang. Het ziet er echt niet handig uit
De honden kunnen ook helemaal niet ontspannen en regelmatig naast de step lopen omdat je steeds een duwende beweging maakt. De hond krijgt steeds een stoot naar voren.
Ik zou lekker langzaam gaan fietsen of de hond los naast de step laten lopen.
De honden kunnen ook helemaal niet ontspannen en regelmatig naast de step lopen omdat je steeds een duwende beweging maakt. De hond krijgt steeds een stoot naar voren.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
sirene schreef:Dit ziet er veel fijner uit ja! Gewoon je hond met een verende (?) lijn om je middel!marye schreef:Denk dat jullie er veel plezier aan zullen beleven Addy!
Heb zelf een cross-step.
Moet zeggen dat die stang die ik op dat plaatje zie, me ook wat in de weg lijkt te zitten.
Inderdaad een verende lijn , hoewel ze dus ook hele stukken los naast de step loopt.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nou ziet er inderdaad niet handig uit, dan hoef ik daar weer niet voor te sparensirene schreef:Ik vond twee filmpjes van steps om met de hond te steppen met zo'n stang. Het ziet er echt niet handig uit![]()
Zoals de foto van Marye, ziet er beter uit.
Groetjes Els
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb van die stang geen hinder ondervonden bij het steppen. Ik kwam er niet tegen aan en heb flink doorgestept. Moet ook wel, anders sleurt Sita mij vooruitsirene schreef:Heeft iemand hier hem al wel eens gebruikt ? Ik vraag me af of hij wel fijn stept.
Als je stept wissel je van been omdat je standbeen anders erg verzuurt (en je een stevige en mindere stevige bil krijgt anders![]()
1 november wordt de step geleverd. Zal dan wat foto's plaatsen

-
Sita
- Zeer actief
De stang is een walky dog, een is ook verend. Een soort springer. Ligt er denk ik gewoon wat je fijner vindt. Ik fiets ook liever met een springer dan met de riem in mijn hand. Dus dit vind ik een erg goed systeem.marye schreef:sirene schreef:Dit ziet er veel fijner uit ja! Gewoon je hond met een verende (?) lijn om je middel!marye schreef:Denk dat jullie er veel plezier aan zullen beleven Addy!
Heb zelf een cross-step.
Moet zeggen dat die stang die ik op dat plaatje zie, me ook wat in de weg lijkt te zitten.
Inderdaad een verende lijn , hoewel ze dus ook hele stukken los naast de step loopt.

- vedim
- Actief
ik heb het filmpje gezien , maar je kan niet fijn naar voren zwaaien met je benen door die stang waar de hond aan zit
met boedha en de step los ik het ook op door een lijn om mijn middel.
en voor de nieuw bakken steppers ... als je erg gesteld bent op je kuit spieren .... begin niet meteen met een rondje dorp .
dat ik op mijn 16e begon met steppen won mijn enthousiasme het eenmaal van mijn gezond verstand, met het resultaat dat ik twee dagen niet kon lopen van de spierpijn
met boedha en de step los ik het ook op door een lijn om mijn middel.
en voor de nieuw bakken steppers ... als je erg gesteld bent op je kuit spieren .... begin niet meteen met een rondje dorp .
dat ik op mijn 16e begon met steppen won mijn enthousiasme het eenmaal van mijn gezond verstand, met het resultaat dat ik twee dagen niet kon lopen van de spierpijn
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, moet... Het is verstandig, omdat je anders gewoon een ongelofelijk zeer been krijgt. Zoals sirene al zegt, je standbeen verzuurt.Martijn schreef:Assie schreef:Gaaf ding zeg!
Oh ja, joh? Moet dat?
Ik vond steppen nou net zoiets wat je vooral lekker op je eigen manier moet doen.
Het moet dus niet, maar het is imo een handige tip
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
Lemuria