Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Waanzin. Een hond heeft geen motorisch inzicht, laat staan dat hij snapt dat diegene die achter dat ronde dingetje zit de wagen bestuurt.
dat mag ik niet hopen. :N:
Misschien dat een aantal van jullie zich nog kan herinneren dat ik zelf Terry heb aangereden. Echt niet dat ze mij erop aankijkt, omdat ik achter het stuur zat. Ik heb het idee dat zij die link echt niet kan leggen hoor. Zij ziet de auto als een op zichzelf staand iets en ze heeft er nu een nog grotere hekel aan als voorheen als de motor draait of de auto beweegt. Een stilstaande auto springt ze zo in en ze kan nog steeds gewoon mee. Mijn auto was alleen kort na het ongeluk ook stilstaand eng. Nu ook niet meer.
Groetjes Joyce † Nick 16.08.1999 - 22.01.2009 † Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Isis gaat altijd voorin zitten als ik een winkel in ga en zij in de auto blijft.
Ze zit regelmatig achter het stuur en heeft ook een keer op de claxon gedrukt toen ik wat lang op mijn frietjes moest wachten
Maar ja die is weer niet dominant en wordt ook niet wagenziek
gotcha schreef:Daar ben ik ook nieuwsgierig naar of er hier leden op het forum , volwassen honden hebben met wagenziekte.
ja hier 1, alleen nooit gekotst, wel veel gekwijl en gehijg
Baco (8 maanden) is nooit wagenziek geweest, ik heb een oude suzuki 4x4 die heel erg hobbelt en lawaai maakt , nooit geen last gehad.
Ik zou naar Marc en Martijn en omdat het voor mij ver was mocht ik de audi van mijn broer lenen, luxe gave wagen en Baco werd wagenziek , snap nog steeds niet hoe dat kan.
Misschien miste hij het gehobbel maar kan het me niet voorstellen.
sirene schreef:Eén keer kotsen in een auto wil toch ook niet zeggen dat een hond wagenziek is ?
nee dat lijkt me ook niet. Ik krijg mijn hond met geen mogelijkheid in de auto als hij weet dat ie gaat rijden. Als hij weet dat ie stil blijft staan zoals op de club enzo is er niks aan de hand. Hij is nu ruim 3,5 jaar maar kwijlt nog en hijgt nog steeds net zo hard als in het begin, bij alle auto's die we gehad hebben heeft hij dit overigens gehad. Nu hij onderin zit in de kennel blijft hij wel rustig liggen dat is het enige verschil, kennels met zich naar buiten waren een drama, op de achterbank exact hetzelfde overigens wil hij dan wel de auto in maar springt de ruiten er zo ongeveer uit als we aan het rijden zijn
van èèn keer kotsen kun je geen wagenziekte noemen
De symptomen van wagenziekte zijn wel duidelijk genoeg om te weten dat het wagenziekte is .En goed voor de hond dat het niet altijd met kotsen gepaard gaat.
sirene schreef:Eén keer kotsen in een auto wil toch ook niet zeggen dat een hond wagenziek is ?
nee dat lijkt me ook niet. Ik krijg mijn hond met geen mogelijkheid in de auto als hij weet dat ie gaat rijden. Als hij weet dat ie stil blijft staan zoals op de club enzo is er niks aan de hand. Hij is nu ruim 3,5 jaar maar kwijlt nog en hijgt nog steeds net zo hard als in het begin, bij alle auto's die we gehad hebben heeft hij dit overigens gehad. Nu hij onderin zit in de kennel blijft hij wel rustig liggen dat is het enige verschil, kennels met zich naar buiten waren een drama, op de achterbank exact hetzelfde overigens wil hij dan wel de auto in maar springt de ruiten er zo ongeveer uit als we aan het rijden zijn
Sneu voor de hond zeg... en lastig voor de baas
vind het zo zielig voor de hond, dat het niet makkelijk is voor mij zal me een worst zijn (al moet je er altijd rekening mee houden natuurlijk)
Hier heeft gelukkig geen van de honden last van wagenziek.
En wat betreft de stelling...Het zou natuurlijk best kunnen. Maar als ik logisch nadenk, dan lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat dominantie iets met wagenziek te maken heeft.
Nou was maar een vraagje hoor
Groetjes Els
Het was ook niet aanvallend bedoeld maar wel als reactie op jou omdat jij het wagenziek noemt. Hij is nu toch ook niet ineens wagenziek ?
toch denk ik dat het best zou kunnen dat hij in een andere auto wel éénmalig autoziek werd. misschien door het andere gevoel, een andere manier van rijden met deze auto. waarom zou dat niet kunnen?
Het kàn wel. Maar er kunnen zo veel oorzaken zijn waardoor een hond kotst. Het kan ook gewoon door de opwinding of stress van "het dagje uit" zijn geweest.
Ik heb ook wel eens gekotst in de auto maar ben absoluut niet wagenziek.
sirene schreef:
Het was ook niet aanvallend bedoeld maar wel als reactie op jou omdat jij het wagenziek noemt. Hij is nu toch ook niet ineens wagenziek ?
toch denk ik dat het best zou kunnen dat hij in een andere auto wel éénmalig autoziek werd. misschien door het andere gevoel, een andere manier van rijden met deze auto. waarom zou dat niet kunnen?
Het kàn wel. Maar er kunnen zo veel oorzaken zijn waardoor een hond kotst. Het kan ook gewoon door de opwinding of stress van "het dagje uit" zijn geweest.
ja, dat kan natuurlijk ook. maar een hond kan zich toch geen rekenschap geven vooraf van 'een dagje uit'? tenminste, die van mij vinden elk uitje super en hoever we daar moeten voor rijden of hoe leuk het daar wordt hebben ze nog maar af te wachten .
Ze merken toch dat er iets te gebeuren staat ? Niet wat, maar wel dat het anders is als anders.
sirene schreef:
ja, dat kan natuurlijk ook. maar een hond kan zich toch geen rekenschap geven vooraf van 'een dagje uit'? tenminste, die van mij vinden elk uitje super en hoever we daar moeten voor rijden of hoe leuk het daar wordt hebben ze nog maar af te wachten .
Ze merken toch dat er iets te gebeuren staat ? Niet wat, maar wel dat het anders is als anders.
dat kan ik hier eigenlijk niet zo zeggen . ik doe eigenlijk net hetzelfde namelijk of ik ze nu bv. meeneem naar soesterduinen of naar de hondenschool, maar als we daar na een uur nog niet aangekomen zijn krijgen ze natuurlijk wel al een flauw vermoeden dat het geen 'normaal' uitje is .
Daarna heeft hij het niet meer gehad, dus lag het aan de auto.
En hij gaat zo vaak mee dat ik niet denk dat het stress of opwinding is, Baco maakt zich niet zo snel druk die ziet wel waar we heen gaan of hoe lang het rijden is.
Wagenziekte hangt niet van de tijd af hoor.Soms is een korte rit al voldoende.
Voor de duidelijkheid Sirène omdat jij ook eens gekotst,hebt in de auto vergelijk je dit met het al of niet wagenziekte hebben van je hond.
De ts gaat over honden MET wagenziekte toch