Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanlijnwandeling: zaterdag 1 december Leyduin
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
1 december vind ik ook prima.Ilona&Kira schreef:1 December lijkt me leuk!Reini schreef:Ik kan eventueel wel een week eerder, of een week later. Addy, kan jij ook een week eerder of een week later? Dan kunnen we de datum nu nog veranderenGa het gelijk opschrijven tenminste als de rest ook kan

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Zoals je waarschijnlijk weet is voor mij ook het laatste wat ik wil: loslopende honden om me heen :N: De vorige keer dat we daar hebben gewandeld zijn we geen enkele andere hond tegengekomen, op twee aangelijnde honden op de terugweg naar de auto na.MARC_S schreef: 1 december vind ik ook prima.Moet wel echt in een aanlijngebied want ik vind het niks om de honden vast te moeten houden als andere honden wel los op ons afkomen. Aan de riem zijn onze honden niet blij met patserige honden die om ze heen gaan draaien
Cleo losgooien kan ik dan niet met een aanlijnwandeling dus wat dat betreft liefst niet ergens waar ineens alle honden wel loslopen en alleen onze wandeling aangelijnd is
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat er geen loslopende honden zijn want ik kan niet in de toekomst kijken maar het is officieel aanlijngebied en ik kreeg de tip toen van cloris die daar ook veel heeft gewandeld

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gelukkig. Ik denk dat zo nu en dan een hondje niet eens een probleem is maar echt een groepje reuen gaat verkeerd :N:Reini schreef:Zoals je waarschijnlijk weet is voor mij ook het laatste wat ik wil: loslopende honden om me heen :N: De vorige keer dat we daar hebben gewandeld zijn we geen enkele andere hond tegengekomen, op twee aangelijnde honden op de terugweg naar de auto na.MARC_S schreef: 1 december vind ik ook prima.Moet wel echt in een aanlijngebied want ik vind het niks om de honden vast te moeten houden als andere honden wel los op ons afkomen. Aan de riem zijn onze honden niet blij met patserige honden die om ze heen gaan draaien
Cleo losgooien kan ik dan niet met een aanlijnwandeling dus wat dat betreft liefst niet ergens waar ineens alle honden wel loslopen en alleen onze wandeling aangelijnd is
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat er geen loslopende honden zijn want ik kan niet in de toekomst kijken maar het is officieel aanlijngebied en ik kreeg de tip toen van cloris die daar ook veel heeft gewandeld
-
- Zeer actief
Ik neem aan dat we geen groepje loslopende reuen tegenkomen :N: Moet je dan eens zien hoe hard ik kan gillenMARC_S schreef: Gelukkig. Ik denk dat zo nu en dan een hondje niet eens een probleem is maar echt een groepje reuen gaat verkeerd :N:
Ik ga er trouwens ook vanuit dat wanneer er onverhoopt toch een hond losloopt, dat die dan meteen wordt aangelijnd als de eigenaar een grote groep aangelijnde honden aan ziet komen

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Het moet ook wel een flinke hond zijn die zich in een aangelijnde groep honden gaat mengen, dat zou toch wel een hoge uitzondering zijn. Of het is een doedel die zich van geen kwaad bewust is en die is dan met een snauw zo te verjagenmassam schreef:laat maar een paar imposante rakkers meegaan (dapper, vegas) dan is het zo over...
wij kwamen met onze aanlijnwandeling langs een echtpaar met een JR. we riepen hou de hond vast maar dat hoefte niet meeronze honden gromden nog niet eens maar JR ging wel even aan de kant hoor

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik ga even dansentineke schreef:Leuk wij doen ook mee met Orson![]()
![]()
![]()
Het is hier vlakbij en wij lopen er regelmatig met Orson en Rio en bang voor loslopende honden hoef je niet te zijn die kom je daar zelden tot nooit tegen

-
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Moos
- Zeer actief
Haha, dat hebben wij ook altijd, Vegas gooit het tempo er ook flink inalm@ schreef:LeukReini schreef:Jaalm@ schreef:Is dat niet route die wij toen gelopen hebben?Ga je ook weer mee?
het is voor mij vlakbij. Als je niet zo verschrikkelijk hard loopt als vorige keer met die lange benen van je
ik moest met mijn korte beentjes af en toe rennen om je bij te houden

Geheel afhankelijk van Moos wil ik misschien ook wel komen Reini. Voor Saar is het wel goed, aangelijnd tussen honden die ze spannend vindt. En als Moos dan nog zo is als nu dan is het voor hem ook wel leuk om geestelijk eventjes wat bezig gehouden te worden door andere indrukken.
Is het gebied een beetje wagentjes-proof?
Zet me nog maar niet op de lijst hoor, maar ik hou hem zeker in gedachten

-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Gezelligalm@ schreef:LeukReini schreef:Jaalm@ schreef:Is dat niet route die wij toen gelopen hebben?Ga je ook weer mee?
het is voor mij vlakbij. Als je niet zo verschrikkelijk hard loopt als vorige keer met die lange benen van je
ik moest met mijn korte beentjes af en toe rennen om je bij te houden

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
FijnAddy schreef:ja hoor, ik ben tegenwoordig de weekenden vrij dus maakt voor mij niet uitReini schreef:Ik kan eventueel wel een week eerder, of een week later. Addy, kan jij ook een week eerder of een week later? Dan kunnen we de datum nu nog veranderen

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Op zich is het wel te doen denk ik alleen had het de vorige keer erg veel geregend, het was toen erg drassig en niet handig voor een wandelwagen denk ik. De paden varieren van heel breed tot vrij smal op sommige stukken maar op zich is het wel te doen denk ikMoos schreef: Haha, dat hebben wij ook altijd, Vegas gooit het tempo er ook flink inMoos en Saar moeten soms helemaal in draf om het bij te benen
![]()
Geheel afhankelijk van Moos wil ik misschien ook wel komen Reini. Voor Saar is het wel goed, aangelijnd tussen honden die ze spannend vindt. En als Moos dan nog zo is als nu dan is het voor hem ook wel leuk om geestelijk eventjes wat bezig gehouden te worden door andere indrukken.

- Moos
- Zeer actief
Ik ben geoefend, ik krijg dat ding op heel veel plekken nog voortgeduwdReini schreef:Op zich is het wel te doen denk ik alleen had het de vorige keer erg veel geregend, het was toen erg drassig en niet handig voor een wandelwagen denk ik. De paden varieren van heel breed tot vrij smal op sommige stukken maar op zich is het wel te doen denk ikMoos schreef: Haha, dat hebben wij ook altijd, Vegas gooit het tempo er ook flink inMoos en Saar moeten soms helemaal in draf om het bij te benen
![]()

Maar drassig is niet handig nee denk ik. Dan hou ik het weer ook even in de gaten

-
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Als jullie practisch in onze achtertuin gaan wandelen kunnen wij niet overlaan natuurlijkReini schreef:Ik ga even dansentineke schreef:Leuk wij doen ook mee met Orson![]()
![]()
![]()
Het is hier vlakbij en wij lopen er regelmatig met Orson en Rio en bang voor loslopende honden hoef je niet te zijn die kom je daar zelden tot nooit tegenkan ik eindelijk Orson een keer zien
en dat jij komt is ook leuk hoor

-
- Zeer actief
Volgens mij is het Haarlem:Brigitte schreef:Ik ben vrij en zou heel graag mee willen met Tank en Alano maar waar is het precies want ik kan daar niet echt wijs uit op die site![]()
Routebeschrijving
Drie aaneengesloten landgoederen tussen de Vogelenzangseweg en de Leidsche Trekvaart.
Vanaf autoweg A9 (Amsterdam - Den Haag) neem je afslag Zandvoort/Haarlem-Zuid, borden Zandvoort volgen tot station Heemstede-Aerdenhout, voor het station linksaf langs de Leidsevaart. Na 2 km rechtsaf (Manspadlaan). Een parkeerplaats is bereikbaar vanaf de Leidsche Trekvaart over het spoor.
Wij hebben de vorige keer deze routebeschrijving aangehouden en zijn toen in 1 keer goed gereden.