Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mensen nemen temakkelijk honden!!!
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
mensen nemen temakkelijk honden!!!
Sorry hoor!! Maar ik ben net ff op de verplaatsing site geweest en maak me toch wel boos om bepaalde redenen om een hond weg te doen!!
Ik vind financien zo'n slechte reden om je hond weg te doen!! Wat kost het nou om je hond te verzorgen! Dan koop je maar wat minder kleding die maand.
En geen tijd!! Jeetje, je wist toch dat je een fulltime baan had toen je de hond nam!!
Ja, sorry hoor!! Ik moet mijn hond waarschijnlijk laten inslapen en ben dus al lekker geemotioneerd!! Daarom was ik ook op de verplaatsing site. Wij wonen op Bonaire en het is niet makkelijk om hier een rashond te krijgen! Dus wil ik er een uit nederland halen. En dit leek me een goede manier, wij blij, oude eigenaar blij, hond blij!!
Ik vind financien zo'n slechte reden om je hond weg te doen!! Wat kost het nou om je hond te verzorgen! Dan koop je maar wat minder kleding die maand.
En geen tijd!! Jeetje, je wist toch dat je een fulltime baan had toen je de hond nam!!
Ja, sorry hoor!! Ik moet mijn hond waarschijnlijk laten inslapen en ben dus al lekker geemotioneerd!! Daarom was ik ook op de verplaatsing site. Wij wonen op Bonaire en het is niet makkelijk om hier een rashond te krijgen! Dus wil ik er een uit nederland halen. En dit leek me een goede manier, wij blij, oude eigenaar blij, hond blij!!
Wij hebben 2 fantastische dogo's
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja er zijn mensen die om kul redenen hun hond wegdoen, althans redenen die ik erg makkelijk afschuiven vind, vaak is het dan gewoon geen zin meer, niet genoeg voelen voor het dier, of het dier dan slechter af is om herplaatst te worden? nee dat vind ik dan weer niet.
er zijn ook mensen waarbij hun situatie op werk, relationeel, financieel gebied zodaing verandert dat er weinig opties meer overblijven.
beter een hond herplaatsen via de juiste wegen, dan aan een boom knuppen, in laten slapen terwijl er met de hond weinig mis is, of aanmodderen waar niemand happy van word
tuurlijk zie, hoor en weet ik ook wel, dat mensen soms te impulsief, egoistisch, onnadenkend een dier aanschaffen en dat zou minder moeten, maar ja... het is ook erg makkelijk om aan een dier te komen.
hoe dan ook, ik hoop dat jij een fijne hond vind
er zijn ook mensen waarbij hun situatie op werk, relationeel, financieel gebied zodaing verandert dat er weinig opties meer overblijven.
beter een hond herplaatsen via de juiste wegen, dan aan een boom knuppen, in laten slapen terwijl er met de hond weinig mis is, of aanmodderen waar niemand happy van word

tuurlijk zie, hoor en weet ik ook wel, dat mensen soms te impulsief, egoistisch, onnadenkend een dier aanschaffen en dat zou minder moeten, maar ja... het is ook erg makkelijk om aan een dier te komen.
hoe dan ook, ik hoop dat jij een fijne hond vind

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij het verhaal hierboven. Verder weet je nooit het hele verhaal achter de herplaatsing, dus ik durf daar niet te snel over te oordelen.
enne wij hebben ook nogal abrupt besloten dat er ( weer) een hond in huis kwam. s'Avonds besloten en de volgende ochtend liepen we in het asiel rond.
Geloof niet dat we daardoor "slechtere"baasjes zijn. 
enne wij hebben ook nogal abrupt besloten dat er ( weer) een hond in huis kwam. s'Avonds besloten en de volgende ochtend liepen we in het asiel rond.

-
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
gaat dan niet voor jou op, maar ik denk dat de reden dat veel honden weer weg moeten toch echt komt door impulsief aanschafgedrag, niet weten wat ze aanschaffen enzloving bulls schreef:ik heb mijn honden ook heel impulsief en snel gehaald![]()
ik denk dat de stelling moet zijn dat mensen hun hond(en) soms te snel weer wegdoen.
En dat is iets waar ik weer heel slcht in ben, wat hier binnenkomt, gaat eigenlijk nooit meer weg

-
- Zeer actief
tja, ik heb zoiets van waar een wil is is een weg,honden stellen je soms voor problemen, maar als je gemotiveerd bent, kun je heel veel oplossen, en andere dingen zul je gewoon moeten neme zoals ze zijn !!!!
(zonder je hond op de marktplaats te zetten)
Dus het zal wel met allebei te maken hebben dan, en niet goed doordachte aanschaf, en geen motivatie om oplossingen te zoeken, voor de dingen die je tegenkomt
het gaat er dan om hoeveel heb je voor je huisdier(en) over

Dus het zal wel met allebei te maken hebben dan, en niet goed doordachte aanschaf, en geen motivatie om oplossingen te zoeken, voor de dingen die je tegenkomt

het gaat er dan om hoeveel heb je voor je huisdier(en) over

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je moet altijd maar zo denken, mensen die hun honden om kulredenen wegdoen moeten hem toch wegdoen. Ze willen de hond gewoon niet meer en dus is de hond altijd beter af bij iemand die hem wel wil hebben
Wat de reden ook is. Een hond waar iemand echt heel veel van houdt gaat niet zomaar weg. Maar een hond heeft uiteindelijk in mijn ogen wel recht op een baas die helemaal gek op hem is en alles voor hem over heeft. Dus tja, lekker wegdoen en hopen voor de hond dat iemand als jij hem dan neemt

Wat de reden ook is. Een hond waar iemand echt heel veel van houdt gaat niet zomaar weg. Maar een hond heeft uiteindelijk in mijn ogen wel recht op een baas die helemaal gek op hem is en alles voor hem over heeft. Dus tja, lekker wegdoen en hopen voor de hond dat iemand als jij hem dan neemt

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
t Kopen in winkels, op afbetaling en via t internet heeft er ook geen goed aan gedaan...
Verder zijn er heel veel jongeren die vroeger nooit een hond gehad hebben, omdat ze niet mochten van hun ouders. Eens ze samen/alleen wonen, is t eerste wat ze kopen een hond, zonder dat ze beseffen hoeveel werk het is !
Verder zijn er heel veel jongeren die vroeger nooit een hond gehad hebben, omdat ze niet mochten van hun ouders. Eens ze samen/alleen wonen, is t eerste wat ze kopen een hond, zonder dat ze beseffen hoeveel werk het is !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
- Zeer actief
Ik krijg ook vaak dat vooroordeel te horen. Ik ben 19 en heb een klein hondje (god wat een combi alle jonge meisjes willen een klein hondje!). Maar ik ben mij heel goed bewust van de voor en nadelen die eraan zitten. En dat een hond heel lang kan leven. Ik heb mijn hondje ook via marktplaats en deze vrouw deed haar weg omdat het niet samen ging met haar andere honden, dit vond ik een hele goeie reden want je zag gewoon dat het daar niet meer ging.johan1969 schreef:t Kopen in winkels, op afbetaling en via t internet heeft er ook geen goed aan gedaan...
Maargoed ik snap wat je bedoelt

Ik zie wel eens hondjes staan van 4maanden die alweer weg moeten, dan vraag ik me af of er echt is nagedacht bij het aanschaffen van de hond. Of honden die weg moeten omdat kinderen er bang van zijn na 2 weken.
Mensen informeren ook niet meer naar wat voor honden het zijn, wat het ras doet, wat een hond inhoud.
Ik zie zovaak staan dat mensen een hond zoeken, maakt niet uit wat voor 1 als het maar een hond is en het liefst zo goedkoop mogelijk.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het niet zozeer over Chihuahuas of Maltezertjes, dan wel over Rottweiler en Amstaffs.
Vaak worden die gekocht door jongeren van zodra ze alleen gaan wonen. Ze hebben echter niet genoeg ervaring met honden om zo'n hond te houden. Dan komen er 'plots' kinderen en moet de hond weg.
Vaak worden die gekocht door jongeren van zodra ze alleen gaan wonen. Ze hebben echter niet genoeg ervaring met honden om zo'n hond te houden. Dan komen er 'plots' kinderen en moet de hond weg.
-
- Zeer actief
Nee dat snap ikjohan1969 schreef:Ik heb het niet zozeer over Chihuahuas of Maltezertjes, dan wel over Rottweiler en Amstaffs.

Maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Het is namelijk ook terug te zien op markplaats, mensen die hun hond weg doen omdat er een kind op komst is of omdat ze het toch wel zwaar vinden een kind en hond.
-
- nieuw lid
Toen wij ons huis huurden, kwam deze met 2 honden (argentijnse dogo's) de eigenaar woonde naast ons. Helaas viel een van de 2 onze kat aan moest die terug naar zijn baasje. Toen is de eigenaar helaas verongelukt en zijn wij de officiele eigenaren geworden van de hond die al bij ons was!! Ik heb toen dus ook heel impulsief besloten om carlotta te houden.
Nu is carlotta dus erg ziek en heeft zij ons wel 2000 euro gekost. En waarschijnlijk moeten we haar in laten slapen dit jaar. Ik ben sinds een half jaartje de trotse moeder van een dochtertje, en ben dus ook met mijn baan gesstopt. Financieel hebben we echt niets meer te makken, maar carlotta is ook fam. en die gaat dus echt niet weg of laten we haar inslapen omdat ik het niet zou kunnen betalen. Dan eten wij maar een week brood. Ze zit ook nog steeds op medicijnen die ons ook zo'n 100 euro per maand kosten.
Maar ik ben het eens met "waar een wil is is een weg".
Nu is carlotta dus erg ziek en heeft zij ons wel 2000 euro gekost. En waarschijnlijk moeten we haar in laten slapen dit jaar. Ik ben sinds een half jaartje de trotse moeder van een dochtertje, en ben dus ook met mijn baan gesstopt. Financieel hebben we echt niets meer te makken, maar carlotta is ook fam. en die gaat dus echt niet weg of laten we haar inslapen omdat ik het niet zou kunnen betalen. Dan eten wij maar een week brood. Ze zit ook nog steeds op medicijnen die ons ook zo'n 100 euro per maand kosten.
Maar ik ben het eens met "waar een wil is is een weg".
Wij hebben 2 fantastische dogo's
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
je slaat de spijker op zijn kop :N:johan1969 schreef: Verder zijn er heel veel jongeren die vroeger nooit een hond gehad hebben, omdat ze niet mochten van hun ouders. Eens ze samen/alleen wonen, is t eerste wat ze kopen een hond, zonder dat ze beseffen hoeveel werk het is !
zo ben ik aan mijn 1e hond gekomen, had werkelijk geen idéé, en had zelfs te weinig verstand om te zien dat ik een hond had opgehaald die zwaar verwaarloosd en getraumatiseerd was (was dan ook al 4 keer herplaatst voor ik hem kreeg), maar ik heb hem nog steeds.
Het ligt dus meer aan je instelling en verantwoordelijkheidsgevoel dan aan de reden om een hond aan te schaffen denk ik, maar goed, misschien is impulsiviteit en onverantwoordelijkheid ook wel een beetje inherent aan elkaar in veel gevallen.
Vind wel dat heel veel mensen veel te snel een dier wegdoen. En als ik op MP kijk wordt ik ook echt verdrietig van de redenen. Een x aantal jaren terug vlogen de allergieen je nog om de oren. Je wist dat het gewoon verzonnen redenen waren, maar mensen voelden tenminste blijkbaar nog iets van schroom om te zeggen dat ze er gewoon geen zin meer in hadden of wat dan ook. Ik zie nu steeds vaker dat mensen daar ook gewoon voor uitkomen, en dat vind ik eng. Een dier wordt door veel mensen blijkbaar steeds meer als object gezien wat je al naar believen weer kunt verhandelen.
Laatst gewijzigd door Ireen op 04 nov 2007 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
die kleine hondjes met kleertjes aan die de hele dag op de arm van het baasje zitten
moet zeggen er worden veel honden in een impuls aangeschaft. Ik zocht laatst een herplaats hond voor een vrouw hier in de buurt. Inmiddels heeft ze een labrador van 14 weken die de kinderen beet. Ze waren bang voor hem
. Dat zijn dus van die impuls aankopen! Want een hondje heeft scherpe tandjes. Overigens een scheet van een hond en ja met scherpe puppietandjes zoals het hoort. Gelukkig heeft hij nu een baasje die wel nadenkt over honden. Ze heeft een fietskar aangeschaft zodat beide honden nu goed aan hun trekken komen. 

moet zeggen er worden veel honden in een impuls aangeschaft. Ik zocht laatst een herplaats hond voor een vrouw hier in de buurt. Inmiddels heeft ze een labrador van 14 weken die de kinderen beet. Ze waren bang voor hem

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wilde ook altijd een hond.. mijn favo van alle dieren..maar zowiezo dieren was ik gek van menig konijn gerbil rat het huis in gesmokkeld.. en gehouden
Eenmaal op mezelf bleef de hondenwens, maar t werden twee kittens, toch makkelijker, katten,.
Toch kwam mijn Finn op me pad, heb er flink over nagedacht...toch ja gezegd, geen moment spijt gehad, soms is t effe zwaar ik ik ik ik verzorg de hond en de katten, ik moet met m weg en ik wil gewoon dat ie de beweging krijgt die ie nodig heeft, ook als ik ziek ben moet ie eruit, dan is t wel eens pffff....maar ik heb ervoor gekozen, dus verdiend hij ook al mijn inzet.. geven en nemen, en ik krijg er zoveel voor terug, geen impuls hier, maar idd zie je soms impulsieve aanschaffingen, die dieren zijn in een mum van tijd of verwaarloost of gunstiger krijgen een fijnere baas

Eenmaal op mezelf bleef de hondenwens, maar t werden twee kittens, toch makkelijker, katten,.
Toch kwam mijn Finn op me pad, heb er flink over nagedacht...toch ja gezegd, geen moment spijt gehad, soms is t effe zwaar ik ik ik ik verzorg de hond en de katten, ik moet met m weg en ik wil gewoon dat ie de beweging krijgt die ie nodig heeft, ook als ik ziek ben moet ie eruit, dan is t wel eens pffff....maar ik heb ervoor gekozen, dus verdiend hij ook al mijn inzet.. geven en nemen, en ik krijg er zoveel voor terug, geen impuls hier, maar idd zie je soms impulsieve aanschaffingen, die dieren zijn in een mum van tijd of verwaarloost of gunstiger krijgen een fijnere baas
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: mensen nemen temakkelijk honden!!!
carlotta schreef:
een hond kost nog best veel hoor en als je er geen geld voor heb moet je het ook zeker niet doen, maar vertel dat maar aan mensen die het beter denken te weten.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Vroeger verzonnen mensen wel flauwe excuses als ze een hond wegdeden : allergie, zogezegd de kinderen gebeten (maar t bleek dan een doodlieve hond te zijn).... nu zeggen ze gewoon 'de omheining van de tuin is niet hoog genoeg, en we laten ze niet hoger maken'.