Moderator: moderatorteam
Jij weet waar ik het over hebranetje schreef:Om de drie maanden loops Malinois. dat is vier keer per jaarmalinois schreef:tja de mijne is dat al 6 jaar 2 x per jaar... gaat vanzelf weer over hoor, ook heel natuurlijk overigens, schijnzwangerschap.Poppetje schreef:De dierenarts raad het ook altijd aan om te laten helpen. Dus ik vind het niet zo gek dat zoveel mensen hun teefje laten helpen.
Ik ga mijn hondje ook laten helpen omdat ze om de 3maanden loops is en daarna veel last heeft van de schijnzwangerschap.
Ik ben alleen voor castratie indien er een dringende medische reden is, je gaat je zelf ook niet leeghalen om iets te voorkomen wat misschien helemaal niet voorkomt....![]()
Dat was voor mij ook de reden om Rana te laten castreren.
Elke 3 maanden loops plus daarna onhandelbaar vanwege flinke schijnzwangerschap. Dan een of twee weken een hond die lekker in haar vel stak en dan begon de hele riedel weer van voren af aan.
Dus vier keer per jaar twee weken een hond die zich lekker voelt.
Dan piep je echt wel anders
yamie schreef:dat er vreemde kruisingen en oeps nestjes op de wereld gezet worden, heeft te maken met dom en laks zijn, of misschien euro tekentjes in de ogen hebben, hier 6 "ongeholpen" honden, echt niet dat die een nest krijgen of maken als ik dat niet wil hebben hoor ..
niet gecastreerd is geen ander woord voor, dus dan komt er een nestje van
Mijn meningTinker schreef:Als iedereen zo wijs en verstandig zou handelen,dan zouden de asiels,de noodopvang,de adverteerwebsites niet vol staan met honden die een nieuw huis zochten.Tis altijd wel leuk zulke wijze woorden die op forums worden gesproken en ik geloof zonder meer dan men het meent,maar er is dus duidelijk een zeer grote groep buiten dit forum,die toch impuls aanschaffen doen,en hond weer naar asiel of op MP,of een nestje voor de "leuk" fokken.En voor die groep zou ik haast willen dat Castreren verplicht zou worden,zodat men ook niet ooit in de verleiding komt.Maar dat zal wel nooit gebeuren.En waarom vinden mensen het altijd zo'n delicaat onderwerp als het betrekking heeft op honden?Want als ik zeg dat al mijn 6 katten geholpen zijn,dan kraait daar geen haan naar.
En daar gaat het net zo goed om"snijden in gezonde dieren".
![]()
yamie schreef:dat er vreemde kruisingen en oeps nestjes op de wereld gezet worden, heeft te maken met dom en laks zijn, of misschien euro tekentjes in de ogen hebben, hier 6 "ongeholpen" honden, echt niet dat die een nest krijgen of maken als ik dat niet wil hebben hoor ..
niet gecastreerd is geen ander woord voor, dus dan komt er een nestje van
Even afgezien van het voor of tegen zijn van castratie: hoe kun je een evt. koper verplichten tot castratie bij verkoop van een kitten? Je kunt het wel in een koopcontract zetten, maar hoe wil je het controleren en afdwingen?Cissy schreef:Mijn meningTinker schreef:Als iedereen zo wijs en verstandig zou handelen,dan zouden de asiels,de noodopvang,de adverteerwebsites niet vol staan met honden die een nieuw huis zochten.Tis altijd wel leuk zulke wijze woorden die op forums worden gesproken en ik geloof zonder meer dan men het meent,maar er is dus duidelijk een zeer grote groep buiten dit forum,die toch impuls aanschaffen doen,en hond weer naar asiel of op MP,of een nestje voor de "leuk" fokken.En voor die groep zou ik haast willen dat Castreren verplicht zou worden,zodat men ook niet ooit in de verleiding komt.Maar dat zal wel nooit gebeuren.En waarom vinden mensen het altijd zo'n delicaat onderwerp als het betrekking heeft op honden?Want als ik zeg dat al mijn 6 katten geholpen zijn,dan kraait daar geen haan naar.
![]()
niet gecastreerd is geen ander woord voor, dus dan komt er een nestje vanIk ben voorstander van castreren als er niet mee gefokt wordt castreren die handel. Ik vindt inderdaad makkelijk wat is daar verkeerd aan? Hij vlagt niet zo veel meer, geen vieze piemel meer of groene spetters op deuren en muren sowieso het risico op voorhuidontstekingen is minder, en voor de reu zelf is het ook rustiger die heeft geen last meer van zijn hormonen of frustraties als er een loopse teef in de buurt is waar hij 9 ven de 10 keer toch niets mee kan . ZIJn karakter is niet noemingswaardig veranderd door de castratie. Hij kan altijd los buiten ook als er loopse teven in de buurt zijn. En mijn teef is ook gecastreerd om medische redenen weliswaar maar anders had ik het ook gedaan gewoon voor het gemak. Daar is niks mis mee naar mijn mening .
Voor mijn katten geld hetzelfde als er niet mee gefokt wordt worden ze gecastreerd .Sowieso als ik kittens verkoop dan zit er een castratie verplichting op als het geen fokdier betreft.
Door pas de stamboom af te geven als er een voorzien van handgeschreven handtekening verklaring van de dierenarts overlegt wordt waarin staat dat dat specefieke kitten is gecastreerdlieke schreef:Even afgezien van het voor of tegen zijn van castratie: hoe kun je een evt. koper verplichten tot castratie bij verkoop van een kitten? Je kunt het wel in een koopcontract zetten, maar hoe wil je het controleren en afdwingen?Cissy schreef:Mijn meningTinker schreef:Als iedereen zo wijs en verstandig zou handelen,dan zouden de asiels,de noodopvang,de adverteerwebsites niet vol staan met honden die een nieuw huis zochten.Tis altijd wel leuk zulke wijze woorden die op forums worden gesproken en ik geloof zonder meer dan men het meent,maar er is dus duidelijk een zeer grote groep buiten dit forum,die toch impuls aanschaffen doen,en hond weer naar asiel of op MP,of een nestje voor de "leuk" fokken.En voor die groep zou ik haast willen dat Castreren verplicht zou worden,zodat men ook niet ooit in de verleiding komt.Maar dat zal wel nooit gebeuren.En waarom vinden mensen het altijd zo'n delicaat onderwerp als het betrekking heeft op honden?Want als ik zeg dat al mijn 6 katten geholpen zijn,dan kraait daar geen haan naar.
![]()
niet gecastreerd is geen ander woord voor, dus dan komt er een nestje vanIk ben voorstander van castreren als er niet mee gefokt wordt castreren die handel. Ik vindt inderdaad makkelijk wat is daar verkeerd aan? Hij vlagt niet zo veel meer, geen vieze piemel meer of groene spetters op deuren en muren sowieso het risico op voorhuidontstekingen is minder, en voor de reu zelf is het ook rustiger die heeft geen last meer van zijn hormonen of frustraties als er een loopse teef in de buurt is waar hij 9 ven de 10 keer toch niets mee kan . ZIJn karakter is niet noemingswaardig veranderd door de castratie. Hij kan altijd los buiten ook als er loopse teven in de buurt zijn. En mijn teef is ook gecastreerd om medische redenen weliswaar maar anders had ik het ook gedaan gewoon voor het gemak. Daar is niks mis mee naar mijn mening .
Voor mijn katten geld hetzelfde als er niet mee gefokt wordt worden ze gecastreerd .Sowieso als ik kittens verkoop dan zit er een castratie verplichting op als het geen fokdier betreft.
Lijkt me dat je juridisch gezien geen poot hebt om op te staan.
wat een onzin, gewoon ff snijden in een gezond dier voor je eigen gemak...bah...!Cissy schreef:Mijn meningTinker schreef:Als iedereen zo wijs en verstandig zou handelen,dan zouden de asiels,de noodopvang,de adverteerwebsites niet vol staan met honden die een nieuw huis zochten.Tis altijd wel leuk zulke wijze woorden die op forums worden gesproken en ik geloof zonder meer dan men het meent,maar er is dus duidelijk een zeer grote groep buiten dit forum,die toch impuls aanschaffen doen,en hond weer naar asiel of op MP,of een nestje voor de "leuk" fokken.En voor die groep zou ik haast willen dat Castreren verplicht zou worden,zodat men ook niet ooit in de verleiding komt.Maar dat zal wel nooit gebeuren.En waarom vinden mensen het altijd zo'n delicaat onderwerp als het betrekking heeft op honden?Want als ik zeg dat al mijn 6 katten geholpen zijn,dan kraait daar geen haan naar.
![]()
jij bent geen eigenaar meer als er iets verkocht is dus heb je er ook niets over te zeggenCissy schreef:Door pas de stamboom af te geven als er een voorzien van handgeschreven handtekening verklaring van de dierenarts overlegt wordt waarin staat dat dat specefieke kitten is gecastreerdlieke schreef:Even afgezien van het voor of tegen zijn van castratie: hoe kun je een evt. koper verplichten tot castratie bij verkoop van een kitten? Je kunt het wel in een koopcontract zetten, maar hoe wil je het controleren en afdwingen?Cissy schreef:Mijn meningTinker schreef:Als iedereen zo wijs en verstandig zou handelen,dan zouden de asiels,de noodopvang,de adverteerwebsites niet vol staan met honden die een nieuw huis zochten.Tis altijd wel leuk zulke wijze woorden die op forums worden gesproken en ik geloof zonder meer dan men het meent,maar er is dus duidelijk een zeer grote groep buiten dit forum,die toch impuls aanschaffen doen,en hond weer naar asiel of op MP,of een nestje voor de "leuk" fokken.En voor die groep zou ik haast willen dat Castreren verplicht zou worden,zodat men ook niet ooit in de verleiding komt.Maar dat zal wel nooit gebeuren.En waarom vinden mensen het altijd zo'n delicaat onderwerp als het betrekking heeft op honden?Want als ik zeg dat al mijn 6 katten geholpen zijn,dan kraait daar geen haan naar.
![]()
Ik ben voorstander van castreren als er niet mee gefokt wordt castreren die handel. Ik vindt inderdaad makkelijk wat is daar verkeerd aan? Hij vlagt niet zo veel meer, geen vieze piemel meer of groene spetters op deuren en muren sowieso het risico op voorhuidontstekingen is minder, en voor de reu zelf is het ook rustiger die heeft geen last meer van zijn hormonen of frustraties als er een loopse teef in de buurt is waar hij 9 ven de 10 keer toch niets mee kan . ZIJn karakter is niet noemingswaardig veranderd door de castratie. Hij kan altijd los buiten ook als er loopse teven in de buurt zijn. En mijn teef is ook gecastreerd om medische redenen weliswaar maar anders had ik het ook gedaan gewoon voor het gemak. Daar is niks mis mee naar mijn mening .
Volgens mij mag je de stamboom ook niet achterhouden. De koop is bezegeld, geld is betaald, en daar hoort de stamboom ook bij.malinois schreef:jij bent geen eigenaar meer als er iets verkocht is dus heb je er ook niets over te zeggenCissy schreef:Door pas de stamboom af te geven als er een voorzien van handgeschreven handtekening verklaring van de dierenarts overlegt wordt waarin staat dat dat specefieke kitten is gecastreerdlieke schreef:Even afgezien van het voor of tegen zijn van castratie: hoe kun je een evt. koper verplichten tot castratie bij verkoop van een kitten? Je kunt het wel in een koopcontract zetten, maar hoe wil je het controleren en afdwingen?Cissy schreef: Mijn meningIk ben voorstander van castreren als er niet mee gefokt wordt castreren die handel. Ik vindt inderdaad makkelijk wat is daar verkeerd aan? Hij vlagt niet zo veel meer, geen vieze piemel meer of groene spetters op deuren en muren sowieso het risico op voorhuidontstekingen is minder, en voor de reu zelf is het ook rustiger die heeft geen last meer van zijn hormonen of frustraties als er een loopse teef in de buurt is waar hij 9 ven de 10 keer toch niets mee kan . ZIJn karakter is niet noemingswaardig veranderd door de castratie. Hij kan altijd los buiten ook als er loopse teven in de buurt zijn. En mijn teef is ook gecastreerd om medische redenen weliswaar maar anders had ik het ook gedaan gewoon voor het gemak. Daar is niks mis mee naar mijn mening .
lieke schreef:Volgens mij mag je de stamboom ook niet achterhouden. De koop is bezegeld, geld is betaald, en daar hoort de stamboom ook bij.malinois schreef:jij bent geen eigenaar meer als er iets verkocht is dus heb je er ook niets over te zeggenCissy schreef:Door pas de stamboom af te geven als er een voorzien van handgeschreven handtekening verklaring van de dierenarts overlegt wordt waarin staat dat dat specefieke kitten is gecastreerdlieke schreef: Even afgezien van het voor of tegen zijn van castratie: hoe kun je een evt. koper verplichten tot castratie bij verkoop van een kitten? Je kunt het wel in een koopcontract zetten, maar hoe wil je het controleren en afdwingen?
Dat mensen misschien overdonderd worden door jullie zegt helemaal niets, maar jullie staan wettelijk gezien niet in jullie recht!
En mijn katten zijn ook geholpen hoor, en ik zou helemaal niet willen fokken met katten (ras of niet), maar ik zou het niet pikken om een contract te moeten ondertekenen bij katten- óf hondenfokkers waarin staat dat ik het gekochte dier verplicht moet laten castreren. Dat maak ik altijd zelf nog wel uit.
Hoezo ander verhaal?Er word hier gezegd dat mensen er voor zorgen dat hun hond pertinent niet kan dekken of gedekt kan worden.Je kan dit ook op katten betrekken.Want er bestaat ook nog zoiets als katten binnenshuis houden,een kattenren(zoals wij hebben in de tuin),en de kans dat katten dan ongewenst zwanger worden,sluit je op die manier ook uit.Conclusie een kat zou dus ook niet geholpen hoeven worden.Want daar geldt net zo goed dat je snijd in gezonde dieren.Maar wij hebben dus zeer bewust wel alle katten laten helpen,om de doodsimpele reden:We wilden geen krolse katten en ook geen alles-onder-zeikende katers in huis,dus kozen we voor het gemak van Castratie.En voor veel mensen is gemak ook een reden om hun hond te laten helpen,want de hond word niet meer loops,dus geen gezeur met loslopen 3 weken lang 2x per jaar,geen druppeltjes in huis,en voor reuen minder wegloopdrang waarneer hij een loops teefje ruikt,geen vieze piemeltjes zoals eerder genoemd,enz.enz.Wij wonen hier behoorlijk buitenaf,en kunnen wandelen waar we willen zonder dat we veel mensen tegenkomen,maar kan me voorstellen dat als je in een drukker gebied van NL woont,dat je voor gemak kiest.Ik persoonlijk heb er dus absoluut geen bezwaar tegen.Wij hebben 4 teven en daarvan zijn er 2 geholpen.Paulala schreef:Met katten vind ik dit toch een ander verhaal.
De meeste mensen laten hun katten buiten rond lopen, niemand die er dus op let.
Daardoor kunnen heel veel katten ongewenst drachtig raken, dus vind ik het juist goed dat katten worden gecastreerd.