Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw tijdschrift: Hondenleven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Oke Inge word hoofd redacteur :mrgreen: :ok: kan Sacha aandacht aan dr kind geven en met de colum van Geer word het helemaal toppie :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

billy schreef:Oke Inge word hoofd redacteur :mrgreen: :ok: kan Sacha aandacht aan dr kind geven en met de colum van Geer word het helemaal toppie :ok:

Groetjes Els
Hahaha....nou, dat hoeft ook weer niet. :mrgreen:
Maar ik mis dus echt een blad wat echt compleet is (in mijn ogen dan).
Ik ben nu geabonneerd op hondensport en sporthonden, wat ik een erg leuk blad vind, maar wat echt toegespitst is op africhting. Daarnaast zijn er veel meer leuke sporten en ik zou dus graag een blad vinden wat zo'n beetje alles behandeld.
Wedstrijdverslagen van grote africhtingswedstrijden, maar ook van jachtproeven, agility en obedience bv. Met uitleg voor de "leken", wat is de bedoeling, wat levert punten op en wat kost juist punten. Hoe lang moet er gemiddeld getraind worden om een bepaald niveau te bereiken en kan het ook meer "recreatief" voor de iets minder fanatieke sporter. Zoiets dus...informatief en met een open blik. :wink:

Veel KNPV-ers bv. praten nogal "minachtend" over andere hondensporten. Bij een wedstrijd die onze club organiseert had ik dit jaar een demo agility geregeld en vorig jaar een demo IPO. Het was hartstikke leuk om te zien dat die africhters het stiekem hartstikke leuk vonden om een totaal andere sport te zien als die zij beoefenen.
Zo waren op de familiedag van de KNPV demo's te zien van onder andere schapendrijven, frisbee en mondioring en ook daar zag je dat velen dat toch wel erg leuk vonden. Want het draait eigenlijk allemaal om hetzelfde, bezig zijn met je hond. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
billy
Erelid

Dat zeg ik :mrgreen: word hoofd redacteur :ok:

Ik ben van geen blad meer lid omdat het niets toevoegd , ik wacht op een leuk blad met van alles over honden en hondensport, op wat voor manier ook :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Hahaha...nou, als ze nog een baantje vrij hebben mogen ze me best een berichtje sturen hoor. Ideeën zat :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
billy
Erelid

Inge schreef:Hahaha...nou, als ze nog een baantje vrij hebben mogen ze me best een berichtje sturen hoor. Ideeën zat :mrgreen:
Maar dit stukje zegt al genoeg he

Veel KNPV-ers bv. praten nogal "minachtend" over andere hondensporten. Bij een wedstrijd die onze club organiseert had ik dit jaar een demo agility geregeld en vorig jaar een demo IPO. Het was hartstikke leuk om te zien dat die africhters het stiekem hartstikke leuk vonden om een totaal andere sport te zien als die zij beoefenen.
Zo waren op de familiedag van de KNPV demo's te zien van onder andere schapendrijven, frisbee en mondioring en ook daar zag je dat velen dat toch wel erg leuk vonden. Want het draait eigenlijk allemaal om hetzelfde, bezig zijn met je hond.

Het moet toch eens kunnen alles bij elkaar te bespreken in 1 blad :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik vraag me ook af, waarom ze hier haar blad kan promoten.
En nee heb geen dure auto, zelfs geen rijbewijs... :pffff:
Afbeelding
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

ik ga het zeker kopen
Groetjes Diana
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Inge schreef:Hahaha...nou, als ze nog een baantje vrij hebben mogen ze me best een berichtje sturen hoor. Ideeën zat :mrgreen:
Als het wordt zoals jij beschrijft dan ga ik je blad zeker lezen :ok: :mrgreen:

De meeste tijdschriften hebben te veel plaatjes en te weinig letters en heb ik in een kwartiertje uit. Ik wil een hondentijdschrift met veel uitgebreide artikelen en in verhouding wat minder plaatjes. :pffff:

Dat nieuwe blaadje van Sascha zal ik eens vluchtig doorbladeren bij de appie. Eerst maar eens kijken wat de diepgang is en hoeveel tekst er in staat.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

EstherK schreef:

De meeste tijdschriften hebben te veel plaatjes en te weinig letters en heb ik in een kwartiertje uit. Ik wil een hondentijdschrift met veel uitgebreide artikelen en in verhouding wat minder plaatjes. :pffff:

Dogma al eens gelezen? Dat is in mijn ogen het blad met de meeste diepgang momenteel.
Judith Lissenberg
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Judith Lissenberg »

Inge O schreef:maar is het dan zo raar, dat als dat 'nieuwe' wordt voorgesteld, mensen nieuwsgierig zijn naar waarin dat 'from scratch' dan verschilt van het vorige?
als ik 20 nummers koop kom ik er vast ook wel achter hoor, maar dat ben ik niet van plan, ik hoor graag vooraf waarom ik het boven hondenmanieren zou prefereren (of het de moeite zou vinden om het ernaast te kopen). ik vind dat een doodnormale vraag, eerlijk gezegd.
Nee hoor, helemaal niet raar :-) En je hoeft helemaal geen 20 nummers te kopen, gewoon 2: een Hondenleven en een Hondenmanieren. Leg ze naast elkaar en dan zie je vanzelf de verschillen.

Groetjes
Judith
Ontmoet Scooter, Beetle & Lappi op Scooter & Friends!
http://scooterandfriends.homestead.com
Judith Lissenberg
geregistreerd lid
Contacteer:

Marco# schreef:Een tijdschrift? Dat is zo 1999. :pffff: Trouwens waarom mag die Judith hier ongegeneerd haar blaadje lopen pluggen? MODJES....MOOODJEEEEES. :mrgreen:
'Die Judith' heeft zelf ook eerst zitten nadenken of ze van het nieuwe blad melding zou maken of niet. Maar we maken dit blad met heel veel medewerkers en heel veel passie en het liefst ook samen met inbreng van heel veel andere hondenliefhebbers. Het is niet mijn blaadje, het moet het blaadje zijn van iedereen met hart voor honden. Niet speciaal voor de diehards (want wij weten het vaak allemaal al wel, toch? :-)) maar voor iedereen die dol is op zijn hond en daar graag meer van wil weten en mee wil doen.

Groetjes
Judith
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Judith Lissenberg schreef:
Marco# schreef:Een tijdschrift? Dat is zo 1999. :pffff: Trouwens waarom mag die Judith hier ongegeneerd haar blaadje lopen pluggen? MODJES....MOOODJEEEEES. :mrgreen:
'Die Judith' heeft zelf ook eerst zitten nadenken of ze van het nieuwe blad melding zou maken of niet. Maar we maken dit blad met heel veel medewerkers en heel veel passie en het liefst ook samen met inbreng van heel veel andere hondenliefhebbers. Het is niet mijn blaadje, het moet het blaadje zijn van iedereen met hart voor honden. Niet speciaal voor de diehards (want wij weten het vaak allemaal al wel, toch? :-)) maar voor iedereen die dol is op zijn hond en daar graag meer van wil weten en mee wil doen.

Groetjes
Judith
Ik zal er eentje kopen en dan mijn eerlijke mening geven :wink:
Judith Lissenberg
geregistreerd lid
Contacteer:

ben ik ook wel benieuwd naar :wink: . schreef ze onlangs nog maar dat ze zich uit (de redactie van) hondenmanieren terugtrekt wegens tijdsgebrek (of iets in die zin) en nu start ze een nieuw blad :denken: ?
Ze wilde meer tijd besteden aan haar zoontje.

Jaja :roll:[/quote]

Feit is dat Sacha bij het nieuwe blad - en dat kan ik vanaf de binnenkant bekijken - veel minder werk heeft, omdat ze zich niet meer hoeft bezig te houden de hele organisatorische kant rond het blad - dat is overgenomen door anderen. Dus geloof me: ja, meer tijd voor haar zoontje. En ik geen tijd meer voor een zoontje, mocht ik dat nog willen LOL

Groetjes
Judith
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ben ik ook wel benieuwd naar :wink: . schreef ze onlangs nog maar dat ze zich uit (de redactie van) hondenmanieren terugtrekt wegens tijdsgebrek (of iets in die zin) en nu start ze een nieuw blad :denken: ?

Jaja :roll:
Feit is dat Sacha bij het nieuwe blad - en dat kan ik vanaf de binnenkant bekijken - veel minder werk heeft, omdat ze zich niet meer hoeft bezig te houden de hele organisatorische kant rond het blad - dat is overgenomen door anderen. Dus geloof me: ja, meer tijd voor haar zoontje. En ik geen tijd meer voor een zoontje, mocht ik dat nog willen LOL

Groetjes
Judith[/quote]

Dat je dat nog gaat uitleggen, het gaat toch om het blad, toch niet of Sasha wel of geen tijd voor haar kind heeft, dat zijn haar eigen zaken :19:
Judith Lissenberg
geregistreerd lid
Contacteer:

Addy schreef:Dat je dat nog gaat uitleggen, het gaat toch om het blad, toch niet of Sasha wel of geen tijd voor haar kind heeft, dat zijn haar eigen zaken :19:
Mijn idee :-)
Maar aangezien er vaak snel geoordeeld wordt over mensen die men niet kent, en ik een kijkje achter de schermen heb, kon ik het even niet laten :-)
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Jaja :roll:

Groetjes
Judith
Aha, ze doet dus niets bijzonders voor het blad. Haar naam is er dus alleen aan verbonden om de verkoopcijfers wat op te krikken :pffff:

Inkoppertje, ik kon het niet laten, sorry :mrgreen:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Heb het blad gelezen. Ik vond het wel leuk maar ja, ik ben niet maatgevend want ik lees alles wat los en vast zit :mrgreen:

Ik wilde alleen graag een paar van die enquetteformulieren invullen voor de saarloos maar ik doe vast iets fout want het lukt me niet. Jammer!

Verder zal ik het vast wel eens gaan kopen. Abo doe ik pas als er iets leuks bij zit als premie :mrgreen: Ja, ben en blijf een hollander he.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik heb net even gekeken bij Dirk, maar helaas die hadden helemaal geen tijdschriften over wat voor dieren dan ook :19: Misschien kom ik van de week nog ergens anders.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ga straks even kijken bij de boekhandel.
Ben erg benieuwd. Heb net mijn abonnement op Onze Hond opgezegd. En ben op zoek naar iets anders.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

ik duik straks de boekwinkel in...
ik ben reuze benieuwd naar jouw blad judith,
ik hoop dat er ook leuke stukjes in staan over het show gebeuren.
Jouw stukjes mis ik in de hondenwereld :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het net gekocht bij de Emté die hier geopend is.
Zal het grondig lezen en dan pas een oordeel vellen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb hem nog nergens kunnen vinden :19:
pixel-pets
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door pixel-pets »

Ben ook nieuwsgierig geworden. Ga eens even kijken straks of ik hem ergens kan kopen. :mrgreen:
Een dag zonder Cavalier is een dag niet geleefd!
Lellebel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mixje

Ongelezen bericht door Lellebel »

ik en me moeder hebben em al bijna uit!
heel erg leuk blad!!! :ok:
Groetjes Michelle en een poot van Maddy
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Humm, ik was gisteren bij de AKO op het station ff snel op zoek naar het tijdschrift waar Eline instaat Ik kwam toen in eerste instantie een dunner tijdschrift tegen dan de Hondenmanieren, ik dacht dat t Hondenleven was. Maar volgens mij kwam de inhoud niet overeen met wat hier in de eerste post staat. :roll: Er stonden vooral heel veel show-foto's/verslagen in, van Zwolle o.a. Welk tijdschrift heb ik dan in mijn handen gehad? :denken:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Yèti schreef:Humm, ik was gisteren bij de AKO op het station ff snel op zoek naar het tijdschrift waar Eline instaat Ik kwam toen in eerste instantie een dunner tijdschrift tegen dan de Hondenmanieren, ik dacht dat t Hondenleven was. Maar volgens mij kwam de inhoud niet overeen met wat hier in de eerste post staat. :roll: Er stonden vooral heel veel show-foto's/verslagen in, van Zwolle o.a. Welk tijdschrift heb ik dan in mijn handen gehad? :denken:
Is dit een raadsel of heb je echt niet even op de cover gekeken? :mrgreen:
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Ik heb hem ook gekregen omdat ik een MG cursus heb gedaan.
Ik zou persoonlijk meer gedrags onderwerpen er zien staan ipv hondjes die in een film spelen.
Ook vind ik het erg jammer dat er altijd meer aandacht aan de kleinere rassen wordt besteed of aan de meest voor komende rassen.
Ik hebben bijvoorbeeld nog nooit een artikel gelezen over de Zwitserse witte herder of een van de andere herder soorten. op de mechelaar en DH na dan.

Ik vind dit soort blaadjes altijd erg algemeen, en bied weinig diep gang.
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

EstherK schreef:
Yèti schreef:Welk tijdschrift heb ik dan in mijn handen gehad? :denken:
Ik dacht dus dat er Hondenleven op de cover stond. Maar de inhoud lijkt me niet overeen te komen met wat ik hier lees. Vandaar. :wink:
Bestaat er nog een ander hondentijdschrift? Of stonden er echt gewoon heel veel hondenshowfoto's in de laatste editie?
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
mallemute
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mallemute »

Yèti schreef:
EstherK schreef:
Yèti schreef:Welk tijdschrift heb ik dan in mijn handen gehad? :denken:
Ik dacht dus dat er Hondenleven op de cover stond. Maar de inhoud lijkt me niet overeen te komen met wat ik hier lees. Vandaar. :wink:
Bestaat er nog een ander hondentijdschrift? Of stonden er echt gewoon heel veel hondenshowfoto's in de laatste editie?
dat moet de Hondenwereld geweest zijn.
mallemute
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mallemute »

Allereerst verbaast het me dat men dus toch ongegeneerd reclame kan maken op dit forum.

Misschien is het handig voor degenen die willen reageren op de inhoud van de bladen om ook Hondenmanieren in zijn huidige vorm en de komende nummers eens door te (blijven) lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”