Ik herken veel van wat de ts schrijft.. en idd het is zeer onhandig.. als ik voor mezelf spreek wil ik ten alle tijden conflicten voorkomen en ik loop dan ook niet ontspannen.. wat dus eigenlijk weer een soort spanning veroorzaakt op je hond..reem schreef:NJaa dan lijkt mij die tip van de jenever toch geen slechte.Nee sorry geen tips.Ben misschien wat te simpel maar heb je dit dan ook niet gewoon zonder je hond?Wat angstig zonder reden?Nou misschien kan je samen met je hond mooi door een proces.Het lijkt me reuze onhandig nl.
Hoop dat er een paar goede tips komen.
Heb dan ook vaak dat ik uit voorzorg mijn hond bij me houd terwijl als je het goed bekijkt het 9 van de tien keer gewoon goed gaat
Maar wordt er wel gesnauwt of geschnapt puur omdat de ene hond niet goed reageert in de ogen van een ander dan met bepaalde rassen, ben jij vaak degene met een klote hond.. een ander haalt misschien zijn schouders op en denkt

en ik denk verdorie!
Maar ik probeer daar ook weer vanaf te stappen.. ts heeft een hond die naar t leest geen vechtersbaas is en ook dat probeert te vermijden, dus probeer die angst van je af te zetten en ga zo lekker door met lopen!
Ik ben ook weer wat losser geworden, tenzij ik t allemaal niet vertrouw, de andere hond niet of de reactie van mijn hond op de ander, dan roep ik m bij me jouw hond luisterd zo ik lees ook goed, ga daar dus op vertrouwen dat is mijn tip