Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden in rijtjeswoningen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik vind de grootte van het huis niet heel belangrijk. Veel belangrijker vind ik dat de honden een goede beweging, verzorging krijgen. In ons vorige huis, hadden wij een loei van een woonkamer, maar de honden lagen altijd daar, waar wij zaten. We hebben nu een wat kleiner huis, maar de honden liggen nog steeds, daar waar ik zit
Ik denk dat iedereen daar een andere mening over heeft. De een heeft zijn handen vol aan 2 honden en een ander kan er wel meerdere aan. Wij wonen hier met 6 Golden Retrievers. Er zullen zat mensen zijn die dat teveel vinden. Ieder zijn ding, denk ik dan.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang de buurt er geen last van heeft (blaffen of een kudde asociale mormels) en de honden hun beweging, uitdaging en verzorging krijgen maakt de grootte van je huis niets uit. Natuurlijk wel als je er zoveel hebt dat er problemen bij de honden onderling ontstaan.
Ons huis is klein maar de honden benutten misschien 10% van die ruimte omdat ze altijd bij elkaar en bij ons willen liggen.
Ons nieuwe huis is een stuk groter, tuin ook. Maar toch hetzelfde verhaal. Ze liggen de hele dag bij elkaar op een zo klein mogelijk stukje.
Ik vind het heerlijk zo en de honden zo te zien ook.
Mensen zeggen vaak " is zeker wel druk in huis, zoveel honden ?". Nou nee. Ze zijn actief met wandelen en activiteiten en verder liggen ze de hele dag te maffen en te kroelen op af en toe een speelmomentje na.
Ons huis is klein maar de honden benutten misschien 10% van die ruimte omdat ze altijd bij elkaar en bij ons willen liggen.
Ons nieuwe huis is een stuk groter, tuin ook. Maar toch hetzelfde verhaal. Ze liggen de hele dag bij elkaar op een zo klein mogelijk stukje.
Ik vind het heerlijk zo en de honden zo te zien ook.
Mensen zeggen vaak " is zeker wel druk in huis, zoveel honden ?". Nou nee. Ze zijn actief met wandelen en activiteiten en verder liggen ze de hele dag te maffen en te kroelen op af en toe een speelmomentje na.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
ik heb 1 grote en 1 kleintje. Vind ik ook genoeg voor het huis waar ik nu woon. Ik ga vaak 1 keer per dag weg met de auto wandelen, of ik neem Flo mee aan de fiets. De golden is 15,5 jaar, dus die hoeft niet zo heel lang meer te wandelen (hij gaat wel altijd mee, met de kar).
Verder loop ik hier in de buurt. Ik ruim de poep altijd op, dus daar gaat het niet om, maar ze lopen altijd los, als er een andere aangelijnde hond aankomt, wil ik ze dus snel vast kunnen doen. Toen ik een week een logeerhond had, merkte ik dat dat dan lastiger wordt, dus nee....2 in een woonwijk rijtjeswoning is voor mij genoeg.
Verder loop ik hier in de buurt. Ik ruim de poep altijd op, dus daar gaat het niet om, maar ze lopen altijd los, als er een andere aangelijnde hond aankomt, wil ik ze dus snel vast kunnen doen. Toen ik een week een logeerhond had, merkte ik dat dat dan lastiger wordt, dus nee....2 in een woonwijk rijtjeswoning is voor mij genoeg.
Wij wonen met 5 honden en 4 personen in een rijtjeshuis. Welliswaar een hoekwoning, dus aan 1 kant geen buren, die overlast zouden kunnen hebben. We hebben zelfs met 6 personen hier gewoond met 5 honden, en dat was echt te veel. Shirley´s ex vriend woont hier niet meer, en Rick woont nu op zichzelf sinds kort.
Ik zou niemand aanraden om met 5 honden in een rijtjeshuis te gaan wonen, dus laat staan met 9. Maar ik vind wel dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken waar zijn of haar grens ligt, mits er goed voor de honden wordt gezorgd. Ik probeer de overlast voor buren zoveel mogelijk te beperken, maar daar moet ik echt veel voor doen. Maar daardoor liggen ze de tijd dat ze thuis zijn vaak lekker te slapen, en zijn best rustig in huis. Maar het liefst zou ik verhuizen, in ieder geval uit de stad weg, en veel meer ruimte. Ik vind honden houden in een stad ook niet ideaal. Maar ja, ik kan toch niet zonder honden, en verhuizen zit er voorlopig niet in.
Ik zou niemand aanraden om met 5 honden in een rijtjeshuis te gaan wonen, dus laat staan met 9. Maar ik vind wel dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken waar zijn of haar grens ligt, mits er goed voor de honden wordt gezorgd. Ik probeer de overlast voor buren zoveel mogelijk te beperken, maar daar moet ik echt veel voor doen. Maar daardoor liggen ze de tijd dat ze thuis zijn vaak lekker te slapen, en zijn best rustig in huis. Maar het liefst zou ik verhuizen, in ieder geval uit de stad weg, en veel meer ruimte. Ik vind honden houden in een stad ook niet ideaal. Maar ja, ik kan toch niet zonder honden, en verhuizen zit er voorlopig niet in.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hadden er 2 op een appartement. Vond ik ook wel genoeg eerlijk gezegd. Nu zijn onze honden extreem rustig in huis, ze slapen eigenlijk alleen maar wat en bij bezoek zijn ze even actief om meteen weer te gaan maffen. Zo zouden we er toen ook wel 3 kunnen hebben maar toch vond ik twee genoeg.
Nu wonen we redelijk ruim met een hele grote woonkamer van 8,5 bij 7 meter. Dan nog 2 ruime slaapkamers en dus kan er makkelijk een hond bij. De ruimte om het huis is onbeperkt en de overlast door de honden is er dus niet. Al zouden ze de hele dag blaffen dan nog zou niemand dat horen. Nu komt nr 3 dus en ik ben er zeker van dat het bij 3 blijft.
Nu wonen we redelijk ruim met een hele grote woonkamer van 8,5 bij 7 meter. Dan nog 2 ruime slaapkamers en dus kan er makkelijk een hond bij. De ruimte om het huis is onbeperkt en de overlast door de honden is er dus niet. Al zouden ze de hele dag blaffen dan nog zou niemand dat horen. Nu komt nr 3 dus en ik ben er zeker van dat het bij 3 blijft.

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik woon niet groot heb 1 hond en twee katten, met de tijd zal er 1 hond bijkomen, dan zal dat ook nog wel gaan, ik heb beneden ruimte en een tuin en buiten snel park gebied en strand..
Ik ken wel mensen die ook iet supergroot behuisd zijn maar 6 bouviers hebben! Een fokster, maar als ik daar op visite kom het hele spul in rep en roer even dan is qua uitdrukking het huis te klein
als dan alles weer rustig is dan heeft iedereen ook wel weer zijn plekkie gevonden dat vind ik zo mooi om te zien, ligt aan wat de honden gewend zijn en hoe ze met elkaar omgaan denk ook of je in een klein huis veel honden kunt hebben of niet.
Ik ken wel mensen die ook iet supergroot behuisd zijn maar 6 bouviers hebben! Een fokster, maar als ik daar op visite kom het hele spul in rep en roer even dan is qua uitdrukking het huis te klein

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat de honden daar zijn waar wij zijn, herken ik ook. Wij wonen best groot, tenminste ons pand (waar we wonen en werken) is groot met ook behoorlijk wat buitenruimte maar Silka en Billy zijn altijd in dezelfde ruimte als waar ik ben; of dat nu in de keuken, de woonkamer, de werkplaats, het kantoor of het erf is.Nono schreef:Ik vind de grootte van het huis niet heel belangrijk. Veel belangrijker vind ik dat de honden een goede beweging, verzorging krijgen. In ons vorige huis, hadden wij een loei van een woonkamer, maar de honden lagen altijd daar, waar wij zaten. We hebben nu een wat kleiner huis, maar de honden liggen nog steeds, daar waar ik zitIk denk dat iedereen daar een andere mening over heeft. De een heeft zijn handen vol aan 2 honden en een ander kan er wel meerdere aan. Wij wonen hier met 6 Golden Retrievers. Er zullen zat mensen zijn die dat teveel vinden. Ieder zijn ding, denk ik dan.
Ik heb niet het idee dat zij nu zo ontzettend profiteren van de ruimte die we hebben. Dat we aan de rand van stad en polder wonen en we binnen 5 minuten op een plek staan waar ze hele einden heerlijk los kunnen lopen, dat doet er veel meer toe.
M'n vorige buren hadden een stuk of 7 kleine honden en 2-3 (het wisselde nog wel eens...
) grotere honden (Golden Retriever - Dogo Argentino - Duitse Herder). Dat was ook gewoon een tussenwoning met een klein tuintje.
Moet ik dr wel bij vermelden dat het hun niet zo kon verrekken hoe het rook...de beesten poepten en plasten ook allemaal in huis en sóms in de tuin. Wandelingen zaten er niet in. Dierenbescherming kon/wou er niets aan doen. Woonbedrijf heeft ze eruit gezet en waar ze nu zitten...geen idee.

Moet ik dr wel bij vermelden dat het hun niet zo kon verrekken hoe het rook...de beesten poepten en plasten ook allemaal in huis en sóms in de tuin. Wandelingen zaten er niet in. Dierenbescherming kon/wou er niets aan doen. Woonbedrijf heeft ze eruit gezet en waar ze nu zitten...geen idee.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Annelies
- Zeer actief
Wij wonen nu met z'n vijven en twee kleinere honden in een rijtjeshuis in de stad; wel in een vrij groene wijk, maar ik wijk regelmatig uit naar groot braakliggend terrein, een natuurgebied aan de rand van de stad, het strand of bos. Ik zou nu niet meer honden kunnen hebben voor het goede.
Straks wel, want in januari verhuizen we naar een grote woning aan een natuurgebied.
Straks wel, want in januari verhuizen we naar een grote woning aan een natuurgebied.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Ik heb met 3 grote honden en 2 katten op 40 m2 gewoond.
Dat is pas vol
In een rijtjeshuis zou ik het bij maximaal 2 honden houden.
En in een centrum van de stad zou ik liever helemaal geen honden houden.
Ik woon nu met 1 hond in een kamer van 17 m2. Dat is best krap.
Gelukkig wel een tuintje erbij.
Dat is pas vol

In een rijtjeshuis zou ik het bij maximaal 2 honden houden.
En in een centrum van de stad zou ik liever helemaal geen honden houden.
Ik woon nu met 1 hond in een kamer van 17 m2. Dat is best krap.
Gelukkig wel een tuintje erbij.
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ireen schreef:ik heb 1 grote en 1 kleintje. Vind ik ook genoeg voor het huis waar ik nu woon. Ik ga vaak 1 keer per dag weg met de auto wandelen, of ik neem Flo mee aan de fiets. De golden is 15,5 jaar, dus die hoeft niet zo heel lang meer te wandelen (hij gaat wel altijd mee, met de kar).

-
- Zeer actief
en dankjewel AddyAddy schreef:Ireen schreef:ik heb 1 grote en 1 kleintje. Vind ik ook genoeg voor het huis waar ik nu woon. Ik ga vaak 1 keer per dag weg met de auto wandelen, of ik neem Flo mee aan de fiets. De golden is 15,5 jaar, dus die hoeft niet zo heel lang meer te wandelen (hij gaat wel altijd mee, met de kar).
Verder loop ik hier in de buurt. Ik ruim de poep altijd op, dus daar gaat het niet om, maar ze lopen altijd los, als er een andere aangelijnde hond aankomt, wil ik ze dus snel vast kunnen doen. Toen ik een week een logeerhond had, merkte ik dat dat dan lastiger wordt, dus nee....2 in een woonwijk rijtjeswoning is voor mij genoeg.![]()
![]()
was nog niet aan wijzigen toegekomen

graag gedaan en neem die miniteckel nou maar dan krijgen wij flootje tenminste weer eens te logeren, ga ik met hem steppenIreen schreef:en dankjewel AddyAddy schreef:Ireen schreef:ik heb 1 grote en 1 kleintje. Vind ik ook genoeg voor het huis waar ik nu woon. Ik ga vaak 1 keer per dag weg met de auto wandelen, of ik neem Flo mee aan de fiets. De golden is 15,5 jaar, dus die hoeft niet zo heel lang meer te wandelen (hij gaat wel altijd mee, met de kar).
Verder loop ik hier in de buurt. Ik ruim de poep altijd op, dus daar gaat het niet om, maar ze lopen altijd los, als er een andere aangelijnde hond aankomt, wil ik ze dus snel vast kunnen doen. Toen ik een week een logeerhond had, merkte ik dat dat dan lastiger wordt, dus nee....2 in een woonwijk rijtjeswoning is voor mij genoeg.![]()
![]()
![]()

-
- Zeer actief
miniteckel advertentie is verwijderdAddy schreef:graag gedaan en neem die miniteckel nou maar dan krijgen wij flootje tenminste weer eens te logeren, ga ik met hem steppenIreen schreef:en dankjewel AddyAddy schreef:Ireen schreef:ik heb 1 grote en 1 kleintje. Vind ik ook genoeg voor het huis waar ik nu woon. Ik ga vaak 1 keer per dag weg met de auto wandelen, of ik neem Flo mee aan de fiets. De golden is 15,5 jaar, dus die hoeft niet zo heel lang meer te wandelen (hij gaat wel altijd mee, met de kar).
![]()
![]()

Ik heb op dit moment 2 honden in een hoekwoning. 1 grote en 1 kleine. De grote blijft altijd beneden want die durft niet naar boven, en de kleine gaat altijd mee naar boven. Ik vind het niet vol zo, kan er best nog wel eentje bij
maar dan wel een kleinere. Ik vind het alleen irritant als er iemand aan de deur komt en er dus geblaft wordt, of als ze samen mogen gaan wandelen (maar dan jut ik ze eerlijk gezegd ook een beetje op door te zeggen: GA JE MEE?!?
)

-
- Erelid
Ik woon in een bemeden flat en heb 3 eigen honden, 1 grote Ollie en 2 onderdeurtjes Rambo en Loddie. Nu heb ik 2 opvangers Gaby een Sabueso mix en Antefaz een Basset mix. Binnen zijn ze stil en slapen ze alleen maar. Ik ga zo n 4 uur per dag naar buiten met ze zodat ze al hun energie buiten kwijt raken. Mijn buren hebben nu geen klagen meer. Een jaar geleden had ik klachten dat ze blaften als de bel ging en dat heb ik ze dus ook afgeleerd.... 

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zei niks, omdat ik het gewoon erg af vind hangen van hoe men er mee om gaat, ik heb ook altijd gezegd, pfff 4 is mijn max, oh 5...ohh uh nu 6... en verdorie er zijn er nu 7P!nki schreef:Wat ik al aangaf... diegene heeft toch echt allemaal grote honden van formaat lab. 7 Kleine jack russells zijn ook veel honden, maar ik vind het anders om 7 kleine hondjes te hebben in 1 rijtjes woning, dan 9 honden van formaat labyamie schreef:ach.. tja, ik zeg maar niks

ik hoor het ene hondje wat "buren" 2 huizen verderop hebben meer, ik hoor en zie de hond van buren 3 huizen verderop meer ( loslopend en bij mijn tuin dus)
ik sta, als ik niet uitkijk, dagelijks in de stront wanneer ik mijn paadje af loop en dat is niet van mijn honden.. ik wil maar zeggen, dat overlast of last of het merken.. niet voor behouden is tot mensen met ( te) veel honden.
qua individuele aandacht krijgen mijn honden waarschijnlijk minder als honden die alleen of met 2 leven, daarintegen hebben mijn honden een roedel waar ze hun ei kwijt kunnen, ik woon vrij klein, heb wel een behoorlijke tuin, maar goed.. ja het is best vol