Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond doodgebeten door een Stafford
Moderator: moderatorteam
- Pasjovica
- Vaste gebruiker
- Puma
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jinx & Sadie American Staffordshire Terrier
- Contacteer:
Wij hebben het een tijdje geleden ook mee gemaakt dat onze STAFFORD is aangevallen door een andere hond.(ras is niet van toepassing,kan met elke hond gebeuren)
De vrouw waarschuwde van te voren dat haar hond met geen enkele andere hond kon opschieten en liet vervolgens de hond wel los lopen.
Jinx was onder apel en ZAT naast de baas en werd uit het niets gegrepen door de hond.
Jinx had een behoorlijk jaap in zijn borst die later door de DA werd gehecht met 4 krammen.
De vrouw heeft ook alles ontkend en gaf de schuld aan Jinx,wilde ook de DA niet vergoeden.
We zijn bij de politie geweest maar die kon niets doen,we hadden geen getuigen en zo iets moet idd vaker gebeuren om een verbod op te leggen.
Ik had het meeste moeite met het fijt dat ze wist dat haar hond niet te vertrouwen was,ze heeft dit al veel vaker meegemaakt hoorde ik van andere hondeneigenaren.
Als ik al weet dat de naderende hond niet samen kan met Jinx lijn ik hem altijd aan.(omdat ik bang ben dat Jinx wat overkomt)
Dat is toch normaal?
Deze onbeschreven regel moet toch bij de meest hondenliefhebbers bekent zijn?
Ik vind het vreselijk om dit vreselijke verhaal van Mixer te lezen,
en wens je veel sterkte met dit verlies.
Ik hoop dat iedereen wat voorzichtiger word met uitlaten in losloop gebieden.
De vrouw waarschuwde van te voren dat haar hond met geen enkele andere hond kon opschieten en liet vervolgens de hond wel los lopen.

Jinx was onder apel en ZAT naast de baas en werd uit het niets gegrepen door de hond.
Jinx had een behoorlijk jaap in zijn borst die later door de DA werd gehecht met 4 krammen.
De vrouw heeft ook alles ontkend en gaf de schuld aan Jinx,wilde ook de DA niet vergoeden.
We zijn bij de politie geweest maar die kon niets doen,we hadden geen getuigen en zo iets moet idd vaker gebeuren om een verbod op te leggen.
Ik had het meeste moeite met het fijt dat ze wist dat haar hond niet te vertrouwen was,ze heeft dit al veel vaker meegemaakt hoorde ik van andere hondeneigenaren.
Als ik al weet dat de naderende hond niet samen kan met Jinx lijn ik hem altijd aan.(omdat ik bang ben dat Jinx wat overkomt)
Dat is toch normaal?
Deze onbeschreven regel moet toch bij de meest hondenliefhebbers bekent zijn?
Ik vind het vreselijk om dit vreselijke verhaal van Mixer te lezen,
en wens je veel sterkte met dit verlies.
Ik hoop dat iedereen wat voorzichtiger word met uitlaten in losloop gebieden.

-
- Vaste gebruiker
Pasjovica ik ga je binnenkort een PBtje sturen. Ik praat graag over over Mixer. Alvast bedankt voor het aanbod
Marielle en Jinx:
Ja je staat soms te kijken hoe onverantwoord mensen met hun hond omgaan
. Net ook weer een pbtje gehad van iemand met zo'n beroerd verhaal. Het is goed en fijn om deze dingen te kunnen delen met elkaar. Het kan tussen alle honden fout gaan maar dan zou het toch prettig zijn als mensen dan hun verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid op zich nemen. En er lering uit trekken! Blijkbaar bezitten nogal wat mensen deze mentaliteit niet
!
Groetjes en bedankt voor je reactie,
Cokkie en haar honden.

Marielle en Jinx:
Ja je staat soms te kijken hoe onverantwoord mensen met hun hond omgaan

Groetjes en bedankt voor je reactie,
Cokkie en haar honden.
-
- Vaste gebruiker
Dag medehondenliefhebbers.
GOED NIEUWS
!!!!!!
Vanochtend een gesprek gehad(eindelijk) met de politie. In Gouda is een politieman belast met hondenkwesties. Het heeft lang geduurd, ik heb vaak moeten bellen, 2x een uitgebreide brief geschreven met getuigenverklarigen etc. maar eindelijk resultaat. Deze man heeft contact gehad met de officier van justitie. De eigenaar v/d Stafford kan niet strafrechtelijk vervolgd worden omdat er geen opzet aanwezig was. De politieman gaat nu echter WEL een brief naar de gemeente Gouda schrijven(daar krijg ik een kopie van) en de gemeente gaat dan een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen aan deze mensen.
Al mijn gegevens worden bewaard, zodra er weer iets gebeurd of mw. houdt zich niet aan dit gebod dan kan strafrechtelijke vervolging plaats vinden. De politieman gaat deze mensen ook nog telefonisch benaderen.
HOERA! Eindelijk erkenning!
De genoegdoening is groot bij mij. een dekentje over mijn pijn en woede heen. Plus de geruststelling dat dit niet nog eens gaat gebeuren met een andere hond. Ze laat de hond nl. gewoon weer los lopen
!
Nu nog reactie v/d verzekering afwachten. Ik heb een klacht ingediend. Misschien ga ik daar nog mee verder in ieder geval is dit nu bereikt en daar ben ik heel erg blij mee!
Wordt vervolgd en groetjes,
Cokkie, Mixer R.I.P.
en Twister 
GOED NIEUWS

Vanochtend een gesprek gehad(eindelijk) met de politie. In Gouda is een politieman belast met hondenkwesties. Het heeft lang geduurd, ik heb vaak moeten bellen, 2x een uitgebreide brief geschreven met getuigenverklarigen etc. maar eindelijk resultaat. Deze man heeft contact gehad met de officier van justitie. De eigenaar v/d Stafford kan niet strafrechtelijk vervolgd worden omdat er geen opzet aanwezig was. De politieman gaat nu echter WEL een brief naar de gemeente Gouda schrijven(daar krijg ik een kopie van) en de gemeente gaat dan een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen aan deze mensen.
Al mijn gegevens worden bewaard, zodra er weer iets gebeurd of mw. houdt zich niet aan dit gebod dan kan strafrechtelijke vervolging plaats vinden. De politieman gaat deze mensen ook nog telefonisch benaderen.
De genoegdoening is groot bij mij. een dekentje over mijn pijn en woede heen. Plus de geruststelling dat dit niet nog eens gaat gebeuren met een andere hond. Ze laat de hond nl. gewoon weer los lopen

Nu nog reactie v/d verzekering afwachten. Ik heb een klacht ingediend. Misschien ga ik daar nog mee verder in ieder geval is dit nu bereikt en daar ben ik heel erg blij mee!
Cokkie, Mixer R.I.P.

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
Wauw goed van je zeg. Ik heb je net een pb'tje gestuurd maar ben toch echt dubbel geschrokken aangezien ik in Gouda woon met 2 veels te lieve sullige honden en dat die staff met die eigenaar dus nog steeds vrolijk hier ergens lostloop.......
Zouden we hier niet een signalement mogen neerzetten of is dat in strijd met de wet?
Anders graag per p.b. Dan kan ik in ieder geval meteen weglopen mocht ik ze tegenkomen (moet er niet aan denken)
Echt goed dat er nu misschien wat aan gedaan wordt!!
groetjes Nicole
Zouden we hier niet een signalement mogen neerzetten of is dat in strijd met de wet?
Anders graag per p.b. Dan kan ik in ieder geval meteen weglopen mocht ik ze tegenkomen (moet er niet aan denken)
Echt goed dat er nu misschien wat aan gedaan wordt!!
groetjes Nicole
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mooi zomixertje schreef:Dag medehondenliefhebbers.
GOED NIEUWS![]()
!!!!!!
De genoegdoening is groot bij mij. een dekentje over mijn pijn en woede heen. Plus de geruststelling dat dit niet nog eens gaat gebeuren met een andere hond. Ze laat de hond nl. gewoon weer los lopen!
Cokkie, Mixer R.I.P.en Twister

Een vraag:heb je een telefoon met camera?Zo ja,dan hond op de foto zetten zodra je hem weer los lopend ontwaart.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Vaste gebruiker
Met deze brief sta je sterker in een civiele procedure. Omdat je hondje al ziek was kun je misschien niet alle dierenartskosten terugvragen, maar wel die kosten die direct verband houden met het incident (hechten, hechtingen verwijderen, antibiotica, pijnstillers, nacontrole e.d.).mixertje schreef:De politieman gaat nu echter WEL een brief naar de gemeente Gouda schrijven(daar krijg ik een kopie van) en de gemeente gaat dan een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen aan deze mensen.
En voor een procedure bij de kantonrechter heb je geen advocaat nodig.
-
- Vaste gebruiker
Hoi!
Marian, ik heb geen telefoon met camera. Ik heb al zitten prakkizeren hoe ik dat kan gaan bewijzen. Als alles achter de rug is ga ik alle mensen die betrokken zijn geweest(getuigen, bekenden) inlichten over dit besluit. Veel mensen zijn inmiddels betrokken geraakt! Dan zal iedereen uit de buurt erop letten. Een persoon woont t.o. het uitlaatgebied waar die vrouw altijd loopt met haar hond. Zij zit er boven op en steunt mij met alles. Ik ben ervan overtuigd dat zij als een pitbull de zaak in de gaten zal houden
!
Bientje,
Wat de kantonrechter betreft: ik krijg net per mail bericht(na weer gedram mijnerzijds) dat de zaak in behandeling is. Als ik nu weer een negatief antwoord krijg ga ik uitzoeken hoe ik de aansprakelijkheid kan verhalen op deze mevrouw.
Ik ga net zolang door als nodig. het kan niet bestaan dat mensen zich op deze manier opstellen en zo het (door niemands schuld overigens!) aangedane leed vele keren erger maken.
Dat de politie de zaak nu eindelijk serieus heeft genomen is een overwinning!
Groetjes
,
Cokkie en haar honden.
Marian, ik heb geen telefoon met camera. Ik heb al zitten prakkizeren hoe ik dat kan gaan bewijzen. Als alles achter de rug is ga ik alle mensen die betrokken zijn geweest(getuigen, bekenden) inlichten over dit besluit. Veel mensen zijn inmiddels betrokken geraakt! Dan zal iedereen uit de buurt erop letten. Een persoon woont t.o. het uitlaatgebied waar die vrouw altijd loopt met haar hond. Zij zit er boven op en steunt mij met alles. Ik ben ervan overtuigd dat zij als een pitbull de zaak in de gaten zal houden

Bientje,
Wat de kantonrechter betreft: ik krijg net per mail bericht(na weer gedram mijnerzijds) dat de zaak in behandeling is. Als ik nu weer een negatief antwoord krijg ga ik uitzoeken hoe ik de aansprakelijkheid kan verhalen op deze mevrouw.
Ik ga net zolang door als nodig. het kan niet bestaan dat mensen zich op deze manier opstellen en zo het (door niemands schuld overigens!) aangedane leed vele keren erger maken.
Dat de politie de zaak nu eindelijk serieus heeft genomen is een overwinning!
Groetjes

Cokkie en haar honden.
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
Dag hondenliefhebbers,
Het laatste nieuws.
Gisteren ben ik eindelijk gebeld
door de WAverzekering van de mensen van de Stafford. Ze stelden voor(om mij tegemoet te komen!
) om de rekening van de dierenarts(75 euro) te betalen van de dag waarop het bijtincident heeft plaats gevonden. Het is tenslotte niet te bewijzen dat Mixer aan het bijtincident overleden is. Dat is waar. Alhoewel het wel bijzonder is dat Mixer na dit incident heel veel pijn had, uitvalsverschijnselen aan zijn poten, op het laatst helemaal niet meer kon lopen en na 6 weken overleden is.
Dan moet ik wel beloven om de strijdbijl neer te leggen.
Ik heb gezegd dat ik dat wel wil doen als zij de tegenpartij in kennis willen stellen van deze regeling. Dat zouden ze doen. Toch een signaal tenslotte.
De verzekering blijft erbij dat er in feite geen aansprakelijkheid is
. Er zijn verschillende getuigen geweest die gezien hebben dat Mixer in de bek van de Stafford hing. Maar: er zijn geen mensen die hebben gezien hoe het bijtincident ontstaan is. De eigenaar van de Stafford heeft verklaard dat Mixer haar hond 2x gebeten heeft
. En dat houdt de verzekering aan omdat ik niet kan bewijzen dat dat niet zo is.
Ik na dit gesprek weer helemaal overstuur
. Het is onverteerbaar, deze leugens van die vrouw
. De Stafford kwam vanaf een grote afstand keihard op Mixer afgerend en sprong er zonder enkele waarschuwing bovenop :N: .
Ik kan niet begrijpen waarom iemand zulke leugens verteld
:
. De man van de verzekering zei: als deze persoon gewoon sorry had gezegd en zich aansprakelijk had gesteld was er geen probleem geweest hierover. Ja zo simpel had het kunnen zijn. Dan was het ook een drama geweest maar het had mij al deze toestanden erbij bespaard. Ik zit nog vol fantasieen om dat mens uit te gaan schelden, hun auto te gaan bekrassen etc. etc. Ik snak ernaar om dat mens eens flink te zeggen wat een vuile leugenaar ze is. Misschien ga ik het nog doen of een brief schrijven. Mijn dochter zegt dat ik mij dan verlaag tot hun niveau als ik dat doe
. Dan doe ik het maar niet misschien!
Toch ben ik trots en tevreden over mijzelf dat ik alles gedaan heb wart binnen mijn bereik was.,ook naar Mixer toe. Ik ga nu proberen om het foto boek van Mixer af te maken en alle goede leuke vrolijke en lieve herinneringen
aan hem te bewaren.
En dan verder met het rouwproces. Gelukkig heb ik een fantastische nieuwe hond, het gaat heel goed met haar. Toen ik gisteren zo moest huilen om Mixer kwam ze bij me en gaf likjes en kopje. Lief he
!
Ik laat de topic nog even open voor evt. reacties en dan hef ik hem op.
Ik heb heel erg veel aan jullie gehad
Het was af en toe niet om door te komen. ook de PBtjes hebben mij enorm gesteund.
Heel erg ontzettend bedankt daarvoor
! Mensen die geen hond hebben begrijpen dit soort dingen niet zo goed en dan is zo'n forum een uitkomst!
Het laatste nieuws.
Gisteren ben ik eindelijk gebeld

Ik heb gezegd dat ik dat wel wil doen als zij de tegenpartij in kennis willen stellen van deze regeling. Dat zouden ze doen. Toch een signaal tenslotte.
De verzekering blijft erbij dat er in feite geen aansprakelijkheid is

Ik na dit gesprek weer helemaal overstuur

Ik kan niet begrijpen waarom iemand zulke leugens verteld

Toch ben ik trots en tevreden over mijzelf dat ik alles gedaan heb wart binnen mijn bereik was.,ook naar Mixer toe. Ik ga nu proberen om het foto boek van Mixer af te maken en alle goede leuke vrolijke en lieve herinneringen

En dan verder met het rouwproces. Gelukkig heb ik een fantastische nieuwe hond, het gaat heel goed met haar. Toen ik gisteren zo moest huilen om Mixer kwam ze bij me en gaf likjes en kopje. Lief he

Ik laat de topic nog even open voor evt. reacties en dan hef ik hem op.
Ik heb heel erg veel aan jullie gehad

Heel erg ontzettend bedankt daarvoor
Laatst gewijzigd door mixertje op 23 sep 2007 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
Dat is mooi nieuws!mixertje schreef:Gisteren ben ik eindelijk gebelddoor de WAverzekering van de mensen van de Stafford. Ze stelden voor(om mij tegemoet te komen!
) om de rekening van de dierenarts(75 euro) te betalen van de dag waarop het bijtincident heeft plaats gevonden. Het is tenslotte niet te bewijzen dat Mixer aan het bijtincident overleden is. Dat is waar. Alhoewel het wel bijzonder is dat Mixer na dit incident heel veel pijn had, uitvalsverschijnselen aan zijn poten, op het laatst helemaal niet meer kon lopen en na 6 weken overleden is.
Je hebt beloofd de strijdbijl neer te leggen. Dus als je die brief schrijft (hoe begrijpelijk ook dat je dat wil doen) breek je je belofte. Ik merk in je stukjes dat je erg graag die andere mensen wil veranderen. Dat gaat toch niet gebeuren, die mensen zijn agressief, hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel en vinden het prima dat hun hond af en toe een andere hond aanvalt. Mensen die zo zijn ga je niet veranderen. Die staan echt niet morgen bij jou voor de deur te huilen dat ze er zo'n spijt van hebben. Verspilde moeite.mixertje schreef:Ik snak ernaar om dat mens eens flink te zeggen wat een vuile leugenaar ze is. Misschien ga ik het nog doen of een brief schrijven. Mijn dochter zegt dat ik mij dan verlaag tot hun niveau als ik dat doe. Dan doe ik het maar niet misschien!
Je hebt eigenlijk al heel erg veel bereikt. De verzekeringsmaatschappij gaat de directe kosten uitkeren en er komt een aanlijn- en muilkorfgebod, zodat de kans dat het nog eens gebeurt klein is. Dus met hun vreemde gedrag hebben zij tot nu toe alleen maar negatieve dingen voor zichzelf (en hun hond) bereikt.
En over de aansprakelijkheid, zelfs als jouw hond hun hond 2x zou hebben gebeten: hun hond heeft geen blijvende schade, jouw hond wel. Dat blijft hun aansprakelijkheid. Het doet er volgens mij niet toe hoe het incident is ontstaan, tenzij jouw hond losliep in een gebied waar dat niet mocht of jij jouw hond hebt opgehitst, maar dat was allemaal niet zo. Bij de kantonrechter had je goede kans gemaakt. Die meneer van de verzekeringsmaatschappij doet alleen zijn werk (en dat is vast zo min mogelijk uitkeren), die is er niet op uit om het voor jou allemaal makkelijk of eerlijk te maken.
Probeer het verder te laten rusten en probeer het allemaal een plekje te geven. Als jij hier nog jaren mee gaat doorlopen geef je de tegenpartij de macht jou nog jarenlang ongelukkig en verdrietig te maken. Dat zijn ze niet waard, gun ze dat niet!
Probeer de mooie herinneringen aan Mixer te bewaren en daar van te genieten.
-
- Vaste gebruiker
Hoi Bientje,
Dank voor je uitgebreide reactie. Natuurlijk heb je helemaal gelijk.
Nog even over die kantonrechter. Ik ben er geweest. Zij verwezen mij door naar een juridisch adviesbureau. Dit bureau verwees mij door naar een advokaat. Die zag er geen heil in. Dus toen maar langs deze weg gegaan. Toch bereikt wat nodig was tenslotte.
Ja en je hebt gelijk dat ik niet kan begrijpen en accepteren dat mensen zich zo opstellen en zijn. Ik ga nog eens proberen te leren dat ik eens wat realistischer moet zijn!
In elk geval ben ik best heel tevreden en heeft mijn strijd toch opgeleverd!
Groetjes,
Cokkie.
Dank voor je uitgebreide reactie. Natuurlijk heb je helemaal gelijk.
Nog even over die kantonrechter. Ik ben er geweest. Zij verwezen mij door naar een juridisch adviesbureau. Dit bureau verwees mij door naar een advokaat. Die zag er geen heil in. Dus toen maar langs deze weg gegaan. Toch bereikt wat nodig was tenslotte.
Ja en je hebt gelijk dat ik niet kan begrijpen en accepteren dat mensen zich zo opstellen en zijn. Ik ga nog eens proberen te leren dat ik eens wat realistischer moet zijn!
In elk geval ben ik best heel tevreden en heeft mijn strijd toch opgeleverd!
Groetjes,
Cokkie.
-
- Vaste gebruiker
is deze hond nu buiten gemuilkorft en aangelijnt?
HET IS een afschuwelijk verhaal, ik heb het er ijskoud van ...
maar jij schrijft ook dat je realistiser probeert te gaan zijn over anderen mensen maar ik zou het blijven weigeren om hier niet fel tegenin te gaan tegen die asociaale gedrag van die mensen. wat mij betreft mogen dit soort mensen dagelijks een rotdag hebben. ik gun hen geen goed leven. ze zouden de pijn eens moeten lijden die deze hond heeft gehad en de angst. mischien dat ze dan eens gevoel in hun donder krijgen.
HET IS een afschuwelijk verhaal, ik heb het er ijskoud van ...
maar jij schrijft ook dat je realistiser probeert te gaan zijn over anderen mensen maar ik zou het blijven weigeren om hier niet fel tegenin te gaan tegen die asociaale gedrag van die mensen. wat mij betreft mogen dit soort mensen dagelijks een rotdag hebben. ik gun hen geen goed leven. ze zouden de pijn eens moeten lijden die deze hond heeft gehad en de angst. mischien dat ze dan eens gevoel in hun donder krijgen.
- gizmo
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Hoi Pablo,
Wat had jij nog willen/kunnen doen?
Ik heb de ombudsman van de verzekeringen ingeschakeld. Zij verwijzen mij door naar de rechter. Het blijft een twijfelachtige toestand vinden zij omdat er geen getuigen zijn vanaf het begin van het incident en doordat die mevrouw ontkent
. Daarnaast is ook niet te bewijzen dat Mixer is overleden aan deze verwondingen. Omdat de dierenarts zijn handjes ervan wenst te houden sta ik te zwak. Er is geen advokaat die hier heil in ziet.
Voor mij blijft het een volkomen onbegrijpelijke en onaanvaardbare gang van zaken. bewijs of niet: Mijn hond had schade en die van haar niet. Dan is zij m.i. aansprakelijk. Voor mij blijft het heel erg moeilijk om het hele gebeuren een plek te geven
.
De politie heeft een aanlijn/muilkorfgebod beloofd maar dat is nog steeds niet gebeurd
. Ik ga maandag weer bellen
.
Toevallig heb ik vandaag gekeken naar hondenbladen om te kijken of ik mijn verhaal daarin zal schrijven.
Maar ik word er ook steeds weer zo beroerd van.
Als je nog tips hebt dan graag.
Grotejs,
Cokkie, Mixer R.I.P. en Twister
Wat had jij nog willen/kunnen doen?
Ik heb de ombudsman van de verzekeringen ingeschakeld. Zij verwijzen mij door naar de rechter. Het blijft een twijfelachtige toestand vinden zij omdat er geen getuigen zijn vanaf het begin van het incident en doordat die mevrouw ontkent

Voor mij blijft het een volkomen onbegrijpelijke en onaanvaardbare gang van zaken. bewijs of niet: Mijn hond had schade en die van haar niet. Dan is zij m.i. aansprakelijk. Voor mij blijft het heel erg moeilijk om het hele gebeuren een plek te geven

De politie heeft een aanlijn/muilkorfgebod beloofd maar dat is nog steeds niet gebeurd

Toevallig heb ik vandaag gekeken naar hondenbladen om te kijken of ik mijn verhaal daarin zal schrijven.
Maar ik word er ook steeds weer zo beroerd van.
Als je nog tips hebt dan graag.
Grotejs,
Cokkie, Mixer R.I.P. en Twister

-
- Zeer actief
Ja en nee.mixertje schreef: bewijs of niet: Mijn hond had schade en die van haar niet. Dan is zij m.i. aansprakelijk. :
Stel je voor dat ik met Julia buiten loop, ze loopt heerlijk los door het park en wordt gegrepen door een hond.
Zij verdedigt zichzelf, en ziet kans om die andere hond flink te grazen te nemen waardoor deze heel erg gewond raakt.
Als ze zo zouden denken, (jouw regeltje die ik gequote heb), dan zou ik dus de pineut zijn, terwijl mijn hond werd aangevallen.
In jouw geval is dit natuurlijk helemaal niet waar, en is jouw hond zomaar aangevallen en zwaar gewond geraakt en uiteindelijk overleden.
Maar ik kan me dus ergens wel voorstellen dat als er geen bewijs is ze er niets mee kunnen. Hoe erg dit ook is! Want het is gewoonweg vreselijk!
Ik zou iig als ik jou was het geld van die verzekering aannemen.
En het verder laten rusten, hoe erg dit ook is.
Het bespaart jou een hele hoop extra frustratie en teleurstelling met al het verdriet dat daarmee gepaard gaat.
Het is heel goed dat ze een muilkorf- en aanlijnplicht heeft gekregen!
En fijn dat de andere bewoners in de buurt ook een oogje in het zeil houden. Als iedereen het nu ook steeds doorgeeft als ze zich niet aan die plicht houdt, zal hier hopelijk een eind aan komen.
Want ik kan me heel goed voorstellen dat iedereen doodsbang is voor die hond.....

-
- Vaste gebruiker
Ja het liegen is inderdaad nog het ergste!
Ik heb zelf ook al bedacht dat ik het hierbij moet laten. Het moeilijkste is om dan die pijn van het gebeurde toe te laten. Maar dat is wel de enige manier om het te verwerken. Ik verbaas me over de enorme impact die zo'n gebeurtenis met zich meebrengt. Ik ben niet alleen mijn Mixer kwijt maar ook veel illusies over medemensen/honde-eigenaren.
Ik heb zelf ook al bedacht dat ik het hierbij moet laten. Het moeilijkste is om dan die pijn van het gebeurde toe te laten. Maar dat is wel de enige manier om het te verwerken. Ik verbaas me over de enorme impact die zo'n gebeurtenis met zich meebrengt. Ik ben niet alleen mijn Mixer kwijt maar ook veel illusies over medemensen/honde-eigenaren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Ilona&Kira
- Actief
- Contacteer:
Wat een verhaal zeg ik vind het echt vreselijk wat je gebeurd is. Niet normaal gewoon en voor de eigenaren van de betreffende stafford heb ik écht geen één goed woord over. Het zijn gewoon idioten, die voor mensen die wel verantwoord met dit ras omgaan de boel goed verzieken.
Ik hoop écht dat je na alles wat je meegemaakt hebt , het hele gebeuren een plekje kan geven. Verschrikkelijk dat dit je is overkomen dit mag en kan gewoon écht niet.

Ik hoop écht dat je na alles wat je meegemaakt hebt , het hele gebeuren een plekje kan geven. Verschrikkelijk dat dit je is overkomen dit mag en kan gewoon écht niet.
Dat hopen wij ook want het is gewoon een feit dat dit soort incidente gevolgen hebben voor het hele ras. Het zou fijn zijn als de mensen eens verantwoord met hun/haar ras om zouden gaan. Maar helaas blijven er idioten die niet weten wat ze in handen hebben.gotcha schreef:Heel erg van je hond hoor!
Hopelijk is het volgend slachtoffer geen kind

- Ilona&Kira
- Actief
- Contacteer:
En hier zeg je dus alles mee, en dat vind ik als zijnde Staffordeigenaar echt vreselijk. Dat iemand met mijn ras dit kan veroorzaken is gewoon idioot.mixertje schreef:Ja het liegen is inderdaad nog het ergste!
Ik hoop dan ook van harte dat je het vertrouwen in de medemens/honde-eigenaren ooit nog een keer terug krijg. Want dit is echt zonde.

- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- vedim
- Actief
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels