Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke honden hebben dikke bazen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Pak-de-bal schreef:helemaal waar, zij eten nogal veel, die bazen, en denken dan , dat de hond dat ook maar moet gaan doen.

anders is het zo zielig en kijkt hij zo zielig , als ik weer wat eet :roll:

een vriendin van mij dronk koffie , en dan móest de hond ook maar een koekje.
ik heb die traditie gelukkig niet.

ik denk dat het een gewoonte is. :19:
jij spoort echt niet :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Bij ons zeggen ze wel eens gekscherend "zo baas, zo hond" Nou denk ik dan maar, dat de windhondjes van mij zijn en de tekkel van Peter

:smile: :smile: :smile:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

linda schreef:
Pak-de-bal schreef:helemaal waar, zij eten nogal veel, die bazen, en denken dan , dat de hond dat ook maar moet gaan doen.

denk jij dat het niet waar is, van die vriendin, ken jij haar ook dan? :roll: :roll:

je moet eerst goed lezen, voordat je iemand zit aan te staren :evil:
Pak-de-bal

Podenji schreef:

wat een lulKOEK !
nogmaals ken jij die vriendin dan van mij?

Denk jij dat DIT niet waar is?? :roll: :roll: :roll:

eerst goed lezen, voordat je iemand zit aan te staren :evil:

jeetje, het is weer zover , hoor, als PdB iets opschrijft komen ze als kraaien op me af !!

HOUDEN JULLIE DAAR NU EENS MEE OP , ALSJEBLIEFT !!!!!!!!!
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Pak-de-bal schreef:
linda schreef:

denk jij dat het niet waar is, van die vriendin, ken jij haar ook dan? :roll: :roll:

je moet eerst goed lezen, voordat je iemand zit aan te staren :evil:
gelukkig bepaal jij niet wat ik wel en niet moet doen :mrgreen:

en je kan je verhaaltje nu wel omdraaien hoor. Ik zie nog steeds bovenaan staan dat is helemaal waar.
:roll: :roll:

Mischien moet je zelfs eens beter lezen.
Of nog beter eerst eens nadenken voordat je je muil open trekt
:ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Pak-de-bal schreef:
Podenji schreef:

wat een lulKOEK !

jeetje, het is weer zover , hoor, als PdB iets opschrijft komen ze als kraaien op me af !!

volgens mij haal je de mensen nu een beetje voor mekaar, ik staar je niet aan, zou niet durven :roll: ees zelf eens goed wat je schrijft :19: jij denkt dat ik het heb over die vriendin van je, dat zal me worst zijn ( :mrgreen: ) speciaal voor jou heb ik het even dik gemaakt :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pak-de-bal

Podenji schreef:
Pak-de-bal schreef:
Podenji schreef:

wat een lulKOEK !

volgens mij haal je de mensen nu een beetje voor mekaar, ik staar je niet aan, zou niet durven :roll: ees zelf eens goed wat je schrijft :19: jij denkt dat ik het heb over die vriendin van je, dat zal me worst zijn ( :mrgreen: ) speciaal voor jou heb ik het even dik gemaakt :ok:
nou, en dat betwijfel je ook?

Ik heb ze wel gezien, hoor , in de horca, niet tijdens de wandelingen natuurlijk, maar die hondjes zitten op een stoel en worden zo gevoerd !

maar misschien zitten jullie niet veel in de horeca zoals ik doe, en dan zie je dat ook niet
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Pak-de-bal schreef:
Podenji schreef:
Pak-de-bal schreef:
Podenji schreef: wat een lulKOEK !

nou, en dat betwijfel je ook?

Ik heb ze wel gezien, hoor , in de horca, niet tijdens de wandelingen natuurlijk, maar die hondjes zitten op een stoel en worden zo gevoerd !

maar misschien zitten jullie niet veel in de horeca zoals ik doe, en dan zie je dat ook niet
:smile: Wat een manier van schrijven heb jij zeg.

Maar idd het is een onzin wat je schrijft. Mijn hond is te dik, dat weet ik best, dat is hij al jaren. Ikzelf ben niet te dik en mijn vriend is niet te dik, nouja mijn hond toevallig wel. Krijgt elke dag een lange wandeling en wordt niet volgepropt omdat wij toevallig een zak chips of wat dan ook aan het eten zijn.

Nu ben ik maar een simpeleziel hoor maar ik noem dat geen horeca maar gewoon een restaurant en daar zijn wij regelmatig maar nee, ik heb het nooit zo gezien als jou :19:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Ik heb ze wel gezien, hoor , in de horca, niet tijdens de wandelingen natuurlijk, maar die hondjes zitten op een stoel en worden zo gevoerd !

sja die mensen zijn er natuurlijk heus wel, maar het gros van de mensen gelukkig niet :19: ik neem ook regelmatig een of 2 honden mee naar het terras en ja die van mij krijgen ook regelmatig wat toegestopt, AAN TAFEL :mrgreen: en Jenson mag ook op een stoel zitten als hij dat wil :wink: gelukkig spenderen we meer tijd in het bos of spelen in de tuin en gebruiken we onze honden niet puur als decoratie of bijzettafel in huis

afijn waar het om gaat is dat dikke honden niet perse dikke bazen hebben of andersom , of dat een gezet iemand maar vind dat zijn hond ook veel moet eten :19: een mager persoon heeft zeker altijd magere honden :19:
er zit ook verschil in slank en mager en stevig gebouwd en dik, maar goed
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pak-de-bal

bianca83 schreef:Mijn hond is te dik, dat weet ik best, dat is hij al jaren. Ikzelf ben niet te dik en mijn vriend is niet te dik, nouja mijn hond toevallig wel. Krijgt elke dag een lange wandeling en wordt niet volgepropt omdat wij toevallig een zak chips of wat dan ook aan het eten zijn.
hoe komt de hond dan te dik?:denken:

als je het zo opschrijft , lijkt mij dat hij dan net genoeg te eten krijgt en niet dik hoeft te zijn, toch ?

een voorbeeld hoe ik dit meemaak:

tegenwoordig krijg je een koekje bij de koffie of thee in de horeca,
nou, 7 van de 10 keer wordt de helft ook gegeven aan de hond.
let maar eens op, bij vrouwen.

en dan vragen ze nog aan mij, of dat koekje aan mijn hond geven kan worden., nee dus.

Bauke krijgt nooit mensen -eten, nooit.
maar als je ziet hoe vaak dat wèl gebeurd.. :eek:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

:offt:
Pik-de-bal schreef:

Aha :mrgreen: mogelijk is dat de oorzaak van jou benevelde blik op de maatschappij, en de vele bezopen ideeën in dat hoofd van je.
Iets minder horeca bezoekjes zouden wel eens bij kunnen dragen aan een wat helderder inzicht.
Zo maar een aanname van mijn kant, doch mogelijk een wijze raad!!!
Doe je voordeel er mee! of niet! t`is en blijft jouw feestje :roll:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef: Bauke krijgt nooit mensen -eten, nooit.
ja en? wat maakt het uit? zolang het af en toe gebeurt, mijn opa en oma hadden vroeger honden, allemaal 18 jaar oud geworden op kliekjes dus menseneten ja en niets te dik hoor :19:

het gaat er om hoeveel je geeft en wat je verder met je hond doet, maar als je niets met je hond doet en je stopt hem vol worden ze ook al gewoon vet van brokken of ander hondenvoer, af en toe een mensenkoekje of een stukje kaas kan echt geen kwaad hoor, dat geldt voor elk dier, en ook voor mensen. Genoeg beweging, gezond eten en dan mag je af en toe best wat minder gezond eten :19:

verder zijn er honden ( en mensen ) die in aanleg al sneller dik worden , van lucht bij wijze al, helemaal gesterelliseerde honden , als je keek hoe weinig die oude herder van ons maar te eten kreeg en er nog dik van werd ( en ja ze kreeg genoeg beweging ) was haast sneu te noemen :19: en bij Jenson en Solar en de podenco pups hier kan ik er instoppen wat ik wil maar dik worden ze niet :19:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Pak-de-bal schreef:jeetje, het is weer zover , hoor, als PdB iets opschrijft komen ze als kraaien op me af !!
Heb jij je nooit afgevraagd waardoor dat komt? Zou het de manier van schrijven zijn bijvoorbeeld? Je berichten als "de waarheid" neerzetten ....

Mijn vorige hond was ook veel te dik en te zwaar ..... alleen kon zij (en ik) daar niets aan doen, want ze had het aan de schildklier.
En ja, zij kreeg wel eens iets dat niet voor haar bestemd was maar dat was zeker niet de oorzaak van haar overgewicht.
Maar ook ik kwam mensen tegen met dezelfde gedachtengang als jij nl. een dikke hond zal wel volgepropt worden en diezelfde generaliserende mensen vonden het dan ook nodig om dit te zeggen.
Nou kan er bij mij best een kilo'tje vanaf maar mijn huidige hondje is geen grammetje te zwaar ...... dus die "waarheid" gaat m.i. niet op.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

flatcoat schreef:.
Maar ook ik kwam mensen tegen met dezelfde gedachtengang als jij nl. een dikke hond zal wel volgepropt worden en diezelfde generaliserende mensen vonden het dan ook nodig om dit te zeggen.
net als dat ik steeds mensen tegenkom die mijn honden maar mager vinden, krijgen zeker niet genoeg te eten zeggen ze dan :19: nou mijn honden zijn niets te mager, het is hun bouw en als mensen eens verder keken dan hun neus lang is zien ze hun dikke bespiering en een hond die te weinig eten krijgt heeft niet zulke dikke bespiering.
vooral van onze Galgo zeggen ze ook nog "die hond heeft zo een smal koppie, die moet je meer te eten geven" :eek: :smile:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is perfect op gewicht, ik ben te zwaar... Door medicatie in combinatie met vreetbuien (vreetbuien zijn met medicatie begonnen, maar ik doe het nog altijd zelf, dus tis eigen schuld)... Jamey snaait regelmatig dingen mee (stukjes brood, stukjes groenten die *oeps* op de grond vallen, heel soms een klein stukje van een koekje of pepernoot... Maar dik is ze gelukkig niet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Pak-de-bal schreef:

Ik zit 5 a 6 dagen in de week in de horeca :roll: en kom regelmatig mensen tegen zonder honden hoor! Ook heel veel mensen die gewoon gezond een hapje komen eten. En de honden zitten dan op de grond ook nog eens. :roll:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Mens, je bent echt niet goed snik. :oohja:

Hoe wil je het dan verklaren dat hier een dunne en een dikke hond rondlopen? De dikke hond eet in totaal maximaal 200 gram per dag en dat is inclusief koekjes. De dunne hond eet zo'n 700 gram op een dag.
De dunne hond krijgt ook altijd een broodje met iets als ik in de stad een broodje eet bij de Subway en als ik kaas aan het schaven ben, vallen er altijd wel *per ongeluk* kruimels op de grond. De dunne hond krijgt iedere avond voor het slapen nog een extra bot/kluif/dentastick.
En hé verrek, weet je wat? Ik ben 1,79m, weeg 62 kilo en heb maatje 36.

Tip-van-de-dag: Volg een cursus degeneraliseren en een cursus 'hoe druk ik mijzelf fatsoenlijk uit in woorden?'
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

nou ja zeg, jij bent echt niet in orde dit slaat echt nergens op :eek:

en ja ik voel me dus wel aangesproken ik ben zelf ook te dik, maar mijn hond is het dus niet en die stop ik ook niet vol met koekjes
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:mrgreen: nee hoor, hier zijn de hondjes redelijk slank (moet met dunya wel opletten, want volgens mij zal die vlugger dik worden dan dickmans) ik zelf ben volgens de normen 20kilo te zwaar.

ken wel iemand met een JR. de vrouw is zelf erg zwaar en haar hond ook, maar die krijgt ook wekelijks een worstenbroodje en ander spul wat niet echt goed is voor een hond (om vaker te krijgen)

hier krijgen mijn honden ook wel eens mensenvoer (hahaha) ze gaan niet vaak mee naar de horeca, kom er zelf ook niet vaak. maar toevallig vanavond hebben we frietjes gegeten bij mijn zus (werkt in een friturie) en daar kregen ze na afloop allebei een klein bakje met een beetje soft ijs. dat vinden ze heerlijk en heel af en toe krijgen ze dat ook.
en als je hier slagroom pakt springt dick zowat op je schoot, dat vind ie ook lekker. maar dat eten we zelf ook bijna nooit.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

Addy schreef:
dunjatamara schreef:
mijn hond 228 denk ik.
poehee zware hond :N:

hmm wij zijn niet te dik en me hondje ook niet.
maar ken wel een 10tonner hier in de buurt die heeft een hond nou das echt zo baasje zo hond
misschien kan je wat aardiger praten over je dikkere medemens dan tientonner :denken:
je zou t moeten zien :eek:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Doe je het er nou gewoon om??

Ik heb denk ik een identiteitscrisis :mrgreen: Ben zelf te dik. ben wel al 17 kilo afgevallen. Mika is ook stevig maar is wel de actiefste hond die ik heb :wink: Escan en Flamme zijn allebei aan de magere kant......
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die net zo dik zijn als hun hond...of andersom?!
Maar ik denk niet dat je per definitie er vanuit moet gaan dat ze hond dik is omdat de baas dat ook is.
Ik ken genoeg dikkere honden die heel erg actief zijn en gewoon normaal te eten krijgen.

Daarintegen ken ik ook honden/mensen die de hele dag door snoepen en niet actief zijn maar wel dun blijven!
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

Poppetje schreef:Daarintegen ken ik ook honden/mensen die de hele dag door snoepen en niet actief zijn maar wel dun blijven!
ken je mijn schoonmoeder ook :smile: :smile:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

brenjomi schreef:
Poppetje schreef:Daarintegen ken ik ook honden/mensen die de hele dag door snoepen en niet actief zijn maar wel dun blijven!
ken je mijn schoonmoeder ook :smile: :smile:
Haha nou ik hou het een beetje persoonlijk. Heb het namelijk over mezelf.
Ben van jongs af aan al "slank". Ik snoep ook heel veel al van jongs af aan en toch lukt het me niet om dikker te worden.
Nu is het dus hetzelfde met Poppetje, we zitten weleens samen te snoepen op de bank een hele avond lang...maar denk je dat we iets dikker worden. Nee hoor!
Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat voor Poppetje haar formaat we best wel veel lopen :).
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Puk en Bompa schreef:Ik ben mager en mijn hond is te dik (ze is inmiddels al wel 5 kilo afgevallen, dus we zijn er aan bezig).

Wat mij vooral opvalt, is dat de dikste mensen het meeste commentaar hebben op dikke honden.

Oooo die is dik zeggen ze dan en dan denk ik bij mezelf ja en jij dan?

Een tijdje geleden echt zo'n dikke tiener met alles erop en eraan (kort truitje, vetrollen bloot, uiteraard een navelpiercing om het nog wat te accentueren, een broek waarmee zowaar haar hele bilspleet te zien was :N: ) en die zegt dat mijn hond te dik is?
Toen heb ik mezelf echt moeten inhouden om niet te zeggen dat zij in vergelijking met mijn hond niet zo veel verschil maakte qua dikte.
Oh, ik zou mezelf niet inhouden op zo'n moment. :mrgreen:

Mensen roepen ook wel eens dat mijn honden te mager zijn :roll: . Nou, Lilo is de ultieme perfectie en Jack is voor zijn situatie keurig op gewicht, af en toe zie je bij hem ook nog even wat ribben. En dan lopen die mensen zelf met een JR of lab waar je mee kan jeu de boulen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Pak-de-bal schreef:
Hier krijgen ze 's avonds bij hun brokken ook altijd wat restjes van ons eten. Beetje groente, stukjes vlees, rijst, pasta, alles wat ze lusten. Honden zijn daar al duizenden jaren lang mee groot gegroeid, etensresten, en dat zal nog wel duizenden jaren zo blijven. Die twee van mij lusten ook bijna alles (geen sla en komkommer :mrgreen: ) en ik sta elke ochtend te kijken hoe ze poepen, en ze poepen altijd prima drollen. :cheer:

Honden zijn alleseters, die moet je een boel verschillende dingen aanbieden, niet alleen de uitgebalanceerde brokken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ok en PdB rules hier ook weer, tis toch wat :roll:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

PdB, zo langzamerhand begin ik je een steeds naarder en vervelender mens aan het vinden.
Dacht eerst, dat je nog een meisje was, maar volgens mij ben je ouder dan ik.
Als er iemand grof kan generaliseren, dan ben jij het wel, maar wel steeds het slachtoffer spelen, daar trapt toch geen mens meer in..!!!
Onze Yla krijgt vaak menseneten, ze is stapelgek op tomaat, komkommer, appel, etc. etc....
Afbeelding
Pak-de-bal

thom schreef:Onze Yla krijgt vaak menseneten, ze is stapelgek op tomaat, komkommer, appel, etc. etc....
prima :ok:

maar dat zijn ook geen dik-makers , als je goed gelezen had, ( en dat doet bijna niemand hier , geloof ik)
had ik het over koekjes geven!! :roll:

en andere mensen-dik-makers dingen , dat is toch logisch ? :roll:

denk nou even zèlf na , wat ik bedoelt zou hebben , ipv mij gelijk weer aan te vallen !! :evil: :roll:

maar misschien komt dàt jùist omdat jij jonger bent?? :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
Ja goed he, die van mij zijn dol op macaroni , is echt smikkelen voor ze :mrgreen:
En een bruine boterham gaat er ook wel in
O ja, voor brintapap doen ze een moord :ok:
Heerlijk om je honden eens lekker te verwennen en te zien genieten :wink:
Geniet Bauke nou eigenlijk wel een beetje van zijn leventje ? Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat je uitblinkt in een beetje leuk leventje voor je hondje te maken :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”