daar moet je niet om lachen suzanne, we proberen hier het forum weer een beetje goed te krijgen en hadden net de zaken weer onder controlleLongFields schreef:Caro. schreef:Ja, en waarom?cloris schreef:Ik vind de namen geweldig!![]()
![]()
(sorry Suzanne, kon het niet laten)
![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nozem en haar pups * laatste update pag. 7 *
Moderator: moderatorteam
-
Addy
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja maar... ja maar... de reactie vroeg er gewoon omAddy schreef:daar moet je niet om lachen suzanne, we proberen hier het forum weer een beetje goed te krijgen en hadden net de zaken weer onder controlleLongFields schreef:Caro. schreef:Ja, en waarom?cloris schreef:Ik vind de namen geweldig!![]()
![]()
![]()
![]()
Oké ontopic weer dan
-
Addy
Caro. schreef:Ja maar... ja maar... de reactie vroeg er gewoon omAddy schreef:daar moet je niet om lachen suzanne, we proberen hier het forum weer een beetje goed te krijgen en hadden net de zaken weer onder controlleLongFields schreef:Caro. schreef: Ja, en waarom?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oké ontopic weer dan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Addy schreef:Caro. schreef:Ja maar... ja maar... de reactie vroeg er gewoon omAddy schreef:daar moet je niet om lachen suzanne, we proberen hier het forum weer een beetje goed te krijgen en hadden net de zaken weer onder controlleLongFields schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Oké ontopic weer danwij hebben vandaag besloten om hier weer een goed forum van te maken
![]()
![]()
Dan moet je nu stoppen met off-topic gaan Addy!
-
Addy
Wij hadden dat toch besloten, jullie toch nietLongFields schreef:Addy schreef:Caro. schreef:Ja maar... ja maar... de reactie vroeg er gewoon omAddy schreef: daar moet je niet om lachen suzanne, we proberen hier het forum weer een beetje goed te krijgen en hadden net de zaken weer onder controlle![]()
![]()
Oké ontopic weer danwij hebben vandaag besloten om hier weer een goed forum van te maken
![]()
![]()
![]()
Dan moet je nu stoppen met off-topic gaan Addy!![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Weer even een update hoe het gaat (eindelijk weer on-topic ook
):
Vanochtend had Nozem na het uitlaten wat verhoging. Een uurtje of wat later was haar temperatuur gezakt tot 39,16 graden. Ik heb even contact gehad met de dierenarts en moet het wel even goed in de gaten houden de komende periode.
Daarnet had ze 39,3 graden, iets te hoog dus eigenlijk.
Ik ga straks nog een keer meten en dan eventueel weer terugbellen.
Buiten dat Nozem wat meer hijgt dan normaal is ze vrolijk, zorgzaam, eet ze als een dijker en drinkt ze (als ik het haar kom brengen
) normaal gelukkig. Dus er zal vast niets aan de hand zijn, maar ik houd het natuurlijk wel even in de peiling.
De pups doen het goed, het is een lekker stel zo bij elkaar. Ik kan uren luisteren naar hun geluidjes tijdens het slapen, het smakken tijdens het drinken en hun ongenoegen als broer- of zuslief hen van een tepel af probeert te drukken om zelf verder te drinken.
Ik begin er nu écht van te genieten!
Vanochtend had Nozem na het uitlaten wat verhoging. Een uurtje of wat later was haar temperatuur gezakt tot 39,16 graden. Ik heb even contact gehad met de dierenarts en moet het wel even goed in de gaten houden de komende periode.
Daarnet had ze 39,3 graden, iets te hoog dus eigenlijk.
Ik ga straks nog een keer meten en dan eventueel weer terugbellen.
Buiten dat Nozem wat meer hijgt dan normaal is ze vrolijk, zorgzaam, eet ze als een dijker en drinkt ze (als ik het haar kom brengen
De pups doen het goed, het is een lekker stel zo bij elkaar. Ik kan uren luisteren naar hun geluidjes tijdens het slapen, het smakken tijdens het drinken en hun ongenoegen als broer- of zuslief hen van een tepel af probeert te drukken om zelf verder te drinken.
Ik begin er nu écht van te genieten!
- Annelies
- Zeer actief
-
Addy
-
Gos
- Zeer actief
-
Jojoke
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
weer een Laekense in de sportMARC_S schreef:Gos schreef:Hihi, wat leuk, al die mogelijkheden die jullie overwegen met Iefke. Dat wordt ook nog moeilijk kiezen straks!Liefst wil ik IPO proberen als de pup daar iets voor voelt tenminste.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil het wel echt proberen. Ik geloof er heilig in dat ze dat extreem leuk kunnen vinden en ik denk ook dat het goed is eens iets anders te proberen. Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn maar ik vind het een uitdaging om het op mijn manier te doen. Gewoon trainen en kijken hoe het gaat. Ik lees nu zoveel van zoveel mensen die gewoon leuk met hun honden omgaan en die sport doen.malinois schreef:weer een Laekense in de sportMARC_S schreef:Gos schreef:Hihi, wat leuk, al die mogelijkheden die jullie overwegen met Iefke. Dat wordt ook nog moeilijk kiezen straks!Liefst wil ik IPO proberen als de pup daar iets voor voelt tenminste.
zou het heel gaaf vinden!
Vindt ze het niks dan kan het mij niet schelen en ga ik iets anders doen. Vindt ze het helemaal te gek dan vind ik het weer super om eens met een niet alledaagse hond op een niet alledaagse manier toch een leuke hobby voor de hond te hebben
Wat ik niet snel zal doen is erg streng trainen en echt op de examens afgaan. Het zal puur voor de lol van de hond zijn en dan zien we verder wel weer
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, die had ik wel opgehangen maar die is maar heel even aangeweest maandag, toen Nozem onder het mes ging. Toen ze weer terug kwam heb ik hem weer uitgedaan want dat was te warm.Nanna schreef:Ze ligt toch niet onder een warmtelamp? Daar kunnen ze ook verhoging van hebben, voor de meeste teven is dat veel te warm.
Ik heb wel 2 warmtematjes, waarvan er eentje op de warmste en eentje op standje lauw staat, maar die beslaan maar een klein gedeelte van de werpkist en daar ligt ze dus ook niet vaak/voortdurend op.
Haar temperatuur is niet verder gestegen, daarstraks was 'ie 39,18 dus dat moet nog wel kunnen. Eind van de middag meet ik opnieuw en bel ik nog even met de dierenarts.
Ze had daarnet met uitlaten een bloederige sliert aan haar vulva, en haar ontlasting is nog niet goed vast, dus dat overleg ik dan ook gelijk even.
Ze eet nog steeds supergoed en doet niet loom aan of zo, dus ik denk niet dat er iets echt mis is, maar beter even voorzichtig zijn denk ik.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat dacht ik op zich ook allemaal, maar ik dacht het kan nooit kwaad het even bij de DA na te vragen.Nanna schreef:Dat valt hier onder de afdeling normaalZe had daarnet met uitlaten een bloederige sliert aan haar vulva, en haar ontlasting is nog niet goed vast, dus dat overleg ik dan ook gelijk even.
Die afscheiding kan ook nog best even blijven ook, de baarmoeder wordt schoongemaakt. En die ontlasting zal haast wel komen van de nageboortes die ze opgepeuzeld heeft?
Ik kon het me van Sjefke niet meer zo helder voor de geest halen.
Jij zou je in mijn geval dus geen zorgen maken?
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ahhhh liefLongFields schreef:Sjefke mag inmiddels wel in de ren (als ik erbij ben) maar wordt niet in de buurt van de kist toegelaten, dan gaat Nozem zachtjes grommen.
Maar ze is wel erg gebiologeerd door alle puppy-geluidjes.
Ik gok zo dat ze er over een paar dagen wel steeds voorzichtiger dichterbij mag
Hopelijk is de verhoging van Nozem snel onder de knie!!
-
Jose
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat het goed gaat met Nozem en de puppies.
En ik vind de namen ook mooi. Gewoon gevoelsmatig. Misschien wel omdat ik alles omtrent de laekentjes van Suzanne geweldig vind en ik dus absoluut irrationeel ook deze namen leuk vindt, net zo goed als de namen van de vorige nesten.
M&M, jullie ook gefeliciteerd natuurlijk en Eve is een mooie naam.
En ik vind de namen ook mooi. Gewoon gevoelsmatig. Misschien wel omdat ik alles omtrent de laekentjes van Suzanne geweldig vind en ik dus absoluut irrationeel ook deze namen leuk vindt, net zo goed als de namen van de vorige nesten.
M&M, jullie ook gefeliciteerd natuurlijk en Eve is een mooie naam.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn teef had dat ook hoor de dag erna... heeft wel 2 tot 3 dagen wat dunne ontlasting gehad daarna werd het beter... en ook die slierten had zeLongFields schreef:Dat dacht ik op zich ook allemaal, maar ik dacht het kan nooit kwaad het even bij de DA na te vragen.Nanna schreef:Dat valt hier onder de afdeling normaalZe had daarnet met uitlaten een bloederige sliert aan haar vulva, en haar ontlasting is nog niet goed vast, dus dat overleg ik dan ook gelijk even.
Die afscheiding kan ook nog best even blijven ook, de baarmoeder wordt schoongemaakt. En die ontlasting zal haast wel komen van de nageboortes die ze opgepeuzeld heeft?
Ik kon het me van Sjefke niet meer zo helder voor de geest halen.
Jij zou je in mijn geval dus geen zorgen maken?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ben echt heel benieuwd, en idd. als ze het niet leuk vind gewoon wat anders doen, maar ik kan het me bijna niet voorstellenMARC_S schreef:Ik wil het wel echt proberen. Ik geloof er heilig in dat ze dat extreem leuk kunnen vinden en ik denk ook dat het goed is eens iets anders te proberen. Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn maar ik vind het een uitdaging om het op mijn manier te doen. Gewoon trainen en kijken hoe het gaat. Ik lees nu zoveel van zoveel mensen die gewoon leuk met hun honden omgaan en die sport doen.malinois schreef:weer een Laekense in de sportMARC_S schreef:Gos schreef:Hihi, wat leuk, al die mogelijkheden die jullie overwegen met Iefke. Dat wordt ook nog moeilijk kiezen straks!Liefst wil ik IPO proberen als de pup daar iets voor voelt tenminste.
zou het heel gaaf vinden!
Vindt ze het niks dan kan het mij niet schelen en ga ik iets anders doen. Vindt ze het helemaal te gek dan vind ik het weer super om eens met een niet alledaagse hond op een niet alledaagse manier toch een leuke hobby voor de hond te hebben![]()
Wat ik niet snel zal doen is erg streng trainen en echt op de examens afgaan. Het zal puur voor de lol van de hond zijn en dan zien we verder wel weer

- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
houd de melkkwartieren goed in de gaten op verdikkingen.....doe je vast al maar ik kan me beertje nog goed heugen.....LongFields schreef:Nee, die had ik wel opgehangen maar die is maar heel even aangeweest maandag, toen Nozem onder het mes ging. Toen ze weer terug kwam heb ik hem weer uitgedaan want dat was te warm.Nanna schreef:Ze ligt toch niet onder een warmtelamp? Daar kunnen ze ook verhoging van hebben, voor de meeste teven is dat veel te warm.
Ik heb wel 2 warmtematjes, waarvan er eentje op de warmste en eentje op standje lauw staat, maar die beslaan maar een klein gedeelte van de werpkist en daar ligt ze dus ook niet vaak/voortdurend op.
Haar temperatuur is niet verder gestegen, daarstraks was 'ie 39,18 dus dat moet nog wel kunnen. Eind van de middag meet ik opnieuw en bel ik nog even met de dierenarts.
Ze had daarnet met uitlaten een bloederige sliert aan haar vulva, en haar ontlasting is nog niet goed vast, dus dat overleg ik dan ook gelijk even.
Ze eet nog steeds supergoed en doet niet loom aan of zo, dus ik denk niet dat er iets echt mis is, maar beter even voorzichtig zijn denk ik.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat doe ik zeker. Het hele gedoe met Beertje heeft bij mij een diepe indruk achtergelaten. Tot nu toe voelt het allemaal nog gewoon zacht en normaal, ze heeft wel flink opgezette melklijsten maar dat had ze voor de geboorte al. Ik ben er in ieder geval erg beducht op.Ragverp schreef:houd de melkkwartieren goed in de gaten op verdikkingen.....doe je vast al maar ik kan me beertje nog goed heugen.....LongFields schreef:Nee, die had ik wel opgehangen maar die is maar heel even aangeweest maandag, toen Nozem onder het mes ging. Toen ze weer terug kwam heb ik hem weer uitgedaan want dat was te warm.Nanna schreef:Ze ligt toch niet onder een warmtelamp? Daar kunnen ze ook verhoging van hebben, voor de meeste teven is dat veel te warm.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
We kijken het (na overleg) nog even aan, zeker omdat ze enorm goed eet, niet overmatig drinkt en heel goed alert en toch al weer vrij actief is.
Ze is vanavond al diverse keren even bij ons op de bank komen buurten, om daarna gauw weer terug te gaan naar haar pups. En toen ik even een paar uur weg was naar mijn werk vanavond is ze naast de werpkist gaan liggen in plaats van erin. Ze is dus een stuk relaxter aan het worden.
Sjefke heeft de pups nu van dichtbij gezien en vond het prachtig. Ze wilde ze het liefst gaan likken en verzorgen. Nozem was op dat moment bij de andere pups, Eric en ik hadden er allebei eentje mee naar binnen en op schoot. Op deze manier is het dus goed te doen, en Nozem wordt steeds milder richting Sjefke, dus over een poosje kan Sjefke ook wel een keer een kijkje gaan nemen bij de werpkist denk ik.
Daarnet hebben we ze alle 5 weer gewogen, en ze zijn allemaal ten opzichte van gisteravond minimaal 10 % in gewicht toegenomen.
De zwaarste pup weegt inmiddels al bijna 7 ons!
Ze is vanavond al diverse keren even bij ons op de bank komen buurten, om daarna gauw weer terug te gaan naar haar pups. En toen ik even een paar uur weg was naar mijn werk vanavond is ze naast de werpkist gaan liggen in plaats van erin. Ze is dus een stuk relaxter aan het worden.
Sjefke heeft de pups nu van dichtbij gezien en vond het prachtig. Ze wilde ze het liefst gaan likken en verzorgen. Nozem was op dat moment bij de andere pups, Eric en ik hadden er allebei eentje mee naar binnen en op schoot. Op deze manier is het dus goed te doen, en Nozem wordt steeds milder richting Sjefke, dus over een poosje kan Sjefke ook wel een keer een kijkje gaan nemen bij de werpkist denk ik.
Daarnet hebben we ze alle 5 weer gewogen, en ze zijn allemaal ten opzichte van gisteravond minimaal 10 % in gewicht toegenomen.
De zwaarste pup weegt inmiddels al bijna 7 ons!
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond