Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
moet je altijd iets doen met je hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
moet je altijd iets doen met je hond
vinden jullie dat als je een hond hebt dat je er altijd iets mee moet doen?zoals sport of speuren enz.
of is gewoon een huis hond ook goed?
groetjes eefje
of is gewoon een huis hond ook goed?
groetjes eefje
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Hangt zekre van de hond af vind ik. Gizmo die hoeft echt geen flyball of iets te doen vind ze niks aan, zij maakt liever een lekkere wandeling of naar het strand.
Laatst gewijzigd door Naad op 01 nov 2007 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
Nee, ligt aan de hond en als je meerdere honden heb red je dat ook niet. Spikey heeft anderhalf jaar op behendigheid gezeten daarna ben ik met hem gestopt omdat die hondenschool met behendigheid stopte, daarna ben ik met Tygo en Harrie begonnen bij een andere hondenschool.
Als ik thuis train doet Spikey wel gewoon mee met Harrie en Tygo.
De andere 2 doen niks, ja Breeze loopt shows maar voor de hond is dit geen sport
. Met Spikey wil ik graag Flyball of Speuren gaan doen, maar daar heb ik gewoon geen tijd voor.
Weekenden vaak weg naar shows, op maandag ringtraining, woensdag en donderdag naar behendigheid en ik wil ook nog avonden vrij houden om grote wandelingen te maken met de hele roedel.
Als ik thuis train doet Spikey wel gewoon mee met Harrie en Tygo.
De andere 2 doen niks, ja Breeze loopt shows maar voor de hond is dit geen sport

Weekenden vaak weg naar shows, op maandag ringtraining, woensdag en donderdag naar behendigheid en ik wil ook nog avonden vrij houden om grote wandelingen te maken met de hele roedel.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Het ligt helemaal aan de hond en aan wat die gewent is (gewent aan is geraakt). Ik heb nu een hele tijd niet aan speuren gedaan met Vegas omdat hij ziek is geweest en daarna was de speurleraar helemaal volgeboekt, nu gaan we a.s. zaterdag weer. Als ik geen sport buitenshuis beoefen vind Vegas dat prima maar als we wél wat doen maakt dat zijn leven zeker leuker
Het zal voor iedere hond dus zeker geen noodzaak zijn maar het kan het leven net even wat spannender maken.

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

Flauwekul dat je niks kan door je diensten, daar is altijd een mauw aan te passeneefje+huig schreef:ik doe helemaal niks met ze,er is niks in de buurt en door mijn diensten kan ik ook niet elke week op een vaste tijd,lastog dus.
Harley zou het denk ik wel leuk vinden maar die wil eigenlijk niks moeten,gewoon lang leve de lol.
Demi slaapt veel maar is wel fanatiek als we spelen.

-
- Vaste gebruiker
Jeltsje is ook een echte huishond, ze zit wel op gehoorzaamsheids cursus(2) en is wonder boven wonder de beste van de groep en is al klaar voor het examen volgens de cursus leidster. Terwijl ze de eerste cursus met de hakken over de sloot heeft gehaald. Ze heeft het dus echt moeten leren om er plezier in te krijgen en weet nu niet meer van ophouden, we hebben er echt een andere hond door gekregen (positief)

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor Samara is het voldoende dat ze bij ons is, iets van sport of trainen kan niet met haar, maar ik hou haar zelf wel bezig op haar manier...
Samara is bv gek op bouwterreinen met van die hekken erom en waar gebouwd wordt ..dan gaat ze helemaal blij uit haar schedeltje..dus ik ga vaak 3/4 x per week naar een groot terrein waar ze op verschillend eplekke aan het bouwen zijn en daar wandelen en lopen we samen blij tezijn bij het bouwhek
Tyson is een echt huishond en al wat ouder maar gek op balletjes dus ik ga 1 x per dag met hem alleen balletje gooien en verstoppen en hij vind dat geweldig...dus zo doe ik toch wat met hem naast de normale wandelingen.
Bowie daar zit ik wel mee op cursus omdat ze het leuk vind maar ook nodig heeft om iets meer tedoen dan de andere 2...plus voor mij is het ook goed...ik wil met haar graag sport en spel doen.
Dus hier 3 verschillende honden maar elke hond krijgt zijn of haar speciale aandacht... en daar gaat het om denk ik dat je doet met de hond wat die leuk vind en dat hoeft niet perse op een school oid....maar als je wilt is er een mouw aantepassen ivm onreglmatige diensten,...mijn zus traint ook met haar hond terwijl zij in de verzorging zit.
Jacqueline
Samara is bv gek op bouwterreinen met van die hekken erom en waar gebouwd wordt ..dan gaat ze helemaal blij uit haar schedeltje..dus ik ga vaak 3/4 x per week naar een groot terrein waar ze op verschillend eplekke aan het bouwen zijn en daar wandelen en lopen we samen blij tezijn bij het bouwhek

Tyson is een echt huishond en al wat ouder maar gek op balletjes dus ik ga 1 x per dag met hem alleen balletje gooien en verstoppen en hij vind dat geweldig...dus zo doe ik toch wat met hem naast de normale wandelingen.
Bowie daar zit ik wel mee op cursus omdat ze het leuk vind maar ook nodig heeft om iets meer tedoen dan de andere 2...plus voor mij is het ook goed...ik wil met haar graag sport en spel doen.
Dus hier 3 verschillende honden maar elke hond krijgt zijn of haar speciale aandacht... en daar gaat het om denk ik dat je doet met de hond wat die leuk vind en dat hoeft niet perse op een school oid....maar als je wilt is er een mouw aantepassen ivm onreglmatige diensten,...mijn zus traint ook met haar hond terwijl zij in de verzorging zit.
Jacqueline
-
- Zeer actief
als ik er 100km voor ga rijden wel ja,in de buurt is alles in de avond en anders bij anderen weer overdag,dat houdt in dat ik niet elke week kan en dat vind ik zonde,ik wil dan wel de hele cursus/training doorlopen en niet de helft missen.Addy schreef:Flauwekul dat je niks kan door je diensten, daar is altijd een mauw aan te passeneefje+huig schreef:ik doe helemaal niks met ze,er is niks in de buurt en door mijn diensten kan ik ook niet elke week op een vaste tijd,lastog dus.
Harley zou het denk ik wel leuk vinden maar die wil eigenlijk niks moeten,gewoon lang leve de lol.
en het is mouw volgens mij

en jij praat nu poepeefje+huig schreef:als ik er 100km voor ga rijden wel ja,in de buurt is alles in de avond en anders bij anderen weer overdag,dat houdt in dat ik niet elke week kan en dat vind ik zonde,ik wil dan wel de hele cursus/training doorlopen en niet de helft missen.Addy schreef:Flauwekul dat je niks kan door je diensten, daar is altijd een mauw aan te passeneefje+huig schreef:ik doe helemaal niks met ze,er is niks in de buurt en door mijn diensten kan ik ook niet elke week op een vaste tijd,lastog dus.
en het is mouw volgens mij

koop een step en ga steppen

koop een bal en ga ballen

koop een clicker en ga clickeren

doet iets
-
- Zeer actief
ik doe wel balspelletjes en gehoorzaamheid met ze,iig met harley,die vind dat wel leuk maar wil eigenlijk alleen maar rennen,en gek doen.Addy schreef:en jij praat nu poepeefje+huig schreef:als ik er 100km voor ga rijden wel ja,in de buurt is alles in de avond en anders bij anderen weer overdag,dat houdt in dat ik niet elke week kan en dat vind ik zonde,ik wil dan wel de hele cursus/training doorlopen en niet de helft missen.Addy schreef:Flauwekul dat je niks kan door je diensten, daar is altijd een mauw aan te passeneefje+huig schreef:ik doe helemaal niks met ze,er is niks in de buurt en door mijn diensten kan ik ook niet elke week op een vaste tijd,lastog dus.
en het is mouw volgens mij![]()
koop een step en ga steppen![]()
koop een bal en ga ballen![]()
koop een clicker en ga clickeren![]()
doet iets![]()
![]()
dus wij hebben met de ballengooier nog de meeste lol en dat doen we dus ook geregeld.
behendig zijn vind ie maar niks,in het bos over boomstammen heen enz vind ie maar eng en te lang duren,hij springt er dan halverwege van af :N:
Met demi zou ik helemaal niet weten wat ik moet doen,die vind niks bijzonder,wil gewoon lekker snuffelen en lopen en vind het verder wel best.
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb met Joy 2 gehoorzaamheidscursussen gedaan. Daarna zijn we verder gegaan met jachttraining. Helaas vond ze dat werkelijk niet leuk. Ik moest haar elke keer wakker maken als we aan de beurt waren
. Dan werd de dummy weggeschoten, ze ging er wel achteraan maar dan vond ze onderweg een stokje wat veeeeeel interessanter was en ging dan op haar gemak liggen kluiven
.
"Blijven" met de hele groep honden terwijl alle baasjes uit zicht waren kon ze overigens als de beste. Bij terugkomst liepen alle honden te spelen en gek te doen terwijl Joy van de gelegenheid gebruik maakte om een uiltje te knappen.
Tja, ze hebben er een Golden Retrievervacht overheen getrokken maar wat er onder zit??
Joy is dus sinds haar 3e jaar een heerlijke huishond geworden. Ze geniet met name van onze wandelingen. Ook het bezoeken van ruines, op een terras zitten of op vakantie gaan vindt ze helemaal te gek!

"Blijven" met de hele groep honden terwijl alle baasjes uit zicht waren kon ze overigens als de beste. Bij terugkomst liepen alle honden te spelen en gek te doen terwijl Joy van de gelegenheid gebruik maakte om een uiltje te knappen.

Tja, ze hebben er een Golden Retrievervacht overheen getrokken maar wat er onder zit??

Joy is dus sinds haar 3e jaar een heerlijke huishond geworden. Ze geniet met name van onze wandelingen. Ook het bezoeken van ruines, op een terras zitten of op vakantie gaan vindt ze helemaal te gek!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Ik train ook niet met al mijn honden maar wel met de honden die er echt plezier in hebbenNanna schreef:Ik vind het ook zwaar van de hond afhangen hoor. De mijne zijn puur tevreden met lange boswandelingen waarbij ze hun jachtinstinct kunnen botvieren, lekker rauzen door de bosjes met schitterogen.
Ik moet er niet aan dènken om een hond te hebben waarmee ik zou moeten flyballen, speuren of weet ik al wat niet, ik hóu daar helemaal niet van. Moet zeggen dat ik daar mijn rassen ook op uitgezocht heb hoor
Heb ooit getwijfeld om een Aussie te nemen uit een nest van een vriendin, maar het niet gedaan. Het zou niet eerlijk geweest zijn tegenover de hond.

Verder vinden mijn galgo's niets leukers dan te struinen in het bos en zich leeg te lopen op het strand, is ook prima.
Met mijn honden doe ik gewoon dat wat ze leuk vinden, hetzij trainen, fietsen, steppen vanaf volgende week, of ballen gooien of noem maar op.
Het belangrijkste is dat ze plezier in hun leventjes hebben

-
- Zeer actief
ik denk dat als harley het flyballen zou begrijpen hij het reuze leuk zou vinden,weet ik bijna wel zeker maar ik kan het in de buurt dus echt gewoon niet doen vanwege mijn werk,dat is geen excuus,eerder een feit waar ik erg van baal
en ben dus al bezig om te kijken of ik her en der wat aanpassingen kan doen maar ik ben momenteel weinig flexibel.

-
- Actief
Nou dat vinden Aussies ook heel leuk.Nanna schreef:Ik vind het ook zwaar van de hond afhangen hoor. De mijne zijn puur tevreden met lange boswandelingen waarbij ze hun jachtinstinct kunnen botvieren, lekker rauzen door de bosjes met schitterogen.
Ik moet er niet aan dènken om een hond te hebben waarmee ik zou moeten flyballen, speuren of weet ik al wat niet, ik hóu daar helemaal niet van. Moet zeggen dat ik daar mijn rassen ook op uitgezocht heb hoor
Heb ooit getwijfeld om een Aussie te nemen uit een nest van een vriendin, maar het niet gedaan. Het zou niet eerlijk geweest zijn tegenover de hond.

nooit meer zonder een Aussie
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
met een batterijtje erin?Nanna schreef:Dát ben ik dan weer niet met je eensJacky schreef:je moet helemaal niks. Ja lekker wandelen.
Je kunt niet als eigenaar met weinig mogelijkheden (of gewoon geen zin)een mechelaar uit pure werklijnen nemen en dan alleen maar een blokje er mee om, daarmee doe je de hond te kort.
Zo iemand had veel beter een sfeervolle Pekinees kunnen nemen

- starfleet
- Erelid
Moeten, moeten, maar met een echte werkhond moet je eigenlijk wel iets doen vind ik, anders had je voor een ander ras moeten kiezen. Maar eerlijk is eerlijk: als je kijkt wat de meeste honden aan beweging krijgen, kunnen de meeste al in hun pootjes klappen als ze elke dag een hele flinke wandeling met los lopen en ballen hebben. Er lopen hier zat herders in de buurt die het met kwartiertjes aan de lijn moeten doen en in de zomer een keer zwemmen of ballen.
Met Buffy doen we niet veel naast wandelen, maar voor een kooiker is ze niet al te actief en er wordt wel elke dag los met haar gelopen en/of gebald etc. We hebben flyball geprobeerd met haar, maar dat vond ze verschrikkelijk en gehoorzaamheid dat vind ik zelf gewoon te saai: te veel wachten tussendoor. We zijn wel thuis eens aan de slag met dit of dat en dan merk je dat ze dat ook leuk vindt. Aan een uurtje trainen per week sec hebben ze naar mijn idee niet veel, het gaat toch mee om de dagelijkse praktijk.
Anne
Met Buffy doen we niet veel naast wandelen, maar voor een kooiker is ze niet al te actief en er wordt wel elke dag los met haar gelopen en/of gebald etc. We hebben flyball geprobeerd met haar, maar dat vond ze verschrikkelijk en gehoorzaamheid dat vind ik zelf gewoon te saai: te veel wachten tussendoor. We zijn wel thuis eens aan de slag met dit of dat en dan merk je dat ze dat ook leuk vindt. Aan een uurtje trainen per week sec hebben ze naar mijn idee niet veel, het gaat toch mee om de dagelijkse praktijk.
Anne
-
- Zeer actief
nou ik heb iig 1 niet werkhondstarfleet schreef:Moeten, moeten, maar met een echte werkhond moet je eigenlijk wel iets doen vind ik, anders had je voor een ander ras moeten kiezen. Maar eerlijk is eerlijk: als je kijkt wat de meeste honden aan beweging krijgen, kunnen de meeste al in hun pootjes klappen als ze elke dag een hele flinke wandeling met los lopen en ballen hebben. Er lopen hier zat herders in de buurt die het met kwartiertjes aan de lijn moeten doen en in de zomer een keer zwemmen of ballen.
Anne

Maar harley daarintegen heeft veel drift,voor wat ben ik alleen nog niet achter

Maar ik heb alleen een puppencursus gedaan met hem en dat wat ie daar geleerd heeft oefenen we nog wel eens maar minimaal want hij wil eigenlijk alleen maar rennen,vind dat af en blijf maar stom

-
- Zeer actief
- Contacteer:
het ligt aan het type hond dat je uitkiest.
maar onze toby vind het veel te leuk om behendigheid te doen.
en ons djucko begint het steeds leuker te vinden.
en ons cooper die mag nog niet maar die zit nu al langs de kant te miepen dat hij ook wil lopen.
en ik vind het zelf veel te fijn om het te laten.
en natuurlijk als ik geen wedstrijd hoef te lopen, naar de bossen.
maar onze toby vind het veel te leuk om behendigheid te doen.
en ons djucko begint het steeds leuker te vinden.
en ons cooper die mag nog niet maar die zit nu al langs de kant te miepen dat hij ook wil lopen.
en ik vind het zelf veel te fijn om het te laten.
en natuurlijk als ik geen wedstrijd hoef te lopen, naar de bossen.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Tja, ik vind het helemaal aan de hond liggen.
Nika is tegenwoordig dik tevreden met op de bank liggen en 1x per dag een flinke wandeling maken.
Met de herders moet ik echt wat actiever zijn, anders worden ze gewoon vervelend.
Met Marouck train ik niet meer actief, maar ze gaat wel vrijwel altijd mee naar de club als ik met Biène ga trainen en door alle prikkels daar wordt ze echt lekker moe. Daarnaast doe ik wel geregeld gehoorzaamheidsoefeningetjes om de boel wat op peil te houden
En zoekspelletjes. En natuurlijk flinke wandelingen iedere dag. 
Nika is tegenwoordig dik tevreden met op de bank liggen en 1x per dag een flinke wandeling maken.

Met de herders moet ik echt wat actiever zijn, anders worden ze gewoon vervelend.
Met Marouck train ik niet meer actief, maar ze gaat wel vrijwel altijd mee naar de club als ik met Biène ga trainen en door alle prikkels daar wordt ze echt lekker moe. Daarnaast doe ik wel geregeld gehoorzaamheidsoefeningetjes om de boel wat op peil te houden

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat het van de hond en het ras afhangt. Ik heb en fok Border Collies, werkhonden pur sang en dat willen we graag zou houden. Het staat ook duidelijk op mijn site (zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn), als je bij mij een hond koopt, dan MOET je er mee werken/sporten.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik vind het zelf gewoon ontzettend leuk om iets met een hond te doen. Dus ze moeten bij mij verplicht mee
. Toevallig vinden ze het ook heel leuk, dus boffen ze
.
Maar effe zonder gein, ik vind het ook voor mijn honden belangrijk om iets apart te doen, zodat ze allemaal eens alle aandacht voor zichzelf krijgen. Dus met Kyra en Lyndie flyball (aparte groepen) en met Cody na de verplichte gehoorzaamheidscursussen (die hij buitengewoon vervelend vond
) nu doggydance.
Met onze nieuwste aanwinst Gina (die we zaterdag gaan ophalen) weet ik nog niet wat we gaan doen. Het hangt er van af wat ze geestelijk en fysiek aankan (ernstig mishandeld).
Maar aangezien ik altijd op de zaterdag train en ik alle honden meeneem, neem ik haar ook mee. De honden waarmee ik niet werk, mogen dan lekker op een weiland ravotten met andere honden die op dat moment niet trainen.
Lekker ontspannen en het is altijd een uitje voor ze (en mij
).

Maar effe zonder gein, ik vind het ook voor mijn honden belangrijk om iets apart te doen, zodat ze allemaal eens alle aandacht voor zichzelf krijgen. Dus met Kyra en Lyndie flyball (aparte groepen) en met Cody na de verplichte gehoorzaamheidscursussen (die hij buitengewoon vervelend vond

Met onze nieuwste aanwinst Gina (die we zaterdag gaan ophalen) weet ik nog niet wat we gaan doen. Het hangt er van af wat ze geestelijk en fysiek aankan (ernstig mishandeld).
Maar aangezien ik altijd op de zaterdag train en ik alle honden meeneem, neem ik haar ook mee. De honden waarmee ik niet werk, mogen dan lekker op een weiland ravotten met andere honden die op dat moment niet trainen.
Lekker ontspannen en het is altijd een uitje voor ze (en mij

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat is 'iets' moeten doen?
Bedoel je daar puur in clubverband mee? Dat vind ik namelijk niet, waarom zou je dat 'moeten' doen?
Wel vind ik dat een hond lekker bezig moet zijn, flinke wandelingen, of fietsen, zelf wat speuren opzetten, apporteren, zwemmen, noem maar op. Gewoon goede dagelijkse beweging en wat 'hersensport'.
Met Kaya heb ik wel in clubverband getraind, t/m VZH.
Verder konden we niet gaan ivm haar slechte gewrichten.
Met Puchu heb ik puppycurus gedaan (
), nou daar vonden we allebei niet zoveel aan hoor 
Als hij een jaar is, dan wil ik op zoek gaan naar een leuke club die behendigheid geeft. Als Puch dit ook leuk vindt, dan gaan we dat doen.
Maar moeten? nee, zeker niet.
Bedoel je daar puur in clubverband mee? Dat vind ik namelijk niet, waarom zou je dat 'moeten' doen?
Wel vind ik dat een hond lekker bezig moet zijn, flinke wandelingen, of fietsen, zelf wat speuren opzetten, apporteren, zwemmen, noem maar op. Gewoon goede dagelijkse beweging en wat 'hersensport'.
Met Kaya heb ik wel in clubverband getraind, t/m VZH.
Verder konden we niet gaan ivm haar slechte gewrichten.
Met Puchu heb ik puppycurus gedaan (

Als hij een jaar is, dan wil ik op zoek gaan naar een leuke club die behendigheid geeft. Als Puch dit ook leuk vindt, dan gaan we dat doen.
Maar moeten? nee, zeker niet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben nu 2 honden die gewoon onze hondjes zijn prima vinden. Cleo komt wel iets tekort maar daar kunnen wij niks aan doen gezien ze een jachthondje pur sang is en dan wel een zelfstandige jager. Daar zijn dus geen alternatieve uitlaatkleppen voor. Coursing zal ze niks vinden want een lap ziet ze niet als prooi. Hazen en konijnen wil ze jagen.
Hondensporten oid zal ze absoluut niet doen. Sprringen voor een keertje of een koekje opsnuffelen in hoog gras maar daar houdt het meteen mee op.
Dapper is gewoon een terriermiksje die eigenlijk liefst altijd gezellig mee wil en elke dag even flink wil ballen en een stukje fietsen. Dapper zou nog wel wat in gehoorzaamheid willen denk ik maar dan wel alles op basis van snoepjes. Daar doet hij eigenlijk meer een moord voor dan voor de oefeningen doen zelf. Flyball ed zal hij niet echt leuk vinden denk ik.
Hondensporten oid zal ze absoluut niet doen. Sprringen voor een keertje of een koekje opsnuffelen in hoog gras maar daar houdt het meteen mee op.
Dapper is gewoon een terriermiksje die eigenlijk liefst altijd gezellig mee wil en elke dag even flink wil ballen en een stukje fietsen. Dapper zou nog wel wat in gehoorzaamheid willen denk ik maar dan wel alles op basis van snoepjes. Daar doet hij eigenlijk meer een moord voor dan voor de oefeningen doen zelf. Flyball ed zal hij niet echt leuk vinden denk ik.
Zelfde hier. Ik doe lekker helemaal niets met de honden. Ze hebben beiden hun gehoorzaamheidscursussen gedaan, en ik was blij dat ik klaar was met Miep. Moet er niet aan denken dat ik iedere week een vaste avond kwijt ben met cursussen :N:Nanna schreef:Ik moet er niet aan dènken om een hond te hebben waarmee ik zou moeten flyballen, speuren of weet ik al wat niet, ik hóu daar helemaal niet van.
Ik vind ook dat dat per hond heel erg veschildt...Vito heeft alleen puppy cursus gedaan en daar ben ikzelf verder mee gaan trainen. Maar hij vind het wel heel erg leuk om te doen.
Joy daar weet ik zeker van, dat ik die absoluut geen plezier doe om naar een "sport" met haar te gaan. Zij vind het veel leuker om lekker rond te stengelen en lekker te doen waar zezelf zin in heeft. Al heb ik haar wel alle basis comando's geleerd (met veel moeite) want dat vind ik in het verkeer en met andere honden erbij wel zo prettig en veilig.
En Tinus die kan buiten met andere honden helemaal niet goed opschieten, voor hem was curusus in mijn ogen geen optie dus daar train ik dan ook zelf mee, maar die vind het weer wel heel erg leuk om dingen te leren en dingen voor je te doen.
Joy daar weet ik zeker van, dat ik die absoluut geen plezier doe om naar een "sport" met haar te gaan. Zij vind het veel leuker om lekker rond te stengelen en lekker te doen waar zezelf zin in heeft. Al heb ik haar wel alle basis comando's geleerd (met veel moeite) want dat vind ik in het verkeer en met andere honden erbij wel zo prettig en veilig.
En Tinus die kan buiten met andere honden helemaal niet goed opschieten, voor hem was curusus in mijn ogen geen optie dus daar train ik dan ook zelf mee, maar die vind het weer wel heel erg leuk om dingen te leren en dingen voor je te doen.
-
- Zeer actief
Ik doe helemaal niks met mijn honden, behalve iedere dag flinke wandelingen maken.
Ik denk zelf ook dat het aan het ras ligt of je er meer mee moet doen of niet.
Mijn Jack Russell kruising heeft bijvoorbeeld wel iedere dag flink wat beweging nodig. Dat krijgt hij door flink te wandelen, en daarnaast met de bal te gooien. Doe ik dat niet, dan is hij in huis onrustig.
Mijn keeshond heeft minder beweging nodig, die vindt een bal ook niet intressant. Hij vindt het veel belangrijker om overal te snuffelen, en om tijdens de wandeling zijn eigen gang te gaan
Ik denk zelf ook dat het aan het ras ligt of je er meer mee moet doen of niet.
Mijn Jack Russell kruising heeft bijvoorbeeld wel iedere dag flink wat beweging nodig. Dat krijgt hij door flink te wandelen, en daarnaast met de bal te gooien. Doe ik dat niet, dan is hij in huis onrustig.
Mijn keeshond heeft minder beweging nodig, die vindt een bal ook niet intressant. Hij vindt het veel belangrijker om overal te snuffelen, en om tijdens de wandeling zijn eigen gang te gaan