Tinker schreef:schelsey schreef:Er zijn veel honden die nog langer alleen zitten, zelfs als pup daarmee begonnen, paar huizen verder woont er een koppel met kinderen, beide fultime werken en ze hebben een huskypup genomen, van de 5 de dag moest de pup al 6 uur alleen zitten, allemaal zonder problemen verlopen.
Hangt een beetje van hond tot hond af, de eerste maanden zal het wat moeilijker zijn omdat de pup nog zo veel moet leren, maar eens ze beetje pup en puber af zijn, gaat het meestal wel goed.
sonja
Die mensen zijn grote egoisten!Iedereen wil tegenwoordig maar van alles,en alles moet maar kunnen.....Als je hele dagen werkt dan kun je simpelweg geen hond houden,is dat nu zo moeilijk te begrijpen?Die stomme honden zijn ook veel te mak,ze slikken alles maar en berusten zich bijna overal in,waardoor ze soms jaren zo moeten leven in eenzaamheid.Want als je hele dagen werkt dan ga je niet midden in de winter als het donker is nog een uur lopen in de regen en kou na een dag werken,en je hebt nog je huishouden,kinderen,verjaardagen,of andere visites.Kortom de hond is gewoon de dupe.Maar gelukkig gaat het ook wel eens anders,mensen hier verderop waren ook van die geinpodems en kochten een Drentsepatrijs pup en gingen ook hele dagen werken,het hondje pikt het niet en vrat midden in de woonkamer een gat ter grootte van een meter uit het tapijt.

Toen moest ie maar hele dagen in de keuken

,maar hij hag gelukkig erg scherpe tandjes en vrat toen het keukenblok aan gort

,en ging ie eens lekker uren lang om hulp roepen,want dat alleen zijn dat vond ie niks!

En toen was het voor die lui ineens niks meer aan,want de buren gingen klagen over het geblaf,dus moest ie weg.Beter voor het hondje want rotter dan dat adres kan ie het volgens mij niet hebben.
wat ik van jou niet begrijp is dat je mensen gelijk voor egoist uitmaakt.
Mijn honden zijn ook regelmatig alleen,wij werken nl ook fulltime,en we proberen het zo te regelen dat ze zo min mogelijk alleen zijn maar soms kan het niet anders.
Dit was ook al zo toen we eraan begonnen en het eerste jaar is Harley nooit alleen geweest.
Maar dan nog,ik steek al mijn vrije tijd in de beesten en dat doet Huig ook als ie thuis komt.
ze lopen minimaal 1x per dag een lange wandeling,en die gebeurt,weer of geen weer.
En ik heb 2 kleine hondjes,vergis je er niet in,ook die hebben energie
En laat ik nu even mijn punt maken,als ik een dag thuis ben liggen de honden buiten de wandeling om alleen maar te slapen,echt de hele dag door,als manlief nachtdienst heeft en ik ochtend,dan gaan ze met hem uit en liggen ze na het eten bij hem op bed,kom ik thuis om 3uur gaan ze mee uit en gaan weer op bed liggen,komt mannetje eruit dan worden ze een keer wakker en slapen verder op de bank en na het laatste rondje gaan ze met mij naar bed.
ze slapen echt het grootste deel van de dag en dan moet ik dus maar geen honden nemen of minder gaan werken omdat ik egoist ben?
En ja ik heb er nu 2 en wat katten dus die hebben elkaar ook nog als wij er niet zijn.
Maar ik heb harley zijn 2e jaar ook alleen gehad en dat ging gewoon goed hoor,als ik mijn tijd na het werk maar met hem doorbracht.
Ik vind iid niet dat dit met een pup kan maar met een herplaatser die je goed uitlaat voor je weggaat en dan als je terug komt weer zie ik niet echt hele grote problemen.