Sterker nog, het is bij wet zo geregeld.LongFields schreef:Het gegeven dat pups niet eerder bij hun fokker wegmogen dan met 7 weken, is iets dat door de Raad van Beheer is vastgelegd voor stamboomhonden. Als je stamboompups eerder dan op die leeftijd wegdoet ben je officieel dus "in overtreding".malinois schreef:Nogmaals, al mijn honden waren met 6 weken allang bij de moeder weg, dan zaten ze lekker met broers en zussen saampjes in de kennel.... Mijn eigen teef was met 5,5 weken er al bij weg, waarom? Omdat ze het niet meer wilde...Suzanne123 schreef:
Hm... je mag het dan okay vinden; de wetgever vind dat niet! Het is wettelijk gewoon stomweg verboden om de pups voor de (precieze) leeftijd van 7 weken van de moeder te scheiden. Klaar. Ik snap er dan ook werkelijk niets van dat dat bij (willekeurig welk ras / kruising) nog steeds gebeurt. Dat een rasvereniging dat toestaat begrijp ik ook niet en dat daar nooit iemand tegen protesteerd of enige instantie inschakelt is mij ook een raadsel.
Moet je dan dwingen, nee heb ik dus niet gedaan... ze mocht erbij als ze het wilde maar ze bleef er dus niet meer 24/7 bij.
Ik heb liever dat ze dat laatste weekje, dus van 6 tot 7 nog wel bij broers en zussen zitten overigens. Maar 7 weken wil ik wel het liefst mn pup hebben.
Overigens wat heeft de RV ermee te maken? Bij de mechelaars zijn er (zog goed als) geen werkhondenfokkers die aangesloten zijn bij de RV
Dit houdt overigens niet in dat de moeder 24/7 bij de pups moet zijn, maar ze moet er wel bij kunnen en omgekeerd.