Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

cloris schreef:Als je goed naar het ras en zijn omschrijving kijkt is de D.A. eigenlijk ook helemaal geen Molosser :mrgreen: :wink:

Enfin, ik heb met Fangio in zijn jonge jaren dit ook met regelmaat wel gedaan, mijn zwager was pakwerker en Fangio vond het geweldig! daar heeft hij heel wat energie in kwijt kunnen raken en aangezien de pakwerker ook met regelmaat Rottweilers op de mouw had was mijn D.A. niet echt zwaarder :mrgreen:
Manscherp is hij er nooit van geworden, ook geen betere waakhond trouwens.
De pakwerker kon voor hem springen tot hij een ons woog maar niets, tot hij die mouw zag en dan ging die oren erop en wachtte hij op het commando dat hij mocht gaan
ja, en dat kan met burgerbijten dus wel anders zijn... :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jidde schreef:Waarom heeft de pakwerker alleen zijn mouw om en niet rest van kleren. stel hij bijt mis :N:
onze pakwerkers hebben ook niet altijd het hele pak aan hoor.
estelle

gotcha schreef:Ook ik deel de mening van Marc s.
En zijn je kids al groot?
Voor mij gaat dit niet samen pakwerk en gezinshond,maar dat is mijn persoonlijke mening. :ok:
Wat een onzin. Kan prima samen gaan.
Hier een hond die pakwerkt en in huis leeft met een kind van 2 jaar.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

estelle schreef:
Voor mij gaat dit niet samen pakwerk en gezinshond,maar dat is mijn persoonlijke mening. :ok:
Maar heeft hij ook geleerd dat je burgers kan en mag bijten?
En hoe garandeer je dan dat hij niet de buurman pakt als die op een avond een beetje "lollig" van de drank aan het tuinhek staat te morrelen? :19:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

yamie schreef:
cloris schreef:Als je goed naar het ras en zijn omschrijving kijkt is de D.A. eigenlijk ook helemaal geen Molosser :mrgreen: :wink:

Enfin, ik heb met Fangio in zijn jonge jaren dit ook met regelmaat wel gedaan, mijn zwager was pakwerker en Fangio vond het geweldig! daar heeft hij heel wat energie in kwijt kunnen raken en aangezien de pakwerker ook met regelmaat Rottweilers op de mouw had was mijn D.A. niet echt zwaarder :mrgreen:
De pakwerker kon voor hem springen tot hij een ons woog maar niets, tot hij die mouw zag en dan ging die oren erop en wachtte hij op het commando dat hij mocht gaan
kan dat zeg je idd goed, net zo goed als dat het mis kan gaan met gewoon pakwerken, in mijn ogen valt of staat alles met de gehoorzaamheid van je hond :19:
En hoe garandeer je dan dat hij niet de buurman pakt als die op een avond een beetje "lollig" van de drank aan het tuinhek staat te morrelen?

Sorry hoor maar hoeveel honden zouden hier op reageren? dat is echt niet voorbehouden aan honden die burgerbijten.. wat ik eerder al aangaf mijn reu is er niet scherper van geworden en niet beter gaan waken dus die dronken kerel kon aan het tuinhekje morren wat hij wilde :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

cloris schreef:
yamie schreef:

kan dat zeg je idd goed, net zo goed als dat het mis kan gaan met gewoon pakwerken, in mijn ogen valt of staat alles met de gehoorzaamheid van je hond :19:

tuurlijk snap ik je en ik zeg ook niet dat dit fout gaat, ik zie alleen het nut er niet van in om dit risico te nemen.. want ja... ik ben wel van mening dat pakwerken en burgerbijten een stuk uit elkaar liggen
En hoe garandeer je dan dat hij niet de buurman pakt als die op een avond een beetje "lollig" van de drank aan het tuinhek staat te morrelen?

Sorry hoor maar hoeveel honden zouden hier op reageren? dat is echt niet voorbehouden aan honden die burgerbijten.. wat ik eerder al aangaf mijn reu is er niet scherper van geworden en niet beter gaan waken dus die dronken kerel kon aan het tuinhekje morren wat hij wilde :19:
Ennath
Zeer actief

cloris schreef:
yamie schreef:

Ik bedoelde jouw hond niet Cloris. Je hebt volgens mij ook geen "burgerbijten"aan je hond geleerd. Alleen maar wat "spel met de mouw".
Estelle zegt dat er niets gebeurt met haar "pakwerkhond" in huis. Dat wil ik best wel geloven. Maar de vraag (aan Estelle) is of ze hem ook "burgerbijten" heeft geleerd. En als dat zo is hoe ze dan voorkomt dat hij in de verkeerde burger bijt.
Mijn honden reageren ook fel op lolligheid aan het tuinhek. En van Collin weet ik zeker dat hij ook echt bijt (daarom heb ik ook een dubbel hek zodat de honden niet aan de straatkant kunnen komen). Maar die felheid maakt wel dat ik zeker weet dat ik mijn honden geen burgerbijten zou willen leren. Stel je voor dat ze de scherpte hebben EN de kennis EN het idee dat mensen bijten OK is.
En dan komt toch de leverancier aan huis, en de vriendjes mee uit school, en de glazenwassser in de tuin, en de tuinman, en......
Hoe ga je dan garanderen dat er werkelijk NOOIT iets gebeurt.
Ennath
Zeer actief

Overigens heb ik er niets op tegen dat inzet honden ook leren om in burgers te bijten. Je hebt niets aan een diensthond die niet in wil grijpen omdat de "boef" geen pak aan heeft :wink:

Ik heb mijn twijfels bij het "burgerbijten" leren aan twee stevige molossers door een particulier. Vooral als die honden dan ook nog gewoon in een gewoon woonhuis in een normale wijk leven. Ik vraag me echt af hoe je dan gaat garanderen dat er geen ongelukken gebeuren. :19:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Onze overburen hadden een Rottweilerreu ter bewaking. Die had geen pakwerk of burgerbijten geleerd. Hij brak regelmatig uit en greep dan wandelaars met honden. Of hij staat ineens bij je binnen, ook wel even schrikken !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge schreef:Ik gok er dus maar op dat ze mij zal verdedigen als het ooit nodig zou zijn. :19:
Dat doet ze vast en zeker en anders doet haar uiterlijk dat wel gewoon. De honden die wij gehad hebben en die waak en verdedigingseigenschappen hadden stonden allemaal hun mannetje/vrouwtje wel als het moest. De een meer dan de ander maar mij iets aandoen was niet aan de orde.

Ik denk dat dat ook genoeg hoort te zijn. Ik vind het zo'n vreselijk gezicht en idee als je een hond kan vragen iemand vreselijk te bijten op commando. Brrrrr, ik krijg er de rillingen van. Als je al ziet hoe deze mechelaar inbijt en hangt dan kun je je al voorstellen wat dat doet met een onbeschermde arm :N: Twee DC van ik schat 60 kilo maken permanent gehakt van je ledematen. Die verminken je totaal als ze inbijten en gaan rukken. :19: Als je al niet doodbloed als je polsen open gereten worden. Misschien lijk ik te overdrijven maar de kracht van die honden is gigantisch. De mens zit daarentegen zo slap in mekaar :wink:
Afbeelding
Snoekbaarzz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Snoekbaarzz »

Nou ja, ambtenaartje als verkleinwoord is niet direct een positief en Marc S die mij 'die maf' noemt is ook niet helemaal normaal. Maar goed

On topic

Ik heb tijdens mn werk een aantal malen gevallen gezien van mensen die gebeten zijn en dat is inderdaad verschrikkelijk. Dit wordt ook versterkt door de verschillende herkomst van molossers en herdershonden.
Veel molossers, niet alle, hebben van nature de neiging om toe te happen en te gaan hangen en schudden. Een mechelaar bijvoorbeeld. Bijt toe, laat los en hapt eventueel nog een aantal malen toe. Qua verwonding is dat ook heel anders. Een molosser die gaat hangen en schudden veroorzaakt grote vleeswonden. Andere hondenrassen vaak meerdere oppervlakkige.

Ik heb zelf een mastino gehad als herplaatser en die liep het eerste jaar alleen los als ik echt helemaal alleen op de hei of strand liep en zeker wist dat er niemand in de buurt was. Puur uit angst dat er iets misgaat.
estelle

Ennath schreef:
estelle schreef:
En hoe garandeer je dan dat hij niet de buurman pakt als die op een avond een beetje "lollig" van de drank aan het tuinhek staat te morrelen? :19:
Nee Hera bijt geen burger. Nergens voor nodig, ze is namelijk in eerste instantie gewoon huishond en daarnaast doen we de africhting.

Bij Hera moet je het toch wel heel bont maken wil ze agressief worden, ze vind alles en iedereen evne aardig en iedereen wordt met veel enthousiasme begroet, ook vreemden die hier het erf oplopen.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Estelle
Ik schreef dat het mijn persoonlijke mening is :roll: ,en jij mag dat onzin vinden :wink: .Omdat jij een andere ervaring hebt op dat gebied.

Ik heb zelf een rottweiler een oude dame zien aanvallen.Haar arm lag helemaal open,ik liep er juist achter met mijn toen 11jarig zoontje.Voor hetzelfde had hij mijn kind te grazen.En deze was een huishond.Dus qua risico denk ik wel dat dat je het nooit zult weten. :19:
Maar burgerbijten is toch iets anders als pakwerk.
estelle

gotcha schreef:Estelle
Ik schreef dat het mijn persoonlijke mening is :roll: ,en jij mag dat onzin vinden :wink: .Omdat jij een andere ervaring hebt op dat gebied.

Ik heb zelf een rottweiler een oude dame zien aanvallen.Haar arm lag helemaal open,ik liep er juist achter met mijn toen 11jarig zoontje.Voor hetzelfde had hij mijn kind te grazen.En deze was een huishond.Dus qua risico denk ik wel dat dat je het nooit zult weten. :19:
Maar burgerbijten is toch iets anders als pakwerk.
Een hond die niet aan pakwerk doet kan net zo goed iemand bijten met alle gevolgen van dien.
Daarbij is vrijwel geen enkele hond voor 100% te vertrouwen.

Honden die burgerbijten is idd iets wat anders als honden die gewoon aan pakwerk doen.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Nogmaals, ik ken genoeg honden die burgerbijten en gewoon in een gezin leven.

het zijn geen ongeleide projectielen!! het gaat op commando. dus zomaar bijten, onee...

En geloof mij maar, als ik zeg dat er heel veel DC zijn die wegrennen,
er word heel veel op uiterlijk gefokt.

Arne uit Duitsland (een beetje DC kenner weet over wie ik het heb)
is een wereldwijd bekende DC trainer,
Hij heeft mij persoonlijk verteld dat hij overal honden getest heeft, en de goeie waren op 1 hand te tellen.
Oke, Ze hebben hun uiterlijk mee, maar ik wil een hond die als het nodig is, zijn mannetje staat...
en tja in die situaties, heeft diegene geen bijtmouwtje aan :smile:

That`s all.
Dogo Canario Kennel Devito
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jeanet Stehouwer schreef: en tja in die situaties, heeft diegene geen bijtmouwtje aan :smile:

That`s all.
Ik hoop dat je een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Inge schreef:
Jeanet Stehouwer schreef: en tja in die situaties, heeft diegene geen bijtmouwtje aan :smile:

That`s all.
Die hebben we, geen zorgen! :mrgreen:
Snoekbaarzz
Vaste gebruiker

Daarbij is vrijwel geen enkele hond voor 100% te vertrouwen.
Helemaal mee eens.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ennath schreef:
estelle schreef:
Ik denk niet dat je perse dat alleen een afgerichte hond daarop reageert hoor?
Ik weet wel en ja mijne is ook IPO (geen burgerbijten maar mouwbijten) dat de mijne bij onraad reageert en aanblaft, maar ook als hij niet die sport had gedaan denk ik dat hij allert zou zijn en waaks.. daar zijn het waak en verdedigingshonden voor.. zit toch een beetje in de genen :19:
Aan de bazen om de honden te laten weten wat gewenst is en wat niet toch?
Dat vind ik bij alle honden overigens..
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jeanet Stehouwer schreef:
Inge schreef:

That`s all.
Die hebben we, geen zorgen! :mrgreen:
Ik vind dat je gaat sporten met de honden ok hoor maar er zit een ondertoon in je woorden waaruit ik denk op te maken dat je ze echt ter verdediging nodig lijkt te hebben..? Is dat zo of zit ik er naast?
Als ik voor mezelf spreek heb ik liever nooit de situatie dat mijn hond ter verdediging zou Moeten bijten.. of aanblaffen ter afschrikking bijvoorbeeld.. daar heb ik de hond niet voor in huis gehaald..
en daar train ik ook niet voor.. het is hobby en samen bezig zijn..
En de ellende als je hond ook al is het ter verdediging bijt... lijkt mij niet fijn..
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Jeanet Stehouwer schreef:Nogmaals, ik ken genoeg honden die burgerbijten en gewoon in een gezin leven.

het zijn geen ongeleide projectielen!! het gaat op commando. dus zomaar bijten, onee...
Als voor jou burgerbijten alleen op commando gaat heb je wel een probleem als het eens zover zou komen. Want geef je een commando en hij bijt dan hang je...dat mag dus niet als je geen politiehond bent. :19:
Bijt hij zonder commando dan heb je ook een probleem, zeker als bekend is dat je hem hebt leren burgerbijten (en tja...je zet het op een openbaar forum :denken: ). Ik weet niet of de bordjes verboden toegang dan nog wel voldoende zijn. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Snoekbaarzz
Vaste gebruiker

Als voor jou burgerbijten alleen op commando gaat heb je wel een probleem als het eens zover zou komen. Want geef je een commando en hij bijt dan hang je...dat mag dus niet als je geen politiehond bent.
Wie? Heb ik dat gezegd? U moet zich vergissen, agent. Dat heeft die gek die me aanviel zeker gezegd? Tsja, als hij zijn handen niet thuis kan houden is het niet vreemd dat mijn hond hem bijt. Tsja...... :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Snoekbaarzz schreef:
Als voor jou burgerbijten alleen op commando gaat heb je wel een probleem als het eens zover zou komen. Want geef je een commando en hij bijt dan hang je...dat mag dus niet als je geen politiehond bent.
Wie? Heb ik dat gezegd? U moet zich vergissen, agent. Dat heeft die gek die me aanviel zeker gezegd? Tsja, als hij zijn handen niet thuis kan houden is het niet vreemd dat mijn hond hem bijt. Tsja...... :mrgreen:
Heel grappig als een hond van 60 kg iemand voor het leven verminkt heeft omdat de baas het zo nodig vond om een dergelijke hond te leren burgerbijten. Zelfs al had diegene het "verdiend". :roll: Ach ja....
Groetjes Inge
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Inge schreef:
Snoekbaarzz schreef:
Heel grappig als een hond van 60 kg iemand voor het leven verminkt heeft omdat de baas het zo nodig vond om een dergelijke hond te leren burgerbijten. Zelfs al had diegene het "verdiend". :roll: Ach ja....
Ach....dan zegt diegene toch gewoon dat de honden hem zomaar aanvielen. Net zo makkelijk. :19:

Ik blijf het iets bizars vinden om dergelijke honden op te leiden tot honden die op commando mensen verscheuren. Ik vind dat echt bijzonder heftig en erg ongwenst. Het imago wordt er voor mij ook zeker niet beter van :neenee:
Afbeelding
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Snoekbaarzz schreef:
en zo gaat dat dus :mrgreen:

Ik heb liever een getrainde hond die aanvalt, dan een ongetrainde,
ik kan ook denken: ik zie wel wat er gebeurd, en dan?
ik weet dan niet, of hij lost op mijn commando....doet hij dat niet, dan is het echt een puinhoop....
ik durf hier openlijk te vertellen dat mijn hond getraind word, en nu??? komen ze mij in de handboeien slaan? :smile: er zijn er genoeg die het in de achtertuin doen :denken:

laten we eerlijk zijn, als Alvaro mij beschermd door te blaffen, zou je gek zijn om door te lopen, diegene die dat dus wel doet, is gestoord en die mag gebeten worden.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Snoekbaarzz schreef:

ik weet dan niet, of hij lost op mijn commando....doet hij dat niet, dan is het echt een puinhoop....
ik durf hier openlijk te vertellen dat mijn hond getraind word, en nu??? komen ze mij in de handboeien slaan? :smile: er zijn er genoeg die het in de achtertuin doen :denken:

laten we eerlijk zijn, als Alvaro mij beschermd door te blaffen, zou je gek zijn om door te lopen, diegene die dat dus wel doet, is gestoord en die mag gebeten worden.
Gestoorde mensen zijn toch maar gestoord, dus die mogen wel aan gort gescheurd worden? Rare redenatie houd je er op na.

Ik weet het niet precies, maar dit lijkt me gewoon verboden wapenbezit. En zolang die hond netjes naast je loopt is dat geen probleem, maar op het moment dat hij daadwerkelijk iemand aanvalt op jouw commando, kon dat wel eens lelijk uitpakken voor jou. Tenminste, dat schat ik zo in. En dat zou ik ook meer dan terecht vinden, het is het recht in eigen hand nemen.

Ik zou het trouwens voor geen goud willen, een hond die mij verdedigt. Buiten dat ik wel een aanklacht zou kunnen krijgen, denk ik dat het ook voor mijn hond slecht afloopt als hij daadwerkelijk iemand bijt. Het leven van mijn hond is me meer waard :19:

Ik denk dat Max het wel zou doen en dat vind ik doodeng.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
Snoekbaarzz schreef:

Gestoorde mensen zijn toch maar gestoord, dus die mogen wel aan gort gescheurd worden? Rare redenatie houd je er op na.

Ik weet het niet precies, maar dit lijkt me gewoon verboden wapenbezit. En zolang die hond netjes naast je loopt is dat geen probleem, maar op het moment dat hij daadwerkelijk iemand aanvalt op jouw commando, kon dat wel eens lelijk uitpakken voor jou. Tenminste, dat schat ik zo in. En dat zou ik ook meer dan terecht vinden, het is het recht in eigen hand nemen.

Ik zou het trouwens voor geen goud willen, een hond die mij verdedigt. Buiten dat ik wel een aanklacht zou kunnen krijgen, denk ik dat het ook voor mijn hond slecht afloopt als hij daadwerkelijk iemand bijt. Het leven van mijn hond is me meer waard :19:

Ik denk dat Max het wel zou doen en dat vind ik doodeng.
NOU NOU, aan gort gescheurd :denken: waarom gelijk het ergste?
dat hoeft nou ook weer niet hoor.

Jij zegt toch ook, dat je denkt dat Max het zou doen, en is die getraind? laat hij los? enz oei misschien heb je wel een gevaarlijk beest in huis ojeee.
wat wil je nou: een getrainde hond die gelijk lost op commando (dus schade word beperkt) of Misschien je maxje die bijt en door blijft gaan?
die richt misschien wel meer schade aan?... :denken:

en zo kunnen we doorgaan..
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik moet zeggen dat jullie toch wel sterke punten naar voren brengen.zo zal ik mijn mening toch een beetje moeten herzien.Vooral het lossen op commando vind ik wel juist.Een goede afgerichte hond,lost.

Een vraagje,zijn de honden dan niet meer baasgericht,ik bedoel in gezinsverband? :denken:
laeken
Zeer actief

gotcha schreef:Een goede afgerichte hond,lost.
En een hond die je niet aanleert mensen in hun armen te hangen doet dat meestal ook niet dus die hoeft niet te "lossen". :wink:
De lijn tussen een hond die onderscheid kan maken tussen niet zomaar bijten en dan weer wel iemand bijten en daar in opgejut en beloond worden is fijn.
Stel dat ik een hond leer andere honden aan te vallen en hem daarin opjut en ook vol erin laat knallen. Dan prijs ik hem de hemel in en beloon hem daarvoor. Helemaal te gek denkt de hond natuurlijk. Maar verwacht je dat die hond dan nog los in het park kan rennen en helemaal safe is bij andere honden?

Zo zie ik dat ook bij burgerbijten. De ene hond kan dat wel aan omdat hij het echt alleen doet als de baas het wil. Een andere hond gaat het zelf doen omdat hij denkt dat de baas dat wil. Gister wilde de baas dat immers.

Hoeveel afgekeurde getrainde herders van rare verenigingen vliegen niet zomaar mensen aan? Er zijn op dit forum zover ik weet al 2 van die honden geweest die dat ook echt gedaan hebben.

Een molosser is daarnaast ook geen herder. Een herder is extreem baasgericht en op een manier op te voeden dat hij vrijwel initiatiefloos wordt en altijd naar de baas kijkt. Een molosser neemt uiteindelijk zelf beslissingen. Dat is het karakter en daarop zijn ze al eeuwen gefokt. Hoe denk je dat onder controle te houden? En als het verkeerd gaat dan gaat het ook goed fout bij een hond van dit type. Lossen is moeilijk, zelfs voor een herder. Dus al lost je hond goed, dan nog is het de vraag of hij dat op straat en met een krijsende spartelende "prooi" nog steeds doet. :wink: Ze gebruiken daar niet voor niets vaak een TT voor en als je op youtube naar politiehonden kijkt is het niet abnormaal dat de geleider zijn hond na 2 schreeuwen alsnog van de boef moet trekken omdat de hond te enthousiast is. :19:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Snoekbaarzz schreef: Van die levende matrassen zoals labrabors en golden retrievers uitgezonderd misschien. Maar goed, we hadden het over honden.
Vind je jezelf nou geweldig met je discriminerende opmerking aangaande labradors en golden retrievers, dan heb je zeker nog nooit echte gezien :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”