Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanlijnwandeling: zaterdag 1 december Leyduin

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Addy schreef:
Reini schreef:Even een aandachtspuntje: Flexi's blijken niet heel handig om te gebruiken te midden van een groep honden in verband met in de knoop raken en knieschaven. Ik weet niet of iemand met een flexi gaat lopen?
Ik was dat wel van plan met watje maar ze kan ook aan een gewone lijn lopen hoor :wink:
Als Watje niet van voor naar achter en van links naar rechts stuitert moet een flexi wel kunnen hoor :wink: Ik weet alleen van eerdere aanlijnwandelingen dat het een kleine chaos wordt als alle honden aan de flexi lopen :N:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Ik ben geoefend, ik krijg dat ding op heel veel plekken nog voortgeduwd :mrgreen:
Maar drassig is niet handig nee denk ik. Dan hou ik het weer ook even in de gaten :wink:
Als het erg geregend heeft lijkt het me niet handig maar anders moet het volgens mij prima kunnen :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Reini schreef:
Brigitte schreef:Ik ben vrij en zou heel graag mee willen met Tank en Alano maar waar is het precies want ik kan daar niet echt wijs uit op die site :19: :wink:
Volgens mij is het Haarlem:

Routebeschrijving
Drie aaneengesloten landgoederen tussen de Vogelenzangseweg en de Leidsche Trekvaart.

Vanaf autoweg A9 (Amsterdam - Den Haag) neem je afslag Zandvoort/Haarlem-Zuid, borden Zandvoort volgen tot station Heemstede-Aerdenhout, voor het station linksaf langs de Leidsevaart. Na 2 km rechtsaf (Manspadlaan). Een parkeerplaats is bereikbaar vanaf de Leidsche Trekvaart over het spoor.

Wij hebben de vorige keer deze routebeschrijving aangehouden en zijn toen in 1 keer goed gereden.
Oh das goed te doen, wij zijn er op zeker bij, deze keer moet dat gewoon wil Vegas nu wel eens zien :boos: :wink:
Reini
Zeer actief

Brigitte schreef: Oh das goed te doen, wij zijn er op zeker bij, deze keer moet dat gewoon wil Vegas nu wel eens zien :boos: :wink:
Leuk :ok: Zie ik Tank en Alano ook eindelijk eens een keer :cheer:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Reini schreef:
Addy schreef:
Reini schreef:Even een aandachtspuntje: Flexi's blijken niet heel handig om te gebruiken te midden van een groep honden in verband met in de knoop raken en knieschaven. Ik weet niet of iemand met een flexi gaat lopen?
Ik was dat wel van plan met watje maar ze kan ook aan een gewone lijn lopen hoor :wink:
Als Watje niet van voor naar achter en van links naar rechts stuitert moet een flexi wel kunnen hoor :wink: Ik weet alleen van eerdere aanlijnwandelingen dat het een kleine chaos wordt als alle honden aan de flexi lopen :N:
nee ik houd dat zelf goed in de gaten want ik heb een bloedhekel aan lijnen om mijn benen door onoplettende baasjes :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik wil ook wel meewandelen met Baco en misschien neem ik Freek ook wel mee :cheer:

Groetjes Els
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hoihoi,
Wat is ongeveer de tijd/lengte van de geplande wandeling? (Ik ben eh.. pompom.. zelf niet zo slank en een wandeling van anderhalf uur op straf tempo dat lukt me niet.. gewoon tempo weer wel ;-) )
Kunnen we daar met elkaar na floop nog wat drinken in een 'gelegenheid' of nemen we gewoon thermoskannen en andere dingen mee? ;-)

Haarlem is wel een stief kwartiertje, maar het idee van 'aanlijnwandeling' vind ik helemaal geweldig! ;-)

Groetjes,
Suzanne
We lopen gewoon op een gewoon tempo :wink: Het zal allemaal niet zo snel gaan omdat de honden een beetje uit elkaar moeten worden gehouden :mrgreen: Er is geen gelegenheid om iets te drinken of te eten daar dus ik wilde al voorstellen dat we gewoon zelf wat meenemen :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

billy schreef:Ik wil ook wel meewandelen met Baco en misschien neem ik Freek ook wel mee :cheer:

Groetjes Els
Leuk :ok: Ik zet je erbij!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Suzanne, hoe heet jouw hond? Dan zet ik jullie erbij :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Reini schreef:[ Er is geen gelegenheid om iets te drinken of te eten daar dus ik wilde al voorstellen dat we gewoon zelf wat meenemen :ok:
misschien is het een idee om even bij de oase wat te gaan drinken ? Dat is redelijk in de buurt en er zit een groot parkeerterrei bij. Het zou anders ook bij mij thuis mogen, maar ik ben bang dat dat allemaal wat te veel wordt met onze honden en zoveel mensen op een klein appartementje.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoie schreef:
Reini schreef:[ Er is geen gelegenheid om iets te drinken of te eten daar dus ik wilde al voorstellen dat we gewoon zelf wat meenemen :ok:
misschien is het een idee om even bij de oase wat te gaan drinken ? Dat is redelijk in de buurt en er zit een groot parkeerterrei bij. Het zou anders ook bij mij thuis mogen, maar ik ben bang dat dat allemaal wat te veel wordt met onze honden en zoveel mensen op een klein appartementje.
De Oase ken ik niet, is dat te doen met zoveel honden? Ik weet eigenlijk niet of het met Vegas erg verstandig is om ergens te gaan zitten met veel honden (lees: reuen :mrgreen: ) om hem heen :N: Als we op de parkeerplaats bij het wandelgebied blijven kan ik hem in de auto zetten met de klep open. Ik heb twee thermoskannen die ik mee kan nemen en ik wil ook wel wat lekkers voor iedereen kopen :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Reini schreef:
Zoie schreef:
De Oase ken ik niet, is dat te doen met zoveel honden? Ik weet eigenlijk niet of het met Vegas erg verstandig is om ergens te gaan zitten met veel honden (lees: reuen :mrgreen: ) om hem heen :N: Als we op de parkeerplaats bij het wandelgebied blijven kan ik hem in de auto zetten met de klep open. Ik heb twee thermoskannen die ik mee kan nemen en ik wil ook wel wat lekkers voor iedereen kopen :ok:
Ik sluit me bij jou aan, het moet leuk blijven voor alle honden :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Reini, ik ga afzeggen helaas. Ik heb besloten dat het waarschijnlijk iets te veel wordt voor onze honden en dus ook voor mij. Cleo is sociaal en moet aan de riem. Dapper zal erg druk worden van de aanblik van andere reuen als Cleo erbij is. Wij lopen hier elke wandeling apart en hebben Dapper geleerd andere honden te negeren. Ik denk dat het dus niet zo'n strak plan is om met 2 opgefokte stuiterballen in een aanlijnwandeling te gaan lopen :wink:

Het idee sprak me heel erg aan, maar de praktijk zal voor mij minder aantrekkelijk zijn denk ik :mrgreen:

Veel plezier allemaal en misschien tot een andere keer met een losloopwandeling met alleen Cleo :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Begrijpelijk maar erg jammer Marc, had me leuk geleken om je eens te ontmoeten maar wie weet idd tijdens een andere wandeling :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Brigitte schreef:Begrijpelijk maar erg jammer Marc, had me leuk geleken om je eens te ontmoeten maar wie weet idd tijdens een andere wandeling :wink:
Had me ook heel gezellig geleken :wink: Misschien, heel misschien kom ik nog met alleen Cleo maar dan moet ik oppas voor Dapper hebben. :19:

Ik had er ook helemaal niet aan gedacht dat Dapper ook nog eens out gaat als hij zich gaat wurgen in de ketting. :roll: Zo vrolijk als ik ja zei, zoveel beren zie ik nu :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Jammer Marc, maar begrijpelijk :wink: Ik had Dapper graag eens in het echt gezien maar dan blijf ik gewoon goed naar het onderschrift van Martijn koekeloeren :mrgreen:

Als je alsnog besluit om toch met Cleo te komen dan ben je uiteraard nog steeds van harte welkom :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

MARC_S schreef:
Brigitte schreef:Begrijpelijk maar erg jammer Marc, had me leuk geleken om je eens te ontmoeten maar wie weet idd tijdens een andere wandeling :wink:
Had me ook heel gezellig geleken :wink: Misschien, heel misschien kom ik nog met alleen Cleo maar dan moet ik oppas voor Dapper hebben. :19:

Ik had er ook helemaal niet aan gedacht dat Dapper ook nog eens out gaat als hij zich gaat wurgen in de ketting. :roll: Zo vrolijk als ik ja zei, zoveel beren zie ik nu :wink:
Ja, ik snap wat je bedoelt en dan is het idd voor Dapper ook niet leuk en lekker lopen.

Lijkt me leuk als je met Cleo kan komen en anders komt er vast wel een andere keer :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:Hoi Reini, ik ga afzeggen helaas. Ik heb besloten dat het waarschijnlijk iets te veel wordt voor onze honden en dus ook voor mij. Cleo is sociaal en moet aan de riem. Dapper zal erg druk worden van de aanblik van andere reuen als Cleo erbij is. Wij lopen hier elke wandeling apart en hebben Dapper geleerd andere honden te negeren. Ik denk dat het dus niet zo'n strak plan is om met 2 opgefokte stuiterballen in een aanlijnwandeling te gaan lopen :wink:

Het idee sprak me heel erg aan, maar de praktijk zal voor mij minder aantrekkelijk zijn denk ik :mrgreen:

Veel plezier allemaal en misschien tot een andere keer met een losloopwandeling met alleen Cleo :ok:
heel slim marc hoe jammer ook..

mijn etter deed het negeren goed tot we een groep aangelijnde vreemde honden tegenkwamen. meteen weer helemaal mis.

nu gaat het al een hele tijd goed en ben ik met vriendinnen wezen wandelen (allemaal aangelijnde staffies) en nu is het andersom, ik heb zelfs het idee dat ie ervan geleerd heeft. iets als dat andere honden niet uitgekaffert hoeven worden. het enige wat ik sindsdien van hem gehoord heb is zachtjes richting vreemde honden piepen.

dus wacht even tot je zekerder van zijn gedrag bent en ga dan met een paar man lopen. :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Is het voor iedereen duidelijk waar het gebied zich bevind? Op de webstite staat een duidelijke routebeschrijving :wink:

Nog twee weekjes :cheer:
Afbeelding
billy
Erelid

Jaaaa dat moet lukken, alhoewel ik op een vierkante km kan verdwalen :N:

Ik weet nog een wandeling een paar jaar geleden in Soest, uiteindelijk is Eline me komen ophalen, hemelsbreed was het een km of zo en ik kon het niet vinden, wel veel keer langs het paleis gereden :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Als iemand mijn mobiele nummer wil hebben, stuur dan maar even een pbtje. Misschien wel handig ivm verdwalen :mrgreen: maar volgens mij moet het goedkomen hoor, de route is duidelijk en je kan eigenlijk niet echt mis rijden :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moet helaas afzeggen. Ik moet op 1 december examen GH2 doen met Sita.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sita schreef:Moet helaas afzeggen. Ik moet op 1 december examen GH2 doen met Sita.
Jammer Yvette, alvast veel succes met het examen :ok: :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik durf het met Moos toch niet aan...

Na die aanval eergisteren na iets meer inspanning dan normaal durf ik hem niet lang zelf mee te laten lopen, maar als ik hem in zijn wagentje zet als hij een goede dag heeft gaat hij zich ongetwijfeld lopen 'opfokken' om aandacht van iedereen te vragen en omdat hij wil lopen; wat dus toch maar even echt niet mag..
Heeft hij een slechte dag dan blijft hij er braaf inzitten, maar dan wil ik hem al dat gezeul van trein en bus enzo niet aandoen. :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Begrijpelijk Marloes :wink: Het is toch nog een hele reis en als hij dan niet goed wordt zit je een eind van huis. Er komt vast weer een volgende keer :ok:
Afbeelding
puplover
Actief

Ongelezen bericht door puplover »

Hoi Reini,
Helaas kan ik 1 december niet, maar ik wil graag een andere keer mee met zo'n aanlijnwandeling. Ik loop zowieso veel met Kasper aangelijnd tegenwoordig.
groetjes van Annie
groetjes van Annie en Kasper
Afbeelding
Reini
Zeer actief

puplover schreef:Hoi Reini,
Helaas kan ik 1 december niet, maar ik wil graag een andere keer mee met zo'n aanlijnwandeling. Ik loop zowieso veel met Kasper aangelijnd tegenwoordig.
groetjes van Annie
Hoi Annie!

Leuk als je een keer meegaat :ok: Ik kijk even hoe deze aanlijnwandeling gaat en als het een succes is kunnen we in december nog wel een keer gaan, dan open ik weer een topic :ok: Leuk om jou en Kasper weer eens te zien!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Wij hebben er zin in, nog even :cheer:
billy
Erelid

Wij ook, lijkt me heel leuk :cheer: :cheer: