Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
je kunt het ook doen dat small op 25 gaat, medium op 35 en large op 45
Nee joh, we doen small en medium gewoon op dezelfde hoogte. Dat was op de vorige wedstrijd die ik deed ook zo en het ging prima. Er zijn te weinig small en medium honden om het te scheiden vind ik.
wij beginnen meestal met een paar hoogte sprongen en bijv een tunnel ofzo. om warm te lopen.
en daarna nog een 45 min. volledige parcourtjes lopen van 21 hindernissen.
Wij hebben nog nooit een volledig parcours in één keer helemaal gelopen... we oefenen altijd combinaties, een ingewikkelde volgorde hoogtesprongetje of een combi met paaltjes en de schutting en hoogtesprongetjes enzo. Meer het op korte stukjes oefenen van moeilijke dingen.
Jacksel schreef:Dan vraag ik het hier vast (omdat ik denk dat ik het irl niet durf te vragen, ben nogal een muts daarin) of een van de 'wedstrijdlopers' me een beetje zou kunnen 'helpen' met parcours verkennen, aangezien ik niet echt een idee heb hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken... :N:
Jacksel schreef: En ik ga vanavond tijdens training eens vragen of ze advies kunnen geven
Ik ben nu toch nieuwsgierig: doen jullie nooit hele parcoursen compleet met parcours verkennen?
Bij ons lopen beginners ook geen hele parcoursen. Meestal stukken uit een parcours.
Maar Linda waarom loop je zelf niet mee?
Ik wil je wel helpen dat jezelf met Bram ook kan lopen. (wil je wel zien lopen met Bram )
*Anita* schreef:
Bij ons lopen beginners ook geen hele parcoursen. Meestal stukken uit een parcours.
Ik wil je wel helpen dat jezelf met Bram ook kan lopen. (wil je wel zien lopen met Bram )
Karin en Githa zijn gevorderd als ik het goed heb... (bij ons lopen de beginners trouwens aan het eind wel een compleet parcours als examen)
Ik ga wel lopen met Bram hoor. Zo'n oefening met veel afleiding laat ik niet aan me voorbij gaan. Maar ik doe onofficieel mee zeg maar. Even kijken of ik als eerste of juist als laatste ga.
fenneke schreef:jammer dat het voor mij niet dichterbij is
ah suus mot ook een end ( en die moet dan ook nog eens een uur om via Goor hahahhah )
en oja, wij ( P!nki en ik dus) kunnen er niet voor half 3 zijn, ik moet s'ochtends eerst met een hond naar de DA, ook belangrijk, en eerder dan 13.00 uur hier vertrekken gaat dan niet lukken
yamie schreef:
en oja, wij ( P!nki en ik dus) kunnen er niet voor half 3 zijn, ik moet s'ochtends eerst met een hond naar de DA, ook belangrijk, en eerder dan 13.00 uur hier vertrekken gaat dan niet lukken
Gewoon controle op erfelijke oogziektes of is er iets aan de hand?
yamie schreef:
Gewoon controle op erfelijke oogziektes of is er iets aan de hand?
nou een na-controle van oliver, zijn moderin kuur is afgelopen en nu kijken of de ontsteking (netvlies) weg is
Ik ben extreem benieuwd hoe dat gaat. Cleo wordt een ramp want die neemt 1 sprong en rent dan minimaal 500 meter in sprint weg :N:
De rest van de oefeningen zal aan de riem moeten want anders rent ze meteen weer weg. Is ze gewend hier
MARC_S schreef:Ik ben extreem benieuwd hoe dat gaat. Cleo wordt een ramp want die neemt 1 sprong en rent dan minimaal 500 meter in sprint weg :N:
De rest van de oefeningen zal aan de riem moeten want anders rent ze meteen weer weg. Is ze gewend hier
We doen toch veel dingen vast, dus het komt goed Bij de tunnel houd ik haar bijv. vast (als ze dat goed vindt) en ga jij haar aan de andere kant roepen. Dan is het een kwestie van goed vangen als ze er uit komt
*Anita* schreef:
Karin en Githa zijn gevorderd als ik het goed heb... (bij ons lopen de beginners trouwens aan het eind wel een compleet parcours als examen)
Ik ga wel lopen met Bram hoor. Zo'n oefening met veel afleiding laat ik niet aan me voorbij gaan. Maar ik doe onofficieel mee zeg maar. Even kijken of ik als eerste of juist als laatste ga.
Wij hebben geen examen na beginners (sowieso niet bij behendigheid)... Maar inderdaad, we lopen eigenlijk nooit complete parcoursen... Vandaag voor het eerst wat meer dingen na elkaar, begon op een parcours te lijken... Volgende week krijgen we training 'op afstand de tunnel insturen'
MARC_S schreef:Ik ben extreem benieuwd hoe dat gaat. Cleo wordt een ramp want die neemt 1 sprong en rent dan minimaal 500 meter in sprint weg :N:
We doen toch veel dingen vast, dus het komt goed Bij de tunnel houd ik haar bijv. vast (als ze dat goed vindt) en ga jij haar aan de andere kant roepen. Dan is het een kwestie van goed vangen als ze er uit komt
Proest! :N: Ze zal het prima vinden dat jij haar vast gaat houden maar de tunnel gaat ze niet in. Ze is een wild diertje en trekt gewoon haar eigen plan. Ben dus echt heel benieuwd hoe het gaat lopen
Maar het maakt mij ook niks uit, het is gewoon voor het plezier dus we zien wel wat er gebeurd