Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in rijtjeswoningen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Honden in rijtjeswoningen?

Ongelezen bericht door Suuz! »

Een tijdje terug hoorde ik over iemand die een aardig aantal honden (9 stuks in totaal)in een eensgezinswoning heeft. En dan heb ik het niet over kleine hondjes, maar honden van formaat labrador bijv of groter, en misschien een enkele kleine hond.

Hoeveel honden zouden jullie in een eensgezinswoning maximaal kwijt kunnen? In onze eensgezinswoning hadden wij op een gegeven moment 3 grote honden en 1 kleine. Dat vond ik toch echt voor mij meer dan genoeg. Meer honden zou ik niet kwijt kunnen en willen naar mijn idee. Het wordt dan veels te vol, en de kans op spanningen zouden misschien alleen maar groeien?!

Hoe denken jullie daar over? Hoeveel honden zou je maximaal mogen of kunnen houden in een eensgezinwoning, met een normaal formaat achtertuintje.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

't is dat ik ze elke dag mee kan nemen naar de zaak en daar ruimte genoeg heb.

Anders zou ik er nooit 7 van dat formaat hebben. 7 Yorkie's zou ik al veel vinden dan, maar 7 windhonden? Nee. Wij zijn van het appartement al verhuisd, omdat we 3 honden daar teveel vonden.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

toen wij nog in denhaag woonde met alleen een achtertuintje , hadden we 2 doggen dat vond ik toen echt genoeg.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Eigenlijk was het ook helemaal de bedoeling niet om te eindigen met zoveel honden. We zijn er zelfs nog voor verhuist.

De honden gaan hier altijd lekker mee en tussendoor, als de telefoon stil is en ikzelf niet druk bezig ben, ben ik ook met ze bezig.

En 't weekend gaan we naar 't bos en af en toe deel ik dan wat foto's op een forum. :W:
En wij wonen wel in een stad, maar gelukkig is hier in de nabije omgeving heel veel bos en heide. Waar we heerlijk kunnen wandelen en ontspannen.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb al snel het gevoel 'volllll' :N:
Wij hebben een vrij klein huis (40 m2 beneden en 40m2 boven), wel een redelijke tuin, maar met twee honden en drie katten vind ik het hier dus echt vol.
Wat zou 'mogen' moet iedereen lekker voor zich weten :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb nu twee grote en een kleine hond, woon in een eengezinswoning (tussenwoning) met een lekkere tuin en veel uitloopmogelijkheden, drie honden is voor mij de max, meer is niet ideaal hier
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ligt aan het soort hond en hoeveel je er mee doet. Toen ik Job en Floor nog had lagen ze vaak alle 3 op mijn kamer. Als ze lagen te slapen had je er echt geen last van. Maar kwam ik beneden en hadden we bezoek dat werd Job heel druk en dan werd ie ook 10 keer zo aanwezig. Dus dan had ik wel zoiets van: VOL!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Wij wonen in een rijtjeshuis in een dorp en hebben 1 grote hond en 3 Cavaliers,en dan ook nog 6 katten.Dit is eigenlijk te veel.Ik zou op dit moment 3 honden en 3 katten eigenlijk meer dan voldoende vinden.Maar ja dat hadden we ons maar eerder moeten bedenken,we doen er geeneen weg ofzo.Gelukkig heb ik wel 2 katten die al ruim 17-18 jaar zijn,dus dat schiet al op. :wink: :N: En de grote hond is ook al 13 jaar en begint toch wel te kwakkelen.Dus misschien dat het hier over een korte tijd toch wel vanzelf minder vol word.Het komt er dus op neer dat we een"uitsterfbeleid"voeren,en alles wat overlijd niet meer aanvullen met een nieuw husidier.Maar dan zeggen mijn ouders weer:"Dat heb je nu al zòòò vaak gezegd"! :eek: :mrgreen: :N:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Sja, dit blijft een moeilijke discussie denk ik.

Ik heb zoiets van zolang de honden er niet onder lijden en ieder voldoende ruimte heeft in en om huis en de buren niet klagen weet je dat je niet teveel hebt.

Persoonlijk vind ik twee honden een mooi aantal, nou moet ik alleen mijn man nog zo zien te bewerken dat er een bij mag komen... :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zit vol, en ik heb een redleijke hoekwoning met huge tuin en "maar" 2 honden.

waar de max ligt? geen idee. hoeveel tijd en zin heb je lijt me relevanter
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

3 is de max bij ons :wink:
Afbeelding
Dark_angel_marjo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dark_angel_marjo »

ikzelf heb 2 staffords,en mijn zoon ook 2.
die zijn overdag bij mij,en blijven ook wel eens slapen :mrgreen:
dus eigenlijk vind ik 4 meer dan zat,loop nu iedere keer 2x met 2 staffies :wink:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Nanna schreef:Belangrijk is ook: hoeveel kan de buurt aan? Woon je met 9 honden in een erg verstedelijkt gebied dan kun je gerust eens per dag een ferme boswandeling maken zodat de woefjes niks tekort komen, maar die andere keren van de dag zullen ze toch hun behoefte in de buurt doen. En dan is 9 honden wel véél.
Idd ben ik het ook helemaal mee eens. Maar daarnaast 9 honden op een woning met beneden verdieping van 40 m2... ik zou er toch echt niet aan moeten denken. :N:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb er op dit moment 2 , maar drie zou hier echt de tax zijn :19: het moet wel leuk blijven :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Als je het mij een week geleden had gevraagd, had ik 3 honden gezegd. Maar afgelopen zaterdag hebben we dus een vreselijk mishandeld collieteefje uit Duitsland gehaald. En zitten we dus nu met 4 collies in een rijtjeswoning :N: .
Gelukkig hebben we volgende week een afspraak met een makelaar om een huis in Duitsland (net over de grens) te bekijken... met 2500 vierkante meter grond :cheer: !
Effe duimen dat het wat wordt :wink: . (En dan kunnen er nog véél meer dieren bij :smile: )
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik vind de grootte van het huis niet zo heel belangrijk, meer de uitlaat mogelijkheden.

Toen we nog in Den Haag woonden wilde ik absoluut geen honden en katten.
Nu wonen we zoveel beter en ruimer en ook de uitlaatmogelijkheden zijn redelijk goed.
Maar voor mij persoonlijk nog niet goed genoeg zolang ik iedere dag nog in de auto moet stappen voor een losloopwandeling.
Hier is mijn max. ook echt 3 tot 4.
Zou ik bos of strand achter mijn huis hebben liggen dan denk ik er al weer heel anders over :mrgreen:

Binnen in huis maakt het me niet uit, vind het wel gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd :cheer:
Suuz
Zeer actief

Als je het mij een week geleden had gevraagd, had ik 3 honden gezegd. Maar afgelopen zaterdag hebben we dus een vreselijk mishandeld collieteefje uit Duitsland gehaald. En zitten we dus nu met 4 collies in een rijtjeswoning .
Gelukkig hebben we volgende week een afspraak met een makelaar om een huis in Duitsland (net over de grens) te bekijken... met 2500 vierkante meter grond !
Effe duimen dat het wat wordt . (En dan kunnen er nog véél meer dieren bij )

Wauw, ik duim zeker voor je!!!!!! :ok: :ok: :ok: :cheer:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach.. tja, ik zeg maar niks :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

In het huis van mn ouders zou ik zeggen 1 grote, of 2 kleintjes... Op zich zou meer best passen, maar het lijkt mij gewoon niet practisch... Waar ik nu zit is precies genoeg ruimte voor Jamey, maar een 2e kan echt niet... Groter ook niet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Het is voor mij heel lang geleden dat ik in een rijtjeshuis heb gewoond (zo'n 14 jaar geleden...) en daar had ik gezegd 1 grote of 2 kleine, maar had daar dan ook geen tuin.

Ik woon nu in Duitsland met bijna 8000 m2 grond en een giga-huis en we hebben nu 4 grote honden en straks 6 katten. Qua ruimte is het nog steeds geen probleem, maar qua tijd moeten we wel onze grenzen stellen.
We zijn het er alleen nog niet helemaal over eens waar die grenzen liggen.... :roll:
Suuz!
Zeer actief

yamie schreef:ach.. tja, ik zeg maar niks :mrgreen:
Wat ik al aangaf... diegene heeft toch echt allemaal grote honden van formaat lab. 7 Kleine jack russells zijn ook veel honden, maar ik vind het anders om 7 kleine hondjes te hebben in 1 rijtjes woning, dan 9 honden van formaat lab ;)
Suuz
Zeer actief

Wat ik al aangaf... diegene heeft toch echt allemaal grote honden van formaat lab. 7 Kleine jack russells zijn ook veel honden, maar ik vind het anders om 7 kleine hondjes te hebben in 1 rijtjes woning, dan 9 honden van formaat lab
Ik vraag het me af, ik denk dat ik liever 9 Collies in huis heb dan 9 - continue feestvierende - Shih Tzu :N: :mrgreen:
Suuz!
Zeer actief

Suuz schreef:
Wat ik al aangaf... diegene heeft toch echt allemaal grote honden van formaat lab. 7 Kleine jack russells zijn ook veel honden, maar ik vind het anders om 7 kleine hondjes te hebben in 1 rijtjes woning, dan 9 honden van formaat lab
Ik vraag het me af, ik denk dat ik liever 9 Collies in huis heb dan 9 - continue feestvierende - Shih Tzu :N: :mrgreen:
Het scheelt denk ik dat ik de jacken van Noor ken, en dat dat geen hyperactieve jacks zijn ;)....
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Nee, voor mij zijn twee honden van dat formaat echt het maximum. We wonen in een behoorlijk groot rijtjeshuis maar leven hier ook nog met 6 personen en dan is een huis gauw gevuld. We moeten wel allemaal de konten kunnen keren.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik denk dat de grote van de honden voor mij weinig zou uitmaken. Maar ik denk dat je het voor jezelf leuk moet houden. Als je 9honden aan kan moet je dat vooral doen, zolang de honden er maar niet onder hoeven te lijden. En natuurlijk moet je erzelf ook niet onder lijden.
bieke
Actief

Ongelezen bericht door bieke »

Bij ons in de wijk woont er ééntje met 4 grote en dan nog één met 5 huskies vind ik teveel ,Bij mij zou de max 3 honden zijn als het grote zijn in een rijwoning :wink:
Afbeelding
Honden zijn niet voor even maar voor het leven !
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Tja ik weet het niet. Het lijkt mij nogal vol 9 honden van een dergelijk formaat (een lab is toch niet echt klein) in een normaal rijtjeshuis. Maar goed als de eigenaar de aandacht nog goed kan verdelen en de honden stuk voor stuk voldoende beweging kan geven én het onderling ook nog eens goed gaat.
Het zou niets voor mij zijn.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik heb zelf echt piep en piep klein gewoont en weer echt heel groot
met dezelfde honden
aan de honden merkte ik helemaal niets van het ruimte gebrek, of teveel aan ruimte
meestal liggen de honden toch op elkaar en op mij dus zolang ze de energie gewoon buiten kwijt kunnen maakt het voor mij vrij weinig uit hoe groot de ruimte binnen is
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben beneden niet mega veel ruimte en 2 grote en 1 kleine hond...en ik vind dat wel voldoende al nemen de honden in huis niet veel plek in dat valt reuze mee maar meer de tijd die ikzelf heb... ik kan 3 nu goed doen en daar laten we het bij...ik vind 2 nog het mooist.... en daar komen we over een aantal jaar vanzelf weer op.

Jacqueline
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat het ook wel scheelt met hoeveel personen je verder in huis woont, en ik ben het ook met Nanna eens inderdaad waar je woont.

Ik woon klein, 45 m2, maar dan wel weer alles gelijkvloers, en de honden mogen overal komen (en hebben dus echt die 45 m2 dus tot hun beschikking--oke, een paar meter minder want in de badkamer gaan ze niet liggen :mrgreen: ). Als ik hier lees van eengezinswoningen met 40 m2 op de benedenverdieping, komt dat dus ongeveer op hetzelfde neer (als de honden niet boven komen dan).
Ik heb 2 kleintjes, maar ook wel soms een middenslag erbij, of een grote hond, als oppas. Dat vind ik dan niet te vol, maar ik loop dan ook wel vanuit mijn huis zo de duinen in en nog een paar losloopgebieden/velden. Dat scheelt nogal dat ik dan niet met allemaal aangelijnd rondjes door de wijk hoef te gaan doen, maar ze heel snel lekker los kan laten lopen.
Alhoewel ik als ik een redelijk meelopende oppashond heb wel ook aanlijnrondjes doe. Moos en Saar lopen heel netjes samen mee in 1 hand, en de oppashond dan in de andere gaat prima als die redelijk luistert en netjes loopt.

En ik woon alleen, dus dat scheelt ook wel denk ik. Zal in ieder geval schelen of je alleen woont of een gezinnetje hebt :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”