Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beste manier om je eigen hond nog levend terug te zien?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Ik had zelf een hond die uit een niet zo leuke omgeving bij ons was gekomen. Hij kon echt niet bij andere honden en we hadden hem dus altijd aan de lijn. Maar soms kwam er een andere hond aanrennen die wel los was. Dan greep onze hond hem gewoon....hij hield nooit echt vast, maar beet wel erg hard:jank:

bij training hebben ze ons toen geleerd dat je de hond die bijt bij zijn staart moet pakken en heel hard moet trekken...

bij onze hond hielp dit dus wel
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

slomehippie schreef:
bij training hebben ze ons toen geleerd dat je de hond die bijt bij zijn staart moet pakken en heel hard moet trekken...

het is maar goed dat je die laatste zin er bij tikt :wink: want ik zou dit zelf dus niet bij mijn hond doen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

malinois schreef:
slomehippie schreef:

het is maar goed dat je die laatste zin er bij tikt :wink: want ik zou dit zelf dus niet bij mijn hond doen....
why not?

als hij echt steeds andere honden aanvalt??

En schoppen vind ik erger...of een zakmes :roll:

alle twee is niet leuk, maar een hond die echt agressief is...je moet toch iets doen?

sowieso denk ik dat de meeste trainers wel een beetje weten wat ze moeten doen toch? :19:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

slomehippie schreef:
malinois schreef:
slomehippie schreef:

why not?

alle twee is niet leuk, maar een hond die echt agressief is...je moet toch iets doen?

sowieso denk ik dat de meeste trainers wel een beetje weten wat ze moeten doen toch? :19:
nou als je dat bij mijn hond zou doen zou de ene juist harder gaan bijten en de ander zou jou bijten :19:
Dus niet zo slim. Er is als je goed dit topic doorleest niet 1 manier die goed is, dat is afhankelijk van de hond en van de situatie....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

malinois schreef:
slomehippie schreef:
malinois schreef:
slomehippie schreef:

why not?

nou als je dat bij mijn hond zou doen zou de ene juist harder gaan bijten en de ander zou jou bijten :19:
Dus niet zo slim. Er is als je goed dit topic doorleest niet 1 manier die goed is, dat is afhankelijk van de hond en van de situatie....
Inderdaad... Trekken aan de staart lijkt me bedoeld om een pijnprikkel aan de hond te geven zodat hij van schrik loslaat. Nou zal je net een hond treffen die van een pijnprikkel alleen maar feller wordt of zich omdraait om diegene die hem pijn doet eens even een koekje van eigen deeg te geven. :19:
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

*Jessy schreef:
malinois schreef:
slomehippie schreef:
malinois schreef: het is maar goed dat je die laatste zin er bij tikt :wink: want ik zou dit zelf dus niet bij mijn hond doen....
why not?

Inderdaad... Trekken aan de staart lijkt me bedoeld om een pijnprikkel aan de hond te geven zodat hij van schrik loslaat. Nou zal je net een hond treffen die van een pijnprikkel alleen maar feller wordt of zich omdraait om diegene die hem pijn doet eens even een koekje van eigen deeg te geven. :19:
Nou ik had vorige keer ook de mogelijkheid mijn hond aan de staart te trekken.. heb t niet gedaan..ik denk niet dat ie de link had gelegd dat ik aan z'n staart trok.. :roll:
bovendien moet je dan bukken en heeft een hond vrijheid om zich om te draaien en te snappen of bijten..
Het is per situatie verschillend, soms kun je wel je hond aan de halsband eraf trekken.. mn als een andere hond op de rug ligt en verder niets meer doet.. als je ziet dat de bovenliggende niet bijt maar puur met lichaam boven de ander staat, in dat geval zal ik dus de hond bij de halsband omhoog trekken en zo wegnemen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”