Eve (of hoe je het ook wil schrijven heb ik nog nooit als hondennaam gehoord in ieder geval, vind het een leuke naamMarion. schreef:Fijn dat alles goed is gegaan Suzanne, en dat pupje 5 ook nog levend is is alleen maar meegenomen natuurlijk. Mooie foto's![]()
Vraagje aan iedereen: waarom zijn dit mooie namen? Snap ik ze niet omdat ik geen enkele film ken misschien![]()
Stormy Monday vind ik overigens super-passend!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nozem en haar pups * laatste update pag. 7 *
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
Waarom quote je nu dit stukje? Ik heb het over de stamboomnamen. De stamboomnaam die Marc en Martijn gekozen hebben en de roepnaam die ze erbij verzonnen hebben, hebben daar helemaal niets mee te maken. Sterker nog, ik heb zelfs gezegd dat ik Ief een hele leuke hondennaam vind.malinois schreef:Eve (of hoe je het ook wil schrijven heb ik nog nooit als hondennaam gehoord in ieder geval, vind het een leuke naamMarion. schreef:Fijn dat alles goed is gegaan Suzanne, en dat pupje 5 ook nog levend is is alleen maar meegenomen natuurlijk. Mooie foto's![]()
Vraagje aan iedereen: waarom zijn dit mooie namen? Snap ik ze niet omdat ik geen enkele film ken misschien![]()
Stormy Monday vind ik overigens super-passend!)
Mag ik vragen waarom jij dit antwoord op deze quote meent te moeten geven
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ieder zijn smaak, toch?Marion. schreef:Nee precies. Met die stamboomnamen roep je ze toch nooit. Ik vroeg me alleen af waarom iedereen 'mooie namen' roept. Ik vind er weinig bijzonders aan, maar blijkbaar ben ik daar de enige in. Geeft ook lekker niet. Heb ik tenminste een unieke smaakMARC_S schreef:Maar dat geeft gelukkig helemaal nietMarion. schreef:Oh, ok. Dat kan natuurlijk ookRami schreef:maar vind het vooral leuke namen omdat ze lekker 'bekken'. En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze daar ook een beetje op uitgekozen zijn. Aansprekende namen dus en niet zo zeer de betekenis. (Ehm... correct me if I'm wrong, Suzanne!)![]()
Ikzelf heb juist dat de stamboomnamen iets 'betekenen', maar lekker bekken is natuurlijk ook een reden.
[size=0](alleen vind ik de namen ook niet lekker bekken, sorryyyy Suzanne![]()
De namen van je andere 2 nestjes vond ik wel mooi, lekker bekken, of iets hebben )[/size]![]()
Ief vind ik trouwens wel een hele leuke naam. Ik zou haar roepnaam dan ook zo gaan schrijven. Maar dat is rare ik weer natuurlijk![]()
Veel plezier met puppensnuffen de komende weken, en voor je het week is Iefje bij jullie. En ik voorspel je dan dat jullie die dag niet op het hondenforum komen, en ook niet naar tv gaan kijken. De hele dag ga je alleen maar naar die pup kijken. Zooo prachtig! Geniet ervan
Ik heb toen het thema er was op Wikipedia gezocht naar filmtitels en een hele lijst gemaakt. Marc en Martijn hadden hun naam toen al
Ik had natuurlijk ook films kunnen nemen die een enorme impact op me hebben gemaakt, zoals The Exorcist, Platoon, Schatjes, de Lift, The Shawshank Redemption of iets dergelijks, maar die namen vond ik gewoon niet mooi.
Wat de pupkopers er zelf van willen maken mogen zij uiteraard helemaal zelf weten. Dat maakt me ook niet uit. Maar deze 5 namen vonden Eric en ik het mooist, en de reden daarvan doet er dan ook helemaal verder niet toe vind ik.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry hoor... heb het verkeerd gelezenMarion. schreef:Waarom quote je nu dit stukje? Ik heb het over de stamboomnamen. De stamboomnaam die Marc en Martijn gekozen hebben en de roepnaam die ze erbij verzonnen hebben, hebben daar helemaal niets mee te maken. Sterker nog, ik heb zelfs gezegd dat ik Ief een hele leuke hondennaam vind.malinois schreef:Eve (of hoe je het ook wil schrijven heb ik nog nooit als hondennaam gehoord in ieder geval, vind het een leuke naamMarion. schreef:Fijn dat alles goed is gegaan Suzanne, en dat pupje 5 ook nog levend is is alleen maar meegenomen natuurlijk. Mooie foto's![]()
Stormy Monday vind ik overigens super-passend!)
Mag ik vragen waarom jij dit antwoord op deze quote meent te moeten geven
Laatst gewijzigd door malinois op 30 okt 2007 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Marion.
Ja hoor, ieder zijn gevoel voor esthetiekLongFields schreef:Ieder zijn smaak, toch?![]()
Ik heb toen het thema er was op Wikipedia gezocht naar filmtitels en een hele lijst gemaakt. Marc en Martijn hadden hun naam toen al, en ik heb naar titels gezocht die mij persoonlijk aanspraken en waarvan ik vond dat ze mooi klonken in combinatie met mijn kennelnaam.
Ik had natuurlijk ook films kunnen nemen die een enorme impact op me hebben gemaakt, zoals The Exorcist, Platoon, Schatjes, de Lift, The Shawshank Redemption of iets dergelijks, maar die namen vond ik gewoon niet mooi.![]()
![]()
Ik vroeg me alleen af waarom ongeveer iedereen zegt dat ze het zulke mooie namen vinden, omdat ik er zelf niet zoveel aan vind (de namen van Yamie's laatste nestje bijvoorbeeld, vond ik 'lekker bekken'
Ik heb er al een beetje spijt van dat ik dit ter sprake heb gebracht. Ik vraag jou helemaal niet om een reden, dat mag je lekker zelf weten. Ik mag alleen ook zeggen dat ik de namen niets bijzonders vindLongFields schreef:Wat de pupkopers er zelf van willen maken mogen zij uiteraard helemaal zelf weten. Dat maakt me ook niet uit. Maar deze 5 namen vonden Eric en ik het mooist, en de reden daarvan doet er dan ook helemaal verder niet toe vind ik.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de ene fokker doet het zo, de ander doet het zus, ik heb voor mijn nestje gewoon de kopers laten kiezen zonder dubbele namen, zonder beginletter o.i.d. (toen kon dat ook nog wat makkelijker dan nu omdat je nu al eerder namen moet gaan geven helaas).Marion. schreef:Ja hoor, ieder zijn gevoel voor esthetiekLongFields schreef:Ieder zijn smaak, toch?![]()
Ik heb toen het thema er was op Wikipedia gezocht naar filmtitels en een hele lijst gemaakt. Marc en Martijn hadden hun naam toen al, en ik heb naar titels gezocht die mij persoonlijk aanspraken en waarvan ik vond dat ze mooi klonken in combinatie met mijn kennelnaam.
Ik had natuurlijk ook films kunnen nemen die een enorme impact op me hebben gemaakt, zoals The Exorcist, Platoon, Schatjes, de Lift, The Shawshank Redemption of iets dergelijks, maar die namen vond ik gewoon niet mooi.![]()
![]()
![]()
Ik vroeg me alleen af waarom ongeveer iedereen zegt dat ze het zulke mooie namen vinden, omdat ik er zelf niet zoveel aan vind (de namen van Yamie's laatste nestje bijvoorbeeld, vond ik 'lekker bekken'). Blijkbaar heb ik inderdaad een vreemde smaak. Mag ook toch?
Ik heb er al een beetje spijt van dat ik dit ter sprake heb gebracht. Ik vraag jou helemaal niet om een reden, dat mag je lekker zelf weten. Ik mag alleen ook zeggen dat ik de namen niets bijzonders vindLongFields schreef:Wat de pupkopers er zelf van willen maken mogen zij uiteraard helemaal zelf weten. Dat maakt me ook niet uit. Maar deze 5 namen vonden Eric en ik het mooist, en de reden daarvan doet er dan ook helemaal verder niet toe vind ik.

-
Marion.
Ik heb geen idee Suzanne. Ik verbaas me erover. En vraag me af "wat" er met de namen is die ze zo mooi maakt, omdat ik het zelf niet zie. Maar daar krijg ik geen antwoord op.LongFields schreef:Waarschijnlijk roepen ze dat omdat ze dat gewoon vinden?Marion. schreef: Ik vroeg me alleen af waarom iedereen 'mooie namen' roept. Ik vind er weinig bijzonders aan, maar blijkbaar ben ik daar de enige in.
![]()
Waarom zou het anders zijn denk je?
Ik ga dus weg uit jouw topic, en zal het niet langer vervuilen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik weet niet zo goed wat dit met esthetiek te maken heeft, maar dat zal wel van de vermoeidheid komen.Marion. schreef:Ja hoor, ieder zijn gevoel voor esthetiekLongFields schreef:Ieder zijn smaak, toch?![]()
![]()
![]()
Ik vroeg me alleen af waarom ongeveer iedereen zegt dat ze het zulke mooie namen vinden, omdat ik er zelf niet zoveel aan vind (de namen van Yamie's laatste nestje bijvoorbeeld, vond ik 'lekker bekken'). Blijkbaar heb ik inderdaad een vreemde smaak. Mag ook toch?
En dat iemand anders iets mooi vind en jij niet, dat overkomt iedereen wel eens, toch?
Of jij een vreemde smaak hebt, daar laat ik me verder niet over uit (maar dat zal vast niet). Je hebt alleen een afwijkende mening van de meerderheid in dit geval. Dat kan en is ieders goed recht lijkt me.
Waarom zou je daar spijt van hebben, je mag het toch gewoon niet eens zijn met elkaar? Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik zal de namen toch niet meer veranderen omdat jij ze toevallig niet mooi vindt.Marion. schreef:Ik heb er al een beetje spijt van dat ik dit ter sprake heb gebracht. Ik vraag jou helemaal niet om een reden, dat mag je lekker zelf weten. Ik mag alleen ook zeggen dat ik de namen niets bijzonders vindLongFields schreef:Wat de pupkopers er zelf van willen maken mogen zij uiteraard helemaal zelf weten. Dat maakt me ook niet uit. Maar deze 5 namen vonden Eric en ik het mooist, en de reden daarvan doet er dan ook helemaal verder niet toe vind ik.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vind jij ze ook niet mooi? Want DAN verander ik ze natuurlijk wel!Nanna schreef:Dat valt me nou weer van je tegen.Waarom zou je daar spijt van hebben, je mag het toch gewoon niet eens zijn met elkaar? Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik zal de namen toch niet meer veranderen omdat jij ze toevallig niet mooi vindt.
-
Marion.
Nou, daar baal ik wel enorm van zeg. Maar ik mag me dus wel afvragen (aan iedereen, stond er nog) waarom ze de namen zo mooi vinden?LongFields schreef:Waarom zou je daar spijt van hebben, je mag het toch gewoon niet eens zijn met elkaar? Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik zal de namen toch niet meer veranderen omdat jij ze toevallig niet mooi vindt.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Van mij mag het.Marion. schreef:Nou, daar baal ik wel enorm van zeg. Maar ik mag me dus wel afvragen (aan iedereen, stond er nog) waarom ze de namen zo mooi vinden?LongFields schreef:Waarom zou je daar spijt van hebben, je mag het toch gewoon niet eens zijn met elkaar? Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik zal de namen toch niet meer veranderen omdat jij ze toevallig niet mooi vindt.
-
Some-one
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jeetje Marion...Marion. schreef:Nou, daar baal ik wel enorm van zeg. Maar ik mag me dus wel afvragen (aan iedereen, stond er nog) waarom ze de namen zo mooi vinden?LongFields schreef:Waarom zou je daar spijt van hebben, je mag het toch gewoon niet eens zijn met elkaar? Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik zal de namen toch niet meer veranderen omdat jij ze toevallig niet mooi vindt.
Nou oké, ik vind ze leuk omdat ik ze origineel vind. Omdat van iedere filmnaam, naar mijn smaak, wel een leuke en originele roepnaam te maken valt.
Ik vind het leuk omdat ik dubbel heb gelegen om 'Stormy Monday', hoe toepasselijk
En misschien vindt niet iedereen ze mooi, maar wel de mensen die reageren. Misschien reageren de mensen die ze niet mooi vinden gewoonweg niet omdat ze dat niet zo 'esthetisch' vinden.
-
Marion.
Laatste reactie. Esthetisch is uiterlijk. Uiterlijk vind ik de foto's in het begin van dit topic prachtig. Dat heb ik ook gezegd.Caro. schreef:Jeetje Marion...
Nou oké, ik vind ze leuk omdat ik ze origineel vind. Omdat van iedere filmnaam, naar mijn smaak, wel een leuke en originele roepnaam te maken valt.
Ik vind het leuk omdat ik dubbel heb gelegen om 'Stormy Monday', hoe toepasselijk![]()
En misschien vindt niet iedereen ze mooi, maar wel de mensen die reageren. Misschien reageren de mensen die ze niet mooi vinden gewoonweg niet omdat ze dat niet zo 'esthetisch' vinden.
Anders dan jij heb ik niet "dubbel gelegen" om de naam Stormy Monday. Ik vind hem geweldig toepasselijk, dat heb ik ook gezegd volgens mij, maar ik voel volgens mij meer het Stormy. Waardoor ik er dus niet dubbel om kan liggen, maar alleen blij ben dat Nozem er nog is. Helemaal heel met maar een sneetje. En dat pup 5 levend geboren is. En dat die pup Stormy Monday heet, vind ik heel toepasselijk. Het is een naam met een lading.
En verder denken jullie maar een eindje weg over me. Het topic begon met foto's. Daarna kwamen namen, en riep iedereen dat het zulke mooie namen waren.
Ik vind de namen niet bijzonder, maar daar ben ik vrij uniek in blijkbaar. Prima. Ik zal er verder niets "naars" meer over zeggen. Maar no way dat ik ga zeggen dat ik het mooie namen vind, want ik ga niet liegen
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
-
Marion.
Nou ja. Ik moet natuurlijk weer reagerenjacq1970 schreef:Ik ben een filmfanaat dus ik vind het thema zowiezo erg mooi en de namen klinken gewoon lekker samen met de kennelnaam.
Ik denk ook niet dat alle eigenaren de kennelnaam vol gaan gebruiken maar mss een afkorting ervan maken of iets heel anders ervan maken.
Stamboomnamen hebben bij ons helemaal niets met de roepnamen te maken. Stamboomnamen zeggen me ook weinig (behalve de achternaam). De stamboomnamen hebben bij ons wel diepere betekenis. I.t.t. de roepnamen.
Bij beide honden is de stamboomnaam "helemaal van ons". Bij Saar was het thema Summer, en daar hebben wij Eternal Summer van gemaakt. Voor Miep kregen we een lijst met een stuk of 100 rozenvariëteiten met een W. Miep werd dus onze "Win-win-...."
Ik denk dat niemand de kennelnaam vol gaat gebruiken, en ik denk dat niet eens iedereen de roepnaam uit de kennelnaam haalt.
Is dat erg?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik vind het ook wel leuke namenMarion. schreef:Maar ik mag me dus wel afvragen (aan iedereen, stond er nog) waarom ze de namen zo mooi vinden?
Je weet natuurlijk nooit hoe de toekomstige baasjes hun hond willen noemen, maar Fandango (of Fango of zo), Storm, Ief, Magoo (en de vijfde ben ik vergeten
Leuk thema ook, filmtitels.
Ach Marion, een fokker moet toch wàt: ik geloof dat ze tegenwoordig al heel snel de namen moeten inleveren en geen rekening kunnen houden met de wensen van de pupkopers.
Ik vind zo'n thema leuker dan een beginletter (Moosje, Miesje, Maxje, Frits, Frats, Fruts enz)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Marion.
Wat doe ik nou weer :N:Annelies schreef:Marion....!!! Je doet ut weer...!!!![]()
![]()
Vóór mijn tijd. Ver voor mijn tijd. Ik ben pas 40 hoor. Mijn eerste film was Grease. Echt waarAnnelies schreef:Okee, de film 'all about Eve'....
Eve weet zich op te werken tot een echte ster... Nah, da's toch hartstikke mooi...??
Gaat het over Eva Perron trouwens? Dàt weet ik dan wel weer. En dàt vind ik een kanjer van een wijf!
-
Marion.
Zowel bij Saar als Miep hadden we "thema's" en geen letters. Da's dus zeker al een jaar of 8. En de roepnamen lijken nog niet een op een letter uit de stamboomnaamtekkel schreef:Ik vind zo'n thema leuker dan een beginletter (Moosje, Miesje, Maxje, Frits, Frats, Fruts enz)
Allemaal zelf gekozen. Mèt de 'restrictie' qua thema, van de fokker. En hoe we de hondjes zouden roepen, zou haar worst wezen.
-
Addy
Gewoon simpelweg omdat ik ze mooi vind, is toch niet zo heel moeilijkMarion. schreef:Ik heb geen idee Suzanne. Ik verbaas me erover. En vraag me af "wat" er met de namen is die ze zo mooi maakt, omdat ik het zelf niet zie. Maar daar krijg ik geen antwoord op.LongFields schreef:Waarschijnlijk roepen ze dat omdat ze dat gewoon vinden?Marion. schreef: Ik vroeg me alleen af waarom iedereen 'mooie namen' roept. Ik vind er weinig bijzonders aan, maar blijkbaar ben ik daar de enige in.
![]()
Waarom zou het anders zijn denk je?
Ik ga dus weg uit jouw topic, en zal het niet langer vervuilen.
Waarom heten jouw honden Miep en Saar, nou neem aan omdat jij dat mooi vind, niet dat ik dat vind maar daar gaat het toch niet om.
Waarom eikelen over namen die iemand met liefde en zorg uitgekozen heeft, wat is daar de meerwaarde van
-
Addy
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Wat een gemiep! over namen. Wat er ook op de stamboom staat, ik beslis zelf of ik de roepnaam houd. Queu = afgekort tot Q. Als wij Q op de stamboom hadden willen staan, had het ook gekund. In de volksmond is het echter tot Q (Engels uitgesproken) gebleven.En Queen heette al zo.
Onze eerste dog heette Crazy Boris. Afgekort tot Boris. De naam die wij hem wilden geven. Ik kan zo wel even verder gaan....
Stormy Monday vind ik in dit geval een geweldige naam
Veel puppie-plezier Suzanne en uiteraard ook Marc en Martijn, en niet te vergeten, de rest van de mensen die op de lijst stonden!
Onze eerste dog heette Crazy Boris. Afgekort tot Boris. De naam die wij hem wilden geven. Ik kan zo wel even verder gaan....
Stormy Monday vind ik in dit geval een geweldige naam
Veel puppie-plezier Suzanne en uiteraard ook Marc en Martijn, en niet te vergeten, de rest van de mensen die op de lijst stonden!
- starfleet
- Erelid
Gefeliciteerd met het mooie nest, ziet er goed uit allemaal. Wel heel erg fijn dat dat dwarsliggertje nog leefde, dat hoor je vaak wel anders, zeer toepasselijke naam heeft hij meegekregen.
Martijn en Marc ook gefeliciteerd met jullie pup. Veel geduld op moeten brengen, maar nu dan toch eindelijk, vind het leuk voor jullie.
Anne
Martijn en Marc ook gefeliciteerd met jullie pup. Veel geduld op moeten brengen, maar nu dan toch eindelijk, vind het leuk voor jullie.
Anne
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Allereerst begon dit topic met de uitleg van het hoe en wat rondom de geboorte, niet met foto's (daar hebben we een andere rubriek voorMarion. schreef: Het topic begon met foto's. Daarna kwamen namen, en riep iedereen dat het zulke mooie namen waren.
Ik vind de namen niet bijzonder, maar daar ben ik vrij uniek in blijkbaar. Prima. Ik zal er verder niets "naars" meer over zeggen. Maar no way dat ik ga zeggen dat ik het mooie namen vind, want ik ga niet liegen
En dat jij de namen niet mooi vind heb je inmiddels wel een keer of 5 gemeld, dat moge inmiddels wel duidelijk zijn.
En waarom zou jij zeggen dat je het mooie namen vindt als dat niet zo is? Hoeft van mij echt niet hoor. Maar blijkbaar denk je nog steeds dat anderen dat wel doen terwijl ze er niks aan vinden, gezien je reacties.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De stamboomnaam is ook iets wat je verder (als je niet gaat showen of fokken) niet nodig hebt. Toen jij jouw honden kreeg kon de fokker de stamboomnamen nog doorgeven nadat de pups naar hun nieuwe eigenaren waren vertrokken, dus toen was het prima te doen om de eigenaren de namen te laten verzinnen bij hun nieuwe pup. Tegenwoordig moet je de namen (heb ik al eerder geschreven) binnen 10 dagen doorgeven en worden ze bij het chippen (vaak al voordat de pups gekozen zijn door de pupkopers) aan de individuele pups gekoppeld.Marion. schreef:
Stamboomnamen hebben bij ons helemaal niets met de roepnamen te maken. Stamboomnamen zeggen me ook weinig (behalve de achternaam). De stamboomnamen hebben bij ons wel diepere betekenis. I.t.t. de roepnamen.
Dan zou het dus theoretisch kunnen dat de stamboomnaam Saar gekoppeld wordt aan de pup van een ander. Dat is niet te vermijden met de huidige stamboomprocedure.
Daarom heb ik er voor gekozen om de namen die voor mij mooi zijn te bedenken, en het aan de pupkopers over te laten om de roepnaam van de pups (die veel belangrijker is natuurlijk dan de stamboomnaam) te bedenken, en dan kunnen zij zelf beslissen of daar een diepere betekenis achter zit of dat ze de naam gewoon zo lekker vinden roepen.
De kennelnaam zowiezo niet, ik roep Nozem ook niet met "LongFields" aan.Marion. schreef: Ik denk dat niemand de kennelnaam vol gaat gebruiken, en ik denk dat niet eens iedereen de roepnaam uit de kennelnaam haalt.
Is dat erg?
De stamboomnamen waarschijnlijk ook niet in zijn geheel, maar het kan best dat de mensen een deel of een afkorting van de naam zo leuk vinden dat dat dan de roepnaam gaat worden. Maar dat is helemaal aan hen natuurlijk.
En wie heeft gezegd dat het erg is?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Marion, je kunt ook zwijgen dan hoef je niet te liegen.
Suzanne, ik ben nog steeds erg benieuwd hoe de bevalling precies is gegaan en wanneer en waarom er besloten is om piton te spuiten ?
Toen de 4de pup was gebeuren was Nozem rustig begreep ik ? Wat heb je toen afgewacht ?
Wat was het risico van afwachten met de keizersnee ? De pup zat nog niet in het geboortekanaal. Ik dacht dat hij dan gewoon "veilig" zat en dat er voorlopig niets mee kan gebeuren. Zolang de moeder rustig is en geen weeën heeft.
Sorry, een heleboel vragen maar ik vraag het me zo af.
Suzanne, ik ben nog steeds erg benieuwd hoe de bevalling precies is gegaan en wanneer en waarom er besloten is om piton te spuiten ?
Toen de 4de pup was gebeuren was Nozem rustig begreep ik ? Wat heb je toen afgewacht ?
Wat was het risico van afwachten met de keizersnee ? De pup zat nog niet in het geboortekanaal. Ik dacht dat hij dan gewoon "veilig" zat en dat er voorlopig niets mee kan gebeuren. Zolang de moeder rustig is en geen weeën heeft.
Sorry, een heleboel vragen maar ik vraag het me zo af.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij mij dus wel, al mijn honden hebben de stamboomnaam als roepnaam behalve dan de laatste helaasMarion. schreef:Stamboomnamen hebben bij ons helemaal niets met de roepnamen te maken.