Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeg je iets als je bij iemand op bezoek gaat, en diegene gaat op een manier met zijn honden om die jij helemaal niet goed vind? (lastige zin ).
En dan heb ik het over dingen als een puppy die iets binnen heeft gedaan uren later nog straffen (bij ontdekking), datzelfde puppy 16 uur per etmaal in een (kleine) bench hebben, of een oudere hond met artritis buiten laten slapen.
Ik had dat bij de mensen waar ik deze vakantie logeerde. Ik heb niks gezegd.
yamie schreef:ja ik zeg zeker iets. en in jou voorbeelden niks zeggen , vind ik net zo hard meewerken aan dierenmishandeling.
Je mag natuurlijk ook niet de leeftijd van Esther vergeten, toen had ik waarschijnlijk mijn muil niet opengedaan, nu wel.....Maar dat is makkelijk zeggen, ben nu 45 dat scheelt nogal....!!!!!!!!!!!
yamie schreef:ja ik zeg zeker iets. en in jou voorbeelden niks zeggen , vind ik net zo hard meewerken aan dierenmishandeling.
Je mag natuurlijk ook niet de leeftijd van Esther vergeten, toen had ik waarschijnlijk mijn muil niet opengedaan, nu wel.....Maar dat is makkelijk zeggen, ben nu 45 dat scheelt nogal....!!!!!!!!!!!
Esther? Joske is genoeg
Ik moet zeggen dat ik er ook wel over heb zitten denken... Maar aan de andere kant, ik ben 14 en heb net mijn eerste hond, zij hebben er 6 en waarschijnlijk al veel langer. En ik wist ook echt niet hoe zoiets te zeggen. Moet ook eerlijk toegeven dat ik vrij verlegen ben en niet zomaar iets durf te zeggen.
Ik zit nog wel te denken om er misschien met het meisje waarmee ik dan naar school ga (en bij wiens ouders ik dus ook logeerde) te praten, dat is toch minder eng en wat vertrouwder.
Al denk ik niet dat het enig verschil maakt.
dacht je dat men het zonder weet ik veel hoeveel uitroeptekens over het hoofd zou zien?
en ik trok wel mijn bek los, ook toen ik 14 was.. en zoals joske zich op het forum profileert verwachte ik daar niks anders van.. blijkbaar is dat dus anders.
Maxiem schreef:
Ik had dat bij de mensen waar ik deze vakantie logeerde. Ik heb niks gezegd.
Ja daar zeg ik wel wat van, ook toen ik tien was, ik kan dat niet aanzien. Je hoeft niet gelijk te gaan schelden, het kan ook nog netjes, soms staan mensen er gewoon niet bij stil en dan kan je wat voor die honden betekenen.
yamie schreef:
en ik trok wel mijn bek los, ook toen ik 14 was.. en zoals joske zich op het forum profileert verwachte ik daar niks anders van.. blijkbaar is dat dus anders.
Ik kan me in de houding van Joske wel vinden, was op die leeftijd ook niet erg mondig. En als je in een vreemd land zit, te gast bij mensen die je nauwelijks kent.....
Nee ik geloof niet, dat ik dan mijn bakkes had opgengetrokken.
Nu ik "iets" ouder ben, zou 't me idd geen barst uitmaken en er gewoon iets van zeggen.
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Ik vermoed dat ik op die leeftijd een volwassene voor mijn karretje zou spannen om mijn boodschap over te brengen.
Nu ik zelf volwassen genoeg ben zou ik wel proberen die mensen ervan te overtuigen dat het voor de hond (en henzelf) beter is om het anders te doen. Goede argumenten werken bijna altijd...
Nu zeg ik daar zeker wat van, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je op 14 jarige leeftijd nog niet zo mondig bent. Dikke kans dat ik toen ook niets gezegd had! Overigens wel een rot situatie, het is nooit leuk mensen te moeten wijzen op hun wandaden.
Ja daar zeg ik absoluut wat van..al is het de koningin... en al was ik zelf 10...heb er altijd wat van gezegd en zal dat altijd doen ook zolang ik kan spreken..
Ik was dus van kleins af aan al heel mondig!
Nanna schreef:Ik zou er ook wat van zeggen maar niet op een beschuldigende manier. Misschien wéten die mensen geeneens beter.
Je kunt ook zeggen van "goh, misschien is het een idee om het zus of zo te doen".
zo doe ik dat ook. ik zal niet gauw zeggen: wat jij doet is echt kut!
Nanna schreef:Ik zou er ook wat van zeggen maar niet op een beschuldigende manier. Misschien wéten die mensen geeneens beter.
Je kunt ook zeggen van "goh, misschien is het een idee om het zus of zo te doen".
Zo zou ik dat ook doen (ik weet overigens niet of ik het op de leeftijd van 15 jaar gedaan zou hebben ).
Met aanvallen schiet je niks op, behalve dat de mensen in de verdediging schieten. Proberen te praten en wat hints te geven, lijkt mij beter.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hoe moeilijk het ook is... zou er zeker wat van zeggen.. zou het nog moeilijker vinden om dat niet te doen en dan zelf met een schuldgevoel rond te lopen
niet meteen met een vette vinger wijzen en zeggen je doet het helemaal fout.. maar er een gesprek over beginnen dat zeker
Ik zou er ook wat van zeggen denk ik, op die leeftijd was ik totaal niet tactisch aangelegd trouwens. Toen ik 5 was, had ik al een hele ruzie met mijn moeder toen ze onze kitten met zijn neusje door de poep haalde om zindelijk te maken. Wat had ik een hekel aan haar op dat moment. Nou is dat misschien wat makkelijker om te zeggen dan tegen een vreemde, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik mijn mond niet zou kunnen houden. Ik vraag me wel af, of het enige indruk zal maken bij die mensen als je wel wat zegt, en of ze dan iets zullen veranderen trouwens.
Ik zeg er zeker wel iets van maar ook op de manier van Nanna, vragen of ze iets weleens zus of zo al hebben geprobeerd. Wat uitleggen over gedrag en waarom hun hond iets op die manier doet.
ja,ook toen ik kleiner was.
Toch zou ik dan een volwassene erheen laten gaan.
Ik heb op mijn tiende een keer gezien dat er een paard loeihard geslagen werd met een zweep ( circus )
Brullend ben ik naar de camping/eigenaar gegaan en naar mijn moeder.
Ze zijn er wel heen gegaan
Ik zeg er inderdaad wat van. Ik ben zo wie zo al niet op me bekkie gevallen. Dus zeg alles wat niet bevalt.
Vrienden van ons die doen het ook. (iedergeval dan man dan) Als ze thuis komen en ze zien dat er wat gebeurt is dat ze straffen.
Ik heb zo iets die hond weet al lang niet meer dat er wat gebeurt is. En dan krijg je nog een grote mond ook nog. Van echt wel dat die hond het nog weet want ze kruipt toch weg. Ja vind je het gek. Het ligt aan hoe je binnen komt en hoe je reageert. Duh.
Ik zeg er ook wel iets van.
Maar idd niet op een terechtwijzende manier.
Maar met uitleg waarom etc.
Je moet wel kunnen onderbouwen wat je vertelt, en meestal hebben mensen er dan ook wel oren naar als ze het beste met hun hond voor hebben.
Ik zou er absoluut iets van zeggen, en meteen uitleggen hoe het anders kan. Maar ik vind niet dat Joske iets fout gedaan heeft door haar mond te houden.
Als je als 14-jarige iets zegt over de manier waarop mensen met hun hond omgaan, is de kans groot dat ze zich er toch niets van aantrekken.
Lastig hoor, hier in huis zeg ik er wel wat van. op mijn werk bijt ik vaak op mijn lip. Pups van 12 weken die bij broodfokker vandaan komen en dan 2x 150 gr krijgen (tis een engelse bull), puppies die uit dierenwinkels komen (faunaland). echt, ik zit dat t bijten op mijn lip :sst:
jidde schreef:Lastig hoor, hier in huis zeg ik er wel wat van. op mijn werk bijt ik vaak op mijn lip. Pups van 12 weken die bij broodfokker vandaan komen en dan 2x 150 gr krijgen (tis een engelse bull), puppies die uit dierenwinkels komen (faunaland). echt, ik zit dat t bijten op mijn lip :sst:
Inge O schreef:nu zou ik het wel wat rustiger aankaarten, maar ik vrees dat ik mijn ergernis erover toch niet helemaal kan wegstoppen - mijn eeuwige probleem overigens in discussies die me erg ter harte gaan.
Dat probleem heb ik ook Ik zou er het liefste meteen bovenop zitten, maar dat heeft het risico dat er niemand naar je luistert. Nu zou ik het gedoseerd proberen te zeggen (dus niet alle dingen ineens), er daarbij vanuit gaande dat ze waarschijnlijk het beste voor hebben met hun dieren.
Ik zou er ook iets van zeggen maar ik ben dan wel een echte flapuit en toen ik op die leeftijd was al helemaal.
Maar als ze het van je aan nemen is het 2de messchien denken ze hoor haar 14 jarige puber
Maarja als je niks zegt blijf je rot erover voelen en heb je messchien zoites van had ik het nou maar gezegt.