Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waneer uitrgerekend??? update pups zijn er
Moderator: moderatorteam
- Jacqueline.
- Zeer actief
waneer uitrgerekend??? update pups zijn er
Als een hond 17 en 22 oktober gedekt is waneer moet je dan ong op de pups rekenen.
De hond bij kennissen van mij is op die dagen gedekt, nu ben ik wel benieuwd waneer ze dan uitgerekend is.
De hond bij kennissen van mij is op die dagen gedekt, nu ben ik wel benieuwd waneer ze dan uitgerekend is.
Laatst gewijzigd door Jacqueline. op 21 dec 2007 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
- Jacqueline.
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik gebruik altijd de "Canine Pregnancy Calendar".
Die is redelijk accuraat gebleken bij de pups die bij mij tot nu toe geboren zijn.
Hier een linkje: ht[url]tp://www.debbiejensen.com/date.html[/url]
Het leuke hiervan is dat je als je hem invult een uitdraai krijgt van hoe de ontwikkeling van de pups in zijn werk gaat gedurende de dracht.
Het is wel in het engels, maar ik denk voor de meeste mensen goed te begrijpen.
Die is redelijk accuraat gebleken bij de pups die bij mij tot nu toe geboren zijn.
Het leuke hiervan is dat je als je hem invult een uitdraai krijgt van hoe de ontwikkeling van de pups in zijn werk gaat gedurende de dracht.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is leuk om mee te kijken wat er nu gebeurd, die van mij zit nu op de periode dat je zou kunnen voelen of ze drachtig isLongFields schreef:Ik gebruik altijd de "Canine Pregnancy Calendar".![]()

-
Leane
En waar blijft dat eigen topicChezzies schreef:Ja dat is leuk om mee te kijken wat er nu gebeurd, die van mij zit nu op de periode dat je zou kunnen voelen of ze drachtig isLongFields schreef:Ik gebruik altijd de "Canine Pregnancy Calendar".![]()
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
erg leuk deze ja! heb ik bij lola ook gebruikt. daar zei de kalender 31 juli en ze is 29 juli bevallen dus was idd best accuraatLongFields schreef:Ik gebruik altijd de "Canine Pregnancy Calendar".![]()

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Even vrijdag afwachten...hihiLeane schreef:En waar blijft dat eigen topicChezzies schreef:Ja dat is leuk om mee te kijken wat er nu gebeurd, die van mij zit nu op de periode dat je zou kunnen voelen of ze drachtig isLongFields schreef:Ik gebruik altijd de "Canine Pregnancy Calendar".![]()
Het is wel in het engels, maar ik denk voor de meeste mensen goed te begrijpen.hophop met foto'tje van mooie papa en mama graag

- Jacqueline.
- Zeer actief
- Jacqueline.
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.debbiejensen.com/date.htmlJacqueline. schreef:Suzanne ik kan die link niet openen.
Pagina is niet beschikbaar
zo wel
- hans swaak
- Vaste gebruiker
ik heb al heel wat jaren een kennel. Zelf fok ik al zo'n 17 jaar bullterriers.
Mijn ervaring is dat het ook wel eens verschilt met het aantal pups. Normaal gesproken zeg ik 64 dagen. Heb wel eens pups gehad met 60 en zelfs met 71!!! dagen. Doorgaans kun je van 64 uitgaan.
Mijn ervaring is ook dat de meeste teven niet willen eten op de dag dat dit zich alles gaat voordoen. denk dat zo'n 80% van de geboortes sávonds plaats vind. Mijn bullterriers laten dit al ruim van te voren weten door te hijgen en hun nest overhoop te halen. dit kan zelfs een halve dag voor aanvang beginnen. mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!
Een teef heeft 3 nesten gehad en liet bij alle nesten niets blijken.
Een keer heb ik haar uitgelaten en niets geen raar gedrag gezien.
Twee uur later, s'nachts lagen er 6 pups bij. alles alleen gedaan en geen bloeddruppel of vuiligheid te zien in het nest.
Mijn ervaring is dat het ook wel eens verschilt met het aantal pups. Normaal gesproken zeg ik 64 dagen. Heb wel eens pups gehad met 60 en zelfs met 71!!! dagen. Doorgaans kun je van 64 uitgaan.
Mijn ervaring is ook dat de meeste teven niet willen eten op de dag dat dit zich alles gaat voordoen. denk dat zo'n 80% van de geboortes sávonds plaats vind. Mijn bullterriers laten dit al ruim van te voren weten door te hijgen en hun nest overhoop te halen. dit kan zelfs een halve dag voor aanvang beginnen. mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!
Een teef heeft 3 nesten gehad en liet bij alle nesten niets blijken.
Een keer heb ik haar uitgelaten en niets geen raar gedrag gezien.
Twee uur later, s'nachts lagen er 6 pups bij. alles alleen gedaan en geen bloeddruppel of vuiligheid te zien in het nest.
Wij hebben een kennel met bullterriers en louisiana Catahoula Leoparddogs. Daarnaast zijn ook bezig met westernriding en hebben een quarterhorse en een heel leuk klein appaloosa ponypaardje voor de kinderen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wat bedoel je hiermee?hans swaak schreef:mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef:Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Scooby schreef:Wat bedoel je hiermee?hans swaak schreef:mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!
Groetjes, Karen
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ja idd :N: Mijn verlof is al geregeld en ik weet alleens nog niet of ze daadwerkelijk ook drachtig isScooby schreef:Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef:Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Scooby schreef:Wat bedoel je hiermee?hans swaak schreef:mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!
(moest dit niet zo zijn, laat ik dat verlof wel vallen
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohw, nou ik ken zelf ook zon geval, ze dacht dat het nog wel even zou duren en ging toch even slapen boven in bed en toen was de hond dus toch alleen bevallen.Scooby schreef:Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef:Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Scooby schreef:Wat bedoel je hiermee?hans swaak schreef:mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeps.Chezzies schreef:Ohw, nou ik ken zelf ook zon geval, ze dacht dat het nog wel even zou duren en ging toch even slapen boven in bed en toen was de hond dus toch alleen bevallen.Scooby schreef:Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef:Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Scooby schreef: Wat bedoel je hiermee?
Maar dat zoiets je één keer overkomt, o.k. Maar bij drie van de vier nesten...?
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn teef was op vrijdag uitgerekend, de fokster ging even boodschappen doen op woensdagochtend, hooguit 10 minuutjes weggeweest en er lagen al 2 pupsScooby schreef:Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef:Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Scooby schreef:Wat bedoel je hiermee?hans swaak schreef:mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O.k., dat zijn dan twee pups. Maar een heel nest missen? En dat ook drie keer achter elkaar?malinois schreef:mijn teef was op vrijdag uitgerekend, de fokster ging even boodschappen doen op woensdagochtend, hooguit 10 minuutjes weggeweest en er lagen al 2 pupsScooby schreef:Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef:Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Scooby schreef: Wat bedoel je hiermee?Niets gemerkt, sowieso nog goed gekeken vooraf omdat ik van ver moest komen en niets wilde missen, niet gegraven, net daarvoor nog gewoon uitgelaten, gewoon gegeten niets aan de hand
Misschien denk ik er wel helemaal verkeerd over, hoor (helaas heb ik nog(!) geen verstand van fokken
Groetjes, Karen
- hans swaak
- Vaste gebruiker
ik bedoel hiermee dat we de gehele geboorte gezien hebben. De andere teef liet absoluut niets zien dat het kon beginnen. Overdag is ze bij ons in de woonkamer of in haar werpkist in de bijkeuken. S'Nachts ga ik er om de twee a drie uur uit om te kijken. Iedere keer tussen deze check-ups heeft ze haar pups gekregen. de teef waar we wel bij waren had haar pups ook bijzonder snel achterelkaar gekregen.Scooby schreef:Wat bedoel je hiermee?hans swaak schreef:mijn louisiana catahoula leoparddogs heb ik nu 4 nesten van gehad in totaal. Slechts een nest zijn we bij geweest!!
Wij hebben een kennel met bullterriers en louisiana Catahoula Leoparddogs. Daarnaast zijn ook bezig met westernriding en hebben een quarterhorse en een heel leuk klein appaloosa ponypaardje voor de kinderen.
- hans swaak
- Vaste gebruiker
Scooby schreef:O.k., dat zijn dan twee pups. Maar een heel nest missen? En dat ook drie keer achter elkaar?malinois schreef:mijn teef was op vrijdag uitgerekend, de fokster ging even boodschappen doen op woensdagochtend, hooguit 10 minuutjes weggeweest en er lagen al 2 pupsScooby schreef:Ja, zoiets kan ik ook bedenken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn teef weg gaat als die uitgerekend is, vandaar mijn vraag.Chezzies schreef: Dat hij niet bij de andere bevallingen is geweest denk ik? Bijv geboren toen ze weg waren of in bed ofzo?Niets gemerkt, sowieso nog goed gekeken vooraf omdat ik van ver moest komen en niets wilde missen, niet gegraven, net daarvoor nog gewoon uitgelaten, gewoon gegeten niets aan de hand
Misschien denk ik er wel helemaal verkeerd over, hoor (helaas heb ik nog(!) geen verstand van fokken), maar het lijkt mij zo vreemd om drie keer de geboorte van een nest van je hond te missen?
ja het klinkt nu of ik een slechte fokker ben daar ik dit gemist heb. De fokster van mijn honden in Florida heeft ook deze ervaring dat je catahoula teven hun bevalling vaak kunt 'missen"". Teven laten niet vaak wat zien in hun gedrag.Daarbij zijn de bevalingen vaak erg snel en zijn catahoula's zeer goede moeders. De exacte dekdatum weet ik niet daar ik de honden over een week heb laten dekken. De exacte datum is dan vaak moeilijk te bepalen en een week achter elkaar wakker naast een hond zitten is ook niet uit te houden. Checken drie keer per nacht had moeten volstaan.Moet ook zeggen dat de teef het nest zeer goed gedaan heeft. Pups en nest waren bijzonder schoon. De angst dat het de derde keer verkeerd kon gaan was bij mij een beetje vervaagd.
- Jacqueline.
- Zeer actief
De pups zijn er
Gisteren , 1 dag na de uitgetelde datum zijn ze met de keizersnee gehaald.
Ze was volop bezig maar er kwam maar niks, na 2 spuiten om de weeen wat sterker te laten worden nog niks.
Met de keizersnee bleek dat een dode pup de uitgang versperde, maar er zijn 4 gezonde puppen over gebleven.
1 Teefje en 3 reuen, allemaal rond en gezond

2 reutje's

Dit zijn de ouders
Gisteren , 1 dag na de uitgetelde datum zijn ze met de keizersnee gehaald.
Ze was volop bezig maar er kwam maar niks, na 2 spuiten om de weeen wat sterker te laten worden nog niks.
Met de keizersnee bleek dat een dode pup de uitgang versperde, maar er zijn 4 gezonde puppen over gebleven.
1 Teefje en 3 reuen, allemaal rond en gezond

2 reutje's

Dit zijn de ouders

22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacqueline.
- Zeer actief
- Aiske
- Zeer actief
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Oei zeg, dat schijnt niet zo heel toppie te zijn om gelijk alles eruit te halen hoor ik van verschillende artsen.Jacqueline. schreef:Jep met mama ook alles ok gelukkig.
Ze heeft het goed doorstaan en verzorgt de pups uitstekend.
Ze heeft wel een AB kuur.
En ze hebben haar ook alles eruit gehaald , dus dit was haar eerste en meteen laatste nest.
Gelukkig gaat het goed, geniet maar extra

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je ook waarom dat niet zo goed schijnt te zijn?Chezzies schreef:Oei zeg, dat schijnt niet zo heel toppie te zijn om gelijk alles eruit te halen hoor ik van verschillende artsen.Jacqueline. schreef:Jep met mama ook alles ok gelukkig.
Ze heeft het goed doorstaan en verzorgt de pups uitstekend.
Ze heeft wel een AB kuur.
En ze hebben haar ook alles eruit gehaald , dus dit was haar eerste en meteen laatste nest.
Groetjes, Karen