En nu heb ik er ongeveer 4o!
En sorry voor de onduidelijke foto's.

M'n edelstenen-verzameling:

In dit doosje bewaard:

Moderator: moderatorteam
Ja, ik heb:Annelies schreef:Leuk, Wyts...!!![]()
Weet je ook de benamingen van je stenen..?
Hoeveel verschillende soorten weet ik niet precies. Ik kocht wel eens een potje of een doosje met geslepen (of getrommelde) steentjes en daar zitten er meerdere van dezelfde soort in.Wytsypytsy schreef:Ow, leukElmar schreef:Je hebt al een mooie verzameling! Ik heb hier ook nog stenen liggen van mijn dochter (en van mijzelf).hoeveel?
Owja.Elmar schreef:Hoeveel verschillende soorten weet ik niet precies. Ik kocht wel eens een potje of een doosje met geslepen (of getrommelde) steentjes en daar zitten er meerdere van dezelfde soort in.Wytsypytsy schreef:Ow, leukElmar schreef:Je hebt al een mooie verzameling! Ik heb hier ook nog stenen liggen van mijn dochter (en van mijzelf).hoeveel?
Mijn dochter heeft een keer een kist met een schoolverzameling gekocht. ik schat op ruim 100 verschillende soorten.
Ook heb ik nog enkele fossielen. Als ik ergens loop waar veel stenen zijn, loop ik altijd te zoeken of er nog iets leuk bij zit.
Ik ben een paar keer met vakantie geweest en als ik dan een steen zie die kenmerkend is voor de bodem van dat gebied, neem ik dat ook mee.
Jammer dat je niet in de buurt van Almelo woont. Anders kon je bij mijn dubbele wel even een kijkje nemen. Ik heb zelf nl. geen idee welke stenen het zijn en welke je nog niet hebt.