Hoe bedoel je?jip007 schreef:De blauwe die we ooit hadden waren idd heel anders , veel zenuwachtiger en niet helemaal te vertrouwen
Toch niet ten opzichte van jullie?
Moderator: moderatorteam
nee niet tegen ons , maar als er bezoek was gedroeg hij zich niet echt vriendelijk. Dit gedrag heb ik bij de andere kleuren nog nooit meegemaakt. En hij greep ook de buurhond en beet hem in 1 keer doodgreatdane schreef:Hoe bedoel je?jip007 schreef:De blauwe die we ooit hadden waren idd heel anders , veel zenuwachtiger en niet helemaal te vertrouwen
Toch niet ten opzichte van jullie?
het EQ van een aantal mensen op dit forum ook nietrussellhussell bende schreef:Mijn gramatica is inderdaad niet denderendyamie schreef:neee ik ook niet, bleh :N:Nanna schreef:Ik probeerde dat ook al aan te stippen, maar kwam niet door, blijkbaar ;-)Nou houd ik ook niet van vel, zeker niet op de chocolademelk :N:yamie schreef:fel.. feller![]()
Ik moest meteen lachen toen ik het las.russellhussell bende schreef:Nou daar gaan we.....Ik had het wel verwacht.....Dit gaat weer een lekkere discusie worden, want er zijn nu dus alweer mensen die meteen alles en iedereen over één kam gaan scheren. Wat ik erg jammer vind....Geef dan gewoon een voorbeeld van een hond of spreek voorjezelf maar ga niet meteen alle honden over één kam scheren aan de hand van hun kleur.Martin schreef:Ja dat is mij ook wel opgevallen , de brindle types bij, pitbulls , doggen , en ook bij boerboels valt het op dat deze types wel zeer fel zijn ten opzichte van de egale types![]()
Martin, het is heus niet zo, dat elke brindle veller is op andere honden dan een niet brindle. ik heb zelf ook een brindle en die is absoluut niet vel op andere honden....Eerder het tegen over gestelde. En het is ook heus niet zo dat elke bruine lab drukker is dan een anders gekleurde soort genoot. Mijn schoonmoeder heeft er één en die is echt heel erg rustig
![]()
Dus niet elke pitbull, dogachtige, boerboel enz die brindle is, is veller dan zijn soort genoten met een effenkleur.
Het IQ schijnbaar ook niet zo :N:Essy schreef:het EQ van een aantal mensen op dit forum ook nietrussellhussell bende schreef:Mijn gramatica is inderdaad niet denderendyamie schreef:neee ik ook niet, bleh :N:Nanna schreef: Ik probeerde dat ook al aan te stippen, maar kwam niet door, blijkbaar ;-)Nou houd ik ook niet van vel, zeker niet op de chocolademelk :N:![]()
Nou met m'n IQ is gelukkig niks misEssy schreef:het EQ van een aantal mensen op dit forum ook nietrussellhussell bende schreef:Mijn gramatica is inderdaad niet denderendyamie schreef:neee ik ook niet, bleh :N:Nanna schreef: Ik probeerde dat ook al aan te stippen, maar kwam niet door, blijkbaar ;-)Nou houd ik ook niet van vel, zeker niet op de chocolademelk :N:![]()
Ik denk dat je megacolon bedoelt bij piebald lethale muizen.MARC_S schreef:Op zich kan dat wel aangezien zenuwcellen uit dezelfde basis stammen als het ectoderm waar dus de kleur weer een rol speelt. De huid en de huidskleur/haarkleur hebben in een embryo dus dezelfde basis als de hersenen en de rest van het zenuwstelsel. ook de darmen en de rest van het spijsverteringsstelsel stammen af van die basiscellen.
Een gebrek aan pigment kan neurologische afwijkingen met zich meebrengen. Bij ratten zie je bv dat een bepaalde vorm van witte aftekeningen een neurologisch probleem geeft in de vorm van geen peristaltische bewegingen in de darmen. Gevolg is dat zodra ze vast voedsel eten alles dicht gaat zitten en ze dood gaan.
Bij een bepaalde kleur in honden kan denk ik dan het zenuwstelsel dus ook op een bepaalde manier beinvloed worden wat weer gedragsinvloeden geeft.
Maargoed, dat is wel erg moeilijke materie en daar kun je dus ook niet zomaar uitspraken over doen. Het zou dus best kunnen denk ik omdat het biologisch gezien met mekaar te maken heeft.