De keizersnede is gisteren in in totaal 1 1/2 uur verricht, alles bij elkaar vanaf het moment dat ik van huis ging tot het moment dat ik weer met pup en Nozem binnenstapte.
De pup bleek bij navoelen nog geen centimeter opgeschoven te zijn en in goed overleg met de dierenarts besloten we om haar open te laten maken.
Vanaf het moment dat de baarmoeder bloot lag mocht ik erbij om de pup aan te pakken en droog te wrijven en op gang te helpen. Dat was best speciaal om mee te maken (hoewel ik hoop dat dit de eerste en laatste keer geweest is). Gelukkig kwam de pup na wat hulp van een slijmzuigertje redelijk op gang. Hij had natuurlijk ook via Nozem wat narcose meegekregen en was nog niet zo snel vocaal als de andere 4 eerder die dag. Maar het was fijn dat het een gezonde levende pup betrof.
Nozem kwam na het hechten weer snel bij en ging enorm aan het joelen want ze wilde gelijk mee naar huis. Dus ik ben direct daarna weer naar huis gegaan om haar te herenigen met haar achtergebleven viertal.
Ondanks dat ze nog erg groggy was wilde ze direct naar haar pups, en konden die weer bij haar drinken. De nieuwe pup kon ook al snel mee met de rest, gelukkig.
Vannacht is het wel goed gegaan, ik heb weinig geslapen van alle hectiek en doordat zowel Nozem als de pups zeer regelmatig van zich lieten horen. Maar dat geeft niet, Nozem heeft de ingreep goed doorstaan en als bonus hebben wij nog een extra pup mogen krijgen.
Vanochtend heeft Nozem al weer gegeten en is ze even mee uit geweest. Vanmiddag ga ik haar achterkant proberen schoon te krijgen, die is namelijk nogal vies geworden.
Als iemand nog een tip heeft hoe ik die smurrie het beste eraf kan krijgen (bepaalde shampoo of alleen water of zo), hoor ik het graag.
Nu even bijkomen hier in huize LongFields!