Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
P!nki schreef:
*grin* vind ik prima hoor, maar dan neem ik wel alleen mowan en lune mee ... de rest van mijn honden vind staffies niet zo leuk (ok kees vind alles prima, maar die kan niet altijd zover lopen met zijn leeftijd) haha
Nu kan/mag Tys ook niet ver lopen dus dat kan sowieso toch pas over een poos als meneer helemaal van zijn hernia hersteld is.
Maar die gaat prima met alle honden behalve reuen die groter als hijzelf zijn in ego en hoogte wel te verstaan.
Grin.. dan zou kees ook nog mee kunnen. Elmo niet, die is groter dan tyson denk ik ... en Sorbonne.. hmmzz laat ik je dat maar niet aan doen ... :N:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
P!nki schreef:Een tip .. begin alsjeblieft niet aan een basset griffon vendéen... :N:
waarom niet, ik ga toch voor de wijn en kaas?
De hond laat ik buiten staan.
... Ik denk dat de bgv niet lang blijft wachten op je...
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Mickie schreef:Lijkt me redelijk logisch dat een sportief type een sportief ras neemt als bijvoorbeeld de Stabij (ik ga voor het gemak maar even uit van mijn eigen ras ), dus zul je op georganiseerde wandelingen over het algemeen ook de sportieve types tegenkomen.
De Stabij wordt verder als gezinshond aangemerkt, dus kun je hem ook in gezinnen met kinderen op zondagmiddag in het bos aantreffen. Ga je vaak op zondagmiddag naar het bos.... enz.
Datzelfde kun je over de Golden-eigenaren zeggen denk ik. Die plaats ik ook in die 2 verschillende hokjes.
Ikzelf bv, ik zal nooit aan een gezelschapshond beginnen. Wil niet zeggen dat die niet lekker op sjouw kunnen, maar ik heb er nogal graag de pas in. Bovendien wil ik graag ontspannen op sjouw, en wil ik dus geen hond die over het algemeen niet met soortgenoten kan. Of die aan de lijn moet vanwege zijn jachtdrift.
Dat zijn dingen die ik gewoon niet zoek in een hond.
Ik snap wat je bedoeld. Maar goed, wat dat betreft, denk ik wel dat je veel 'gezelschaps honden' ook een plezier doet met 2 uur wandelen. En dat je ze vaak ook gewoon los kan laten en een flink tempo aan kan houden. Niet alle gezelschaps honden. Maar er zijn er vast veel
edit: aangepast, want ik had je bericht niet goed gelezen bleek achteraf haha
Laatst bij een wandeling (of de meeting?) zei iemand ook tegen mij 'ik had me jou heel anders voorgesteld, als een grote stevige vrouw'
Dat hoort denk ik bij een Rottweiler-bazin
Maar ik heb ook een hele slanke Siamees en een slanke Peruaan
Go figure to
Hier in de buurt loopt een stevige man, kale kop, zit onder de tatoeages, met een Maltezer.
Go figure some more
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riem ik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
ik herken sommige eigenaren wel als typisch voor het ras, sommige mensen verrassen mij ook met hun raskeuze
P!nki schreef:Ik snap wat je bedoeld. Maar goed, wat dat betreft, denk ik wel dat je veel 'gezelschaps honden' ook een plezier doet met 2 uur wandelen. En dat je ze vaak ook gewoon los kan laten en een flink tempo aan kan houden. Niet alle gezelschaps honden. Maar er zijn er vast veel
Ja hoor, dat denk ik ook. Maar ik wil ook geen hond die ik elke dag moet kammen. Of wassen als ze geen zelfreinigende vacht hebben. En ik wil geen hond lager dan mijn kniehoogte, dat ik bang moet zijn dat ze verpulverd worden. En het uiterlijk speelt ook mee, langhaar vind ik het mooist maar de ogen zie ik wel heel graag. Ik heb nogal wat eisen. Vandaar de Golden
Caro. schreef:
Hier in de buurt loopt een stevige man, kale kop, zit onder de tatoeages, met een Maltezer.
Go figure some more
Da's vast Henk Bres die heeft een maltezertje.
Nee, die woont in Den Haag
Overigens heeft Suus het over een gemene deler. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Juist, het gaat me inderdaad om de gemene deler. Overal heb je uitzonderingen in. Gelukkig wel.. anders wordt het leven ook maar saai
Valerie schreef:ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riem ik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
ik herken sommige eigenaren wel als typisch voor het ras, sommige mensen verrassen mij ook met hun raskeuze
maar wat zou voor jou dan een typische eigenaar voor het ras zijn? En waarom verrassen sommige jou met hun raskeuze?
P!nki schreef:Juist, het gaat me inderdaad om de gemene deler. Overal heb je uitzonderingen in. Gelukkig wel.. anders wordt het leven ook maar saai
Wel grappig dat iedereen zichzelf gelijk als voorbeeld noemt die je niet bij dat ras verwacht
Ja ... of mensen willen het gewoon niet zien van zich zelf? hahaha..
Ik denk dat ik over het algemeen best een typische bgv eigenaar ben. *grin*
Valerie schreef:ach ik loop net zo goed met een mantelpakje en opgestoken haar met mn staffordje aan dr roze riem ik weet niet of ik een typische staffordeigenaar ken
maar wat zou voor jou dan een typische eigenaar voor het ras zijn? En waarom verrassen sommige jou met hun raskeuze?
Ga maar eens op een hondenshow kijken.
Ik kan aan het publiek rond de ring al zien welk ras er gekeurd wordt. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Ik weet dat ik op een show kan kijken, en daardoor als snel linken kan leggen. Maar ik vroeg het gewoon aan valerie wat zij daar dan onder verstond ... was ik gewoon benieuwd naar. Ik kan wel mijn eigen mening hebben, maar ben ik ook nog wel benieuwd naar die van een ander.
P!nki schreef:Juist, het gaat me inderdaad om de gemene deler. Overal heb je uitzonderingen in. Gelukkig wel.. anders wordt het leven ook maar saai
Wel grappig dat iedereen zichzelf gelijk als voorbeeld noemt die je niet bij dat ras verwacht
Ja ... of mensen willen het gewoon niet zien van zich zelf? hahaha..
Ik denk dat ik over het algemeen best een typische bgv eigenaar ben. *grin*
Ik ook. Een GR eigenaar dan he (ik kan ook in afkortingen praten ). En Angeniet en MoniqueDM bv ook
Overigens de baasjes van Banjer (Golden hier in de buurt ook). Die vallen in de andere categorie eigenaren. Die hond mag niet vies worden, en ze hebben geen 'honden-uitlaat-kleren'
Marion. schreef:Overigens de baasjes van Banjer (Golden hier in de buurt ook). Die vallen in de andere categorie eigenaren. Die hond mag niet vies worden, en ze hebben geen 'honden-uitlaat-kleren'
Daar is geen hokje voor want die horen helemaal geen hond te hebben
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
P!nki schreef:
Grin.. dan zou kees ook nog mee kunnen. Elmo niet, die is groter dan tyson denk ik ... en Sorbonne.. hmmzz laat ik je dat maar niet aan doen ... :N:
In de dierenartsenpraktijk waar ik werk kom ik vaak "prototype hond-baas combinaties" tegen, maar natuurlijk kun je ze niet allemaal over 1 kam scheren. Ook ik val af als typische kruising rottweiler/herder eigenaar. Men verwacht altijd een maltheser bij mij ... Ik wil niet weten wat dat over mij zegt,...
Marion. schreef:Overigens de baasjes van Banjer (Golden hier in de buurt ook). Die vallen in de andere categorie eigenaren. Die hond mag niet vies worden, en ze hebben geen 'honden-uitlaat-kleren'
Daar is geen hokje voor want die horen helemaal geen hond te hebben
Hoort niet. Maar er lopen toch een hoop van dat soort Golden-baasjes rond hoor
Carma schreef:In de dierenartsenpraktijk waar ik werk kom ik vaak "prototype hond-baas combinaties" tegen, maar natuurlijk kun je ze niet allemaal over 1 kam scheren. Ook ik val af als typische kruising rottweiler/herder eigenaar. Men verwacht altijd een maltheser bij mij ... Ik wil niet weten wat dat over mij zegt,...
Dat je op henk bres lijkt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Ik vraag me trouwens af of je op een show de doorsnee eigenaar tegenkomt
Ben je wel eens op een show geweest?
eens wel
En vond je er geen verschil in zitten tussen de gezelschapsring en de jachthondenring? Of in de hoeveelheid talkpoeder en benches die in de ene ring gebruikt werd, tegenover die andere ring? De hoeveelheid make-up die de handlers van de gezelschapshondjes op hadden versus die van de jachthondenhandlers?
Nanna schreef:
Ik kan aan het publiek rond de ring al zien welk ras er gekeurd wordt. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Wat voor publiek zie jij bij de SBT ring staan?
Wat mij altijd opvalt is dat het altijd wel een ring is waar veel mensen staan te kijken. Toch vind ik qua sbt baasjes er echt zo veel verschil in zitten dat er m.i. niet echt 1 type te noemen is. al zou je natuurlijk de tattoo's en kale kop verwachten. Die zijn er ook wel, ligt er 1 hier naast me op de bank
Oooh, als ik dit lees gaat het altijd weer kriebelen.
Voor ik ging werken waar ik nu werk, was ik bezig met een promotieplan voor het Meertens Instituut. Ik wilde de sociale positie van de hond in de Nederlandse maatschappij gaan onderzoeken, en dan met name de hond als 'sociaal verlengstuk van'... Plan ligt er nog steeds, maar ik ben wat anders gaan doen.
Ooit...voer ik het uit. Als ik een handige SPSS-er en een sitebouwer met enquetecapaciteiten zou kunnen vinden doe ik het wel in eigen tijd. Ooit...
Nanna schreef:
Geer schreef:Oooh, als ik dit lees gaat het altijd weer kriebelen.
Voor ik ging werken waar ik nu werk, was ik bezig met een promotieplan voor het Meertens Instituut. Ik wilde de sociale positie van de hond in de Nederlandse maatschappij gaan onderzoeken, en dan met name de hond als 'sociaal verlengstuk van'... Plan ligt er nog steeds, maar ik ben wat anders gaan doen.
Ooit...voer ik het uit. Als ik een handige SPSS-er en een sitebouwer met enquetecapaciteiten zou kunnen vinden doe ik het wel in eigen tijd. Ooit...
Geweldig idee! En lijkt me inderdaad best leuk om te doen. Helaas ik ben geen SPSSér.. dus ik kan je niet helpen ..
Bij de newfoundlanders heb je 2 'soorten' mensen. De showmensen en de waterwerk/wandelmensen. Ik zelf hoor tot de laatste groep. Die showmensen proberen (hoe ze het doen weet ik niet) in hun zondagse pak netjes te blijven met een langharige hond, die vaak kwijlt, niet normaal water kunnen drinken en dan hun kop op je schoot leggen. Toch vind ik ze nog steeds werelds.
Ik denk dat newfy-liefhebbers een beetje te vergelijken zijn met labrador en golden retriever mensen?
Jaap* schreef:Ik vraag me trouwens af of je op een show de doorsnee eigenaar tegenkomt
Ben je wel eens op een show geweest?
eens wel
En vond je er geen verschil in zitten tussen de gezelschapsring en de jachthondenring? Of in de hoeveelheid talkpoeder en benches die in de ene ring gebruikt werd, tegenover die andere ring? De hoeveelheid make-up die de handlers van de gezelschapshondjes op hadden versus die van de jachthondenhandlers?
Ah!, op die manier. Nu snap ik hoe jullie dat bedoelden
Nou om heel eerlijk te zijn let ik daar dan niet zo op maar ik neem grif aan dat daar verschil tussen zit
Ik zat meer op de lijn van dat de gemiddelde eigenaar gewoon helemaal niet in de weer is met tutten en showen enzo.