Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rhesuspups bestaat dat?
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Rhesuspups bestaat dat?
Ik las dat een fokker 2 dode pups had omdat de moeder een andere bloedgroep zou hebben dan deze 2 pups. De moeder zou met haar melk het afweersysteem van deze pups verzwakken waardoor ze overleden zijn.
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Bestaat dit echt?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Essy
http://www.chastainvets.info/focus/fs_bloodtype.htm
volgens dit artikel kan het geen kwaad bij honden.
Alleen bij katten zou het via de moedermelk kwaad kunnen voor de kittens.
volgens dit artikel kan het geen kwaad bij honden.
-
Essy
ik heb het gelezen. Daar staat als de moederhond A negatief is en de pups A positief. Dan zou de vader A positief moeten zijn toch? In dit geval waren er meer pups en zouden er maar 2 hieraan overleden zijn. Kan dat wel? Zouden dan niet alle pups A positief moeten zijn als de vader A positief zou zijn?sirene schreef:Ja, maar komt haast nooit voor. Jij hebt toch ook het boek van R.vd Molen ? Blz 148.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat alle pups dan zouden moeten overlijden maar zeker weten doe ik dat niet. Misschien dat iemand anders er meer over weet. Ik wist alleen dat ik er wel eens iets over had gelezen in dat boekEssy schreef:ik heb het gelezen. Daar staat als de moederhond A negatief is en de pups A positief. Dan zou de vader A positief moeten zijn toch? In dit geval waren er meer pups en zouden er maar 2 hieraan overleden zijn. Kan dat wel? Zouden dan niet alle pups A positief moeten zijn als de vader A positief zou zijn?sirene schreef:Ja, maar komt haast nooit voor. Jij hebt toch ook het boek van R.vd Molen ? Blz 148.
-
Francisca
Klopt. Hoe dat helemaal precies zit zou ik moeten navragen maar kittens van een poes met een andere bloedgroep dan de kittens worden de eerste 24 (of 48 ) uur met de fles gevoed of door een andere poes.Essy schreef:http://www.chastainvets.info/focus/fs_bloodtype.htm
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- vetartis
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Rhesuspups bestaat dat?
Ja, dit bestaat echt. Tijdens de KK2 cursus, vorig jaar, hebben we het hier uitgebreid over gehad.Essy schreef:Ik las dat een fokker 2 dode pups had omdat de moeder een andere bloedgroep zou hebben dan deze 2 pups. De moeder zou met haar melk het afweersysteem van deze pups verzwakken waardoor ze overleden zijn.
Als de moederhond A negatief is en de pups zijn A positief, is er sprake van bloedgroepenantagonisme. Wanneer er niets aan gedaan wordt, overlijden de pups binnen 7-10 dagen, omdat de bloedlichaampjes van de pups worden afgebroken.
Wanneer van te voren bekend is dat er sprake is van bloedgroepenantagonisme is het advies om de pups de eerste twee dagen niet te laten drinken bij de moeder, daarna kan het darmstelsel van de pups de melk van de A negatief moeder verwerken, omdat de darmen van de pup de moedermelk dan niet meer voor de volle 100% opnemen. De eerste twee dagen nemen de darmen van de pups alle biest onveranderd op. De darmwand van de pup is dan nog niet in staat om te zuiveren.
Laatst gewijzigd door Scooby op 21 nov 2007 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Maar dan verwacht je toch dat alle pups overlijden, en niet "maar" 2?Scooby schreef:Ja, dit bestaat echt. Tijdens de KK2 cursus, vorig jaar, hebben we het hier uitgebreid over gehad.Essy schreef:Ik las dat een fokker 2 dode pups had omdat de moeder een andere bloedgroep zou hebben dan deze 2 pups. De moeder zou met haar melk het afweersysteem van deze pups verzwakken waardoor ze overleden zijn.
Als de moederhond A negatief is en de pups zijn A positief, is er sprake van bloedgroepenantagonisme. Wanneer er niets aan gedaan wordt, overlijden de pups binnen 7-10 dagen, omdat de bloedlichaampjes van de pups worden afgebroken.
Wanneer van te voren bekend is dat er sprake is van bloedgroepenantagonisme is het advies om de pups de eerste twee dagen niet te laten drinken bij de moeder, daarna kan het darmstelsel van de pups de meld van de A negatoef moeder verwerken, omdat de darmen van de pup de moedermelk dan niet meer voor de volle 100% opnemen. De eerste twee dagen nemen de darmen van de pups alle biest onveranderd op. De darmwand van de pup is dan nog niet in staat om te zuiveren.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, tenzij de mogelijkheid bestaat dat niet alle pups dezelfde bloedgroep hebben?LongFields schreef:Maar dan verwacht je toch dat alle pups overlijden, en niet "maar" 2?Scooby schreef:Ja, dit bestaat echt. Tijdens de KK2 cursus, vorig jaar, hebben we het hier uitgebreid over gehad.Essy schreef:Ik las dat een fokker 2 dode pups had omdat de moeder een andere bloedgroep zou hebben dan deze 2 pups. De moeder zou met haar melk het afweersysteem van deze pups verzwakken waardoor ze overleden zijn.
Wanneer van te voren bekend is dat er sprake is van bloedgroepenantagonisme is het advies om de pups de eerste twee dagen niet te laten drinken bij de moeder, daarna kan het darmstelsel van de pups de meld van de A negatoef moeder verwerken, omdat de darmen van de pup de moedermelk dan niet meer voor de volle 100% opnemen. De eerste twee dagen nemen de darmen van de pups alle biest onveranderd op. De darmwand van de pup is dan nog niet in staat om te zuiveren.
Groetjes, Karen
-
Essy
- vetartis
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Bij borders wordt dit al even onderzocht (DNA, enkel in Australië), maar wetenschappelijke teksten vermoeden sterk dat dit in andere rassen ook bestaat, maar nog niet onderkend wordt.Essy schreef:nee, doggen.Martijn schreef:Zijn dit border collies dan?vetartis schreef:Er moet bij dode pups ook altijd gedacht worden aan TNS