Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Middagje agility (en wandelen) op ‘t platteland! Doe je mee?

Moderator: moderatorteam

Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

ik stond ook nog bij de misschientjes, maar moet helaas definitief afzeggen. ik was dus ook nog een andere afspraak, mix tussen zakelijk en privé, vergeten. :roll: Ik vind het echt heel jammer en een volgende keer ga ik toch proberen om te komen kijken. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Sorry, ik moet afzeggen ivm mijn werk.

Volgende keer beter.
:pop:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik sta waarschijnlijk ook nog met mijn eigen naam bij de misschiens, maar had al eerder aangegeven, dat ik helaas niet kan komen.
Ik wens iedereen een heel gezellige middag toe.
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

zie dit topic nu pas :N:

Jammer genoeg moet ik die dag werken en zal het niet lukken om te komen, jammer want tis redelijk in de buurt.

en weet ik nu ook waar Marc en Martijn ongeveer wonen :mrgreen: .

Veel plezier voor de gene die wel gaan. :ok:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mag Benno misschien nog mee doen met de workshop? Voor een keer vindt hij zoiets namelijk meestal wel cool :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Lysette schreef:Mag Benno misschien nog mee doen met de workshop? Voor een keer vindt hij zoiets namelijk meestal wel cool :mrgreen:
Natuurlijk mag dat. We kijken gewoon na de wedstrijd wie er wat wil proberen en dan ga je er gewoon bij staan met Benno.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Ik sta ook nog op de misschien lijst en ik kan het nu nog niet definitief zeggen. Van de BBQ kan ik wel al zeker zeggen dat ik niet mee ga doen. Dan misschien wel met workshop en wandeling maar dat laat ik nog even weten. Enig idee hoelaat ongeveer de workshop en wandeling begint? En hoelang we gaan wandelen?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Zoek stok!
Zeer actief

Rosa schreef:Enig idee hoelaat ongeveer de workshop en wandeling begint? En hoelang we gaan wandelen?
Euh tsja...om 14.15 uur parcours verkennen. Eerste start om 14.30 uur. Als iedereen komt, zijn er 27 deelnemers. Dus reken maar dat we niet met de workshop starten voor 15.00 uur. Maar pin me er niet aan vast hoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als er niets geks gebeurt ben ik er definitief bij zaterdag. Met Marouck dus, 54 cm groot. :mrgreen: En we doen de wedstrijd en de wandeling. :wink:
Kan de auto bij het behendigheidsgedoe in de buurt staan want dan neem ik misschien Biène ook nog mee? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Zoek stok! schreef:
Rosa schreef:Enig idee hoelaat ongeveer de workshop en wandeling begint? En hoelang we gaan wandelen?
Euh tsja...om 14.15 uur parcours verkennen. Eerste start om 14.30 uur. Als iedereen komt, zijn er 27 deelnemers. Dus reken maar dat we niet met de workshop starten voor 15.00 uur. Maar pin me er niet aan vast hoor.
Grin.. niet vergeten dat het vroeg donker wordt he ;) .. anders lopen we daar in het donker door het bos te wandelen... :N: :mrgreen:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Zoek stok!
Zeer actief

P!nki schreef:
Zoek stok! schreef:
Grin.. niet vergeten dat het vroeg donker wordt he ;) .. anders lopen we daar in het donker door het bos te wandelen... :N: :mrgreen:
Ow, hadden we dat nog niet verteld? Van die dropping in het donker? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
P!nki schreef:
Zoek stok! schreef:
Ow, hadden we dat nog niet verteld? Van die dropping in het donker? :mrgreen:
grin lijkt me leuk hoor... :cheer: :cheer: :smile:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Tobi is bang in het donker hoor :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Inge schreef:Als er niets geks gebeurt ben ik er definitief bij zaterdag. Met Marouck dus, 54 cm groot. :mrgreen: En we doen de wedstrijd en de wandeling. :wink:
Kan de auto bij het behendigheidsgedoe in de buurt staan want dan neem ik misschien Biène ook nog mee? :wink:
Neem haar maar lekker mee, hoor!

Er zijn verschillende mogelijkheden om te parkeren en het parcours op te zetten maar je kunt sowieso de auto zo neerzetten dat je hem kunt zien en de mensen die hier bij het terras rondhangen kunnen Biène zelf dan ook zien.
Als je het juist rustig bij de auto wilt hebben kan dat ook.
Da's dan weer net om het hoekje.

Dat gaat prima werken hoor. :ok:
OK, klinkt goed, dan zal ze denk ik gewoon meekomen. Heeft Nika een lekkere rustige middag alleen. :mrgreen:
Rustig bij de auto is denk ik wel slim, Biène is nogal waaks in de auto :N:
Ehm...nog een vraagje...kunnen ze bij de auto gelijk los of moeten ze eerst een stuk aangelijnd lopen :N: Marouck is een grote ramp aan de lijn namelijk en Biène gaat dan in de riem van Marouck hangen. :mrgreen:
Biène hou ik bij de wandeling het eerste stukje zowiezo even aangelijnd, eerst ff aftasten hoe ze reageert (in Geldrop ging het heel goed) :wink: Ze is niet echt gewend in grote groepen te lopen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Dit is de definitieve BBQ lijst:
Noor: 1 persoon
Marye: 1 persoon
Githa: 2 personen
Yvette: 2 personen
Suzanne (Mowan): 1 persoon
Corina: 2 personen
Mascha: 1 persoon
Cleo: 1 persoon
Marco en Esther: 2 personen
Karin: 1 persoon
Linda: 1 persoon
Marc en Martijn: 2 personen
Marianne: 1 persoon
Anita: 1 persoon
Totaal: 19 personen
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

OPROEPJE VOOR DE WORKSHOPPERS/WANDELAARS:
Kom je aan terwijl de wedstrijd bezig is, houd daar dan een beetje rekening mee en leid de honden niet te veel af (qua geluid, rondrennende honden e.d.). Ik probeer een schapennet zo neer te zetten dat het parcours een beetje afgeschermd is, maar weet niet in hoeverre dat lukt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

jeuy dat vind ik fijn want ons djucko wil nog wel eens weg lopen naar andere honden toe als hij ze nog niet kent.

:devil: :devil: :smile: :smile:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hoe gaat dat met de wedstrijd en workshop dan?

mijn lola blijft aan de lijn maar als een hondje wedstrijd loopt of workshop dan lopen daar toch niet 15 andere honden doorheen te snuffen?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:hoe gaat dat met de wedstrijd en workshop dan?

mijn lola blijft aan de lijn maar als een hondje wedstrijd loopt of workshop dan lopen daar toch niet 15 andere honden doorheen te snuffen?
Tijdens de wedstrijd loopt 1 hond los op het parcours. Die kan natuurlijk van het parcours afschieten, dus even opletten. Tijdens de workshop zijn de honden aangelijnd, behalve als ze bijv. een voor een door de tunnel gaan (dat gaat niet zo handig aangelijnd :mrgreen: ).

Gewoon allemaal een beetje rekening met elkaar houden lijkt me.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:hoe gaat dat met de wedstrijd en workshop dan?

Dan zitten ze (in mijn geval althans) vast of in de auto.
Het ging mij puur om de start van de wandeling, als ik dan Marouck en Biène tegelijk aan de lijn moet houden is dat niet echt een pré om Biène mee te nemen :mrgreen: , aangezien Marouck nou eenmaal niet normaal kan lopen en dan heb ik het flink te houwen met 2.
Nu kan Marouck gewoon direct los dan en heb ik alleen Biène aan de lijn, 1 is geen probleem. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik bedoel inderdaad vooral wat martijn zegt. ik ben nog nooit naar zoiets geweest en zag in mijn fantasie een wedstrijd met 6 snuffelende hondjes in de ring en 1 hond die moest lopen. in de workshop allemaal aangelijnde hondjes die les hebben en nog 10 die geen les hebben zonder lijn :smile:

etcetc.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:ik bedoel inderdaad vooral wat martijn zegt. ik ben nog nooit naar zoiets geweest en zag in mijn fantasie een wedstrijd met 6 snuffelende hondjes in de ring en 1 hond die moest lopen. in de workshop allemaal aangelijnde hondjes die les hebben en nog 10 die geen les hebben zonder lijn :smile:

etcetc.
Euh nee, zo zag ik het niet voor me :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey blijft sowieso aangelijnd, aangezien ik geen zin heb in gebitch naar andere kleine teefjes als die er zijn... Liever dus ook niet al te dicht daarmee in de buurt komen (verder boeit het me niet zo met andere honden, maar dit kan fout gaan, zeker als ze fel is vanwege de behendigheid, en daar heb ik geen zin in)...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Suuz!
Zeer actief

Jacksel schreef:Jamey blijft sowieso aangelijnd, aangezien ik geen zin heb in gebitch naar andere kleine teefjes als die er zijn... Liever dus ook niet al te dicht daarmee in de buurt komen (verder boeit het me niet zo met andere honden, maar dit kan fout gaan, zeker als ze fel is vanwege de behendigheid, en daar heb ik geen zin in)...
En met de wandeling dan? blijft ze dan ook aan de lijn?> ik kan namelijk niet garanderen dat tijdens het wandelen mijn honden strak bij mij blijven. En ik wil niet aangelijnd gaan lopen eerlijk gezegd ;)
Suuz!
Zeer actief

oh en marc of martijn... aangezien de honden of in de buurt moeten blijven of aangelijnd moeten zijn tijdens het agility gebeuren (wat ik volkomen snap hoor) vroeg ik me af, of er iets in de buurt is waar ze wel los kunnen, als we toch staan te wachten voor we met de workshop kunnen beginnen. Om namelijk na 2,5 uur te rijden mijn honden eerst nog 2 uur aan de lijn te houden, vind ik eigenlijk ehm.. beetje k*t voor ze ;) ... ik weet dat ik dan met 2 hyperactieve hondjes sta. Dus als er een plekje in de buurt is, waar ze wel ff los kunnen raussen, zou je/jullie die dan aan willen wijzen of zo ;) .. dan kunnen ze in ieder geval even hun energie kwijt ;) ... En kan ik ze daarna gewoon aan de lijn houden.
Zoek stok!
Zeer actief

P!nki schreef: En met de wandeling dan? blijft ze dan ook aan de lijn?> ik kan namelijk niet garanderen dat tijdens het wandelen mijn honden strak bij mij blijven. En ik wil niet aangelijnd gaan lopen eerlijk gezegd ;)
De wandeling is gewoon 'op z'n hondenforums' lijkt me, dus inderdaad los.....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik kom sowieso met Moya en we willen graag iets met de behendigheid doen en daarna wandelen. Erik brengt ons en het hangt er nog even om of hij blijft of tussendoor weggaat. Als hij blijft nemen we denk ik ook Vigo mee, die vindt dat wel gezellig allemaal.

Met Moya heb ik nu eigenlijk maar 4 lessen behendigheid gehad. Net een beetje veel voor een beginnersworkshop vermoedelijk maar voor een "echte" wedstrijd... nou ja, we zien wel :mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jelle schreef:Ik kom sowieso met Moya en we willen graag iets met de behendigheid doen en daarna wandelen. Erik brengt ons en het hangt er nog even om of hij blijft of tussendoor weggaat. Als hij blijft nemen we denk ik ook Vigo mee, die vindt dat wel gezellig allemaal.

Met Moya heb ik nu eigenlijk maar 4 lessen behendigheid gehad. Net een beetje veel voor een beginnersworkshop vermoedelijk maar voor een "echte" wedstrijd... nou ja, we zien wel :mrgreen:
hoe spreek jij haar naam uit? ( zou nl kunnen dat je dan tijdens het wandelen als je je hond roept, ook een jackie bij je krijgt :mrgreen: )
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

yamie schreef:
jelle schreef:Ik kom sowieso met Moya en we willen graag iets met de behendigheid doen en daarna wandelen. Erik brengt ons en het hangt er nog even om of hij blijft of tussendoor weggaat. Als hij blijft nemen we denk ik ook Vigo mee, die vindt dat wel gezellig allemaal.

hoe spreek jij haar naam uit? ( zou nl kunnen dat je dan tijdens het wandelen als je je hond roept, ook een jackie bij je krijgt :mrgreen: )
:mrgreen:
met een j-klank. Voor de sportliefhebbers: zoals de tenniser.
De jouwe is met "dj" toch?

Ik zal goed opletten dat ik niet de verkeerde mee naar huis neem :wink:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jelle schreef:
yamie schreef:

:mrgreen:
met een j-klank. Voor de sportliefhebbers: zoals de tenniser.
De jouwe is met "dj" toch?

Ik zal goed opletten dat ik niet de verkeerde mee naar huis neem :wink:
de mijne als moodja en als moojaaa dusss :mrgreen:
maar denk dat je het verschil wel zult zien :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”