Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een hond nemen...?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

schelsey schreef:Er zijn veel honden die nog langer alleen zitten, zelfs als pup daarmee begonnen, paar huizen verder woont er een koppel met kinderen, beide fultime werken en ze hebben een huskypup genomen, van de 5 de dag moest de pup al 6 uur alleen zitten, allemaal zonder problemen verlopen.
En zo ken ik via via tig voorbeelden waar het niet goed gaat. De mensen met de Husky pup hebben gewoon erg veel geluk gehad (meer dan wijsheid :roll: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

@Leo 1951

Als je 4 honden niet welkom zijn,ga je daar niet heen.

Dan kun je toch een bezoekje aan je familie brengen zonder de honden,denk ik dan. :19:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

schelsey schreef:Er zijn veel honden die nog langer alleen zitten, zelfs als pup daarmee begonnen, paar huizen verder woont er een koppel met kinderen, beide fultime werken en ze hebben een huskypup genomen, van de 5 de dag moest de pup al 6 uur alleen zitten, allemaal zonder problemen verlopen.

Hangt een beetje van hond tot hond af, de eerste maanden zal het wat moeilijker zijn omdat de pup nog zo veel moet leren, maar eens ze beetje pup en puber af zijn, gaat het meestal wel goed.

sonja
Die mensen zijn grote egoisten!Iedereen wil tegenwoordig maar van alles,en alles moet maar kunnen.....Als je hele dagen werkt dan kun je simpelweg geen hond houden,is dat nu zo moeilijk te begrijpen?Die stomme honden zijn ook veel te mak,ze slikken alles maar en berusten zich bijna overal in,waardoor ze soms jaren zo moeten leven in eenzaamheid.Want als je hele dagen werkt dan ga je niet midden in de winter als het donker is nog een uur lopen in de regen en kou na een dag werken,en je hebt nog je huishouden,kinderen,verjaardagen,of andere visites.Kortom de hond is gewoon de dupe.Maar gelukkig gaat het ook wel eens anders,mensen hier verderop waren ook van die geinpodems en kochten een Drentsepatrijs pup en gingen ook hele dagen werken,het hondje pikt het niet en vrat midden in de woonkamer een gat ter grootte van een meter uit het tapijt. :mrgreen: Toen moest ie maar hele dagen in de keuken :devil: ,maar hij hag gelukkig erg scherpe tandjes en vrat toen het keukenblok aan gort :mrgreen: :smile: ,en ging ie eens lekker uren lang om hulp roepen,want dat alleen zijn dat vond ie niks! :pffff: :smile: En toen was het voor die lui ineens niks meer aan,want de buren gingen klagen over het geblaf,dus moest ie weg.Beter voor het hondje want rotter dan dat adres kan ie het volgens mij niet hebben.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

gotcha schreef:@Leo 1951

Dan kun je toch een bezoekje aan je familie brengen zonder de honden,denk ik dan. :19:
misschien wil Leo zijn honden wel niet zo lang alleen laten :19:
Doen wij ook niet dus als er bezoekjes afgelegd worden gaat een van ons twee maar no way dat wij de honden uren alleen laten :wink:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Addy schreef:
gotcha schreef:@Leo 1951

misschien wil Leo zijn honden wel niet zo lang alleen laten :19:
Doen wij ook niet dus als er bezoekjes afgelegd worden gaat een van ons twee maar no way dat wij de honden uren alleen laten :wink:
:knuffel: :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hangt een beetje van hond tot hond af, de eerste maanden zal het wat moeilijker zijn omdat de pup nog zo veel moet leren, maar eens ze beetje pup en puber af zijn, gaat het meestal wel goed.

sonja
Het gaat dus goed als de hond niets van zijn ellende laat merken? Dan zijn de mensen wel tevreden.

Nope, niet mijn manier. Die mensen zijn inderdaad egoisten, zoals eerder gezegd. Omdat ze ALLES willen. TEn koste van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Addy

iones schreef:

sonja
Het gaat dus goed als de hond niets van zijn ellende laat merken? Dan zijn de mensen wel tevreden.

Nope, niet mijn manier. Die mensen zijn inderdaad egoisten, zoals eerder gezegd. Omdat ze ALLES willen. TEn koste van.
En hoe zie je het dan om puppies in een schuur te houden en van alles buiten te sluiten :denken:
gotcha
Zeer actief

Ik kan Tinker wel volgen in zijn(haar) mening.Maar wil toch even kwijt dat er vroeger(nu nog) meer honden buiten verbleven in een kooi(kennel),en deze verblijven zijn dan 24h op 24.
En voor dat sloopgedrag van die hond was een bench een betere oplossing.Niet voor heel de dag natuurlijk. :wink:

@addy

Hij schreef dat,hij zowiezo niet meer naar famile gaat,waar zijn 4 honden niet welkom waren.
Daar heb ik het op,dus ofwel ga je zonder,een hond kan toch wel even alleen zijn.
Ofwel zoals jij aanhaalde als het voor enkele uren is ,apart gaan. :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ga maar eens een suikeroom zoeken en snel mijn baan opzeggen...

:19:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

Mag het ook een suikertante zijn :smile:
Je hebt daar wel gelijk in,mensen mogen geen honden hebben als ze werken,als je sommige reacties hier leest. :wink:
Maakt het voor ts wel moeilijk,gaat hij nu een hond nemen of niet? :wink:
iones
Zeer actief

Addy schreef: En hoe zie je het dan om puppies in een schuur te houden en van alles buiten te sluiten :denken:
Tsja, dat is iets dat jij misschien zou doen, maar ik heb het zelf nooit gedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Addy

iones schreef:
Addy schreef: En hoe zie je het dan om puppies in een schuur te houden en van alles buiten te sluiten :denken:
Tsja, dat is iets dat jij misschien zou doen, maar ik heb het zelf nooit gedaan.
ik heb geen schuur, maar ik lees het wel regelmatig hier op het forum onder het mom van hij heeft een lekkere schuur en tuin, alsof dat acht uur alleen zijn goedmaakt :denken:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Tinker schreef:
Joanne schreef:pfff, jullie maken het me echt niet makkelijker! zoveel verschillende meningen! Laat ik het voorlopig nog maar even aanzien.
Ik denk trouwens niet dat een hond het in het asiel 'gezelliger' vindt. Ik heb jaren in een asiel gewerkt...
Waarom denk je dat?Dus jij denkt dat een hond liever hele dagen in zijn uppie zit dan tussen soortgenootjes en personeel in het asiel?En als je jaren in het asiel hebt gewerkt,dan zou je het antwoord van wel/geen hond bij volledige dagen werken toch wel moeten weten.? :denken: Dan weet je ook dat er een heleboel honden om de werk-reden worden afgestaan."De hondbleek niet er tegen te kunnen om hele dagen alleen te zijn....hond bleek uren te blaffen als ik naar mijn werk ben....Hond sloopt de tent als ik aan het werk ben....Hond is onzindelijk en dat terwijl ie zijn behoefte maar 10 uur per dag hoeft op te houden..... :roll: Allemaal redenen waarom sommige honden in het asiel kunnen belanden.

Ik werk als vrijwilliger in een asiel en ik vind dat het voor de meeste honden een heel stresserende ervaring is, en niet alleen door het constante geblaf van andere honden.

Vele honden zullen mekaar grijpen als ze het kunnen.

En voor de bange hondjes is het helemaal een ramp.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tinker schreef:

sonja
Die mensen zijn grote egoisten!Iedereen wil tegenwoordig maar van alles,en alles moet maar kunnen.....Als je hele dagen werkt dan kun je simpelweg geen hond houden,is dat nu zo moeilijk te begrijpen?Die stomme honden zijn ook veel te mak,ze slikken alles maar en berusten zich bijna overal in,waardoor ze soms jaren zo moeten leven in eenzaamheid.Want als je hele dagen werkt dan ga je niet midden in de winter als het donker is nog een uur lopen in de regen en kou na een dag werken,en je hebt nog je huishouden,kinderen,verjaardagen,of andere visites.Kortom de hond is gewoon de dupe.Maar gelukkig gaat het ook wel eens anders,mensen hier verderop waren ook van die geinpodems en kochten een Drentsepatrijs pup en gingen ook hele dagen werken,het hondje pikt het niet en vrat midden in de woonkamer een gat ter grootte van een meter uit het tapijt. :mrgreen: Toen moest ie maar hele dagen in de keuken :devil: ,maar hij hag gelukkig erg scherpe tandjes en vrat toen het keukenblok aan gort :mrgreen: :smile: ,en ging ie eens lekker uren lang om hulp roepen,want dat alleen zijn dat vond ie niks! :pffff: :smile: En toen was het voor die lui ineens niks meer aan,want de buren gingen klagen over het geblaf,dus moest ie weg.Beter voor het hondje want rotter dan dat adres kan ie het volgens mij niet hebben.
wat ik van jou niet begrijp is dat je mensen gelijk voor egoist uitmaakt.
Mijn honden zijn ook regelmatig alleen,wij werken nl ook fulltime,en we proberen het zo te regelen dat ze zo min mogelijk alleen zijn maar soms kan het niet anders.
Dit was ook al zo toen we eraan begonnen en het eerste jaar is Harley nooit alleen geweest.
Maar dan nog,ik steek al mijn vrije tijd in de beesten en dat doet Huig ook als ie thuis komt.
ze lopen minimaal 1x per dag een lange wandeling,en die gebeurt,weer of geen weer.
En ik heb 2 kleine hondjes,vergis je er niet in,ook die hebben energie :wink:
En laat ik nu even mijn punt maken,als ik een dag thuis ben liggen de honden buiten de wandeling om alleen maar te slapen,echt de hele dag door,als manlief nachtdienst heeft en ik ochtend,dan gaan ze met hem uit en liggen ze na het eten bij hem op bed,kom ik thuis om 3uur gaan ze mee uit en gaan weer op bed liggen,komt mannetje eruit dan worden ze een keer wakker en slapen verder op de bank en na het laatste rondje gaan ze met mij naar bed.
ze slapen echt het grootste deel van de dag en dan moet ik dus maar geen honden nemen of minder gaan werken omdat ik egoist ben?
En ja ik heb er nu 2 en wat katten dus die hebben elkaar ook nog als wij er niet zijn.
Maar ik heb harley zijn 2e jaar ook alleen gehad en dat ging gewoon goed hoor,als ik mijn tijd na het werk maar met hem doorbracht.
Ik vind iid niet dat dit met een pup kan maar met een herplaatser die je goed uitlaat voor je weggaat en dan als je terug komt weer zie ik niet echt hele grote problemen.
M@scha
Zeer actief

alsof mensen honden nemen uit niet egoistische overwegingen. natuurlijk is het nemen van een hond egoistisch duhh!
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

massam schreef:alsof mensen honden nemen uit niet egoistische overwegingen. natuurlijk is het nemen van een hond egoistisch duhh!
ja zo kan je het zeggen natuurlijk :mrgreen:
iones
Zeer actief

Addy schreef: ik heb geen schuur, maar ik lees het wel regelmatig hier op het forum onder het mom van hij heeft een lekkere schuur en tuin, alsof dat acht uur alleen zijn goedmaakt :denken:
Ik heb schuren zat, en ik heb 3 honden. Maar ze zijn altijd daar waar ik ben. Nu in huis dus, want ik ben in huis. Buiten als ik buiten ben, en meestal gaan ze ook mee met de auto.
M@scha
Zeer actief

eefje+huig schreef:
massam schreef:alsof mensen honden nemen uit niet egoistische overwegingen. natuurlijk is het nemen van een hond egoistisch duhh!
ja zo kan je het zeggen natuurlijk :mrgreen:
hihi normaal ben ik degene die overal 5 A4 voor nodig heeft..

het is gewoon onzin klaar.

honden kunnen heel goed alleen blijven. mensen niet dus vinden sommigen dat honden dat ook niet kunnen.

bij voer en opvoeding wordt altijd geroepen een hond is een gewoontedier. herhalen maakt dat een hond het normaal vindt en dus gaat doen (klopt. laat je hond maar eens 100x bij een stoeprand zitten, wedden dat ie het ook zonder commando gaat doen?) maar bij alleen blijven is het huis ineens te klein en is het mishandeling. idioot zeg..

mijn honden missen niks aan aandacht en verzorging en liefde en toch werken wij allebei fulltime.

gebruik die tijd die je kan zeuren over zielige alleen blijvende hondjes om met je hond te spelen. heeft ie ook weer wat :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik weet alleen dat de hond een roedel dier is. En dat ze zich het beste voelen in een roedel en dan maakt het een hond niet eens uit of dit mensen zijn of andere honden.

Net als bij paarden vind ik dat je ze geweld aan doet door ze van een kudde/roedel dier om te turnen in een solitair dier, wat helemaal niet bij hun aard past (in hun eentje op sluiten). Dit gaat best ,maar beperkt. Niet de hele dag.
M@scha
Zeer actief

en hoe kan ik dat geweld dat ik mijn honden aandoe dan merken?

even ter info: mijn reu zit in huiskamer/keuken en mijn teef heeft een slaapkamer
Afbeelding
iones
Zeer actief

massam schreef:en hoe kan ik dat geweld dat ik mijn honden aandoe dan merken?
Weet ik niet, want daar ben jij niet bij. :wink:
Daarnaast zitten deze honden er misschien ook niet mee om langere tijd alleen te zijn, maar als uitgangspunt vind ik het waardeloos. Ik denk namelijk niet dat je er op moet rekenen dat je een hond treft die dit kan opbrengen. Er zijn er namelijk te veel die dat niet kunnen.
Begrijp me goed, ik wil jouw handelswijze niet veroordelen hoor.

Soms kunnen situaties veranderen en kunnen mensen geen kant op. Stel bijvoorbeeld dat een echtpaar gaat scheiden (gebeurt veel) en daardoor moet de vrouw (die voorheen parttime werkte) zichzelf 100% financieel gaan bedruipen en dus fulltime gaan werken, dan zijn er veel mensen die de hond daarom weg doen. (gebeurt ook veel). MAar ik kan me voorstellen dat zo'n vrouw zegt "ik doe hem niet weg, als hij bij mij blijft is hij meer alleen, maar hij blijft tenminste bij een vertrouwd iemand). En ik zou het zo iemand ook niet aan kunnen rekenen dat ze zo'n hond de hele dag alleen laat.
M@scha
Zeer actief

natuurlijk moet je niet 4 jaar bij de kids thuis zijn en ineens 40 uur gaan werken want dan is de gewoonte van de hond dus dat er iemand is.

maar ik ben ervan overtuigd dat op de goede manier bijna elke pup kan leren alleen thuis te blijven zonder enig probleem.

en ik weet heel goed wat er gebeurt als ik er niet ben hoor :wink: en dat is hetzelfde als wanneer ik wel thuis ben. je gooit eens met je kong, neemt een slok water en neemt daarna de bank weer in om te slapen.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nou sorry hoor maar als iemand moet mag het wel en als iemand de keus maakt is het niet goed,de hond is toch in beide gevallen alleen of ben ik nou gek?

Nee sorry maar mijn honden laten op geen enkele wijze zien dat ze ongelukkig zijn,niet als ik er ben en ook niet als ik er niet ben,en dat weet ik omdat je dat ook heus wel merkt als je weer thuis komt.
Ze weten bij ons gewoon dat zodra we thuis komen het omkleedritueel in werking gaat en daarna de riemen omgaan,en dan zijn ze de hele dag alweer vergeten hoor.
Ik voel me helemaal geen egoist,ik doe alles voor mijn beestjes,ga niet meer stappen of weinig en ben dan ook maar kort weg,heel het weekend is voor de beestjes en al mijn vrije tijd doordeweeks ook,ze komen niks te kort als ze eens alleen zijn.
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:en hoe kan ik dat geweld dat ik mijn honden aandoe dan merken?

even ter info: mijn reu zit in huiskamer/keuken en mijn teef heeft een slaapkamer
Waarom zitten ze niet samen?
omdat sam nogal graag de term redirecte agressie hanteert..

hij kan flink op katten etc reageren. we hebben al plakplastic voor de ramen maar ik vind het risico te groot dat ik er niet ben, hij over de zeik gaat, lola irritant gaat blaffen zoals ze doet als ze niet weet wat er is maar mee wil doen en hij haar pakt en de poppen aan het dansen gaan. ben ik erbij is een brul genoeg. zonder die brul..... :19: daarom hou ik ze apart als we er niet zijn
Afbeelding
iones
Zeer actief

eefje+huig schreef:nou sorry hoor maar als iemand moet mag het wel en als iemand de keus maakt is het niet goed,de hond is toch in beide gevallen alleen of ben ik nou gek?
MAg is een groot woord maar in sommige gevallen kun je niet anders.
Dan sta je met je rug tegen de muur.
Daarnaast wil ik ook niet per defenitie beoordelen. MAar een huskypup kopen en altijd alleen laten zitten (en dan uitgerekend ook nog zo'n ras willen als een husky) vind ik egoistisch.
Eefje83
Zeer actief

ik snap dat het soms niet anders kan maar die mensen hebben dat door omstandigheden en dan is het niet erg maar als mensen er weloverwogen toch een hond nemen terwijl ze dus fulltime werken zijn het egoisten(ik heb het nu niet over specifieke gevallen)
Ik voel me aangesproken want ik ben alles behalve dat en ik zorg goed voor mijn beesten,krijgen nog meer aandacht dan dat wij(man en ik) aan elkaar besteden en zijn over het algemeen meer buiten dan de meeste honden hier in de buurt en die mensen zijn wel de hele dag thuis,zelfs dan kan er geen lange wandeling vanaf :boos: nou dan hebben die van ons echt niet te klagen hoor......
en ik vind het dan nogal wat om mensen egoist te gaan noemen,je weet helemaal niet hoe die honden het hebben.....maar goed daar begon jij niet mee geloof ik :wink:
iones
Zeer actief

eefje+huig schreef:ik snap dat het soms niet anders kan maar die mensen hebben dat door omstandigheden en dan is het niet erg
Het is nog steeds erg, maar ook begrijpelijk. WAt moeten die mensen dan? Ze hebben vast niet om die omstandigheden gevraagd. En de hond wegbrengen naar het asiel maakt de hond ook niet gelukkig.
eefje+huig schreef: maar als mensen er weloverwogen toch een hond nemen terwijl ze dus fulltime werken zijn het egoisten(ik heb het nu niet over specifieke gevallen)
Veel honden kunnen er niet tegen om de hele dag alleen te zijn. Je hebt van te voren niet de garantie dat je het de hond kunt leren. Sommigen gaan zitten janken (zul je de buren horen...) en anderen gaan de boel vernielen. En dat kun je ze dan eigenlijk niet kwalijk nemen. MAar ze moeten wel opkrassen naar het asiel. En dat is dus mijn punt.
eefje+huig schreef: Ik voel me aangesproken want ik ben alles behalve dat en ik zorg goed voor mijn beesten,krijgen nog meer aandacht dan dat wij(man en ik) aan elkaar besteden en zijn over het algemeen meer buiten dan de meeste honden hier in de buurt en die mensen zijn wel de hele dag thuis,zelfs dan kan er geen lange wandeling vanaf :boos: nou dan hebben die van ons echt niet te klagen hoor......
en ik vind het dan nogal wat om mensen egoist te gaan noemen,je weet helemaal niet hoe die honden het hebben.....maar goed daar begon jij niet mee geloof ik :wink:
Ik heb eerlijkheidshalve dat woord ook in de mond genomen hoor. :wink:
Het is dat verhaal over die husky, dat kwam mij heel erg egoistisch over. Een pup, kinderen, ook nog eens fulltime werken en dan moest het ook nog eens een husky zijn. Mensen die echt ALLES willen. Zouden ze de mogelijkheid hebben om zoveel tijd aan hun hond te spenderen zoals jij? Ik begrijp dat jij behoorlijk je best doet.
gotcha
Zeer actief

Een husky maakt het toch niet erger dan om welk ras ook.Het is wel de keuze van die mensen zelf om wat ze in hun leven wel of niet willen. :ok:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik heb een hond die de hele boel sloopt als hij een paar uur alleen is, ook iets om over na te denken (inmiddels is hij zes,dus dat maakt ook niet uit)

Een hond kan je ook niet in een bench stoppen een hele dag.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
iones
Zeer actief

gotcha schreef:Een husky maakt het toch niet erger dan om welk ras ook.Het is wel de keuze van die mensen zelf om wat ze in hun leven wel of niet willen. :ok:
Nee, huskies zijn honden die al erg veel bewegind nodig hebben,.
En mensen moeten rekening houden met het ras. Zo zijn momenteel beagles heel populair heb ik gemerkt. Die zijn helemaal niet geschikt om veel alleen te zijn. Sommige rassen kunnen het beter dan andere.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”