Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zware zwangerschap
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zware zwangerschap
Kori moet nog bijna een maand en ze kreunt en zucht al heel veel. Ze speelt niet meer en ze wil niet graag meer iedere keer mee wandelen. Ik heb het idee dat de pupjes haar al aardig dwars zitten en dat ze wat buikpijn heeft. Ze loopt steeds met een hele bolle rug. Ze is verder wel vrolijk hoor en ze geeft verder geen pijn aan of piepen ofzo. Ik heb gewoon het idee dat ze het nogal zwaar heeft.
Heeft iemand nog tips om haar een beetje te ondersteunen behalve heel veel kroelen en lekker over haar buikje en ruggetje aaien ?
Wat zouden jullie doen ? Gewoon de lange wandelingen ± 1,5 u meenemen of wat vaker korte wandelingetjes maken en haar de lange wandelingen thuis laten als ze niet mee wil ? Ik doe nu af en toe 1 lange wandeling thuis laten en de andere mee en verder korte rondjes. Maar een goede conditie (houdt ze die wel van naast me lopen in flink wandeltempo ?) is ook wel fijn rond de bevalling en einde zwangerschap denk ik ?
Heeft iemand nog tips om haar een beetje te ondersteunen behalve heel veel kroelen en lekker over haar buikje en ruggetje aaien ?
Wat zouden jullie doen ? Gewoon de lange wandelingen ± 1,5 u meenemen of wat vaker korte wandelingetjes maken en haar de lange wandelingen thuis laten als ze niet mee wil ? Ik doe nu af en toe 1 lange wandeling thuis laten en de andere mee en verder korte rondjes. Maar een goede conditie (houdt ze die wel van naast me lopen in flink wandeltempo ?) is ook wel fijn rond de bevalling en einde zwangerschap denk ik ?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb weinig ervaring met zwangere teefjes, maar gevoelsmatig zou ik het ook aan haar overlaten en het niets forceren.
En het evt. conditie verlies kan je na de bevalling weer opbouwen toch, maar het lijkt mij dat het in een paar weken niet zo een vaart zal nemen.
Geef haar maar een dikke extra extra kroel van mij
En het evt. conditie verlies kan je na de bevalling weer opbouwen toch, maar het lijkt mij dat het in een paar weken niet zo een vaart zal nemen.
Geef haar maar een dikke extra extra kroel van mij
-
boxersien
Geen ervaring met drachtige teven, maar zou ze gewoon zelf alles laten bepalen.
Hier bijv.: Bo heeft de laatste tijd geen zin meer om langer dan een half uur te wandelen. Dat zie ik aan haar houding. Zij gaat nu met boris mee op kortere wandelingen en dan doe ik de lange wandeling met boris en paco samen.
Als een hond niet mee wil lopen dan loopt het voor mij niet lekker, maar voor de hond ook niet. In dat geval kan je het beter veranderen dan gaan ergeren aan elkaar
Hier bijv.: Bo heeft de laatste tijd geen zin meer om langer dan een half uur te wandelen. Dat zie ik aan haar houding. Zij gaat nu met boris mee op kortere wandelingen en dan doe ik de lange wandeling met boris en paco samen.
Als een hond niet mee wil lopen dan loopt het voor mij niet lekker, maar voor de hond ook niet. In dat geval kan je het beter veranderen dan gaan ergeren aan elkaar
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
niets forceren!!! ze geven het zelf heel goed aan wat ze kunnen en wat niet, het is gewoon heel belangrijk dat je niets forceert. beter paar keer vaker per dag een klein wandelingetje dan die grote stukken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee, bedankt voor de antwoorden en de knuffels
Ik laat haar inderdaad maar zelf bepalen of ze meewil of niet. Tot op zekere hoogte want ze moet wel gewoon nog wat beweging krijgen natuurlijk.
Misschien is het inderdaad maar tijdelijk en went ze er nog aan of liggen ze nu niet zo lekker. Ik hoop het.
Een onderliggende oorzaak verwacht ik niet hoor en ik maak me ook niet echt zorgen, vind het alleen sneu voor d'r.
Ik laat haar inderdaad maar zelf bepalen of ze meewil of niet. Tot op zekere hoogte want ze moet wel gewoon nog wat beweging krijgen natuurlijk.
Misschien is het inderdaad maar tijdelijk en went ze er nog aan of liggen ze nu niet zo lekker. Ik hoop het.
Een onderliggende oorzaak verwacht ik niet hoor en ik maak me ook niet echt zorgen, vind het alleen sneu voor d'r.
-
Addy
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Rosa
- Zeer actief
-
Essy
Wat sneu voor haar. Als het mijn hond was zou ik denk ik nog een echo laten maken. Ik zou willen weten of het er nu zo veel zijn of dat er iets anders is. Isis kreeg er 10 en die was nog zo gek als een deur met 6 weken. Ik vind het een beetje vreemd. Met 4 weken zijn die vruchtjes toch nog niet zo groot dat ze nu al problemen zouden kunnen geven.
En als het er wel zoveel zouden zijn dat ze er nu al last van heeft, dan zou ik toch afspraken met de DA gaan maken wanneer je alarm zou moeten slaan als het nog erger zou worden.
Heb je overigens iets aan haar voeding veranderd?
En als het er wel zoveel zouden zijn dat ze er nu al last van heeft, dan zou ik toch afspraken met de DA gaan maken wanneer je alarm zou moeten slaan als het nog erger zou worden.
-
Essy
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik zou gewoon haar beweging aanpassen aan haar. Dus wat vaker korte wandelingetjes. Niets forceren.
Iedere teef is weer anders tijdens een dracht. Wij hebben teven die racen en rennen terwijl ze 8,5 week drachtig zijn. Maar ik heb ook teven die vanaf dat ze vier weken zijn, niets meer willen ondernemen. Dat hoeft helemaal niets (engs) te betekeken. Gewoon haar gang laten gaan.
Knuf voor je meisje
Iedere teef is weer anders tijdens een dracht. Wij hebben teven die racen en rennen terwijl ze 8,5 week drachtig zijn. Maar ik heb ook teven die vanaf dat ze vier weken zijn, niets meer willen ondernemen. Dat hoeft helemaal niets (engs) te betekeken. Gewoon haar gang laten gaan.
Knuf voor je meisje
-
Essy
maar lopen jouw teven dan ook met een bolle rug en hebben ze pijn?Nono schreef:Ik zou gewoon haar beweging aanpassen aan haar. Dus wat vaker korte wandelingetjes. Niets forceren.
Knuf voor je meisje
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is zeker wat voor te zeggen....tenslotte is ze dus pas 5 weken drachtig, dan zijn de pups, hoe groot, een paar cm? Vind het al erg vroeg om niet meer te willen of te kunnen wandelen....Essy schreef:Wat sneu voor haar. Als het mijn hond was zou ik denk ik nog een echo laten maken. Ik zou willen weten of het er nu zo veel zijn of dat er iets anders is. Isis kreeg er 10 en die was nog zo gek als een deur met 6 weken. Ik vind het een beetje vreemd. Met 4 weken zijn die vruchtjes toch nog niet zo groot dat ze nu al problemen zouden kunnen geven.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ik Nozem na ga, dan merkte ik eigenlijk helemaal nog niets aan haar toen ze zo ver was in haar dracht als Kori nu. Ze rende en sjeesde gewoon bijna als vanouds tot een paar dagen voor haar bevalling.
Maar iedere hond is natuurlijk anders.
Ik vind het wel vreemd dat ze met zo'n krom ruggetje en zo ondergeschoven staat.
Maar iedere hond is natuurlijk anders.
Ik vind het wel vreemd dat ze met zo'n krom ruggetje en zo ondergeschoven staat.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle antwoorden.
Ze is 6 weken drachtig dus op zich is het wel vroeg om er nu al last van te hebben maar ze is natuurlijk al wel ruim over de helft.
Icha ging ook tot het eind mee wandelen en daar heb ik nog tot heel laat mee gefietst. Maar Icha was ook lang niet zo dik met 6 weken. Als Kori ligt heeft ze echt zo'n balonbuikie.
Misschien vinden sommigen dat vreemd maar ik maak me echt niet zo'n zorgen hoor. Ik vroeg me alleen af of ik op één of andere manier haar kon helpen.
Ik heb even met Sleeuwijk overlegd en zij vonden het ook niet verontrustend. Ze eet prima en het is niet zo dat ze helemaal niets meer wil doen. De ene keer wil ze wel mee, de andere keer niet.
Een echo maken heeft nu geen zin meer en als ik echt denk dat het er veel zullen zijn of dat ze heel groot zijn kan ik met 50 dgn een rofo doen.
Als ik me wel echt ongerust maak sta ik daar zo op de stoep.
Ze is 6 weken drachtig dus op zich is het wel vroeg om er nu al last van te hebben maar ze is natuurlijk al wel ruim over de helft.
Icha ging ook tot het eind mee wandelen en daar heb ik nog tot heel laat mee gefietst. Maar Icha was ook lang niet zo dik met 6 weken. Als Kori ligt heeft ze echt zo'n balonbuikie.
Misschien vinden sommigen dat vreemd maar ik maak me echt niet zo'n zorgen hoor. Ik vroeg me alleen af of ik op één of andere manier haar kon helpen.
Ik heb even met Sleeuwijk overlegd en zij vonden het ook niet verontrustend. Ze eet prima en het is niet zo dat ze helemaal niets meer wil doen. De ene keer wil ze wel mee, de andere keer niet.
Een echo maken heeft nu geen zin meer en als ik echt denk dat het er veel zullen zijn of dat ze heel groot zijn kan ik met 50 dgn een rofo doen.
Als ik me wel echt ongerust maak sta ik daar zo op de stoep.
-
Essy
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar dacht ik ook echt niet aan hoor.Essy schreef:Ik heb op een engelstalige medische site kunnen vinden dat buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij honden eigenlijk niet voorkomt, gelukkig.
Dat hadden ze dan neem ik aan ook wel op de echo gezien.
Bij vrouwen heeft de ene vrouw er toch ook meer last van dan de andere ?
Ik ken vrouwen die tot het laatst fulltime doorwerken en nergens last van hebben, terwijl ik ook dames ken die vanaf week 4 kotsend, kreunend en klagend die 9 maanden volmaken
Ik snap best dat het vreemd overkomt dat ik me geen zorgen maak terwijl sommigen dat blijkbaar wel (zouden) doen. Ik denk mijn hondje te kennen en als ik me zorgen maak sta ik echt zo op de stoep bij de da.
-
Essy
als een foetus zich in de eileider zou ontwikkelen kun je dat volgens mij niet zien op een echo. Ze zeiden tegen mij dat ze de vruchtjes die onder de ribben kunnen zitten, niet kunnen zien op een echo. Die zitten dan bovenin de baarmoederhoorn. Gijs zat helemaal bovenin onder de ribben. Die kwam er als laatste uit en die hadden we als enige niet kunnen tellen op de echo. Ik ben in Eersel geweest. Dat was erg prettig, hij zei precies hoe hij zich oriënteerde (ingang baarmoedermond of uitgang urine leider, weet niet meer wat het was). Van daaruit links omhoog (linkerhoorn) en daarna weer vanaf dat zelfde punt rechts omhoog. En dan kon je de vruchtjes gewoon op rij tellen. Een zat er helemaal onderin waar de hoorns samenkomen.sirene schreef:Daar dacht ik ook echt niet aan hoor.Essy schreef:Ik heb op een engelstalige medische site kunnen vinden dat buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij honden eigenlijk niet voorkomt, gelukkig.
Dat hadden ze dan neem ik aan ook wel op de echo gezien.
Bij vrouwen heeft de ene vrouw er toch ook meer last van dan de andere ?
Ik ken vrouwen die tot het laatst fulltime doorwerken en nergens last van hebben, terwijl ik ook dames ken die vanaf week 4 kotsend, kreunend en klagend die 9 maanden volmaken![]()
Ik snap best dat het vreemd overkomt dat ik me geen zorgen maak terwijl sommigen dat blijkbaar wel (zouden) doen. Ik denk mijn hondje te kennen en als ik me zorgen maak sta ik echt zo op de stoep bij de da.
Ik heb maar een teef, dus ik kan niet vergelijken hoe de gemiddelde dracht verloopt. Maar wat ik eng blijf vinden is dat bolle ruggetje. Dat deed Isis alleen toen ze ooit buikkrampen had, nadat ze iets verkeerds had gegeten. Dat is volgens mij toch altijd een teken van pijn.
Tijdens de zwangerschap toen ze een flinke buik had kreeg ze eerder een beetje een holle rug van al het gewicht wat er aan hing.
-
chrico
- Zeer actief
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toen Bowy drachtig was van 10 puppen wilde ze vanaf 4 weken niet meer mee op de lange wandelingen. Zij voelde zich zichtbaar niet lekker. Liep ook wel met opgetrokken buik/bolle rug, hoe je het maar noemen wil. De 10 puppen zijn overigens gezond ter wereld gekomen! Dus niets aan de hand.Essy schreef:maar lopen jouw teven dan ook met een bolle rug en hebben ze pijn?Nono schreef:Ik zou gewoon haar beweging aanpassen aan haar. Dus wat vaker korte wandelingetjes. Niets forceren.
Knuf voor je meisje
Ik wil niet zeggen dat er niets mis is, maar ik persoonlijk zou mij geen zorgen maken. Ik zou de beweging aan de teef aanpassen. Zoals ik al zei, iedere teef is weer anders.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
toen Sam eens 6, bijna 7 weken drachtig was, had ze ook ongemak, ook wat krom in haar rug, ze was ook behoorlijk zwaar, ze heeft toen zelfs een hernia opgelopen ( ook door een missprong hoor, maar het was de combi)
achteraf zat ze helemaal niet zo vol ( 4 pups) maar heeeeeeel veel vocht, andere zwangerschappen van haar, liep ze tot op het einde gewoon moeiteloos door.. dus tja, het kan voorkomen zo
gewoon goed in de gaten houden, niks forceren, haar misschien wat warmer houden
achteraf zat ze helemaal niet zo vol ( 4 pups) maar heeeeeeel veel vocht, andere zwangerschappen van haar, liep ze tot op het einde gewoon moeiteloos door.. dus tja, het kan voorkomen zo
gewoon goed in de gaten houden, niks forceren, haar misschien wat warmer houden
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies