Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grote hond vs kleine hond en rangorde bepalen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
Ik vind het heel moeilijk.
Ik heb dus een langharige teckel van drie en een kruisinghondje Franse bulldog x Westie van zeven jaar..twee teefjes.
Bij conflicten grijpt de Franse bull mix mijn teckel in de nek en houdt vast..ik grijp dan wel in...en trek haar eraf..
Het was heel lang goed gegaan, ik had de Franse bulldog mix onder controle, dacht ik..door alleen te schreeuwen kon ik haar stoppen.
Enige maanden geleden haalde ik er een teckelpupje bij. Ik dacht dat dat kon. Mijn teckel van drie jaar corrigeerde de pup behoorlijk, wel normaal. Bonnie, mijn Franse bull mix sprong op haar en vocht behoorlijk. De teckel had een behoorlijk wondje..Daarna bleef de teckel grommen en bibberen, onderwierp zich ook niet. Toonde angst en agressie tegelijk, ik denk onzekerheid. Wat is nu het beste. Soms moet je je er wel mee bemoeien..Het pupje moest herplaatst, de ruzie bleef. Is nu wel minder, maar het conflict zit er nog..De sfeer tussen de honden blijft gespannen.
Ik heb dus een langharige teckel van drie en een kruisinghondje Franse bulldog x Westie van zeven jaar..twee teefjes.
Bij conflicten grijpt de Franse bull mix mijn teckel in de nek en houdt vast..ik grijp dan wel in...en trek haar eraf..
Het was heel lang goed gegaan, ik had de Franse bulldog mix onder controle, dacht ik..door alleen te schreeuwen kon ik haar stoppen.
Enige maanden geleden haalde ik er een teckelpupje bij. Ik dacht dat dat kon. Mijn teckel van drie jaar corrigeerde de pup behoorlijk, wel normaal. Bonnie, mijn Franse bull mix sprong op haar en vocht behoorlijk. De teckel had een behoorlijk wondje..Daarna bleef de teckel grommen en bibberen, onderwierp zich ook niet. Toonde angst en agressie tegelijk, ik denk onzekerheid. Wat is nu het beste. Soms moet je je er wel mee bemoeien..Het pupje moest herplaatst, de ruzie bleef. Is nu wel minder, maar het conflict zit er nog..De sfeer tussen de honden blijft gespannen.
Er is zoveel om lief te hebben
Met meerdere teven zou ik ook niks laten uitvechten, het escaleert gemakkelijker omdat de rest zich ermee gaat bemoeien en in mijn roedel loop ik het risico ook niet, niet omdat er ooit gevochten is maar ik wil het ook voorkomen. Een snauw en grauw mag maar verder opzouten naar hun eigen plek en geen gedonderyamie schreef:dat probeer ik hier ook wel hoor, alleen is de omslag soms heeeeeel snel en dat maakt het wat lastig.. zeker met mijn teven onderling, zodra het geen bekvechten of ff is.. is het hommeles, lees: 4 teven die zich dan in de 'strijd" stortenMartijn schreef:Ik zou het laten gaan tot ik zie dat het van een korte krachtmeting naar een langer durend gevecht gaat.vandaar dat ik behoorlijk snel er overheen brul. gewoon geen gezeik

Als een hond in de nek grijpt en vast blijft houden had ik het nooit gedurft om daar een pup bij te zetten. Waarom dacht je dat het wel zou kunnen ?Charlot schreef:Ik vind het heel moeilijk.
Je roedeltje is al niet stabiel en er dan nog iets bijzetten

Nou even een update
De heren hebben niet meer gevochten en het gaat eigenlijk verbazingwekkend goed :N: Ze kruipen lekker tegen elkaar aan op de bank, zitten samen nieuwsgierig in dezelfde stoel in de erker naar buiten te loeren en gister hebben we toen we samen thuis waren de jongens allebei een stuk runderlever gegeven.Spike had dit nog nooit gehad maar had m veel eerder op dan janus en liep naar het kussen van janus waar janus's lever lag.Spike pakte de lever in zijn bekkie en liet m echt gelijk los toen janus eraan kwam, spike deed zelfs een stap terug zodat janus er bij kon.Er was echt niets geen gegrom of gesnauw, ik hoop dat dit zo goed blijft gaan 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
-
- Vaste gebruiker
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier is er soms spanning tussen Lotje (yorkshire kruising) en Lima (golden retriever kruising), maar ik zal ze nooit laten uitvechten.
Familie van mij was van mening dat je eender welke hond de rangorde moest laten uitvechten. Terwijl ik daar op bezoek was begonnen een yorkshire terrier en een herder te vechten, met als resultaat dat de yorkshire terrier het niet overleefd heeft. Het bloed hong overal en dat beeld staat voor altijd in mijn geheugen gebrand en zoiets wil ik nooit meer meemaken. :N:
Familie van mij was van mening dat je eender welke hond de rangorde moest laten uitvechten. Terwijl ik daar op bezoek was begonnen een yorkshire terrier en een herder te vechten, met als resultaat dat de yorkshire terrier het niet overleefd heeft. Het bloed hong overal en dat beeld staat voor altijd in mijn geheugen gebrand en zoiets wil ik nooit meer meemaken. :N:
-
- Vaste gebruiker